Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 4827
Jeg vet ikke hvor dette hører hjemme på forumet... Så jeg bare skriver det her...
Det skjedde nettopp det sjukeste av det sjuke med meg!
Jeg tror jeg døde!?!?
Det var sjukt, kan ikke forklare det, så våkna jeg og var tung i kroppen, dødstung! Kunne ikke se (bare noen sekunder dette da)
og det føltes som om hele meg "sov". Jævlig sjukt...

Vist du var clean?? så våknet du sikkert, bare at du var litt mere forbredt på og våkne vist du skjønner
Visst det var en følelse av at du var våken i hodet, men kroppen var følelsesløs og umulig å få kontroll over, så har jeg opplevd det samme selv.

Jeg fant ut at det faktisk bare var en drøm
Jeg hadde den samme drømmen flere ganger, men så etter en stund så stoppet de. Nå er det flere år siden jeg har hatt en slik drøm.

Men fy faen det var jævlig første gangen!
heh... morsom diskusjon

jeg har voknet ofte om natten med følelsen av at jeg ikke kunne puste, reiser meg opp i sengen, tar et dypt åndedrag, og sovner igjen...

er dette et symptom på krybbedød eller?
Det må ha sett jævlig dumt ut, Red-Bull

men mareritt er kult, egentlig.

Når jeg har det så bruker jeg bare å si til meg selv i søvnet at det bare er en drøm, det bruker faktisk å funke bra.

Men når jeg drømmte at jeg var lam, men ved bevissthet, så var det så virkelig at jeg faktisk ikke visste om det var en drøm eller ikke.
Husker jeg slet som faen med å få øynene opp!
Mareritt er de beste drømmer...


spesielt når man husker dem klart etterpå og de bare har en kulørt farge (tint effekt).
Jeg var clean jeg...
Tror jeg hadde ut av kroppen opplevelse faktisk nå... Jeg så meg selv fra utenfra kroppen min og sånn... jeg trodde jeg bare var død jeg Jaja--- sykt var det
Men det var jo artig!
Better than thou.
Dop ække sunt.. Garantert relatert til det liksom..
Opprinnelig postet av Carlo
Dop ække sunt.. Garantert relatert til det liksom..
Vis hele sitatet...
ENIG...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen
Jeg vet ikke hvor dette hører hjemme på forumet...
Vis hele sitatet...
Hører det i hele tatt hjemme på dette forumet

Uansett, så er det vel bare slikt som skjer av og til...
Opprinnelig postet av Carlo
Dop ække sunt.. Garantert relatert til det liksom..
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ikke tatt noe drugs jeg... en uke siden jeg har røyka hasj, og en veldig god stund siden jeg har spist sopp, og det er det eneste jeg har gjort!
Så det så
Opprinnelig postet av Xtrax
Men når jeg drømmte at jeg var lam, men ved bevissthet, så var det så virkelig at jeg faktisk ikke visste om det var en drøm eller ikke.
Husker jeg slet som faen med å få øynene opp! [/b]
Vis hele sitatet...
Var nok ikke drøm nei, men Sleep Paralysis som det kalles.. Man er alltid paralysert når man sover så man ikke skal bevege seg når man drømmer, hender at man våkner opp mentalt men ikke fysisk sånn som du gjorde, skjedde det samme med meg i natt, men så sovnet nesten med en gang å ble lucid (sånn at man er bevist på at man drømmer i drømmene) og fløy ut av vinduet og opp i et tre
har holdt meg unna kjemikalier nå i ca 1 år... og husker at når det hadde gått et par dager siden helgen pleide jeg å våkne midt på natten med en slags summing i hodet. Og plutselig kjentes det ut som om hele rommet ble sugd inn i hodet mitt med et smell, det var sånn at det rykka skikkelig til i nakken. Syke greier. Men det har gått over nå.
masse syke ting ass...
har ikke opplevd noe av det der selv, men har noen
andre opplevelser som var skikkelig sjuke

