Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 4421
jeg skal røyke for første gang i dag. men tror ikke ejg kommer til å bli så veldig høy. kommer jeg til å bli veldig dårlig viss jeg drikker i tilleg?
Nah, tviler på at du blir dårlig. Drikk først. Og hvis du skal drikke etterpå så burde du kanskje begrense deg litt.
vet ikke hva den allmenne oppfatningen av alkohol og hasj sammen er, men jeg følte meg ikke i toppform akkurat.. kan hende jeg drakk litt for mye.
Det er nesten umulig å svare på, da dette er forskjellig fra person til person.
Kroppen reagerer forskjellig på alle stoffer så man kan liksom ikke si noe om virkningen.


Om du røyker vanlig røyk fra før av tror jeg du har lettere for å ta opp thc, og få deg en liten rus.
Jeg har aldri hatt problemer med å blande hasj og alkohol, får som oftest 16pils feelinga hele kvelden
Jeg har aldri opplevd noen problemer med å drikke og røyke. Men noen blir veldig dårlige.
For meg virker ihvertfall hasjen bakrus-dempende, selv om man kan bli litt ør der og da hvis man er veldig full og veldig fjern samtidig.
mange blir dårlige siden det kan virke som det forsterker alkoholrusen. har du svak mage bør du stå over
Det er ikke sikkert rusen setter seg en gang, dersom det er første gang du røyker. Det varierer fra person til person
Ikke røyk først, da grønner du bare. Og for all del - ta røyken på lungene, ikke sløs bort verdifull hasj på å "poffe" bort alt. :P

Sa de i en bok en gang. *kremt*
Sitat av stef
vet ikke hva den allmenne oppfatningen av alkohol og hasj sammen er, men jeg følte meg ikke i toppform akkurat.. kan hende jeg drakk litt for mye.
Vis hele sitatet...
aaaaah! Du!? Trodde ikke du drakk alkohole engang jeg.. Nå skuffa du meg stef
du burde ikke drikke deg dritings og så røyke, da blir du heeelt borte og ender mest opp hengende i do...
Første gang jeg røyka va på gran canaria. Da hadde jeg drukket 12 hallvlitreog hatt omtrent 8 tequila shots. Kl. 05.00 om morgenen traff jeg en kjekk kar fra somalia lr .no som solgte meg no hasj. Dette resulterte til massiv røyking på hotelrommet 05.30, jeg var drita fra før og ble TOTALT fjern i huet, fikk seriøse halliser sammen med ukontrolerbare latterkramper. Jeg var fyllesyk i 2 dager etterpå... Så moralen er, røyk som faen, ta det rolig med alkoholen
Jeg har også ganske dårlig erfaring med drikking og røyking. Bare prøvd det engang (sist nyttårsaften), da ble det 2 champagneflasker og en spliff med 2g i. Når jeg var ferdig med jointen falt jeg bare sammen og våknet opp 5 timer senere HOHO.
Drikk deg god å full å ta deg en saftig blås etterpå så kan jeg "nesten" garantere at du ikke gjør det igjen.!! Prøvde en gang i fylla å det ble med det! Pjuuuuk!!! Aldri mer Tro meg: Drit i det!
very impotent freak
Delusional's Avatar
Godt brisen går helt fint for mitt vedkommende i allefall, jeg blir bare slapp og glad
Som sagt før her på forumet: Det er forskjellig fra pers til pers. Men tipper pga. klokke slett at du allerede er der ute i verden og utforsker det uvitende!! Heyyy ! min 100nde post.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Hvis du skal prøve harsj for første gang er det en fordel at du har røyka litt fra før av. (selvfølgelig ikke harsj men vanlige sigaretter) Jeg dreit meg ut på det, mitt første drag var fra en joint, hosta som et helvete, men resten gikk greit. Røyka 0.5, men hadde ikke noe effekt. (ned i lungene, veit veit)
Røyk litt først, og hvis det ikke har noe effekt kan man jo alltids gå for flaska...
jeg liker å drikke meg passe brisen før jeg tar meg et drag. 4 pils (0.33) passer ypperlig for meg, og forsterker hele opplevelsen.
Jeg har aldri hatt noen negativ effekt av å drikke og røyke samtidig. For meg ender det bare med enorm velvære. Men har kompiser som elger som bare faen hvis de kombinerer drikke med røyking. Mitt råd er å ikke drikke seg så veldig dritings. Drikk deg litt brisen, så røyker du deg skev. Men som sagt tidligere har du sikkert allerede utført planen din!? Jeg vil høre hvordan det gikk!
Jeg anbefaler ale som velger å prøve cannabis, eller andre forbudte rusmidler, å ikke blande med alkohol. Dette KAN gi ubehagelige og farlige bivirkninger.

