Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3435
Har røyket cannabis i 1 år nå, men siden jeg snart skal flytte ville jeg gjerne holde meg clean til jeg har flyttet for meg selv, så jeg kjøpte kjøpte 1g tribe å røykte dette hver dag i 5 dager, men tok en dag pause pga jeg ikke likte å gå rundt bakfjærn hele dagen. Etter en dag pause fyrte jeg opp litt mer enn vanlig. Laget bare en pipe av alufolie som jeg fikk to gode trekk av, Sparket inn som faen 1 min etter det siste trekket og den vanlige følelsen av at lårene fylles med melkesyre kom med en gang.

Følte rusen meeget godt av det første trekket, helt til det andre trekket slo inn. En puls på 120+ og en ekkel følelse i halsen. Under den mest tullete rusen slo jeg tilfeldig på illusions av cypress hill. Dette trigget på en måte noe i hjerne min og Jeg kjente med en gang at jeg skiftet tankegang og fikk en helt fuck'd up "slem" rus. Rare tanker om døden osv, husker jeg satt meg inn i at jeg kanskje kan dø imorgen så hvafaen er vitsen med alt? Så eksistensen på en helt annen måte.

De 3 dagene etter dette følte jeg at en del av hjernen min hadde sluttet å funke. Følte liksom at jeg hadde mistet evnen til å kommunisere med folk, vise kroppsspråk, superduperinsane careface. At jeg lettere sagt hadde mistet den delen av personligheten min som jeg verdsatte mest. Samtalene med folk gikk for det meste i ja/nei.

Våknet for 3 timer siden etter en 10+ timers lang søvn å kjente med en gang at jeg hadde fått den delen av personligheten min tilbake. Faktisk ganske happy nå siden jeg kjente hvor stor forandring dette egentlig var. Utroooolig godt

At det var så lett å komme i en så fucka opp stetting hadde jeg aldri trodd.

Er også veeeeldig glad i det motsatte kjønn, men følte at jeg hadde glemt hvordan jeg snakket med dem. dette sugde HARDT.....
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Psykose?
titegn
95markro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Broiler Vis innlegg
Psykose?
titegn
Vis hele sitatet...
Som varte i 3 dagen? er jo fullt mulig, men er en slik person som tenker "nææh det skjer ikke meg.." så jeg prøver å utelukke den tanken selv om den har slått meg.
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Sitat av 95markro Vis innlegg
Som varte i 3 dagen? er jo fullt mulig, men er en slik person som tenker "nææh det skjer ikke meg.." så jeg prøver å utelukke den tanken selv om den har slått meg.
Vis hele sitatet...
At du er sikker på at det ikke skjer gjør ikke at du aldri får det, psykose er noe alle røykere kan få, men er svært sjeldent.
95markro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Broiler Vis innlegg
At du er sikker på at det ikke skjer gjør ikke at du aldri får det, psykose er noe alle røykere kan få, men er svært sjeldent.
Vis hele sitatet...
Var ikke sånn jeg mente det da Er egentlig bare glad det gikk så fort over, etter å ha lest om folk som har hatt det i flere mnder.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det du hadde i 3 dager hadde jeg i et halvannet år. Det mest jævligste som har sjedd i mitt liv, og om jeg ikke bommer kraftig kommer det til å være det værste jeg noensinne har opplevd for resten av livet. Kan ikke komme på noe som er like kjipt, men dæven.. er glad jeg er tilbake i meg selv!
Dette kan jo også skje ved vanlig cannabis.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av baadpyro Vis innlegg
Dette kan jo også skje ved vanlig cannabis.
Vis hele sitatet...
Hvor har du fått den påstanden fra?