noen ganger når jeg er sjuk og ligger i senga, får jeg
en følelse av at alt er jævlig scwært liksom... det er vanskelig
å forklare, men jeg innbiller meg at alt er ute etter meg og sånn.
dette er i fullt våken tillstand... sykt

en annen ting som skjer ganske ofte, er når jeg sitter
eller ligger nede skikkelig lenge, og så reiser meg og begynner
å gå, kan jeg ikke se noen ting, og jeg blir så svimmel at
jeg pleier å gå rett inn i veggen og sånn
har aldri brukt noe dop, så det skal ikke ha noe å si
det med å nesten svime av når en reiser seg etter lang 'nedetid', har jeg også vert utsatt for en del... hele hoden begynner å 'prikke' som når foten 'sover'... av og til er det slik at jeg må ta meg for for å ikke falle)...

men kom på en annen merkelig ting...
i leiligheten har jeg veggen på venstre side av sengen(når jeg ligger på magen), men på et rom hjemme hos foreldrene mine, er veggen på høyre side... og av og til når jeg vakner midt i en drøm el... ikke helt våken liksom... og strekker en arm el mot høyre og møter en vegg der, får jeg en ekkel følelse av at jeg ligger inne i en kasse/kiste el...

kan det være der mine traumatiske puste problemer har startet?
Det med å være svimmel etter å ha sittet nede er rimelig normalt. Jo fortere du reiser deg jo større er sjangsen for å bli svimmel.

- Dr. zeth
Opprinnelig postet av Red-Bull
men kom på en annen merkelig ting...
i leiligheten har jeg veggen på venstre side av sengen(når jeg ligger på magen), men på et rom hjemme hos foreldrene mine, er veggen på høyre side... og av og til når jeg vakner midt i en drøm el... ikke helt våken liksom... og strekker en arm el mot høyre og møter en vegg der, får jeg en ekkel følelse av at jeg ligger inne i en kasse/kiste el...

kan det være der mine traumatiske puste problemer har startet?
Vis hele sitatet...


Kanskje da e detta "Bastard" meiner når dei snakker synger sangen "Sova når eg dør"?

*gruble*

Når du seier det, så har eg har eg det motsatta problemet som deg... Eg pleier å vri meg mot veggen til vanlig... Og du kan vel sei da sånn at du våkner ganske fort dersom du er i svima og er på vei i golvet... D e jævli d... Hjertet i halsen... Det blir jo liksom inkludert i slutten på drømmen og (sånn som dei fleste sikkert har klart å inkludera vekkerklokka) slik at du veit jo det at du er dau pga at du datt utfor det stupet/taket/fjellet/...

Eg detter jo nødvendigvis ikkje utfor senga, men at f.eks. foten pluttselig forsvinner eg gale nok!

(kanskje detta forferdiliga greiena har rot i den gången eg klatra opp på eit stillas som ikkje stod og støtta seg på ein vegg, men på hjul... Du kan sei at da svaia dar oppe... Trur aldri eg har vert so redd... Var heilt oppunder taket i gymsalen... ikkje so tøft når du har høydeskrekk... Ser for meg meg (i ettertid) som "Per-ulv" når han klamrer seg til ein stein e.l. på vei nedover mot bakken etter eit uheldigt forsøk på å ta "bippe-stankelbein" (Road-Runner)...)
Opprinnelig postet av q_Werty

noen ganger når jeg er sjuk og ligger i senga, får jeg
en følelse av at alt er jævlig scwært liksom... det er vanskelig
å forklare, men jeg innbiller meg at alt er ute etter meg og sånn.
dette er i fullt våken tillstand... sykt
Vis hele sitatet...
ja, det er skøyt å få sånne "liksom-halliser" når man har infuensa eller noe lignende. føles som du er i de_rats ellerno
En annen ting som er ganske sykt er når du, midt i an drøm, plutselig blir klar over at du drømmer... "Lucid dreams" tror jeg det kalles.
våkna en dag og klarte ikke åpne øynene.....trodde jge var døende eller noe....så viste det seg at jeg hadde øyekatar...
Opprinnelig postet av mr_eff
En annen ting som er ganske sykt er når du, midt i an drøm, plutselig blir klar over at du drømmer... "Lucid dreams" tror jeg det kalles.
Vis hele sitatet...
Det er Lucid Dreams det kalles, og det er skammelig moro! =)
hvorfor heter det lucid dreams?
Vet ikke hvorfor det heter Lucid Dreaming... men her er en bra link om det hvertfall...

