Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 9996
Noen tips? Noen erfaringer eller råd?
Sist endret av Sinister; 2. november 2006 kl. 20:35.
For sånne som meg som ikke vet hva faen "korke" er fornoe, kan du forklare litt mer ?
Pumpkin: Regner med han mener å ta GHB.

Har ikke prøvd selv, men Erowid vet sikkert råd: http://www.erowid.org/chemicals/ghb/ghb.shtml
flytenes ecstacy...
Mitt råd: ta deg heller en tab, mindre risiko.

Edit: GHB har ingen verdens ting med MDMA (ecstasy) å gjøre.
Å kalle GHB for flytende ecstasy er ren feilinformasjon!
At det er tryggere å pise en ecstasypille enn å ta GHB
medfører heller ikke riktighet.
Sist endret av felix_poker; 2. november 2006 kl. 22:56.
Sitat av Danielen
Noen tips? Noen erfaringer eller råd?
Vis hele sitatet...
Jeg tok GHB første gangen mens jeg var på ecstasy. Kork kan isolert sett være enormt farlig, fordi man ikke så lett kan vite hvor sterkt det er blandet. I min situasjon, stod jeg sammen med folk som hadde tatt 2-7 korker av flaska i løpet av noen timer. Dermed var konklusjonen at det ville være relativt trygt med to korker med en times mellomrom.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Blunty
flytenes ecstacy...
Mitt råd: ta deg heller en tab, mindre risiko.
Vis hele sitatet...
Whoot? Hvorfor sammenligner du kork med acstacy?
-----

Det er bare å en kork er ikke noe super spesielt, bare les litt på erowid først så du har litt kunskaper om det.

Du må ikke drikke noe serlig alkohol med det for da er det mye lettere å "korke over" / besvime. Også mulig å dø av å gjøre det.
Vær forsiktig. Veldig fort gjort å "korke over", altså å bli forgifta, rett og slett. Har hørt om tilfeller der enkelte har korka over etter tre korker, men da er det godt mulig det var andre ting inne i bildet også.

---

Uforståelig at noen kaller dette for "flytende ecstasy". GHB og ecstasy er da to vidt forskjellige stoffer, både i innhold og virkning.
ikke bland med noe annet.f.eks piller og alkohol.
ta lite og vent lenge før neste gang.
ghb er edgy greier ikke veldig uvanlig med overdoser.
Takker og bukker Har ikke planer om å ta mer enn 1 elle 2 korker hele kvelden
Hva kan ghb sammenlignes med? Har lyst til og prøve, har tatt nesten alt annet
Sitat av Danielen
Takker og bukker Har ikke planer om å ta mer enn 1 elle 2 korker hele kvelden
Vis hele sitatet...
Da bør du ikke kjøpe mer det du skal ha. Etter hva jeg har forstått er det farlig digg, og om man har fortsetter man å "justere" formen utover kvelden. Blir som med knips.
Om du har med deg 5knips ut på fest forsvinner som regel alle. Uansett om du er keen på å spare eller ei. Det er så digg og man er veldig keen på å opprettholde rusen.
Haha ja vet hvordan det er med knipsen:P farlig
Det kan vel sammenlignes mest med alkohol faktisk.
Bare at man blir mye gladere og får en deiligere form enn alko og iingen hangover whatsoever. man blir litt ustø på beina though.
Man kunne vel beskrevet det som det 21århundrets utgave av alkohol hvis dere skjønner hva jeg mener.
Ellers har vi jo http://www.erowid.org/chemicals/ghb/ghb.shtml
Jeg har nettopp lest "GHB, the natural mood enhancer" av herrene Dean, Morgenthaler og Fowkes.
Sepennende bok, som dog gir et noe ensidig bilde av stoffet. Basically er GHB, i følge disse kara, en ren vidundermikstur, noe jeg tror er en sannhet med modifikasjoner.