Selv har jeg hatt gode erfaringer med noen få pils og litt gress, men jeg er meg og jeg har ikke bare gjort smarte ting.
Trådstarter
78 0
hvor mye bør jeg røyke første gang da? 1 gram?

ps. hvor mye røyker dere for hvr gang?
Sist endret av moen; 5. februar 2005 kl. 19:12.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Som allerede nevnt, hvis du skal røyke på alkohol så er det ikke lurt å være særlig full. Forige gang jeg røykte på fylla (nyttårsaften) hadde jeg så og si styrtet to flasker rød og jeg endte opp med å åle meg rundt på gulvet på RYGGEN, å reise seg opp var ikke et alternativ. Nei, det er greit nok å røyke på alkohol, jeg personlig liker det veldig godt, men da etter et par glass vin eller et par pils, ikke når man er skita full.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Jeg røyker alltid når jeg drikker.. det er liksom noe som mangler uten. Jeg vil imidlertid anbefale deg ikke å prøve for første gang når du er full, av to grunner. Du vet ikke hvordan du kommer til å reagere, og hvis du skulle få noen effekt vil du sannsynligvis ha vanskeligere å merke virkningen enn du ville hatt dersom du var edru. Jeg vet om flere som har prøvd i fylla for første gang, men jeg mener man bør være edru første gang man prøver noe nytt.

Når det gjelder hvor mye du må røyke, så kommer det selvfølgelig an på om hasjen er bra eller dårlig. Uansett skal du ikke røyke ett gram. Vanligvis blir jeg stein på ett karat (0,2 g), men det varierer fra person til person, THC-innholdet i hasjen og hvordan du røyker det. Dersom du røyker bong bør 0,2-0,3 holde, mens du godt kan ta litt mer i en joint (0,3-0,4). Hvis du er i tvil om hvordan du skal røyke det, vil jeg anbefale joint. Med en joint kommer virkningen mer sigende enn med en bong, men det er både mer behagelig å røyke og (syns jeg) en mer behagelig opplevelse.

Det er ikke noe problem om du ikke røyker tobakk, men vær oppmerksom på at det (spesielt i begynnelsen) er lettere å hoste av en joint enn av en sigarett. Hvis noen gir deg et tips om å holde røyken inne lengst mulig fordi det gir bedre effekt, kan du fortelle dem at det rett og slett ikke stemmer. Pust inn, pust ut; å holde røyken lenge inne er bare usunt for lungene.

Som noen skriver lenger opp er det ikke sikker man får noen effekt første gangen. Dvs, effekten kommer nok, men det er ikke sikkert man oppfatter den, eller helt klarer å bestemme seg for akkurat hva som er forskjellig fra før man røyka.. Noen "finner rusen" første gang, andre må bruke én eller flere ganger.