RC er bare dritten og ja det er farlig, ikke verdt å ta.. Gå heller for de ekte varene!
Noe RC er farlig andre kanskje ikke farlig. Mye av disse stoffene har kommet nylig på markedet og derfor er det lite forsket på bivirkninger. Derfor er det lurt å holde seg unna slike syntetiske stoffer.
Sist endret av Ravn111; 4. september 2012 kl. 23:35.
[quote=Dickie5;2690218]Hvor har du fått den påstanden fra?

Beklager, misforstod helt! Trekker det derfor tilbake

De 3 dagene etter dette følte jeg at en del av hjernen min hadde sluttet å funke. Følte liksom at jeg hadde mistet evnen til å kommunisere med folk, vise kroppsspråk, superduperinsane careface. At jeg lettere sagt hadde mistet den delen av personligheten min som jeg verdsatte mest. Samtalene med folk gikk for det meste i ja/nei.


Føler meg sånn hver dag jeg, men tror ikke det har noe med cannabis å gjøre.. Men kan hende det har bidratt litt? Har sikkert vært sånn i to år nå og det er helt jævlig, erså dritlei av å føle meg så tom. Føler meg ikke sånn når jeg er hjemme eller med kjente, men ellers. Men kan ha noe med angst å gjøre...

Sitat av Chuckie Vis innlegg
Det du hadde i 3 dager hadde jeg i et halvannet år. Det mest jævligste som har sjedd i mitt liv, og om jeg ikke bommer kraftig kommer det til å være det værste jeg noensinne har opplevd for resten av livet. Kan ikke komme på noe som er like kjipt, men dæven.. er glad jeg er tilbake i meg selv!
Vis hele sitatet...
Grunnen for at du ble sånn var? Og hvordan ble du deg selv igjen?
Du spør ett rett fram spm, jeg svarer ett rett fram svar: Ja!

Personlig har jeg bare opplevd en MYE hardere detox, enn hva jeg får vet Cannabis. Dog har jeg lest på endel forum om folk rundt om i verden som har røyka dette over lengre tid (årsbasis) og sliter med maaaaange flere bieffekter enn hva Cannabis gir.

Men jeg vil ikke tro du er i noe "spesiell" fare hvis du røyker dette i en mnd's tid hvis det f.eks er fritt for THC rundt deg. Tror jeg hadde JWH-xxx i ett par mnd, første to ukene var jeg sint på alt og ingenting, sov vel heller lite den første uka, enda jeg hadde weed å røyke før jeg la meg til å sove. Har ikke gjort annet enn å angre på at jeg testa det :P
Det er vell påvist at man kan få psykose med vanlig Cannabis?
Røyker jo svært ofte selv.
men til ontopic: Jeg husker jeg røyket ca 8g syntetisk på 1 uke jeg og noen venner.
Jeg endra oppførsel i ca 6mnd der jeg var utro mot dama, behandla alle dritt og var helt umulig.
Den oppførselen slutta rett før sommerferien, syntetisk kan være skummelt.
Syntetiske cannabis stoffer er ikke nødvendigvis noe farligere enn naturens motpart. Det blir uansett alt for generelt å snakke om syntetiske stoffer under et. Jeg har ikke tall for det i hodet akkurat nå, men det er ihvertfall 30-40+ substrater som har rusverdi.

Dog man kan generelt si at de fleste omsatte syntetiske stoffene er at de er potente. Dette er i og for seg ikke farlig siden de fleste blander det med et annet medium, tobakk, pot, smoking blends eller hva enn man vil. Dette resulterer jo igjen i at man bestemmer mg/g som er i ferdig produkt.

Et annet stort problem er at folk tror dette er 'syntetisk hasj'. Det er det ikke. Hasj/pot kommer hovedsakelig fra cannabis sativa og indica planten (samt ruderalis). Denne planten lager 2 stoffer som er psykoaktive (forenkling av sannheten).
Det primære kjemikaliet vi alle kjenner er forkortet THC ( Δ9-tetrahydrocannabinol). Det andre kjemikaliet er ikke like kjent, men det er minst like viktig i effekten til cannabis det kalles CBD (Cannabidiol).

