Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 862
Ja. Nå var jeg kul nok til å greie å ødelegge xconf og nå vil ikke FC2 starte. Det som skjer er at etter at kernelen er loada og den vil gå inn i den grafiske oppstartstingen kommer det ikke fram noenting. Hvordan kan jeg få fikset dette? Hjelp ønskes snart ettersom windows går meg på nervene.
Hva er en xconf? Snakker du om /etc/X11/XF86Config nå?
Nei, han bruker xorg, så da er det en tilsvarende fil med et annet navn. Prøvd å komme ut med ctrl + alt + f2, og så kan du fikse fila di, evt lage en fra bunn av?
High Voltage
John Travolta's Avatar
Trådstarter
Takker. Skal prøve, tror desverre ikke at linux skillzene strekker så langt at jeg klarer å bygge en opp fra begynnelsen. Hjelp?
John Travolta:
Finnes mange guider på nett. Google er et fint dyr
Dessuten er det sikkert ikke mye som skal til før det funker. Prøv å starte x manuelt og sjekk etter feilmeldinger.
Evt sjekker du i /var/log/
Ministry of Love
sptz's Avatar
for å lage en ny fil kjør xorgconfig den er igrunnen veldig behjelplig med hva du skal fylle inn. Det mest kompliserte er å vite hvor mange hz skjermen kan kjøre på. Dette finner du ofte bak på skjermen eller i dokumentasjonen som fulgte med. Hvis du ikke finner det der må du slå opp på produsentens hjemmeside. (f.eks "links www.hansol-us.com" eller "lynx www.samsung.com")

hvis du er helt lost kopier xconf fra en live cd som f.eks knoppix
Det er veldig lett å lage en ny, fungerende xorg.conf. Man kommer seg bare inn i kommandolinjen (ctrl-alt-f1) og skriver:

Kode

system-config-display --reconfig
Sist endret av foolish; 16. juni 2004 kl. 00:37.
High Voltage
John Travolta's Avatar
Trådstarter
Takker for all hjelp. Fiksa det nå.