Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 10690
07 mai 2007

Hei til alle dere her inne på http://www.freakforum.nu/. Jeg har lest litt av alt det som ligger på nettsidene her inne, og jeg må si at jeg synes det er mye bra informasjon å finne her inne. Ikke minst synes jeg at det er bra at man kan drive med informasjonsutveksling uten å ha denne pekefingeren til stede.

Jeg tror kanskje at jeg er litt eldre enn mange av dere her inne, men det spiller for så vidt ingen rolle. De som er i ”miljøet” henger jo likevel som regel også ut med de som er eldre enn seg selv, så særlig spesielt er det vel ikke?

Men for ordens skyld, og for å begynne på det jeg hadde lyst til å gjøre, skrive litt om meg selv, så kan jeg nevne at jeg nærmer meg de førti.

Grunnen for at jeg ville dele litt av mine egne erfaringer kommer etter å ha lest en rekke innlegg og svar som da egentlig handler om hvor utrolig naive mange ungdommer er. Og det er helt forbannet utrolig å se unge mennesker gå inn i en verden som er farligere enn det man først tror at den er, men som man finner ut av etter å ha kommet så langt at man sliter med å komme seg ut igjen av ”miljøet”.

Nå spiller det ingen rolle om jeg snakker litt her inne. Det er likevel, dessverre, nok av lettlurte ungdommer som kommer opp i problemer. Jeg snakker om hvordan de nye i ”miljøet” blir lurt opp i stry av mennesker som ligner for eksempel på meg selv.

Nå har jeg aldri selv lurt andre til å bæsje på leggen for så å kreve inn gjeld man har opparbeidet seg gjennom salg av dop for eksempel. Den salgs butikk bare irriterer meg. Jeg opererer høyere oppe i systemet, og belemrer meg ikke med den slags aktiviteter beskrevet her.

Men jeg ser jo hva andre gjør, og det var spesielt dette jeg ville skrive noe om. Det blir litt sånn at jeg vil si at du må ta det fra en som vet hvordan dette fungerer, og ta det fra en som vet hva han snakker om, og vit det at jeg og andre ikke tar fem øre for å ”klippe” deg hvis det blir nødvendig.

Dette er alt annet enn en lek. Dette er ikke en eller annen amerikansk film som du har sett på TV, men jeg som kommer hjem til deg og tar deg om du ikke gjør opp for deg. Jeg finner deg uansett før eller siden, og da er du ferdig, på ordentlig.

For meg som sitter fast i dette systemet så er det spesielt en ting som jeg aldri helt kommer til å forstå. Og det er det faktum at dere unge får jeg si da, ikke ser ut til å forstå konsekvensene med å involvere seg i et miljø hvor menneskelige hensyn svært ofte ikke blir tatt? Dere lever farligere enn hva mange av dere er klare over, og det er med blandede følelser jeg skriver dette her. På den ene siden ser jeg at man på grunn av sin egen dumhet kommer opp i problemer som man kanskje kunne si at man er uskyldig i?

På den andre siden så tenker jeg at hvis man er så jævla dum som dette så fortjener man faen ikke bedre heller?

Problemet er bare det at disse to tankene over her spiller ingen rolle. For dette handler ikke om annet enn penger, og gjelden må gjøres opp uansett. Har ikke du pengene, så har kanskje dine foreldre pengene du skylder, og da går jeg på de hvis det er det som er nødvendig. For meg spiller det ingen rolle hvor pengene du skylder kommer fra, bare de kommer, ikke sant?

Nå slipper man som regel å utøve vold mot den yngre garde. Som regel er det nok å bare dukke opp i egen person, alternativene er jo likevel hele tiden til stede hvis det skulle vise seg å være nødvendig å bruke vold!

Dop er farlig. Ikke fordi jeg sier det, eller fordi myndighetene ikke alltid vet hva de snakker om, men fordi selve dopet har en påvirkning på deg som da ofte før eller siden får deg avhengig. Det er jo ikke alltid slik at de som skylder penger aldri har penger, for det har de. Men dette varer bare i en liten stund før de kjøper enda mer dop for pengene i stedet for å betale gjelden sin. Det er jo der problemet ligger ikke sant? Dette her er old news…
Nå gjelder kanskje alt dette her mer for dem som selger, enn for småbrukerne som kjøper litt dop uten å opparbeide seg gjeld? Jeg tenker vel helst på at de som selger alltid har en person over seg i systemet, som igjen skal ha sitt utbytte av trafikken. Slikt sett er kanskje denne trafikken det tydeligste eksempel på et hierarkisk system bygget rundt vold og penger? Det er alltid en over og under deg i ”næringskjeden”.

Mange ungdommer blir blendet av all mystikken som mange forbinder dette med. De tror de er tøffere og kulere enn andre, og mange blir selvfølgelig også blendet av lettjente penger. Penger som forsvinner like fort som de kommer.

Jeg har ikke noen problemer med å forstå at unge gutter kan synes at alt dette her virker forlokkende og spennende, men jeg har også da sett unge gutter få nervøst sammenbrudd, og i ettertid slite med angst og slikt, etter å bli vekket opp fra denne ”Sopranosdrømmen” sin. Når jeg står der foran dem, og de skjønner at det er alvor, så kan jeg faktisk se på dem at de våkner opp fra sin egen lille drømmeverden, og reaksjonene blir jo også deretter.

Jeg har mer enn nok å tenke på fra før av, og slik sett så skiter jeg i alle sammen. Men det burde jo være en liten pekefing på hvor farlig alt dette er, når det er behov for å ha mennesker som meg i dette gamet her. Jeg har ingen ønsker om å fraråde eller på noen måte fortelle andre hva de bør gjøre. Som jeg sier, så har jeg nok med meg selv.

Men du skal vite hva du holder på med. Du skal vite hva du risikerer når du tar din første joint, pille eller hva pokker du enn tester ut. Du skal vite hvilke konsekvenser som kommer i kjølvannet av dine handlinger, og du skal vite at du ligger jævlig dårlig an hvis du ikke leverer slik det er forventet.

Jeg holder meg på denne tråden om det skulle være noe!
Sist endret av torpedofreak; 7. mai 2007 kl. 11:45. Grunn: Skrivefeil
Rent personlig er jeg fullt klar over dette, og har derfor bestemt meg for å aldri opparbeide meg noe gjeld i forbindelse med rusmidler. Da får jeg heller klare meg uten en stund. Jeg synes ikke det blir helt riktig å samle alle rusmidler på samme side på denne måten. Amfetamin eller kokain har mye større potensiale for gjeldsopparbeiding enn f.eks. cannabis.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dod's rules of drug trafficking:
1. ALDRI kjøp på krita
2. HOLD KJEFT (de største idiotene skryter av hvor mye de var å henta i oslo den og den dagen)
3. Blir du tatt, håp for guds skyld at du fulgte punkt 1. og fortsett med punkt 2. under hele varetekten.


Jeg må si meg ganske enig i det du forteller her, selging i ung alder er en lett felle å gå i.
Synes det var begrenset når det kom til hvor nyttig det her var.
Sitat av Dodecha
1. ALDRI kjøp på krita
Vis hele sitatet...
Dette er en felle svært mange lokehuer går i fella på. Er man først i den situasjonen at man må krite, er det stor sannsynlighet for at man er en person som ikke kan håndtere store summer med penger. Ikke at alle som kriter er sånn, men det er en grunn til at store deler av narkomiljøet skylder hverandre penger i sirkel. Alt for mange ruser seg kraftig mens de skal håndtere store mengder stoff og/eller penger, og da går det gæli.

Onklp - Noia tar opp problematikken.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Du har en hel de€l poeng som folk bør tenke over, og jeg synest posten var godt skrevet-
Men jeg likte ikke vinklingen du har, når det nærmest kan virke som om du har noe uoppgjort med noen av brukerene her på forumet.

Jeg har selv vært i en situasjon der jeg lånte - lånte - lånte - og gikk på en smell der jeg hadde 1 uke på meg til å skaffe pengene..
Hadde det vært jeg - og bare jeg- som var skyld i dette, hadde jeg ikke hatt problemer med å forstå hvorfor det må være slik det er.
Men når dealeren pushet på meg Rohypnoler, Amfetamin og Ecstasy og da dagen etter ringer og faktisk PUSHET på meg 200 nye rohypnoler, selv om jeg kun hadde penger for halvparten jeg tok inn dagen før. Han kastet nærmest poser med rohypnol etter meg, noe som gjorde meg grise loka, uten å selv innse det.
Formålet til denne karen var å sette folk i gjeld, ved å gjøre dem hektet på stoffet han leverte, for å kreve inn senere renter.
Han gikk bevvist inn på å kjøre meg sønder å sammen på amfetamin og rohypnol, der han fòret meg (som 18'åring) i et halvt års tid, før det gikk skeis.