Lucid Dreaming
hm.. lucid dreams ja, en ting jeg opplevde skrekkelig ofte da jeg var yngre. utrolig tøft å vite at en drømmer, at ingenting er ekte og at en kan gjøre hva en vil i drømmen, hva som helst, det kommer ikke til å få noen konsekvenser.

og ofte når jeg våkner etter en slik opplevelse har jeg en følelse av makt og å mestring. det høres sykt ut, men who cares?

Opprinnelig postet av Red-Bull
er dette et symptom på krybbedød eller?
Vis hele sitatet...
unnskyld at jeg nevner det, men «symptom på krybbedød» var bare så morsom. tenk å få diagnosen krybbedød av legen liksom.
Sist endret av dephic; 6. mars 2002 kl. 11:21.
skikkelog digg å kontrollere drømmen sin da=) men man må passe seg....plutselig gjør man noe sånn at man våkner...og det er ikke gøy!
Jeg kunne også kontrollere drømmen min litt før, men som regel var det slik at når jeg f.eks. skulle løpe vekk fra noen så gikk jeg såvidt framover. For ikke å snakke om den ganga vi hadde fått flysko og mine ikke virka
drømte en gang (for lenge siden) at jeg skulle løpe fra en enorm troll-lignende skikkelse, og at jeg bare såvidt klarte å bevege meg framover. det var en helt forferdelig følelse, men så plutselig ble jeg bevisst på at jeg drømte, og tenkte «hey, hva er egentlig vitsen?» også stoppa jeg opp og så det fæle udyret rett i øynene til det plutselig forsvant. ble nesten litt skuffa da jeg våkna, for alle vennene mine bivånte heltedåden min i drømmen. måtte bare le litt av meg selv.

BTW, trist med flyskoa, zeth.
pleier å drømme at jeg blir jaga av folk, og ikke klarer å skrike eller løpe....er forferdelig!!!!da våkner jeg og sovner ikke på flere dager omtrent. alt føles så virkelig i de drømmene....hater det!
Opprinnelig postet av dephic
drømte en gang (for lenge siden) at jeg skulle løpe fra en enorm troll-lignende skikkelse, og at jeg bare såvidt klarte å bevege meg framover. det var en helt forferdelig følelse, men så plutselig ble jeg bevisst på at jeg drømte, og tenkte «hey, hva er egentlig vitsen?» også stoppa jeg opp og så det fæle udyret rett i øynene til det plutselig forsvant. ble nesten litt skuffa da jeg våkna, for alle vennene mine bivånte heltedåden min i drømmen. måtte bare le litt av meg selv.

BTW, trist med flyskoa, zeth.
Vis hele sitatet...
Hehe, ja hadde en lignende drøm for litt siden, bare at jeg gjorde meg om til en stor demon og løp etter han for å spise han istedet
BTW, var forfatteren LaBerge som forsker på lucid dreaming som kom på termen lucid så vidt jeg vet..
Har hatt 2 slike "lucid dreams" i mitt liv jeg. Den første gangen var jeg bitteliten og ble jagd av en krokodille/aligator i hagen :P
Neste drøm fikk jeg da jeg var litt eldre og leste tegneserien Punisher (bra saker!). Jeg drømte da at jeg våkna midt på natta, ferska en innbruddstjuv og stakk ham i ryggen med ett langt glass-stykke fra ei knust rute. Var lissom idet jeg sneik meg innpå jeg innså hvor sykt det var. Lite svett da jeg våkna da :P

Har dere noen gang fått en skikkelig virkelighetsnær følelse av å falle, akkurat i det dere er på vei inn i drømmeland? Har opplevd det ett par ganger, og blitt bråvåken som effar!