Og her kommer grunnen til at jeg detaljerer litt om den 'naturlige' varianten kommer nå. Disse to stoffene jeg har nevnt THC og CBD fungerer i sammen om gi rusen cannabis gir. Litt avhengig av genene til den aktuelle planten så blir det en fordeling mellom disse 2 kjemikaliene i blomsten. THC er egentlig et ganske så heftig kjemikalie, det er psykose induserende. CBD er et kjemikalie som har antipsykotiske egenskaper.
Som rusmiddel passer de for mange som hånd i hanske.

Nå er vi over på de syntetiske stoffene. Den store forskjellen med disse er at de er designet for å ha en spesiell effekt. Ta som et eksempel sativex, en spray til å hindre kvalme ved cellegift terapi. De som tar dette er egentlig ikke så veldig lystene på å bli så steine at deikke klarer å gjennomføre hverdagen.
Underveis i denne prosessen er det blitt mange stoffer, JWH-018,073 AM-2201 for å bare ta noen helt få eksempler. Disse har ikke nødvendigvis de ønskede effektene, men det vil jo ikke si at de ikke kan ha rus effekter. Det som da er viktig å forstå er at det er ikke Cannabis.
De kan fungere helt annerledes, ta JWH-018 dette varte kort, men var noe av det mest intense jeg noen gang har kjent. Det var som når jeg var i Amsterdam og røyket Vaporizer for første gang med alt for god pot, bare ubeskrivelig mye sterkere. "High as a kite" fikk ny betydning.

Når jeg undersøkte receptor affiniteten til 018 så skjønte jeg jo hvorfor. Det er per i dag funnet 2 cannabinoide receptorer CB1 og CB2. Det er 2 hovedmåter man kan aktivere disse på det er som full agonist og den andre måten er delevis agonist ( forenklet dette også). THC er delevis agonist med høy affinitet for CB1 receptoren. JWH-018 er full agonist på CB1.

I tillegg så har THC (eller CBD) også en effekt som ikke går på CB receptorene, men det virker på GABAa receptorene. Dette er de samme receptorene som Valium, og andre gjerne sedative stoffer virker på. Sagt litt enkelt THC motvirker litt av den angsten den først kan påføre.

JWH-018 gjør ikke dette, den stimulerer CB1 receptorene til noe av det maksimale. Den blir heller ikke metabolisert til CBD som THC gjør. Så den antipsykotiske effekten uteblir.

Resultatet av dette er at folk blir redde, man får skikkelig alvorlig angst, mange tror de skal dø, osv osv. Dette er jo ikke ukjent blandt cannabis brukere, men mye mer sjeldent.

Dette er et forsøk på en forklaring på hvorfor mange tror det er farer knyttet til de syntetiske. Det som er litt ironisk er det at de aller fleste som mener det er farlig, kan ha rett, de vet bare ikke hva det er med de syntetiske tingene som er farlig.

Rus effekten er ikke farlig nemmelig, kan ikke finne noen dødsfall, LD50 eller lignende for noen stoffer som påvirker CB reseptorene.

Dette har en naturlig forklaring.
Den delen av hjernen som er ansvarlig for homeostasis funksjonene hjernestammen inneholder knapt noen cannabis receptorer. Derfor dør man ikke av dette. Og er per definisjon ikke livsfarlig.


Det som frusterer meg er at folk ikke skjønner hva som faktisk er farlig med disse stoffene og alle stoffer generelt.

VI VET KNAPT HVA DET ER! Der ligger faren, for alt det jeg vet kan AM-2201 være cannabonoide stoffers ekvivalent til asbesten. Cannabis har vi langtids erfaring med, vi vet at folk ikke plutselig dør av det uten noen latent grunn. Marinol har ikke plutselig død som en av bivirkningene (det er ekte syntetisk THC som legemiddel)

Dette var den objektive vurderingen min av dette (forsøkte ihvertfall å være objektiv).

