Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1822
Hei.

har hatt en snekker inne i en leilighet jeg har kjøpt for å gjøre noen ting før den er flytteklar.
Nå syntes jeg timene hans har dratt ut noe hinsides, så jeg bare lurte på om det var noen faglærte her som kan gi meg en pekepinn på hvor mange timer dere hadde beregnet til følgende arbeid:

Legge 70kvm gulv

Støpe igjen pipeåpningen etter en peis

liste gulv og tak i 70kvm leilighet

Montere kjøkkenskrog (overskap+underskap) på kjøkken. 12 skrog. (vi har skrudd skrogene sammen selv, snekker skulle kun få de på veggen)

feste og lime 3 benkeplater på kjøkken

flislegge 5kvm på kjøkken mellom skapene


Han har nå rundet 100 timer..
Nå er jeg ikke faglært, men jeg har gjort mye av dette selv, og leid inn andre til å gjøre det andre.

Sitat av plexern Vis innlegg
Legge 70kvm gulv
liste gulv og tak i 70kvm leilighet
Vis hele sitatet...
Dette kommer mye an på utformingen av leiligheten. Hadde det bare vært ett kvadratisk rom på 70 kvm, så hadde det gått kjempefort, men har du masse kriker og kroker og rare vinkler, så kan det ta forferdelig lang tid. Typen gulv har også noe å si. Hvis det bare er å klikke på plass noe laminat, så går det jo veldig fort.

Sitat av plexern Vis innlegg
Støpe igjen pipeåpningen etter en peis
Vis hele sitatet...
Dette leide jeg inn et firma til å gjøre, og de gjorde jobben på snaut tre kvarter.

Sitat av plexern Vis innlegg
Montere kjøkkenskrog (overskap+underskap) på kjøkken. 12 skrog. (vi har skrudd skrogene sammen selv, snekker skulle kun få de på veggen)
Vis hele sitatet...
Dette kommer også veldig an på både type skrog og vegg. Kan være kronglete å gjøre alene, dog, men om han har hatt med seg en hjelper bør det ikke ha tatt så altfor mange timene.

Sitat av plexern Vis innlegg
feste og lime 3 benkeplater på kjøkken
flislegge 5kvm på kjøkken mellom skapene
Vis hele sitatet...
Dette har jeg ikke vært borti før, men kan aldri tenke meg at benkeplatene skulle ta noe særlig tid. Flislegging aner jeg derimot ikke.

Sitat av plexern Vis innlegg
Han har nå rundet 100 timer..
Vis hele sitatet...
Høres veldig mye ut for meg, men... Kan du få spesifisert hvilke oppgaver han har brukt de forskjellige timene på?
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg

Høres veldig mye ut for meg, men... Kan du få spesifisert hvilke oppgaver han har brukt de forskjellige timene på?
Vis hele sitatet...

Smart.. det skal jeg be om.

Dette var selvfølgelig en bekjent, og jeg var dum nok til ikke å skrive noe kontrakt..

Edit: de var forresten 2 den dagen de monterte skrogene, så de endte vel på 7,5 x 2 timer den dagen.
Sist endret av plexern; 22. august 2019 kl. 14:35.
Det kan jo hende han/de fører timer for kjøring også. I så fall blir det jo fort noen ekstra timer for hver gang de er i leiligheten.
Var det kun tak og gulv som ble listet, eller dører og vinduer også?
Trådstarter
han har fjerna 2 dører og fora åpningen på nytt, ellers kun gulv og tak. Og han er ikke ferdig med alt, så han kommer til å ende på 110-120 arbeidstimer.
Hva fikk du som prisestimat da? Var gulvet ferdig avretta? Enkel pergo klikk ville jeg nok brukt 2 dager på 70kvm og listing nede. Andre gulvtyper kan muligens ta dobbelt så lang tid pga kvalitet osv. Sto kappsaga langt vekke? Må man ned 2 etasjer og kappe osv tar det mer tid. Kjøkkenskap kan være riktig med 2 dager hvis veggen ikke var rett osv, osv. Benkeplatene burde ikke ta mer enn 3-4t etter min mening. Min regning lander jeg på rundt 70-80t uten reise med i regninga.
Tror ikke det er så urimelig.men umulig og si uten at du legger ut masse bilder av arbeidet. Blir nesten ren synsing. Kjipt og føle seg lurt. Litt sent sikkert og be om spesifisert regning nå da han sikkert bare dikter en. Men mye som spiller inn på tiden.

Har snekkeren bært opp alle ting som et brukt?

Bor du sånn at det er lett og parkere.

Må du ta heis/bor du i 1etg.

Er gulvene rette og fine?

Er veggene rette og fine?

Er det langt til nærmeste byggevareforretning?

Kan sikker remse opp 100 ting til som spiller inn på tiden
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
På 120 timer har han brukt 3 fulle arbeidsuker. På nye boliger der mange har akkord så blir jo leiligheter innredet på et par uker. Men oppussing og tilpassing tar som regel mye mer tid og det er vanskelig å si i ditt eksempel. Men min første tanke er jo at det hørtes ut som fryktelig mange timer.