Noen ting kan man imidlertid slå fast:

GHB må ikke under noen omstendighet taes i kombinasjon med sentraldempende stoffer, som f. eks. alkohol, opiater eller beroligende og søvnfremmende medikamenter. Dette kan føre til en synergisk effekt som gir overdosesymptomer. Selv om en overdose GHB ikke er på langt nær så farlig som media vil ha det til, så er det ikke noe man ønsker å oppnå.

GHB er ikke flytende ecstasy.

GHB virker, så vidt jeg kan skjønne, ikke toksisk på noen organer.

Høye doser GHB kan føre til det tabloidpressen kaller "koma", noe som i virkeligheten er en dyp søvn (i visse tilfeller kan det være umulig å vekke vedkommende som har tatt den høye dosen GHB). Den sovende vil våkne etter 3-4 timer, i fin form, uten varige men som en ekte komatøs tilstand kan gi (hjerneskade som følge av oksygenmangel osv.)

Personer som er disponert for krampeannfal (epilepsi o.l.) bør utvise ekstrem forsiktighet med GHB, da noe forskning viser at GHB kan utløse slike anfall (dette er ikke enstydig, og jeg, som har hatt epilepsi som barn, er veldig nyskjerrig på GHB og kommer til å eksperimenter med stoffet om det blir lovlig)

GHB fra det illegale markedet er alltid unsafe, som med allt annet fra det illegale markedet. Utvis ekstrem forsiktighet! Produktet kan inneholde urenheter og rester fra produksjonen som er langt farligere enn GHB i seg selv.


Jeg anbefaler boka jeg nevnte til alle som er interessert i temaet, eller som vurderer å bruke stoffet. Boka bør taes med en klype salt (som alt), men er veldig interessant, og har nyttig info. om GHB.
NB! Test blandingen med pH-papir! pH bør være mellom 6 og 8.
ph 7.7 er vel optimalt.

edit: med nærmere ettertanke så tror jeg jeg blander litt med hudens egen ph som er på 5.5, og altfor surtfor ghb isåfall.
Ph 7 er veldet som er nøytralt..
Sist endret av Juno; 3. november 2006 kl. 11:43.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
1-2 korker i timen skal fungere helt greit. Det beste er å få tak i GHB, ikke GBL, BD o.l. Disse kan være noe verre enn GHB. Selv har jeg brukt å kjøpt ren GHB i pulverform slik at jeg vet nøyaktig dosering.
Aldri bland GHB med alkohol eller piller.
Om du bruker amfetamin kan det være lurt å ha noe av dette i bakhånd første gangene.

Som felix poker er inne på er GHB et stoff de fleste har lite peiling på. Og har nok blitt sett på som mye farligere enn det egentlig er.

Når det er sagt, så er knips og GHB en kombinasjon du sent kommer til å glemme. Da jeg var ung og dum brukte vi å lage en såkalt cocktail bestående av GHB, knips og amfetamin
Sent vil glemme negativt sett? Hvordan gikk coktailen deres da? Jeg som mange andre uvitende trodde på det jeg fikk høre, mest via media... Og da er det jo så farlig som det går ann å få blitt omtrent. Derfor jeg spør her. For brukerens side og medias side pleier å være ganske forskjellig.
Sjansen da for å korke over hvis du holder deg til 2 korker på en kveld med endel timers mellom rom skal da være ganske minimal? Hvis man forutsetter at det er det eneste man tar den dagen.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Ikke negativt nei. Kan bli en ganske ekstrem tur av det. Cocktailen satt alltid der den skulle

Sjansen er ganske minimal for korke over da ja.
Men knips går ikke under FYFY ikke piller og GHB?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
En tommelfingerregel er jo at en aldri skal blande forskjellige rusmidler. Når det gjelder piller så er det vel benzoer og beroligende piller som utgjør den største faren.