Hvis du ikke allerede har gjort det, anbefaler jeg det å lese litt om cannabis, slik at du vet hva du går til. På Erowid står det mye bra informasjon. Lykke til!
Trådstarter
78 0
bør jeg røyke 1 gram første gang?
Nei, det trenger du absolutt ikke. Selv om jeg har røyka ukentlig i over et år nå pleier jeg aldri å ta oppi mer en 0,4-0,5 om den kun er til meg. Er diggere å bli stein flere ganger enn skikkelig stein en gang...
For meg så blir jeg litt uvell av å røyke for full, men sånn er det bare. Selv syntes jeg det er diggest å røyk joint, litt mer rolig og behagelig effect. Men bongen er veldig nice, spesielt hvis du har is vann nedi, da kjenner man nesten ikke trekket
Jeg trur det er en knivegg for de fleste, personlig syns jeg alkoholen ødelegger for morroa.
Men bli ei for full.
Sitat av Ac|d
Første gang jeg røyka va på gran canaria. Da hadde jeg drukket 12 hallvlitreog hatt omtrent 8 tequila shots. Kl. 05.00 om morgenen traff jeg en kjekk kar fra somalia lr .no som solgte meg no hasj. Dette resulterte til massiv røyking på hotelrommet 05.30, jeg var drita fra før og ble TOTALT fjern i huet, fikk seriøse halliser sammen med ukontrolerbare latterkramper. Jeg var fyllesyk i 2 dager etterpå... Så moralen er, røyk som faen, ta det rolig med alkoholen
Vis hele sitatet...

Det hørtes ut som verdens største løgn..eller så er du syk på flaska...
Husker for en måned siden elns så hadde jeg og en venn delt en 0,7l flaske med vodka. Ca. 1time etter at vi hadde drukket siste drinken mekket vi opp noe shit og fyrte det opp med bøtte. Det er noe av det villeste jeg har vært med på. Rett før jeg trakk inn var jeg godbrisen , jeg hadde heller ikke problemer med å orientere meg, mens rett etter hadde jeg store problemer med å komme meg til sofaen :P. Ble ikke dårlig ellerno og har aldri før hatt det så gøy med å gjøre ikkeno'
Røyke litt på nachspiel er digg, men ikke noe man bør basere seg å gjøre på festen eller voerspiel.
Ikke mye ihvertfall.
Sist jeg drakk og røyka ,så spydde jeg på ruta.
Sitat av InTrance
Røyke litt på nachspiel er digg, men ikke noe man bør basere seg å gjøre på festen eller voerspiel.
Ikke mye ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Sant det der; en planlagt bykveld kan fort gå i dass dersom vorspiel utvikler seg til skikkelig smoke-out. Har hendt meg ett par ganger ihvertfall.
Når jeg røyker pleier det gå sånn ca 15-30 min før rusen treffer. Da føler jeg en "kriblende" følelse i kroppen så etter en liten stund begynner ting å svive, viss jeg ser og konsentrerer på en person/ting er den personen/tingen veldi klar og tydelig mens ALT rundt er tåkete.
Har en kompis som sovner når han drikker og røyker, har aldri drukket og røyket, nøyer meg med en ting jeg
røyk mer!!! har omtrent slutta og drikke, bare røyker og kanskje litt brus i helgene
Sitat av Gizmo
Drikk deg god å full å ta deg en saftig blås etterpå så kan jeg "nesten" garantere at du ikke gjør det igjen.!! Prøvde en gang i fylla å det ble med det! Pjuuuuk!!! Aldri mer Tro meg: Drit i det!
Vis hele sitatet...
hehe.. jeg gjør det de gangene jeg tar en pause.. man mister lysten en stud iallefall:P
puffa ca hver dag i 2 år jeg... og det å blande alkohol og hasj vil jeg absolutt ikke annbefale. Selv har jeg spydd, kaldsvetta og ikke klart å røre meg på 2 timer, med huet hengende over dassen, sovna på badeulvet og loka meg i seng... eneste positive med det, er at du ikke blir fyllesjuk dagen etter... har en kompis som også grønna totalt... dette var hans første og eneste gang. Han var full, og var så tøff i kjeften og sa at "faen jeg merker jo ikke no joh!" etter 5 min skrek han "ring 911! ring 911! ring 113!" hans hjerte dunka som et astfaltborr, og han trodde han skulle dø" Men han spøy ikke, men dette ble hans første og siste gang. Synd alkoholen skulle ødelegge den ellers vakre rusen hasj frembringer. Sikkert derfor mange ikke liker hasj etter å ha testet det.... For de tør desverre kun å røyke det etter at de har drekki seg fulle nok til å tørre å prøve det.