Denne personen fortalte alltid at jeg var under hans vinger, og at gjelden var uten betydning - helt til den dagen han selv sto i en knipe. Da var jeg pluttselig ikke "under hans vinger" lenger, og betaling måtte skje på 1 uke, ellers var jeg DØD. Dette var en relativ stor gjeld for en 18 åring(15k ++), og han var fullt klar over at jeg måtte gå til mine foreldre for anskaffe disse pengene.

Når jeg nå i senere tid har pratet med andre, har jeg forstått at dette var en del av hans måte å gjøre "buissness" på. Dope personer ned, overlumpe de med varer nye varer kontinuerlig, slik at det nesten var umulig å ikke selv bli misbruker av de som ble solgt.
Hans tidligere "makker" har også fortalt meg det samme, og har i ettertid beklaget sin oppførsel ovenfor meg.

Jeg synest ikke det hører hjemme å blande inn familie - dog dette er någet inviduelt.
Det finnes nok mange tilfeller der forledre gjerne har en finger med i spillet, men kjærester og søsken som jeg vet om og har hørt om blitt plaget, synest jeg er uhørt og alt for drøyt.
Det er ikke DEM som har skyld i at "en ung gutt" som du beskriver - har gjort seg opp en stor gjeld.

___

Denne posten er absolutt en tankevekker for de som ikke har forstått realiteten i hva de driver med, det være seg bruk til salg av narkotiske stoffer.
Men når det er sagt, finnes det også mange "problem løsere" som faktisk går inn for å sette personer i gjeld. Dette blir jo da HELT PÅ TRYNET feil!!

Men som du sier, ung og dum - i tilegg til at man -bør- være oppegående nok til å se og forstå konsikvensene av hva man gjør - er ikke dette alltid tilfellet.

Dette med "gate regler" er noe som man bør være rimelig godt innforstått med, om man velger å ta valget å krite.
Som Dodecha sier, er det enkle regler å forholde seg til. Men fåtall klarer i realiteten dette.

edit: Dette er ikke "regler" -jeg- har laget, men vanlig sunn-fornuft i et slikt miljø. Det er på ingen måte en oppfordring fra meg til å følge eller ikke følge disse "reglene".


1. Ikke krit narkotiske stoffer - da du ikke har noe som helst kontroll på hva som vil skje i det du trår utenfor leiligheten du evt. har vært og lånt stoffet fra.
Der kan det stå politi klar til pågripelse, noe som kan sette en person i en stor, uventet gjeld.

2. Hold kjeft om det du gjør - ikke gå rundt å skryt. Dette vil bare være dumskap og en grunn for evt. penge inkrevere til å komme på besøk med jernhånd.

3. Blir man arrestert så sier det vel seg selv, at man bør holde kjeft. Gjør man ikke det - og vet man ikke bedre, burde du heller ikke ha noe med slikt å gjøre. Ettersom TOM. mannen i gaten storsett vet hvordan rusmiljøet fungerer.
Å tyste er vel det værste man kan gjøre i et rusmiljø - og noe som mest sannsynelig vil gi deg -store- følger, senere i livet.

__

Jeg har ikke så mye mer å tilføye, foruten om at jeg likte innlegget ditt på en bizzar måte.
Det er abslutt en tankevekker, men ser også at tråden kan virke tildels truende, i enkelte av tingene du skriver.
Uansett, tråden går sin gang. Også får vi se hvilke reakjoner den evt. vil gi.
Sist endret av spQ; 7. mai 2007 kl. 16:46.
Sitat av St.Vitus
Synes det var begrenset når det kom til hvor nyttig det her var.
Vis hele sitatet...
Jeg synest det var begrenset hvor nyttig din post var....

Bra og velskrevet tekst, en tankevekker, da man kanskje ikke alltid tenker på konsekvensene av handlingene sine før du sitter med sjegget i postkassa....
Er enig i St.Vitus i at det var begrenset hvor nyttig dette var, reglene for dette kalles jo bare sunn fornuft!

Savner du sunn fornuft er det HVERTFALL begrenset hvor nyttig dette blir å lese.
Men bra skrevet nonetheless..

Selv vært med på å riste mange av de som driter seg ut, men det er stort sett gjengangere, og de gjengangerne jeg kjenner hverken VIL eller KAN forstå mange av de uskrevne reglene.

Faktisk så vil jeg si det finnes en klar sammenheng mellom folk som blir avhengige og folk som ikke klarer å betale gjeld.
Og dermed vil jeg også kunne påstå at hvis du ikke er "avhengig", eller fryktelig ofte sugen da for å si det sånn, så vil du som regel klare å bli kvitt noe som du har skaffet på krita.
Sannsynligvis en stor grunn til at de færreste har LSD-gjeld eller gjeld av noen andre hallusinogener.

Klarer man å holde seg til å ikke krite for å redde annen krite-gjeld (noe alle BØR klare), evnt holde seg til psykedelia ser jeg ingen problemer.. (med gjeld i det minste)
Sist endret av Juno; 7. mai 2007 kl. 15:25.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Det er veldig bra at man får frem hvilke andre farer enn ett eventuelt avhengighetspotensiale som kan komme av narkotika. Det er som flere her skriver ikke kun gjeldstifteren som kan få problemer, men også familien hans eller hennes. Jeg har hørt om flere tilfeller hvor foreldre har måtte cashe ut gjelden til poden sin, og det er tragisk at det må være slik. Jeg har tidligere vært midt oppi dette miljøet en stund selv, og har opparbeidet meg gjeld, dog ikke i de altfor store summene, men mye nok. Heldigvis har jeg aldri vært en som kjøper nytt dop hele tiden for så å ruse meg, så jeg har ikke hatt noe problem med å betale det jeg skylder. Jeg har også krevd inn og solgt gjeld, men har imidlertid alltid vært en snill gutt og har aldri tydd til vold. Trusler holder lenge nok.

Jeg er ferdig med den delen av livet, og vil ikke vende tilbake. Jeg har sett nok folk bli ødelagt pga. gjeld. Fysisk såvel som psykisk. Jeg har bekjente som ikke tørr å vise seg på gata av frykt for å bli "tatt", osv.

Dette er en kynisk bransje, og man må følge spillereglene. Alltid.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Hahaha. Godt sagt. Klapp klapp.

Men men. Meget sant det du sier det. Har selv hatt noen problemer tidligere. Nå er jeg snart 17, så jeg er veldig ung. Dette er noe som kan skje veldig tidlig i livet, også enda verre er det for de unge som ikke har penger eller kan ikke få hjelp av mamma som heller ikke har penger. Det setter deg i gjeld. Ikke bare til en person, men til mange.
Først må jeg bare si at jeg faktisk var litt usikker på hvor jeg skulle poste dette her, men ser at jeg er flyttet ut fra kategorien rusmidler, og det er vel like greit.

Tobb skriver: "Jeg synes ikke det blir helt riktig å samle alle rusmidler på samme side på denne måten. Amfetamin eller kokain har mye større potensiale for gjeldsopparbeiding enn f.eks. cannabis."

- Nå er ikke jeg helt enig med deg i dette som du skriver. Det kan så være at det er mulig å tjene hurtigere mer penger på andre stoffer enn på cannabis, men dette er bare halve sannheten. Jeg kjenner personlig flere ungdommer som tjener langt over en million i året bare på salg av hasj. Det finnes også dem som tjener flere millioner bare på dette.

Dette her blir litt slik det er ellers når man begynner å få interesse for dop. De fleste prøver hasj, piller og mindre tyngre stoffer først, og så er det vel slik at ganske mange prøver også med tid tyngre stoffer (amfetamin, kokain, ecstasy) hvor flere blir helt avhengige til slutt.

Skulle jeg ha vært en ansvarlig person måtte jeg da reagere med å si at man ikke skal skimse av hasj for eksempel. Man har kanskje ikke de helt store nedturene slik det er ved bruk av andre stoffer, men psykisk kan det faktisk for mange virke helt umulig å slutte med. Man begynner jo som regel alltid i det små, og for mange er det slik at plutselig har det gått for langt, og det blir et sant helvete å komme seg ut av det igjen?


Speq skriver: "Men jeg likte ikke vinklingen du har, når det nærmest kan virke som om du har noe uoppgjort med noen av brukerene her på forumet."