Btw, sliter dere med å få opp øya når dere har mareritt?
Har hatt en drøm der jeg vant 10 000 NOK på en spilleautomat. Neste morgen ropte jeg på morra mi får at henne skulle stikke å veksle pengene... (som jeg hadde vunnet -i drømmen-)
Opprinnelig postet av tanteK
Har dere noen gang fått en skikkelig virkelighetsnær følelse av å falle, akkurat i det dere er på vei inn i drømmeland? Har opplevd det ett par ganger, og blitt bråvåken som effar!
Vis hele sitatet...
jepp, er ikke helt ulikt følelsen når du våkner av at du rykker til i hele kroppen og blir bråvåken, som du sier.
Jeg er glad jeg ikke husker hva jeg drømte i natt... så Hannibal sent i går kveld i et hus litt utenfor sivilisasjonen, kan ikke ha vært en pen drøm. Jeg har ikke hatt så merkelige drømmer nå i det siste... drømmer slike kjedelige ting... Handler i butikken, har matteprøve osv. Det jævligste jeg har opplevd, var da jeg var rundt 6 år. Jeg hadde drømt om et troll, og jeg våknet brått. Da jeg hadde stått opp, og så ut av vinduet hørte jeg klart og tydelig en mørk stemme: "Nå kommer jeg og tar deg" Det tok nesten knekken på meg. (Nei, jeg drev ikke med drugs). En annen gang, da jeg var hos besteforeldrene mine, hadde jeg falt ut av senga mi. Jeg sov fremdeles, og bestefar som hadde hørt lyden gikk for å se hva som hadde skjedd. Da sov jeg, men han fortalte meg dagen etter, at jeg hadde gått rundt og sagt at jeg ønsket meg en skinnjakke, slik at jeg ikke får så vondt når jeg faller ut av senga. Ellers har jeg fått høre at jeg prater fælt i søvne. Noen ganger våkner jeg også av meg selv, som roper faen eller noe slikt. På en måte er mareritter bedre enn gode drømmer. Når man har hatt mareritt, er det bra å våkne. Mens når man har vunnet i lotto, er det helt jævlig.
Jeg drømte en gang at jeg var en trollman med utrolige krefter. Jeg måtte beskytte det siste fabeldyret, en enhjørning fra noe eller noen som komm etter den så jeg så jeg gjorde en hjørningen om til et menneske. Etterpå fløy vi opp i skyene. Når jeg våknet ble jeg litt skuffa lissom først hadde jeg kontroll over elementene bare for å våkne opp å gå på skolen.
Jeh sliter egentlig med problemet at når jeg har drømt en drøm som jeg husker ganske godt dagen etter, så klare jeg faen ikke å fortelle om den... Alt blir bare surr når jeg prøver å fortelle.

Men jeg drømmer av og til så syke drømmer at jeg blir flau over meg selv når jeg våkner

Uansett er det digg å sove!
Drømte i natt at søstra mi angrep meg med brødkniv og prøvde å skjære av meg armen, gjorde faktisk vondt som faen, så våknet jeg opp og fant ut at jeg hadde ligget å sovd på armen, da var jeg ganske glad for at det bare var en drøm Gikk rundt å lurte på at jeg drømte i drømmen, synd jeg ikke ble Lucid
ironisk at man diskuterer de mest klikka drømme opplevelsene på forumet "den virkelige verden"

Opprinnelig postet av Kamuflash
ironisk at man diskuterer de mest klikka drømme opplevelsene på forumet "den virkelige verden"

Vis hele sitatet...
Hehe, litt enig, men det er hjernen som gjør at vi kan se alt vi ser rundt oss i en "våken/bevisst" tilstand. Hjernen gjør oss også i stand til å drømme, og ettersom det er mulig å være bevisst også i drømmene er jo dette også en slags virkelig verden. Og for alt jeg vet kan alle dere egentlig være noe hjernen min finner opp ...
Personlig tor jeg at verden er et spill. Alle andre er bare fiktive personer som er designet for at jeg skall kunne ha et "normalt" liv. egentlig ligger hjernen min i en beholder og alt som skjer er styrt av et team vitenskaps folk.