Så kombinasjonen hasj + alkohol er som sagt ikke noe JEG ville annbefalt!

But please Moen, tell us how the impression will be! peace!
Sist endret av rcW; 19. februar 2005 kl. 05:02.
Har samme erfaringen med hasj og alcohol. Røyka nå ikveld jeg, trengte ikke mere en 0.5g. Jeg røyker ikke hver dag da som mange andre. Den tankegangen MANGE av de jeg kjenner har brent seg på er : "Jeg røyker hasj nå.. Må røyke mer og mer, siden det er første gangen må jeg vær sikker på att jeg får noe rus utav det og ikke ta for lite.." Så 15minutt etter jointen der så står de å spyr i vater utenfor huset ditt.

Ett råd jeg kan gi deg!.. Ikke røyk for mye på engang, ikke stress, ta det rolig siden du sikkert ikke kjenner rusen med en gang. Røyker du vannis/tørrbong, ta lite mekk oppi (rusen kommer nesten med en gang).
om man skal røyke for første gang bør du ikke handle inn mye, meg personelig ble ikke stein før etter 7 jointer alene , men bare rull du , se how high og kjøp masse munch
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Sjakaa: Jeg vil si at 0,5 gram er ganske mye for å bli stein.. Angående hasj og alkohol, så er det vel ganske forskjellig fra person til person hvordan de takler det. Noen tåler det ikke, andre liker det veldig godt. Jeg tilhører de sistnevnte.
Når det kommer til mengde så varierer det, som sagt tidliger, fra person til person. Har også litt å si om du har røyka før. Vane røykere osv har lettere får å bli stein. Leste noe om at det har noe med at du har det lagra i huet elns, men mulig det var en bs post. I starten var det alltid slik at 1gr = 1 dose, litt mer sparsom nå.. Men ett halvt gram burde holde fint. Ikke alle som får no effekt første gangen heller så..

Vil anbefale og mekke en bong, bedre effekt og "mer" kontroll. Ta noen trekk, slapp av 10 min, så ta noen fler hvis du ikke merker det. Med joint så kan du ikke vente å se ann situasjonen, siden den brenner opp og det kan lett bli stress røyking. Effekten skal komme ganske umiddelbart, men siden det er første gangen må du kanskje "finne" den.

Hvis hjerte ditt begynner å dunke vanvittig og du har vanskelig for å puste eller lignende. Så bare chill. Det er kroppen din som reagerer, husk at det er gift du trekker i deg, men du dauer ikke av det uansett. Har hatt opplevelser hvor hjerte dunka så hardt at jeg ikke klarte sitte stille. Altså at kroppen min "dunka rundt". Så ut som svak hikke, som ble holdt inne, bare at jeg ikke hikka hehe. Kunne høre det i hodet og greier, ganske morsomt hehe. Men kan være skremmende hvis du ikke har opplevd det før, men er ikke no biggie egentlig.

Husker en gang vi røyka med en vennine, som fikk noia, både pga rusen og skyldfølelse. Ble vel litt forsterka siden hu var stein. Anyways, hu klikka helt, begynte å hyperventilere og svima av og greier. Skreik oxo "ring sykebil", kora av venninene... Forklarte situasjonen men de gadd ikke komme. "Gi hu en pose å puste i så går det bra..". Samme hva som skjer, så husk at du ikke dauer og at det bare er deg som reagerer.

Hvis du ikke røyker til vanlig (sigger) og bestemmer deg for bong e.l. så vær klar over at røyken kan bli veldig sterk. Med tanke på hull i brønnen, blanding av tobakk/tjall osv. Kan skape brekninger... Finn ut hvor dassen er ihvertfall. Finnes ikke no verre "party pooper" en noen som spyr på teppe heheh.