- Vinklingen min? Jeg visste ikke en gang at jeg hadde en vinkling. Jeg er vel bare litt lei av å se andre være så amatørmessig som de er, og i en eller annen ånd på en måte si i fra. Det mangler liksom ikke på "wannabe-gangstere" som tror de er konger for akk en liten stund Jeg har så langt jeg vet ikke noe uoppgjort med noen her inne, og har helt andre motiver for å delta her nå, enn det du insinuerer

Speq skriver: "Jeg synest ikke det hører hjemme å blande inn familie - dog dette er någet inviduelt. Det finnes nok mange tilfeller der forledre gjerne har en finger med i spillet, men kjærester og søsken som jeg vet om og har hørt om blitt plaget, synest jeg er uhørt og alt for drøyt. Det er ikke DEM som har skyld i at "en ung gutt" som du beskriver - har gjort seg opp en stor gjeld."

- Jeg skjønner hva du sier her, og jeg er helt "enig" med deg. Men det du nevner her skrev jeg noe om hvor jeg sier at det desverre ikke spiller noen rolle hvor pengene kommer fra, bare de kommer. Vi har noen over oss igjen vet du, og er kun en del av en stor næringskjede som alle skal ha noe. Jeg tror vi er enige her, og jeg er sikker på at du også forstår hvorfor alt skjer som det gjør. Kanskje på tide å innføre noen "gamle regler" igjen? Alt har jo tatt helt av etter at hele vest-europa har åpnet opp sine landegrenser.

DarkStaar skriver: "Det er veldig bra at man får frem hvilke andre farer enn ett eventuelt avhengighetspotensiale som kan komme av narkotika. Det er som flere her skriver ikke kun gjeldstifteren som kan få problemer, men også familien hans eller hennes."

- Det var kanskje noe av dette som fikk meg til å poste innlegget mitt. At andre enn den som har gjort noe feil risikerer i ytterste konsekvens livet til sine venner, bekjente og familie m.m. It's not a game!

Så bare at dere snakket så åpent her inne, og tenkte jeg skulle selv lufte noen tanker. Noe bare må sies!
Sitat av torpedofreak
- Vinklingen min? Jeg visste ikke en gang at jeg hadde en vinkling. Jeg er vel bare litt lei av å se andre være så amatørmessig som de er, og i en eller annen ånd på en måte si i fra. Det mangler liksom ikke på "wannabe-gangstere" som tror de er konger for akk en liten stund Jeg har så langt jeg vet ikke noe uoppgjort med noen her inne, og har helt andre motiver for å delta her nå, enn det du insinuerer.
Vis hele sitatet...
Du vet du selv framstår som en "wannabe-gangster" med posten din? Siden den eneste infoen vi har om deg er at du kaller deg torpedofreak, har kompisser som selger hasj for en mill i året og poster om hvor stygg og vanskelig verden som gjeldsslave er.

No offence, men det virker litt dobbeltmoralsk å poste moralen "ikke skaff deg narko gjeld" når du fremstår som en som lever av at folk skaffer seg narko gjeld, if you catch my drift
Det var mine to cents.


Ellers er det fint at noen tar opp avhengighet/gjelds problematikken her. Kan ikke huske å ha lest det.
Sist endret av Mith; 7. mai 2007 kl. 23:33.
Sitat av Juno

Faktisk så vil jeg si det finnes en klar sammenheng mellom folk som blir avhengige og folk som ikke klarer å betale gjeld.
Og dermed vil jeg også kunne påstå at hvis du ikke er "avhengig", eller fryktelig ofte sugen da for å si det sånn, så vil du som regel klare å bli kvitt noe som du har skaffet på krita.
Sannsynligvis en stor grunn til at de færreste har LSD-gjeld eller gjeld av noen andre hallusinogener.
Vis hele sitatet...
Personlig ville jeg vel heller kanskje sagt at du allerede var på dypt vann (avhengig) når du handler noe på krita. Det forbeholder jo selvfølgelig at du ikke har penger, og at du trenger mer DER og DA.

til torpedofreak: Om du hadde hatt en ganske hyppig kunde, som etter hvert havnet på kjøret med å handle på krita: ville du ha nektet han å kjøpe mer på krita? Eller ville du ha ha solgt han mer, vel vitende om at han kommer til å få problemer med å betale tilbake uansett?

Grunnen til at jeg spør er for å få et inntrykk om du/dere som selger overhodet har noen som helst omtanke for de dere selger til. Om du ville ha solgt han mer ville du teoretisk sett hjulpet han med å grave den graven han antageligvis kommer til å falle i selv, senere.

Hvorfor la noen handle på krita, når man er såppass klar over hva det går til?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg har brukt ulovlige rusmidler i flere år nå, og har så langt som mulig prøvd å holde meg vekke fra alle "kriminelle" miljøer. For min del har det fungert veldig fint, og det er ingenting i veien for at det ikke skal fungere for andre.

Det ER forskjell på rekreasjonel bruk og rusmisbruk, tro det eller ei. Jeg har brukt og prøvd mange forskjellige rusmidler, og det skal ikke så mye til for å merke avhengighetspotensialet for mange av stoffene. Jeg personlig holder meg bare vekke fra disse stoffene (amfetamin, benzodiasepiner). Hvis man IKKE selger, og IKKE ruser seg på stoffer som scorer høyt på avhengighetsskalaen så ser jeg absolutt ikke sammenhengen mellom bruk og kriting / gjeld / torpedoer.

Dop er ikke bare dop, det er mange forskjellige stoffer. Disse tilfellene du beskriver er så langt jeg kan se heller unntaket enn regelen.

Dop er farlig. Ikke fordi jeg sier det, eller fordi myndighetene ikke alltid vet hva de snakker om, men fordi selve dopet har en påvirkning på deg som da ofte før eller siden får deg avhengig.
Vis hele sitatet...
Vanlige brukere blir bare ikke avhengig før eller siden, du må bruke et stoff MYE og OFTE for at det skal skje - noe som betgner som misbruk. Følger man felix_pokers guide for Ansvarlig bruk av ulovlige rusmidler så burde man være safe .
Sist endret av Tias; 7. mai 2007 kl. 23:47.
Dette er hvordan verden blir seende ut når man lar kriminelle rusmisbrukere styre rusmiddelmarkedet.
ja, må si jeg har lite tro på at denne torpedofreak er en ekte person. Han er ihvertfall langt fra så tøff som han vil gi inntrykk av.
Veldig begrenset nytteverdi spør du meg.

Virker mere som et forsøk på og skremme noen her inne som har gjeld til han eller noe.

Men det er jo fint at du tyster på deg selv da og sier at du kommer hjem til folk og dreper dem om du må......
Dere vet, personer som sier sjino, kjokolade, sjineser, skimse istedenfor kimse osv, er med høy sannsynlighet fra en yngre generasjon enn gjengen fra slutten av 60 tallet. Ville jeg tippe. Om vi ikke har med en 40 åring som fikk lyst til å fortelle litt om det kule livet sitt hvor han går rundt og krever inn penger fra små halvnarkiss-drittunger. Hooray, Chili Fucking Palmer.
Uansett om han er en virkelig''person'' eller ikke så kommer han med noen gode utsagn!
Jeg har aldri drevet med noen form for rusmidler(bortsett fra snus), men jeg har sett en del folk rundt meg bli fullstendig ruinert både av folk i systemet og av rusmildlene. Jeg mener det om du gjør noe ulovlig(enten det er narkotika eller et bankran) vil det mest sannsynlig få ringvirkninger før eller siden.!
Hehe, morsomt at dere ikke tror jeg er nærmere førti, men det spiller mindre rolle, og for siste gang, jeg har så langt jeg VET ikke noe uoppgjort med noen her inne, og hadde heller ikke brukt dette forumet for å drive inn/skremme/true noen. Det ville ikke være annet enn latterlig For ikke å glemme det faktum at jeg ikke vet hvem noen av dere er, ikke sant?

Så er det dette med med wannabe-gangster, hehe. Jeg har ikke noe behov for å tøffe meg, og for dem som tror at torpedoer ikke har sine gode sider, ja så må dere tro om igjen. Kom igjen gutter, ikke vær så svart/hvit nå

Ja jeg lever av å drive inn gjeld, men som jeg OGSÅ skrev innledningsvis, så driver ikke jeg på med å lure drittunger til å opparbeide seg gjeld. Jeg opererer høyere oppe i systemet hvor de som skylder ofte har egne firma m.m., og hvor det er andre grunner for å ikke gjøre opp for seg enn hva som er tilfellet hos en sekstenåring som trodde han var konge md full kontroll, før han oppdaget at det hadde gått for lang, og ergo var alt annet enn en konge. Derav wannabe..

til torpedofreak: Om du hadde hatt en ganske hyppig kunde, som etter hvert havnet på kjøret med å handle på krita: ville du ha nektet han å kjøpe mer på krita? Eller ville du ha ha solgt han mer, vel vitende om at han kommer til å få problemer med å betale tilbake uansett? Grunnen til at jeg spør er for å få et inntrykk om du/dere som selger overhodet har noen som helst omtanke for de dere selger til. Om du ville ha solgt han mer ville du teoretisk sett hjulpet han med å grave den graven han antageligvis kommer til å falle i selv, senere. Hvorfor la noen handle på krita, når man er såppass klar over hva det går til?