Selv ser jeg ingen problemer med å blande knips og GHB.
Sitat av Danielen
Sjansen da for å korke over hvis du holder deg til 2 korker på en kveld med endel timers mellom rom skal da være ganske minimal? Hvis man forutsetter at det er det eneste man tar den dagen.
Vis hele sitatet...
Tja. Det kommer jo ann på hvor mye som er i hver "kork" og hvor rent stoffet er. Jeg anbefaler å måle nøyaktig, enten med en nøyaktig vekt, eller med mililitermål. Når det er sagt, hva som om du korker over? I følge boka jeg nevnte i min forrige post, er det ikke noe big deal. Du sovner, thats it.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det er jo liten vits i å veie når man ikke vet konsentrasjonen av GHB væsken.
Men en kork (bruskork) vil neppe inneholde en stor nok dose til OD.

Selv har jeg brukt 3-4 g. rent GHB-pulver 1-2 ganger i timen uten problemer. Vil dog ikke anbefale dette for førstegangsbruk.

Selv har jeg tatt OD på GHB en gang, men dette var under sterk alkoholpåvirkning og med store mengder GHB. Dette førte til at jeg "sovna" i 4-5 timer med svak puls og reagerte ikke på noe som helst.
Sist endret av z0p; 3. november 2006 kl. 23:38.
GHB bør du være ganske forsiktig med, kroppen blir ikke mer tolerert mot stoffet som man gjør med andre substanser. Hvis du spiser rett før du tar GHB så er det ikke sikkert du kommer til å merke noe, men det er fortsatt der. Og de fleste da gjør er å øke dosen, men det kan bli livsfarlig. Funker ikke 1 kork.. så vent noen timer før du øker med mer. Andre gang jeg prøvde ghb så gjorde jeg min store feil med det. Jeg trodde det var brennvin som var på den fine cola flaska på bordet og hev da til min store forbausning inn på en munnfull før de andre begynte å skrike og fikk litt panikk for dette var sterk ghb. Den kvelden ble jeg skikkelig sjuk og lå sovende på isen utenfor i et forsøk på å gå hjem ( 10 min tur) og jeg kom ikke lenger enn 10 meter.. Der sov jeg tungt frem til neste dag. Aldri vært så uvell og følt meg så jævlig i hele mitt liv.

Påvises foresten GHB på urinprøver? det inneholder ikke jo MDMA så lurer på hvilken den evt. slår ut på..
Sist endret av stnistad; 7. november 2006 kl. 09:35.
Meg bekjent er ikke GHB noe som er vanlig å teste for eller som uten videre vil slå ut på noen prøver.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
GHB vil faktisk alltid vises i en urinprøve siden GHB finnes naturlig i kroppen. Det de ser etter er unormalt store verdier av GHB.
GHB-bruk kan oppdages maks 24 timer etter inntak, og er ikke vanlig å teste for. Ingen av standardtestene ser etter GHB.
Lurer jo litt på hvordan ghb virker da? Hva kan det sammenliknes med, om det kan...?
Det høres litt ut som en kunstig og kraftig alkoholrus...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=23184 - Her kan du lese litt om det.
Sist endret av z0p; 7. november 2006 kl. 13:13.
GHB virker som en litt space-forma alkohol rus. Men som nevnt et sted tidligere så er det ingen hangover, og som alle andre sentral stimulerende substanser så gjør den deg i enda bedre humør enn vanlig(dersom du er i godt humør fra før), hvis du er utenfor og deppressiv før du tar stoffet så anbefaler jeg deg å la være, siden slikt kan føre til alvorlig noia, enda mer deppresiv og mer som du selv kan tenke deg. Det er ikke noe stoff å leke med heller, Ghb er et utrolig uforitsigbart stoff som kan være livsfarlig.
Jeg vil heller kalle GHB svært forutsigbart, forutsatt at du har kontroll på dosene. Det beste er selvfølgelig å ha pulver som du selv blander ut i væske. GHB er forresten ikke sentralstimulerende, men sentralundertrykkende/dempende, altså det motsatte.
Noia og angst under påvirkning av GHB vil jeg ikke avskrive, men finner det ganske usannsynlig, siden stoffet er kjent for å heller fjerne angst. Dersom man misbruker over en periode, vil et plutselig avbrekk kunne gi angstproblemer.
Jeg skrev ikke GHB som sentral stimulerende, men sammenlignet det med de andre sentral stimulerende substanser.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av stnistad
Jeg skrev ikke GHB som sentral stimulerende, men sammenlignet det med de andre sentral stimulerende substanser.
Vis hele sitatet...
LOL? Vil tørre å påstå at den setningen din impliserer at GHB er sentrastimulerende, jo.