Min subjektive mening er litt hva skal man si, hyklersk.
Jeg har benyttet cannabis rekerasjonelt i 10-15 år, men de siste 3 siste årene har jeg kun benyttet syntetiske varianter. Dette har fungert greit jeg kan med stor nøyaktighet velge hvilken rus jeg vil ha, hvor sterk den skal være osv. Alle fordelene man har når man opererer med rene kjemikalier og vekter som kan måle milligram .
Alikevel har jeg valgt å slutte, av en kanskje litt merkelig grunn. Min grunn var at apetitten min ble usedvanlig stor. Så stor at jeg ikke kunne holde tritt med fysisk aktivitet.

Det å slutte med det var mot all forventning ikke noe problem. Litt vondt å sove et par netter, litt svett i hendene et par dager, så var det over.

For dere som gadd å lese igjennom dette så håper jeg at jeg kunne gi litt innsikt i det jeg mener jeg har godt fundamentert i forskning. Jeg har ikke tatt meg bryet til å gi kildehenvisninger osv. Jeg har også grovt forenklet stoffet så mye som jeg kan uten å gjøre det misvisende. Hvis noen vil ha en dypere innføring i noe av stoffet så går det ann å sende en PM. Jeg skal kunne utdype endel eller referere dere videre til kilder eller personer som kan.


Og bare et siste spark til dere at "hasj er super stoffet naturlig og flott!!"

her gir jeg dere IUPAC navnene til THC, CBD, AM-2201 og JWH-018
så kan dere se om det lyser "dette er godt for kroppen" av noen av de.

THC
(−)-(6aR,10aR)-6,6,9-trimethyl-3-pentyl-6a,7,8,10a-tetrahydro-6H benzo[c]chromen-1-ol

CBD
2-[(1R,6R)-6-isopropenyl-3-methylcyclohex-2-en-1-yl]-5-pentylbenzene-1,3-diol

AM-2201
1-[(5-fluoropentyl)-1H-indol-3-yl]-(naphthalen-1-yl)methanone

JWH-018
Naphthalen-1-yl-(1-pentylindol-3-yl)methanone


Alle stoffene er kjemikalier, og alle må behandles med respekt.

Lykke til
Kan folk slutte å stille diagnose på brukere med mindre dere er kvalifiserte helsepersonell, fagfolk og så videre? Det er utrolig irriterende å se at de første forslagene som dukker opp er "Schizofreni???" eller "Psykose??". BPRS vurderer nivået på tilstanden etter atten symptomer. Det er også basert på en klinikers intervju med den aktuelle pasienten og observasjoner av atferden i de foregående 2-3 dager. Det virker som om de fleste hopper i taket med tenna i tapeten hver eneste gang noen nevner litt bisarre tanker etter inntak av både det ene og det andre. Jeg sier absolutt ikke at det ikke bør tas alvorlig, men ærlig talt. Det er ikke opp til oss å vurdere hvilken eventuell psykisk lidelse dette mennesket lider av. Det som må gjøres er helt åpenbart. Og ja, syntetiske cannabinoider er ikke det smarteste valget. Hvor mye vet vi egentlig om disse? Hvor lenge har disse blitt forsket på? De er også ekstremt mye mer potente. Noe som i seg selv er med på å øke risikoen for diverse uønskede utfall.
Sist endret av Lucy In The Sky; 13. september 2012 kl. 09:56.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Det virker som om de fleste hopper i taket med tenna i tapeten hver eneste gang noen nevner litt bisarre tanker etter inntak av både det ene og det andre.
Vis hele sitatet...
Glad jeg ikke har tapet i taket
Sitat av xaine Vis innlegg
Glad jeg ikke har tapet i taket
Vis hele sitatet...
Veldig relevant, men du har tydeligvis aldri vært på fest av typen "hæla i taket og tenna i tapeten".