Svar: En av grunnene for at jeg postet her inne er fordi jeg ikke selv driver på med å lure ungdommer på denne måten. For meg blir det litt sånn lavmål å gjøre dette, men som jeg sier, så er det altså nok av de som gjør det.

Du spør om vi har omtanke for andre, og der kan jeg vel ikke svare annet enn at det er opp til enhver innkrever hvordan han løser problemet, så lenge han selv kan levere til sin mann igjen, er du med? Grunnen for at jeg reagerer på denne virksomheten med ungdommer er at dette som regel er kun en kortsiktig gevinst, hvor jeg selv tenker nok litt mer langsiktig enn hva jeg ser mange andre gjør.

Men svaret må bli nei, ingen omtanke. Kanskje "omtanke" hvis resultatet ser ut som kan bli bedre ved å være mindre truende, men ellers er det penga eller livet, for å si det enkelt.

Men what the fuck, kjør på, og gjør hva dere vil
Når man selv har kniven på strupen fra de lengre oppe er det vel ganske åpenbart at man ikke har råd til omtanke. Det er en luksus vi som lever "normale" liv har.

På mange måter bra at du laget denne tråden, er nok mange som ikke har særlig perspektiv på hva dem kan rote seg inn i, selvom jeg tviler på at det er mange i dette forumet som reelt sett er i målgruppen for budskapet. Heldigvis, får en vel si.
Så med andre ord hadde du klippet av fingrene mine uansett hva grunnen var så lenge du hadde fått nok betalt er det det du sier? eller må det være noen som skylder "feil" folk penger, evt må det være mye eller er summen det samme?

Om det første er tilfelle, da kan jeg ikke se "de gode sidene" du mente at en torpedo kan ha. Greit nok, privat kan du sikkert være en likandes kar, men som proffesjonell....tviler jeg på
Har du ingen tanker om jobben din, aldri problemer med samvittighet eller lignende?
Lurer på hva sjefene dine ville sagt vist de viste at du dreiv å skrøyt av aktivitetene dine på internettet, torpedofreak?
spesielt med tanke på at politiet leser gjennom freakforum..No good idea man.
Og torpedoer varierer svært mye i skremmefaktor, men de er svært anvendelige.
Masse nyttig informasjone her som var godt skrevet... Jeg for min del har egentlig alderi tenkt på denne måten (jeg driver heller ikke med ulovelige narkotiske midler). Man får hele tiden trøkt inn i huet at man blir avhengig, og kan få mentale problemer, men man ser aldri noen av dine punkter når politiet eller en helsestasjon kjører en kampanje mot narkotika.

Jeg tror det er akkurat det de bør begynne med, folk gir faen i om de får mentalelidelser om 30år, men det er værre å få grisebank av en "crazy" innkrever og du blir paranoid av den grunn...
Jeg syns også posten din er god om en på en litt annen måte enn hva endel andre her inne mener.

Jeg har ingen vanskeligheter med å tro deg på din alder og hva du driver med. Du formulerer deg som en voksen og dessuten har jeg vanskelig for å tenke meg at noen andre med vilje ønsker å fremstå som en slik person du er. (Selv om jeg nesten har sluttet å overraske meg over hva foilk skriver på nettet.)

Jeg liker innlegget ditt fordi det er en liten titt inn i en verden de aller færreste av oss andre får et innblikk i. En verden full av vold, hvor et menneskes verdi måles etter hvordan hans eller hennes betalingsevnen er. Jeg kan godt forstå ønsket etter å drive inn penger fra dem som har oppført seg så dumt at de ikke kan betale. Det er metodene jeg ikke forstår. Jeg klarer ikke etter beste evne å forstå hvordan et menneske kan få seg til å skade et annet menneske for noe så "verdiløst" som penger. Ikke at jeg ikke kan være en forbanna idiot på andre måter jeg også, men jeg tar meg i å fundere på hvor mange sikringer som måtte ryke i min engen hjerne, og hvor mange innebygde bariærer jeg måtte brutt for at jeg også skulle klare å tenke på den måten som en som slår noen for å få penger gjør.

Mulig det er provoserende, men jeg ser på deg på samme måte som jeg ser på en voldtektsmann eller en pedofil. Jeg kan ikke FATTE at noen mennesker kan gjøre noe slikt. Mulig jeg er naiv, men det vil jeg heller være.

Det fine med denne posten din bli da ikke hva du skriver, men hvem du fremstiller deg som. En som lever på den aller nederste delen av samfunnets rangstige. En som ikke har annet enn en knytteneve å leve av. Du bretter deg ut for oss og vekker avsky og kanskje til og med skremmer bort et par kids slik at du en vakker dag blir arbeidsledig.

Jeg håper du forstår intensjonen med mitt innlegg. Det kan godt være du mot dine venner kan være en knallfyr, kanskje er du en hengiven ektemann og en god far, men innerst inne er du avskum og jeg bruker all min energi for at samfunnet skal slippe å ha mennesker som fyller den funksjonen du fyller.

Provoserende hilsen Halalgeir
Hei. Havna tilfeldigvis inn her mens jeg egentlig søkte etter svar på et PC-problem. Ble litt interresert da jeg fant oppskrifter på dop, moralprekener og gode råd fra torpedoer i samme forum. Men drit i det. Ville bare si NYT LIVET!

Livet er deilig når man er 17-18-19! Man kan aldri "gå dit" igjen. Først på gamlehjemmet er man like fri - og da er energien borte!

Aldri senere i livet får det man er med på og valg man tar så lite konsekvenser. Heldigvis - for evnen til å se konsekvenser er ikke ferdig utviklet!

Mennesket er ikke skapt til å lære av andres feil, prøver meg på noen råd likevel: Husk at tilfeldigheter rår! Vær stolt! Stå for et du tror på! Og lytt mer til din egen magefølelse enn hva andre sier! Vit hvem dine venner er!

Man kan dø av ovedose eller man kan dø av å krysse gata. La dere ikke lure til å tro at rettferdighet finnes! Noen prøver hasj for første gang og får en evig plett på rullebladet. Noen smugler kokain i stor skala hele livet og blir aldri tatt.

Er snart 40 nå, og kan nyte de gleder denne "satte" alderen gir. Er glad for all galskapen jeg var med på som ung. Det har gjort meg til en sterk og trygg person. Angrer på at jeg ikke dro på enda flere konserter og festivaler Samtidig må jeg takke sjebnen for at jeg ikke fikk noe på rullebladet eller ble drept av fyllekjøring og slagsmål da jeg var 17. Og magefølelsen!

Og for at den farligste dopen lett tilgjengelig var cannabis og alkohol...
Halalgeir: Du provoserer ikke da jeg er oppmerksom på alt dette som du nevner, og ellers det andre har skrevet til meg. Jeg postet ikke dette for å prate moral. Jeg skryter ikke, og ville vel som du eller som en eller annen skrev her inne, skremme bort unge mennesker fra noe de ikke vet hva de går inn i..

Som en annen like gammel som meg skriver så mener også jeg at det er for så vidt greit hva enn man gjør, så lenge man vet hva man driver på med, og ikke i ettertid kommer og syter..

- Takker ellers for tilbakemeldinger..
For tretten år siden døde kjæresten min i sofaen hjemme hos moren sin. Et par måneder før han døde oppdaget jeg at han var hekta på heroin. To dager før han slokna i sofaen ble han banket opp med en sokk fylt av ishockeypucker. Det var bare jeg som visste det, han ringte fortvilet og m å t t e ha penger. Jeg hadde ingen. Man var usikker på dødsårsak, men skrev overdose på dødsattesten ettersom han hadde heroin i blodet. Jeg er ganske sikker på at han ble drept 21 år gammel.

Jeg tenker at truslene dine, Torpedofreak, ikke vil nå helt frem. Jeg tror ikke du eller jeg eller noen kan skremme unger fra å hive seg ut i noe som i hvert fall er mer spennende enn den eviglange og kjedelige puberteten. Plutselig gjør man noe som binder en til andre, man har plutselig likesinnede, og det vil man gi alt for å få når man er i en ensom og famlende fase av livet. Jeg tror ikke det er så lettvint at dette er for å bli tøff og kriminell, og jeg tror ingen som begynner med dop gjør det kun for å bli mafiatryner. Det er ofte et ønske om fellesskap som ligger til grunn.