Sitat av stnistad
[...] og som alle andre sentral stimulerende substanser så gjør den deg i enda bedre humør enn vanlig(dersom du er i godt humør fra før) [...]
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/GHB les litt her, for dere som er intressert i selve stoffet.
Var på et nachspiel hvor vi så og si hadde en 0.5l med GHB -ta så mye du vil- til disposisjon. Jeg husker ikke helt hvor mange brukerdoser(1brukerdose = 1 kork) jeg tok, men tror ikke det var mer enn 2-3. Blandet med alkohol, flere bøttedrag med hasj og kola så fikk jeg faktisk ikke skilt GHB rusen fra all den andre rusen. 2 andre, litt mer rutinerte, tok 7-8 korker fort! Gjerne 3korker på rappen hver gang. Han ene mistet vi kontakten med etterhvert, umulig å få noe som kunne tolkes som ord ut av han i det hele tatt, til slutt fikk han total blackout. Person nummer 2 satt med ekstreme rykninger, men fikk roet seg litt pga. vi ga han sobril.

Vi ringte sykebil og de var veldig raske med å komme, 2 sykebiler stoppet utenfor huset og sprang inn med båre og hele pakka. Det gikk bra med begge to tilslutt, men GHB er ABSOLUTT ingen ting å leke med. Spesielt ikke kombinert med andre stoffer.
Sitat av Dampbarn
Vi ringte sykebil og de var veldig raske med å komme, 2 sykebiler stoppet utenfor huset og sprang inn med båre og hele pakka. Det gikk bra med begge to tilslutt, men GHB er ABSOLUTT ingen ting å leke med. Spesielt ikke kombinert med andre stoffer.
Vis hele sitatet...
Det er absolutt ingenting å leke med, men det er en fordel å kombinere det med uppers om man først skal kombinere det med noe. _Litt_ mindre sjanse for å slukne om man har noen ecstasy innabords
Sitat av Dampbarn
Var på et nachspiel hvor vi så og si hadde en 0.5l med GHB -ta så mye du vil- til disposisjon. Jeg husker ikke helt hvor mange brukerdoser(1brukerdose = 1 kork) jeg tok, men tror ikke det var mer enn 2-3. Blandet med alkohol, flere bøttedrag med hasj og kola så fikk jeg faktisk ikke skilt GHB rusen fra all den andre rusen. 2 andre, litt mer rutinerte, tok 7-8 korker fort! Gjerne 3korker på rappen hver gang. Han ene mistet vi kontakten med etterhvert, umulig å få noe som kunne tolkes som ord ut av han i det hele tatt, til slutt fikk han total blackout. Person nummer 2 satt med ekstreme rykninger, men fikk roet seg litt pga. vi ga han sobril.

Vi ringte sykebil og de var veldig raske med å komme, 2 sykebiler stoppet utenfor huset og sprang inn med båre og hele pakka. Det gikk bra med begge to tilslutt, men GHB er ABSOLUTT ingen ting å leke med. Spesielt ikke kombinert med andre stoffer.
Vis hele sitatet...
Er det mulig å være mer tullinger, eller å gjøre flere feil på et nachspiel?!