Hvorfor er det ikke slik at jo lenger man holder det inne, jo bedre effekt? Er jo logisk nok med tanke på at røyken må spre seg rundt i lungene for å bli tatt opp. Selv om det normalt ikke er nødvendig og ja, det er nok mer skadelig...
for meg holder det med 0,1-0,2g, gjerne fordelt utover på et par timer.

Røyking når jeg er drita gjør bare at jeg sovner eller spyr.
thc innholdet i hasj varierer ekstremt mye i norge da... Så ta det rolig å nyt rusen og tenk på att du har det godt og ikke tenk på att du kan spy, da bør det gå bra.. Det er litt fordi du tenker på att du blir dårlig du blir det.
Sitat av sephirot
for meg holder det med 0,1-0,2g, gjerne fordelt utover på et par timer.

Røyking når jeg er drita gjør bare at jeg sovner eller spyr.
Vis hele sitatet...


er det bare kids her eller???? se på detta her da, du blir jo mer stein av og røyke sig en det lille der :P du må gjerne kjøpe litt mer enn det da peace
Sitat av blow-kokain
er det bare kids her eller???? se på detta her da, du blir jo mer stein av og røyke sig en det lille der :P du må gjerne kjøpe litt mer enn det da peace
Vis hele sitatet...
Jeg røyker ikke vanlig sig:P jeg kjøper så det holder i massevis, har røyka både mye og lite, kjøpte mer en du gjorde første gang vil jeg tro. synes det er mye mer behagelig å røyke lite mange ganger en mye en gang.

Og at jeg trenger så lite ser jeg på som positivt.

Noe som funker veldig dårlig for meg er å røyke pensla hasj når jeg er full, blir helt borte vekk og begynner å spy.
Blow-kokain: Kids? Selv er du ikke født tidligere enn 87 så jeg tror ikke du skal være så altfor høy i hatten.
Bruk vannpipe, da blir du å merke noe kanskje. Jeg har røyka 2 ganger og merka det første gangen, da røyka vi 3 gram, vi var 2 stk...Jeg hadde det bare deilig...
Sitat av [Th33dge]
Bruk vannpipe, da blir du å merke noe kanskje. Jeg har røyka 2 ganger og merka det første gangen, da røyka vi 3 gram, vi var 2 stk...Jeg hadde det bare deilig...
Vis hele sitatet...
Kansje du burde skrive inn hvor lang tid dere brukte på det .. Hadde jeg røyket 1.5 gram med hasj hadde jeg blitt grønn og sansynligvis besvimt.. Har røykt hasj en del ganger men jeg ser ikke meg selv som en high skilled person..
jeg blanda hasj med alkohol for en stund sia jeg gikk meg vill på vei hjem og ble livredd... hehe. om det var på grunn av hasjen eller at jeg hadde drukket mye kan jo diskuteres. men anbefales ikke. det var ikke morro spøy gjore jeg oxo..
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Vil anbefale og mekke en bong, bedre effekt og "mer" kontroll.
Vis hele sitatet...
Kan være enig i at bong er en mer effektiv måte å røyke på enn joint, og det er riktig som du sier at man har mer kontroll på hvor mye man får i seg. Men det er langt fra like koselig med ei svidd plastflaske med folie (eller et annet stygt hjemmelaget bongprosjekt) som med en joint...

Hvorfor er det ikke slik at jo lenger man holder det inne, jo bedre effekt? Er jo logisk nok med tanke på at røyken må spre seg rundt i lungene for å bli tatt opp.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke logisk i det hele tatt. Når vi puster holder vi ikke lufta inne lenge for at oksygenet skal bli tatt opp. Når et stoff er i gassform beveger molekylene seg såpass raskt at iallfall mesteparten av THCen blir tatt opp i løpet av brøkdelen av et sekund.