Det at jeg mistet kjæresten min da jeg var tenåring ga meg en slags kunnskap jeg har båret med meg om hvor farlig det er å knytte gale kontakter. Men det har da aldri skremt meg fra å bruke rusmidler i korte og lange perioder i livet. Det har simpelt hen vært min metode for å få de pausene som trengs. Men jeg har alltid utvist varsomhet – veldig stor varsomhet. Jeg har aldri blitt tatt for noe, man kan bli snøblind av rullebladet mitt. Og jeg har alltid hatt et streit ytre å skjule meg bak. Det er mindre enn en håndfull personer i verden som virkelig vet at mitt konsum egentlig er ellevilt til tider.

Og det ER forskjell på miljøene, det har det vært i hele min 17-årige karriere som narkotikabruker. I amfetaminverden er det ti ganger råere, mer hard core kriminelt enn i hasjmiljøene. Og jeg opplever at jeg nå spom jeg har blitt voksen, er at doprelaterte bekjentskaper har blitt mye mye mer anstendige. Jeg er i grunnen forbløffet over at en så vidt voksen mann fremdeles livnærer seg av torpedovirksomhet. Det gjør at jeg ikke helt kan stole på deg når du advarer. For i min verden hjelper vi hverandre, vi kvester hverandre ikke.
Syns faktisk dette i det hele tatt er en av de bedre trådene her på lenge. Har en HAUG med gamle kompiser som til tider sleit ganske kraftig med et stort forbruk av diverse snop, nå ser det faktisk ut til at alle kom gjennom det, ihvertfall mer eller mindre, men det er vel like mye flaks som noe annet.

Sånn jeg tolker posten din, torpedofreak, så er det nettopp det sot-jo spør om, som er greia:
Nettopp at du IKKE egentlig liker din egen bransje, spesielt ikke den delen som er lavere nede i systemet enn deg selv. Hadde du likt den, så hadde du vel ikke prøvd å advare oss mot å havne i situasjoner der du elller "kollegene" dine kan komme til å banke på hos oss. Så vet du hva? Du er fremdeles menneske, du har samvittighet Håper du klarer å komme deg ut av "bransjen" på en hyggelig måte etterhvert! Lykke til, og takk for flere veldig bra innlegg!
husker vi hadde besøk av hans petter martinsen (HP) på skolen for ikke lenge siden, der han snakket om hvordan det gikk med dopere..
Hadde en kar fremme som han tok sytråd runt henda på i flere runder, samtidig som han snakket om at det ble verre og verre for hver gang man brukte.
Så skulle han som var betta med sytråd slite, noe han ikke klarte.

En betalings måte han fortalte om var også at de kunne spørre om å få bruke (knulledokke) dama til han som hadde krita.
Så fortalte han hvordan han knakk fingrene til folk som kylling bein.
Han fokuserte mest på bol og kokain.
Han sa også at for de folka han arbeida for var det ikke nå stress å sette en drill i skuldra på de såm var skyldi penger.

Husker for en stund sia når bestemora mi og tanta mi kom kjørende hjem til oss.
Da en av naboene mine hadde 2 store j*vler på døra.
skulle bære inn varer fra bilen til gammla da jeg hørte nå kjefting, plutselig fløy det en liten knarker ut av buskene, han gikk på tryne ned i asfalten.
Jeg og gammla ser at han ligger der og fatter seg og skal til og røyse seg opp, pang en rett på tryne og ned i asfalten igjen.
Så sleper de han inn i huse og blir der runt en time før jeg ser at de kjører vekk.
Dette var i 3-4tia på ettermidagen da folk kommer hjem fra jobb.
Så man er ikke trygg for torpedoer noen plass eller tid (faktisk noen som tror det)

Så han dagen etterpå når han skulle hente posten, han så ut som et ras i tryne

har sett at de har vert der flere ganger og men da har det somregel gått fredelig for seg.

Har selv vert med på en del småting (men aldri noe med og banke opp folk) da jeg har en kompis (wannabee) som både bruker og selger.
han er og blir en idot og kommer helt sikkert til og ende opp slik det er beskrevet tidligere.

har mer jeg gjerne skulle ha fått ut men de tinga gidder jeg ikke skrive her..

ps: beklager skrivefeila.
Sist endret av BLixxzz; 11. mai 2007 kl. 17:56.
Så du lot de altså hode på med junkien i en time, uten å ringe snuten?
Sitat av lanze
Så du lot de altså hode på med junkien i en time, uten å ringe snuten?
Vis hele sitatet...
Tanta mi var inne på tanken noe morsan nektet og gjøre.
Tenk deg dette: naboengutten å bestemora hannes ser på det som foregår, etter 5-10min med slåsting kommer snuten.. De blir tatt på avhør osv.
en uke/14dager senere ringer de samme folka på MIN dør.
Heller han en meg/familien!
Sist endret av BLixxzz; 11. mai 2007 kl. 21:53.
Jeg er 28 nå, og har vært "i gamet" halve livet mitt. Jeg har vært på begge sider, som den som sitter og sliter fordi andre har loka det til, og som den som har driti seg ut. Jeg har pusha kilovis med hasj, makka og ecstasy, med og uten suksess.

Jeg har venner som i sine verste perioder har drept folk for penger (tro det eller ei), og jeg har venner som har blitt "torpedert".

Først vil jeg bare si at jeg ikke er pasifist. I noen tilfeller er det vold som må til, dessverre. Jeg har vært borti folk som har utgitt seg for vennlige freakere, for så å bøffe meg for mange penger. Jeg har ingen sympati for mennesker som går inn i et doprelatert tillitsforhold med den hensikt å bøffe noen, og jeg har ikke problemer med å "straffe" slike.

Samtidig har jeg vært borti de som har gått inn i en deal med gode intensjoner, og driti seg ut i ettertid. Jeg har endog sittet på mottakersiden i sånne situasjoner, og vært den som har måttet svare overfor mine "overordnede" når andre har sviktet.

I disse situasjonene har jeg blitt mektig forbannet, fortvilet, desperat, og har nok slengt ut en trussel eller to over telefonen, for å få ting til å gå. Jeg har ringt daglig, kanskje mange ganger om dagen, og fått vedkommende til å være med på litt tankeaktivitet rundt hvordan situasjonen kan løses.

Det jeg ikke har gjort er å pusse torpedoer som deg på dem.

Jeg snakker ikke nå om folk som har laget seg en gjeld for så å drite i den, folk som går på byen og snorter kola hver helg med tusenlapper som egentlig er mine. Det jeg snakker om er folk som driter seg ut, for så å gjøre det som står i sin makt for å ordne opp, uten å samtidig ødelegge livene til menneskene rundt seg.

Mennesker som a) bøffer med vilje, b) pådrar seg en gjeld, for så å rømme fra den fremfor å gjøre et ærlig forsøk på å ordne opp, har jeg liten sympati for.

Men mennesker som, ofte pga. egen naivitet og overtillit til andres evne til å følge opp, ikke bare empatiserer jeg med, jeg har vært en av dem selv. Heldigvis har jeg stort sett klart å handle med fornuftige mennesker med mer enn et snev av forståelse.

Og heldigvis har jeg hatt empati og forståelse selv, innerst inne, selv når venners loking har ført meg opp i stry. Selv om det har vært vanskelig til tider, har det alltid orndet seg til slutt, uten nødvendlig voldsbruk.


Du, derimot, lever av å kreve inn andres gjeld. Du stiller ikke spørsmål, eller kan iallefall ikke verifisere at dine ofre fortjener det som kommer. Du blir leid inn for å kreve inn penger, og ser på det som et levebrød, en business. Du tar betalt for å skremme, og i verste fall skade andre mennesker som aldri har gjort deg en dritt.

Med forbehold om at din praksis ikke er mer bygd på rettferd og moral enn det du hittil har gitt inntrykk av; du gjør jobben for den som kan betale deg. Du får beskjed om at NN skylder NOKXX, og du tar enten NOKXX / 2 (hvor du og oppdragsgiver deler gjelden) eller NOKXX X 2 (hvor du og oppdragsgiver dobler det opprinnelige beløpet og får like mye hver) for å utføre oppdraget. Eller en mellomting.

Jeg tviler ikke på at du først forsøker å inndrive gjelden på en ikkevoldelig måte. Uansett hvor psykisk avstumpet du måtte være regner jeg med at du prøver å holde en viss avstand til ordensmakten. Men hvordan i helvete vet du om din oppdragsgiver har et reelt krav eller ikke? Hvordan vet du at du ikke bare er ute på et regulært hevnoppdrag, eller det som verre er?