1. IKKE, jeg gjentar, IKKE gland GHB med alkohol eller andre sentraldempende stoffer!
2. Hvis noen får kramper/anfall på GHB, ring sykebil (med mindre anfallene gir seg etter et par min. Kramper er kun farlig om de varer lenge). Ikke selvmedisiner med Sobril, eller noe annet.
3. Om noen "blacker ut" av en GHB overdose, i alle fall hvis det er en clean GHB ovedose
( altså ikke et resultat av en kombo med GHB og andre downers), ikke ring sykebil ( med mindre personen har fått i seg en megadose, typ 10 gram/ml. eller mer) En stor dose GHB gjør at brukeren faller i dyp søvn, ofte så dyp at det er umulig å vekke vedkommende. Pusten og pulsen kan begynne å gå veeeldig sakte, men de stopper ikke. Man puster dypere og hjertet pumper hardere. Etter 3-4 timer våkner personen, frisk og rask. Medisinsk personell oppfatter ofte denne tilstanden som et "koma", og behandler den dretter, noe som kan bli en traumatisk opplevelse for GHB-brukeren. I tillegg skaper det masse negativ omtale om et relativ ufarlig stoff, så sant man bruker det vettugt.

Kilde: erowid.org og GHB, the natural mood enhancer
Sitat av felix_poker
Er det mulig å være mer tullinger, eller å gjøre flere feil på et nachspiel?!

1. IKKE, jeg gjentar, IKKE gland GHB med alkohol eller andre sentraldempende stoffer!
2. Hvis noen får kramper/anfall på GHB, ring sykebil (med mindre anfallene gir seg etter et par min. Kramper er kun farlig om de varer lenge). Ikke selvmedisiner med Sobril, eller noe annet.
3. Om noen "blacker ut" av en GHB overdose, i alle fall hvis det er en clean GHB ovedose
( altså ikke et resultat av en kombo med GHB og andre downers), ikke ring sykebil ( med mindre personen har fått i seg en megadose, typ 10 gram/ml. eller mer) En stor dose GHB gjør at brukeren faller i dyp søvn, ofte så dyp at det er umulig å vekke vedkommende. Pusten og pulsen kan begynne å gå veeeldig sakte, men de stopper ikke. Man puster dypere og hjertet pumper hardere. Etter 3-4 timer våkner personen, frisk og rask. Medisinsk personell oppfatter ofte denne tilstanden som et "koma", og behandler den dretter, noe som kan bli en traumatisk opplevelse for GHB-brukeren. I tillegg skaper det masse negativ omtale om et relativ ufarlig stoff, så sant man bruker det vettugt.

Kilde: erowid.org og GHB, the natural mood enhancer
Vis hele sitatet...
1. Ja, det var en uansvarlig handling som skjedde pga. blant annet inntak av alkohol. De som var der og endte opp som de gjorde, var voksne mennesker som gjorde som de ville, og ikke folk som en tenåring som jeg kan fortelle hva de skal gjøre og ikke gjøre.

2. Det var akkurat dette vi gjorde, vi ringte sykebil. Rykningene varte lenge, lenge nok til at vi ikke turte å sitte der å late som "ingenting".

Ok, da blir det ingen selvmedisinering med noe som helst om det skulle komme opp en lignende situasjon. Takk for info.

3. Det var ikke en clean GHB overdose, og medisink personell fikk opplyst hva som hadde skjedd og hva de hadde fått i seg.