Det er mitt syn, ikke ta det personlig. Bare lev de fiktive livene deres, men husk at dere egentlig ikke fins!!


<<<Zalderach leverer enda en søknad om et eget svada Forum>>>
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lucid dreaming virker jævlig fett!! Prøvde en sånn WILD metode i natt. (stå opp etter fem timers søvn, vær våken i 5-15min, les om LD, sett på rolig musikk som du elsker og SOV). Fikk ikke sove...
nedtur......
Hadde en gang et programm til PC'n som visstnok skulle fremkalle lucid dreams... Testa det ikke, så jeg vet ikke om det funker, men dere kan jo prøve.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fikk Half-Life i fjor med Half life 1 og opposing force.

Gikk hardt innpå meg sansynligvis. Drømte noe helt vilt den natta etter jeg spilte half-life.

Drømte at jeg sprang fra mange militær soldater fra HL i et ørkenlanskap i ingenmannsland, den ene var like rask som meg
og skøyt meg flerre ganger i leggen, det gjorde så vondt at jeg skreik i søvne. Våknet opp rett etter at jeg hadde blitt skutt med en jævlig krampe i leggen, det forklarte smerten

Livin in a freakin world
[quote]Opprinnelig postet av Zalderach
[b]Personlig tor jeg at verden er et spill. Alle andre er bare fiktive personer som er designet for at jeg skall kunne ha et "normalt" liv. egentlig ligger hjernen min i en beholder og alt som skjer er styrt av et team vitenskaps folk.

Dette høres ut til å vere tatt rett ut av Matrix
Men har faktisk den følesen jeg og
Opprinnelig postet av Zalderach
Personlig tor jeg at verden er et spill. Alle andre er bare fiktive personer som er designet for at jeg skall kunne ha et "normalt" liv. egentlig ligger hjernen min i en beholder og alt som skjer er styrt av et team vitenskaps folk.

Det er mitt syn, ikke ta det personlig. Bare lev de fiktive livene deres, men husk at dere egentlig ikke fins!!


<<<Zalderach leverer enda en søknad om et eget svada Forum>>>
Vis hele sitatet...
det samme mener de som lagde "The Matrix"
Da jeg var 6 år drømte jeg at det kom 4 menn i svarte frakker inn døra til rommet mitt, 3 holdte meg fast mest den siste tok fram en stor kniv og flådde meg !!! jeg våkna i drømmen uten hud, mamma kom for å vekke meg og hylte og sa jeg var ekkel. så våknet jeg.
Opprinnelig postet av AnaMorph0s|s

Og for alt jeg vet kan alle dere egentlig være noe hjernen min finner opp ...
Vis hele sitatet...
Everything you hear, and see, and smell and touch is just electrical impulses interpreted by your brain.
-Morpheus, The Matrix.
Sist endret av plumRad; 2. april 2002 kl. 18:51.
Opprinnelig postet av <ProZac>
Fikk Half-Life i fjor med Half life 1 og opposing force.

Gikk hardt innpå meg sansynligvis. Drømte noe helt vilt den natta etter jeg spilte half-life.
Vis hele sitatet...
Hadde noe lignende, men det var med Syndicate 1 Jeg ble jakta på av 4 Syndicate agenter med Miniguns, jeg klarte og komme meg unna og rømte opp på et tak. Da så jeg drøssevis med agenter komme stormende mot bygningen. Akkurat som i spillet med trenchcoat, miniguns og rød pannelugg. Flaks det var en drøm.