I de tilfellene hvor jeg personlig har vært nødt til å ty til fysisk makt har jeg alliert meg med hardtslående venner. Gode venner som jeg stoler på og som stoler på meg. Jeg har allerde nevnt at jeg innser at det i visse tilfeller er nødvendig med en slik reaksjon, og i de tilfellene jeg har måttet benytte meg av det har det fungert veldig bra. Litt juling, så kommer vedkommende med spenna dagen etter.

Men du lever av det. Du truer, banker og skader mennesker du aldri har møtt for mennesker du ikke kjenner, bare betalinga er god nok. Hvordan rettferdiggjør du det overfor deg selv? Overfor din dame/samboer/kone? Overfor dine (evt. fremtidige) barn?

Når min datter blir gammel nok til å spørre meg om slike ting må jeg nok innrømme å ha brukt vold, men jeg kan samtidig si at vedkommende fortjente det. Hvordan kan du si det samme?

Som nevnt tidligere i posten har jeg personlige bekjente som har tatt livet av andre mennesker for penger (i tillegg til regulære torpedooppdrag), la meg for enkelhets skyld holde meg til en av de to: I noen tilfeller bare ble det sånn, i andre tilfeller var det planlagt og betalt for på forhånd. Antall ødelagte liv er uansett mye større enn antall drepte. Vedkommende veltet seg i penger, tok aldri oppdrag i under hundretusenkronersklassen, og levde et matrielt liv de aller fleste av oss bare kan drømme om.

Hvordan tror du han har det i dag?

I frykt for å si for mye skal jeg ikke si så mye mer enn at vedkommende i dag ikke lever i luksus, og definitivt ikke har det bra med seg selv.

Har du det bra med deg selv? Sover du godt om natten med tanke på livene du har ødelagt (tar forbehold om at du er en skikkelig torpedo da, som du har gitt uttrykk for, ikke bare en smågutt i gamet)? Syns du at det å true og skade andre er en grei jobb?

Jeg syns ærlig talt du burde ta et grundig dypdykk i din egen psyke og tenke litt nærmere etter hva livet faktisk dreier seg om.
Jeg får litt halvfeit av denne tråden. Utrolig mye bra meningsutveksling her. KP til hele tråden. Jeg bruker ikke stoffer selv, men syns det er interessant å lese hvordan systemet fungerer.

Freakforum leverer igjen!
Sist endret av Kanoner; 12. mai 2007 kl. 04:34.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av xtapolapocetl
Jeg er 28 nå, og har vært "i gamet" halve livet mitt. Jeg har vært på begge sider, som den som sitter og sliter fordi andre har loka det til, og som den som har driti seg ut. Jeg har pusha kilovis med hasj, makka og ecstasy, med og uten suksess.

Jeg har venner som i sine verste perioder har drept folk for penger (tro det eller ei), og jeg har venner som har blitt "torpedert".

Først vil jeg bare si at jeg ikke er pasifist. I noen tilfeller er det vold som må til, dessverre. Jeg har vært borti folk som har utgitt seg for vennlige freakere, for så å bøffe meg for mange penger. Jeg har ingen sympati for mennesker som går inn i et doprelatert tillitsforhold med den hensikt å bøffe noen, og jeg har ikke problemer med å "straffe" slike.

Samtidig har jeg vært borti de som har gått inn i en deal med gode intensjoner, og driti seg ut i ettertid. Jeg har endog sittet på mottakersiden i sånne situasjoner, og vært den som har måttet svare overfor mine "overordnede" når andre har sviktet.

I disse situasjonene har jeg blitt mektig forbannet, fortvilet, desperat, og har nok slengt ut en trussel eller to over telefonen, for å få ting til å gå. Jeg har ringt daglig, kanskje mange ganger om dagen, og fått vedkommende til å være med på litt tankeaktivitet rundt hvordan situasjonen kan løses.

Det jeg ikke har gjort er å pusse torpedoer som deg på dem.

Jeg snakker ikke nå om folk som har laget seg en gjeld for så å drite i den, folk som går på byen og snorter kola hver helg med tusenlapper som egentlig er mine. Det jeg snakker om er folk som driter seg ut, for så å gjøre det som står i sin makt for å ordne opp, uten å samtidig ødelegge livene til menneskene rundt seg.

Mennesker som a) bøffer med vilje, b) pådrar seg en gjeld, for så å rømme fra den fremfor å gjøre et ærlig forsøk på å ordne opp, har jeg liten sympati for.

Men mennesker som, ofte pga. egen naivitet og overtillit til andres evne til å følge opp, ikke bare empatiserer jeg med, jeg har vært en av dem selv. Heldigvis har jeg stort sett klart å handle med fornuftige mennesker med mer enn et snev av forståelse.

Og heldigvis har jeg hatt empati og forståelse selv, innerst inne, selv når venners loking har ført meg opp i stry. Selv om det har vært vanskelig til tider, har det alltid orndet seg til slutt, uten nødvendlig voldsbruk.


Du, derimot, lever av å kreve inn andres gjeld. Du stiller ikke spørsmål, eller kan iallefall ikke verifisere at dine ofre fortjener det som kommer. Du blir leid inn for å kreve inn penger, og ser på det som et levebrød, en business. Du tar betalt for å skremme, og i verste fall skade andre mennesker som aldri har gjort deg en dritt.

Med forbehold om at din praksis ikke er mer bygd på rettferd og moral enn det du hittil har gitt inntrykk av; du gjør jobben for den som kan betale deg. Du får beskjed om at NN skylder NOKXX, og du tar enten NOKXX / 2 (hvor du og oppdragsgiver deler gjelden) eller NOKXX X 2 (hvor du og oppdragsgiver dobler det opprinnelige beløpet og får like mye hver) for å utføre oppdraget. Eller en mellomting.

Jeg tviler ikke på at du først forsøker å inndrive gjelden på en ikkevoldelig måte. Uansett hvor psykisk avstumpet du måtte være regner jeg med at du prøver å holde en viss avstand til ordensmakten. Men hvordan i helvete vet du om din oppdragsgiver har et reelt krav eller ikke? Hvordan vet du at du ikke bare er ute på et regulært hevnoppdrag, eller det som verre er?

I de tilfellene hvor jeg personlig har vært nødt til å ty til fysisk makt har jeg alliert meg med hardtslående venner. Gode venner som jeg stoler på og som stoler på meg. Jeg har allerde nevnt at jeg innser at det i visse tilfeller er nødvendig med en slik reaksjon, og i de tilfellene jeg har måttet benytte meg av det har det fungert veldig bra. Litt juling, så kommer vedkommende med spenna dagen etter.

Men du lever av det. Du truer, banker og skader mennesker du aldri har møtt for mennesker du ikke kjenner, bare betalinga er god nok. Hvordan rettferdiggjør du det overfor deg selv? Overfor din dame/samboer/kone? Overfor dine (evt. fremtidige) barn?

Når min datter blir gammel nok til å spørre meg om slike ting må jeg nok innrømme å ha brukt vold, men jeg kan samtidig si at vedkommende fortjente det. Hvordan kan du si det samme?

Som nevnt tidligere i posten har jeg personlige bekjente som har tatt livet av andre mennesker for penger (i tillegg til regulære torpedooppdrag), la meg for enkelhets skyld holde meg til en av de to: I noen tilfeller bare ble det sånn, i andre tilfeller var det planlagt og betalt for på forhånd. Antall ødelagte liv er uansett mye større enn antall drepte. Vedkommende veltet seg i penger, tok aldri oppdrag i under hundretusenkronersklassen, og levde et matrielt liv de aller fleste av oss bare kan drømme om.

Hvordan tror du han har det i dag?

I frykt for å si for mye skal jeg ikke si så mye mer enn at vedkommende i dag ikke lever i luksus, og definitivt ikke har det bra med seg selv.

Har du det bra med deg selv? Sover du godt om natten med tanke på livene du har ødelagt (tar forbehold om at du er en skikkelig torpedo da, som du har gitt uttrykk for, ikke bare en smågutt i gamet)? Syns du at det å true og skade andre er en grei jobb?

Jeg syns ærlig talt du burde ta et grundig dypdykk i din egen psyke og tenke litt nærmere etter hva livet faktisk dreier seg om.
Vis hele sitatet...


Jeg vet at dette kan bli tolket som en postcount (haha) post eller hva nå enn noen tror.
Men det du sier, er som om det kunne vært - meg - : Og "irrirterter" meg over at jeg på ingen måte klarte å levere det så klinkende klart som du gjør her.
Den har ingen value for tråden. For uten om meg, fordi så og si samtlige ord som er skrevet, kunne ha beskrevet meg, slik jeg da tolker og oppfatter posten.
Slik jeg forstod det har du en datter også? Om så er tillfellet, er vi to.