: )
Dampbarn: Jeg får et slightly less negativt inntrykk av deg og situasjonen du beskrev, nå etter den siste posten din. Allikevel synes jeg ikke dere handlet spesielt klokt eller ansvarlig, og jeg hadde ventet mer av "voksne mennesker"...
jeg er ikke så stor fan av kork.. kan være fett hvis du dropper og snorter no makka først.. vente til buzzen kommer inn før du drar en kork. Men pass jævlig godt på hva du tar, og sånn.. jævlig lett å korke over, og kjemisk framstilt koma ftl

Jeg skriver alltid en G i hånda hvis jeg tar kork, i tilfelle jeg føkker over og går i gulvet. Da ser ambulansepersonellet det, og da veit de hva de skal gjøre. Mange som blir pumpa og mye annet unødvendig når de har tatt for mye.

GHB+Alkohol er forresten en stor FYFY!
makkaboy: Fint tips, det med å skrive G på hånda. Hehe, ser forresten for meg verdens mest dustete politimann misbruke at man er ansvarlige nok til å følge dette rådet. "Hey, du! Du der ja! Få ta en titt på hånden din...ser man det ja! Motedop!"

"Kjemisk fremstilt koma" da? Hvor kommer det inn? GHB-søvn har ikke mye til felles med en komatøs tillstand...
Sist endret av felix_poker; 30. november 2010 kl. 09:37.
Sitat av Pumpkin
For sånne som meg som ikke vet hva faen "korke" er fornoe, kan du forklare litt mer ?
Vis hele sitatet...
http://www.google.no/search?hl=no&q=ghb&meta=

du kunne også google, selvom jeg må si meg litt enig, det er greit hvis man sier litt mer om emnet før man starter en tråd...
felix: ved overdose så entrer man en komaliknende tilstand, har hørt det blitt betegnet som kjemisk framstilt koma, men kanskje ikke det stemmer helt.. det er føkka greier ihvertfall..
Om du velger å kalle det søvn eller koma er ikke så viktig. Man er bevisstløs, og ganske umulig å vekke.
Tilstanden er fullstendig ufarlig så lenge man ikke blander med noe annet og ikke overdoserer med veldig mye.
Sitat av bread
Om du velger å kalle det søvn eller koma er ikke så viktig. Man er bevisstløs, og ganske umulig å vekke.
Tilstanden er fullstendig ufarlig så lenge man ikke blander med noe annet og ikke overdoserer med veldig mye.
Vis hele sitatet...
My point exactly! Det er en ufarlig tilstand!(i følge all litteratur jeg har pløyet gjennom om temaet, bortsett fra usakelige avisoppslag) Derfor blir det misvisende å bruke et begrep som "koma", siden en komatøs tilstand kan være veldig farlig.
men stemmer det at GHB fungerer som voksthormon?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det stemmer. GHB stimulerer veksthormonene. GHB ble hyppig brukt på 80-tallet blant kroppsbyggere.
Trådstarter
45 0
Sitat av max-mekka
http://www.google.no/search?hl=no&q=ghb&meta=

du kunne også google, selvom jeg må si meg litt enig, det er greit hvis man sier litt mer om emnet før man starter en tråd...
Vis hele sitatet...
Ikke for å være frekk, men innlegget var rettet til de som har GHB erfaring, og dermed vet hva å korke er.
Innlegget var et spm til andre brukere, ikke fakta tråd om rusmiddelet

Edit*

Det gikk bra første gang. 3-4 korker på en 5 timers periode. Eneste var litt ustø etter første kork som gikk over, også ble jeg dødstrøtt etter 6-7 timer.

Andre gangen med makka og alkohol (vet man ikke skal blande) gikk det værre "sovna ufrivillig" dvs en første grads overkorking
Sist endret av Tookay; 15. november 2006 kl. 22:47.
▼ ... flere år senere ... ▼
er det uforsvarlig å ta seg en kork eller to når man går på hostesaft som Cosylan?
Sitat av Ally Vis innlegg
er det uforsvarlig å ta seg en kork eller to når man går på hostesaft som Cosylan?
Vis hele sitatet...
Ja visst du er glad i livet ditt. Det der gikk skikkelig ille for en kamerat av meg ifjor mai. Når han våknet var han kvalt i sitt eget spy. rip