Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 778
Hei alle medfreaks!

en kamerat av meg skal kjøpe seg en laptop nå, men er ikke sikker på hva han bør gå for

Krava til den er at den må kunne kjøre BF 2/2142 og WoW

Håper det er noen som kan hjelpe oss
Laptop + WOW = null stress.
Laptop + BF = heller litt vanskelig.

Må nok litt opp i prisklasse om disse kravene skal utfylles med god margin.
Noen øvre prisklasse?
Dette var viktige krav for meg og da jeg skulle kjøpe laptop i høst. Endte med Acer Aspire til kun 6000,-. Den kjører begge spillene bra på fulle innstillinger.

Ellers vil jeg anbefale Can you run it?, der kan du sjekke om maskinen greier det spillet du vil.
HPen min funker fett til WOW vaffal =)
er ikke sikker på modellnavn åsånt, men det er en special edition med fingeravtrykkleser
og du får kun kjøpt den på expert =)
veit at WoW enkelt lar seg kjøre :P

BF 2 er ikke vanskelig, men man må vite hvilke som funker :P

Takker for tipsene så langt

sitter du på et tips om en pc?? go ahead og legg inn =)

Sitat av Lootfisk
Dette var viktige krav for meg og da jeg skulle kjøpe laptop i høst. Endte med Acer Aspire til kun 6000,-. Den kjører begge spillene bra på fulle innstillinger.

Ellers vil jeg anbefale Can you run it?, der kan du sjekke om maskinen greier det spillet du vil.
Vis hele sitatet...

Hvordan fikk du til å kjøre det på den?? den har jo bare 1,46 GHz CPU, mens BF 2 krever 1.7
Sitat av ochryl
Laptop + WOW = null stress.
Laptop + BF = heller litt vanskelig.

Må nok litt opp i prisklasse om disse kravene skal utfylles med god margin.
Noen øvre prisklasse?
Vis hele sitatet...

Bullshit ingen av spillene krever særlig av maskinvare..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Spillene krever ikke alt for mye, men hvis han kjøper en Bærebar med 2GB ram (2 048mb) og 1,6- 1.8 GHz CPU!
Så får han nok det han trenger, men hvor mye har han tenkt å bruke ?
Er ikke 100% sikker siden jeg ikke har disse spillene på min Laptop........
Sist endret av UnKnowN_300; 30. mars 2008 kl. 22:17.
Offtopic, men håper det går bra siden det ser ut til at han har fått mange gode svar allerede: p

Hvilke PC-spill krever per dags dato mest av maskinvare?
Når det gjelder BF er neppe ram og prosessor problemet i en laptop, det som du bør ha er et dedikert skjermkort. Nå er jo BF 2/2142 ikke de mest krevende spillene, men de krever sine skjermkort.
Haha, på TG. Var det en stand som presenterte for bærbare pc'er som klarte å dra spill som Crysis og Assassins Creed. Når vi gikk bort å skulle sjekke om det lagget i spillene, så rørte vi på musa.
Det lagga såpass mye at det var ikke gøy å prøve spillene engang