Jeg vet ikke hva du mener med å "straffe" dem.
Men jeg brukte samvittigheten til å få tilbake penger, fra evt. personer som skyldte meg det.. Snu sitasjonen og spørre dem:
Hvordan de hadde følt det om jeg sa det samme til de i en slik situasjon med samme unnskyldninger, og hvordan den personen evt. hadde taklet det.?.
Man kan true med så mangt, og man kan slå personer helseløs, men min erfaring utifra å ha sett dette, er at gjeldsofferet enten stikker av, eller gjør noe dumdristig kriminell for å havne bak murene (som en fake trygghet - for en viss tid)

Snakking og ord er gjerne bare det som skal til, om man vet nok om personen og kan vinkle det til en samvittighets kvale for den det angår.
Å forklare hvordan systemet fungerer gjerne også, uten å true noen. Men gjøre dem OBS. på hvilke metoder som brukes for pengeinnkreving.
Politet bruker snakke metoden og oppnår gode resultater, det viser det seg gang på gang. Det er jo klassisk at det alltid er en som ikke klarer å la være å snakke.
Så jeg tror på fremmøte og en seriøst overlumplet samtale fungrer like bra om ikke velså bra å knuse fingre.

Jeg står også fast på at familie overhodet ikke burde innblades i en slik prosess. Penger være seg penger, da får evt. den som skylder ta opp et lån uten sikkerhet - evt presse personen ut i jobb for å gjøre opp for seg.
Jeg er overbevist om at det finnes flere måter å få tilbake pengene dine, uten å utøve fysisk vold.
Den psykiske skaden vil jo alltid være tilstede.
Det må uansett være mulig å få inn pengene på annet vis enn å plage foreldre og familie, som barnet kanskje er gjeldslave for alleredet fra før av..

Jeg vil vel tro at intensjonen er å få pengene inn?
Regner med at pengene er verdt mer en 4 fingre og en brukket nese? For kanskje å få problemer med dette i ettertid, med tanke på forsnakkelser, evt. andmeldelser osv.?

Men så igjen..
Jeg er enig at enkelte - nesten ikke kan lære på andre måter enn den harde veien.
Desverre..

Men dette er ikke noe jeg vil ha eller har noe med å gjøre lenger, heldigvis.
Det fører jo bare med seg stress og elendighet, falsk trygghet og noen stygge minner.
speq: Ja, jeg har en datter.

Med å "straffe" mener jeg rett og slett alt fra "tvangsbetaling" (gå inn i vedkommendes leilighet og hente ut verdier med makt) til juling med tanke på kjapp betaling. Som du sier er det dessverre noen som ikke forstår noe annet språk enn vold.

Jeg har selv hatt dealings med folk som har lovet bot og bedring til det kjedsommelige, dvs. de få gangene de har vært å få tak i (gjerne via direkte lureri), uten at det har hjulpet. Jeg har også vært borti folk som rett og slett har stjålet dop, penger eller verdisaker i en "henge-med -kompiser"-situasjon.

I slike tilfeller er det dessverre ofte nødvendig med hard behandling. Selv er jeg ganske rolig av meg, men en god kamerat av meg som hadde fått nok av å bli lurt gang på gang sverget en gang på nittitallet at det aldri skulle skje igjen uten alvorlige følger.

Han ble bøffet to ganger til, den ene gangen ble han frastjålet en mindre mengde amfetamin, den andre gangen en mindre (i torpedo-målestokk) mengde penger. Den ene gangen gikk han til verks med kjøkkenkniv mot låret og kosteskaft mot kroppen, den andre gangen med hammer mot overkroppen. Begge gangene kom de skyldige med pengene dagen etter, og siden har han aldri blitt bøffa.

Selv har jeg vært med på kidnapping og grisebaking av en kar som bøffet meg for et større pengebeløp.

Så jeg er ingen pasifist. Freakere kan ikke gå til politiet, vi må lage vår egen justis. For egen del går den stort sett ut på det speq sier over, apellering til vedkommendes samvittighet. Men noen ganger fungerer det bare ikke, vedkommende ser at det aldri blir gjort alvor av truslene, og raser videre ned i gjeldsavgrunnen.

Det jeg kicker på er at noen kan ha dette som levebrød. Jeg husker selv hvor gira jeg var på å få tatt vedkommende som bøffet meg, og hvor (faktisk) tilfredsstillende det var å gjennomføre det.

Men når jobben din er å kveste mennesker du aldri har møtt, for noe de ikke har gjort mot deg, begynner jeg å stusse. Ikke at jeg ikke kan forstå at slike mennesker finnes, jeg har allerede sagt et par ord om min kamerat som tidligere var pengeinnkrever/oppbanker/leiemorder.

Men han sliter noe vanvittig med sin fortid i dag, og jeg kan ikke annet enn å tenke at ethvert menneske med snev av personlighet i behold ville hatt alvorlige sperrer for å gjennomføre slike handlinger, og problemer med det i ettertid.

Og hva faen er dette med familier? Uansett hvor langt en av mine bekjente hadde driti seg ut skulle du fått noe jævlig på pukkelen hvis du gikk etter familien hans. Jeg kjenner selv et tidligere notorisk lokehue hvis mor måtte ta opp lån tre ganger for å betale gjelda hans, som følge av trusler.

For å sette det litt på spissen vil jeg si at mennesker som går på uskyldige familiemedlemmer fortjener et realt nakkeskudd. Hadde f.eks. min lillebror driti seg ut, og hans kreditorer hadde gått etter familien min, hadde jeg satt himmel og helvete i bevegelse for å få fjernet denne personen fra planeten vi bor på. Ikke fordi jeg har morderiske instinkter, men for å beskytte familien min og resten av verden.

Jeg kan muligens anse meg selv som heldig siden jeg har flere bekjente som "alle" vet hvem er og som "ingen" tør å gjøre noe imot?

Du hadde sikkert turt det, men det hadde vært ditt siste torpedooppdrag. Du sitter sikkert og gliser i skjegget nå, trygg på at din "respekt" (frykt - noe helt annet enn respekt) brøyter veien for deg - og trygg på at neven din gjør det der du ikke er kjent. Men ikke føl deg trygg, kjære torpedofaen. Plutselig tar noen deg igjen, og før du vet ordet av det står du uten jobb.

Et menneske med et mer rettmessig krav på avsky og forakt enn deg skal det letes lenge etter.
Sist endret av xtapolapocetl; 12. mai 2007 kl. 08:13. Grunn: typo
Vit hva du går til når du tar din første joint? sorry ass men den holder ikke. Hva slags torpedo stormer døren til noen som bare handler seg noen få grammere/plater iblandt? høres ut som torpedoer i 14 års alderen! Det du snakker om er salg av store parti og store beløp av penger som er noe den normale cannabisnyter som regel ikke vil ha noe med å gjøre! De kjøper på det svarte marked fordi de må og fordi det er slik loven har tilrettelagt det. Jeg skjønner poenge ditt att de yngre ikke skal rote seg borti salg av narkotika eller RUS for den slags skyld, men herregud det er ingen som blåser ned døren til noen som holder på små kvanti! det er både useriøst og uproffesionelt.

Uansett så burde ikke noen cannabisnytere kjøpe hoss noen som er totalt ute å kjøre, kjøp hoss noen som gror selv, fungerende mennesker med normalt arbeid, eller gjør som mange andre å GRO SELV! så slepper man ha noe med noen å gjøre.
Har selv fått en skinhead som utga seg for å være torpedo på døra,
kan ikke si jeg ble så altfor imponert..etter ett kvarters prating hev jeg jævelen ut. Torpedoer er verdens mest tafatte mennesker, så jævlig lett å sende dem i en felle om man ikke vil vite av dem mer heller.
Ingen med små kvanta som ett par plater får vel besøk av annet enn 15-18 åringer som ronker mye på den lokale gym'en.
Direkte USMAKLIG å oppsøke familie ja, fins da plenty andre metoder. Blir større sjanse for at politiet kommer etter deg jo flere som er innblandet. men det vet du vel

Forøvrig syns jeg xtapolapocetl skreiv mye bra her.
Huff, ble litt mer enn ønskelig bedugget i natt, så det siste innlegget mitt ble krassere enn ønsket. Beklager.
Jeg har gått og grubla litt og det er noen ting jeg fremdeles ikke skjønner. Nå hopper jeg litt tilbake – til utgangspunktet. Jeg lurer på:

• Hva faen er motivet til Torpedofreak (som han så innmari tøft og stilig kaller seg, tøffere enn toget og skisserer en virkelighet som for de fleste – også freakere – ikke finnes) når han kommer inn her og lirer av seg tre A4-sider med trussel mot tenåringer som røyker hasj?

• Blir verden et bedre sted av å bruke frykt som virkemiddel for å oppnå det man ønsker?

• Hva er det som gjør at eldre folk (jeg runder snart 32 selv) føler at de besitter selveste sannheten? Den alt annet en ydmyke fyren slenger seg inn her, bruker alderen sin som argument for hvorfor han vet best. Han vet ikke best. Verden ser ikke ut som hans verden. De aller, aller fleste som hygger seg med en joint e.l av og til er fredelige og antikriminelle folk som aldri kommer utfor patetiske, skrytete torpedoer som begynte å mishandle andre for å føle seg store selv.

• Dersom intensjonen til denne torpedofriker'n er at unge folk kan dra nytte av hans erfaringer, mener jeg han kanskje heller burde by på seg selv og vært åpen om hvordan han selv har det, hvordan det er å plage andre mennesker. Hvordan han (sannsynligvis) hjemsøkes av alle skjebnene han har fucka opp.

• Jeg har opp igjennom snakket med mange avstumpa såkalte tøffinger, de som sitter fast i en utvidet fjortisvoldsjustis. Jeg har vært på diverse fester med blant annet gutter fra Hells Angels, og kan røpe følgende: Ofte er det slik at dette er fyrer som ikke har fått sosial innpass noe sted, mobba i barndommen og ikke kommet helt over det. Driften er sinne mot "alt", resultatet er enda flere opprevne mennesker og mange ganger familier.

• Man trenger ikke å være et dårlig menneske for å bruke rusmidler. Selv om hasj er ulovlig, betyr det ikke at du må involvere deg i et mafiamiljø for å røyke av og til. Men det er lurt å ikke bruke mer enn man har anledning til.

• Måtte verden bare bli rausere mot alle. Måtte aldri noen få det så vondt at de må påføre andre tilsvarende smerte for å kunne leve med seg selv. Måtte Torpedofrik og andre torpedoer finne fred og innse at de egentlig omsetter ondskap for penger. Måtte de komme over puberteten og tiden de følte seg ynkelige, slik at de slutter å skade andre så fælt.

Peace.
Sist endret av robinson; 12. mai 2007 kl. 14:36.
Å tjene flere millioner på salg av hasj virker litt overdrevet...

Dersom du f.eks selger med 80,- i fortjeneste pr.g (dette må vel selv for deg være bra), må du selge minimum 70g hver eneste dag hele året(lite trolig)...
I og med at du ikke har mulighet for å gi bonus, må salget i tillegg forgå, nesten gram for gram...
La oss si at du bruker under 10min pr salg gramvis, bruker du da over 11 timer hver dag på dette...
Om du ikke selger noe en dag eller en uke (sykdom, ferie, dårligere etterspørsel lr noe), må salget opp betydelig di neste mnd... Medfølgende lenger tid..

Forstår godt hvorfor flere tviler på din alder, ettersom vi bare ser din mentale alder......
Sist endret av beltespenna; 12. mai 2007 kl. 17:48.
beltespenna, du må huske at det finnes folk som diler i 10kilos klassen, og ikke bare i grammere..
Ventet egentlig på denne... tror du fortjenesten er lik ved slike salg?

Jeg tok utgangspunkt i grammere fordi fortjenesten kan bli høy ved store innkjøp... Og etterspørselen kan være botimot konstant...
Sist endret av beltespenna; 12. mai 2007 kl. 18:04.
Sitat av xtapolapocetl
Først vil jeg bare si at jeg ikke er pasifist. I noen tilfeller er det vold som må til, dessverre. Jeg har vært borti folk som har utgitt seg for vennlige freakere, for så å bøffe meg for mange penger. Jeg har ingen sympati for mennesker som går inn i et doprelatert tillitsforhold med den hensikt å bøffe noen, og jeg har ikke problemer med å "straffe" slike.
(...)
Mennesker som a) bøffer med vilje, b) pådrar seg en gjeld, for så å rømme fra den fremfor å gjøre et ærlig forsøk på å ordne opp, har jeg liten sympati for.
Vis hele sitatet...
Det høres ut som om xtapo har hatt uheldige erfaringer med folk hvor behovet etter dop har tatt fullstendig over for betalingsevnen. Oi! Disse folka oppfører seg ikke spesielt sympatisk. Bombe!

Jeg skjønner godt at du blir mer provosert over folk du blir lurt av, enn folk som driver businessen sin dårlig og vil gjøre opp. Det er ingen som liker å bli utnytta.

Men moralsk sett, gjør du egentlig noe annet enn torpedofreak når du skal ha de jævla penga dine? Har "bøffere" gjort seg mer fortjent til grisebank enn dårlige "biznissmenn?"

Tenk litt over en ting; hvis du er totalavhengig av stoff og du ikke har penger, har du da så mye valg? Det er kanskje vanskelig å sette seg inn i en sånn situasjon hvis du aldri har vært så jævla avhengig selv. Det er for enkelt å skyve dette over på karaktersvakhet. Rusavhengighet er et biologisk fenomen, og alle blir ikke like avhengige.

Noen har ikke talent for business og andre har talent for craving. Hvorfor skal det ene fortjene så mye mer straff enn noe annet?
Beltespenna: Kommer an på hvor høyt oppe du er i systemet. Alle dealerne må jo kjøpe av noen de og, er ikke nødvendigvis de som får det direkte fra utlandet. Tar forresten ikke mange dagene å bli kvitt et kg i forholdsvis smått.
Forholdsvis smått ?
Hele poenget mitt er at flere millioner i fortjeneste pr år, ved salg av kun hasj virker utrolig mye..
Dersom du mener å selge 10-20g i slengen kan du heller ikke vente å få en fortjeneste på 80kr pr gram... Ivertfall ikke om du venter å selge ei plate pr pers.. Skjønner ikke helt hva du vil frem til..
Sist endret av beltespenna; 12. mai 2007 kl. 19:26.
beltespenna:

OK se på det slik da; du kjøper hasjen i partier på 10kg og selger unna stykkvis i 100g plater.
Pris på 10kg: la oss si 100000 (vet ikke om dette er normal pris)
Pris på 100g: 5000

Da vil du omsette for 5000*100=500000, og sitte igjen med 400000 i overskudd etter at alt er solgt. Klarer du å gjøre dette en gang per mnd i snitt, vil du sitte igjen med 400000*12 = litt under 5 mill per år.

Om det tar deg to måneder å få unna 10 kg på denne måten vil du fortsatt sitte igjen med godt over 2 mill i overskudd.
Slutt å vær naiv!

Selfølgelig er det mulig å tjene millioner på hasj. Det avhenger jo helt på hvilket ledd man har i denne virksomheten.
Om man står for innport av cannabis er det selføligelig mulig å tjene seg millioner av dette.
At det er en tungvindt måte å tjene seg rik på, er en annen side.

Men dette avhenger jo på personen som driver med dette. Om valget er å drive på med hasj, og velger å ta sjansen med å kjøre store lass med denne type stoff, er det et valg som blir helt inviduelt.

All logikk tilsier at man kan bli hurtigere rik på andre stoffer hvis man samenligner mengden som kan transporteres i forhold til den plassen som hasj tar.
Men kanskje enkelte i hasj branjsen ikke alle er like kyniske.

Uansett, blir dette ganske off topic?
Var det ikke inndrivning av penger og reaksjonene/meningene rundt dette som var tema?
Sitat av rune420
beltespenna:

OK se på det slik da; du kjøper hasjen i partier på 10kg og selger unna stykkvis i 100g plater.
Pris på 10kg: la oss si 100000 (vet ikke om dette er normal pris)
Pris på 100g: 5000

Da vil du omsette for 5000*100=500000, og sitte igjen med 400000 i overskudd etter at alt er solgt. Klarer du å gjøre dette en gang per mnd i snitt, vil du sitte igjen med 400000*12 = litt under 5 mill per år.

Om det tar deg to måneder å få unna 10 kg på denne måten vil du fortsatt sitte igjen med godt over 2 mill i overskudd.
Vis hele sitatet...
Syntes minimum 50 plater i mnd, hele året hørtes mye ut det også ... Men jeg vet ikke hvordan miljøet er der du bor.... Må jo ha et enormt forbruk, og kanskje EN sliten lensmann?? Hørtes skummelt ut...


Aciddica: Om man skal tjene flere millioner på smugling må mengden være STOOR... Største belsaget i fjor var på 230 kg, tror ikke dette er like lett lenger... Tviler også på at det var storsmuglere torpedofreak mente med (venner/venn).. Smugling foregår heller sjelden alene, ivertfall med denne mengden.........
Sist endret av beltespenna; 12. mai 2007 kl. 22:05.