Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 5248
pc'n min kræsja, så jeg har ikke nå turemusikk lengre. Noen som har nå gode tips? Har nå litt av infected mushrooms og et par av aphex twins? Noen som av nå "sær" turemusikk? toner sakta går over til andre toner osv.
knifehanchop
venetian snares..
er ganske sært,men jeg syntes det er digg og ture til,er ikke mange av mine bekjente som er så enige
Er jo mange andre å,men er ikke så god på og huske navn på artister osv.
har tura til venetian snares før. synes det var digg jeg. Får laste ned nå knifehanchop å da
Skaff deg noen av de gamle tapene til Geronimo...
Stereo Total - Musique Automatique
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det meste på http://www.warprecords.com/ spesiellt:
* PLaid
* Chris Clark
* Squarepusher
coil, Download, Richard Devine, Boards Of Canada, Otto Von Schirach, Four Tet...
DJ Emaxxx `\ Dj Emax \ Dj emaxx - Ecstasy Ecsanor
Jefferson airplane!! FTW, verdens beste turemusikk... iallefall på bønne eller på nedturen med amf...
infected mushroom? det er gøy på knips ihvertfall!

En annen ting som var gøy, det var riktignok på syre ikke knips, var Super Discount på roskilde :P husker ikke allverdens av det, men det var jææævlig gøy på syre, tenker at det er ganske gøy på knips og
ble bare infected mushrooms i går. Får prøve musikken dere tipsa om neste gang. blir sikkert en stund til da
Lange feat. The Morrighan - Follow Me (DJ Jam X and De Leons Dumonde Mix)
Sitat av surre
Har nå litt av infected mushrooms og et par av aphex twins
Vis hele sitatet...
Siden jeg er en flisespikker: Hvem faan er aphex twinS? Kan ikke folk få inn i skallen at han kaller seg Aphex Twin?
Jeg er 103% sikker på at du finner flere tråder av denne typen.
Men uansett, så er jo Astral Projection, 1200 Micrograms og lignende å anbefale..
trudde jeg å... men fant ingen når jeg søkte
Sitat av visuM
Lange feat. The Morrighan - Follow Me (DJ Jam X and De Leons Dumonde Mix)
Vis hele sitatet...
Kjenner ikke den remixen, men originalen er i hvertfall veldig fin

Utover det vil jeg anbefale et par låter som går rett hjem for mitt vedkommende; der det ikke nødvendigvis bare er basert på låter som passer til heftig festing


Vnv Nation - Standing (kjempelåt for turing på E. Rolig, deilig låt, anbefales virkelig)
Marit Larsen - Under the surface (herlig det arrangementet som er på starten bl.a.)
ATB - Summer (Deilig, rent lydbilde)
Binary Finary - 1999 (Deilige lyder, sinnsykt takeoff. Denne finnes i x antall remixer, noen kulere enn andre såklart. Originalen er kanskje blant de bedre)
Dire Straits - Brothers in arms (vakker låt, forsterker den varmefølelsen)
Infected Mushroom - I Wish (spaca lyder, kul melodi)
Gabba Front Berlin - Lacrima Mosa Est (Gabberlåt, litt mystisk og stilig)
Art of fighters - Art works (begynner litt hardt, kjempedigg når det rolige partiet kommer, stemmesamplet er fantastisk. Girer seg opp etter det, full party ;p)
Apoptygma Berzerk - End of the world (Litt samme lydbildet som Vnv Nation, denne er en smule "hardere", men deilig låt, kos å ligge å høre på denne)
Cygnus X - The Orange Theme (Mystisk start, fint lydbilde, nok en rolig og god trancelåt)
Zymotix - Rachel in trance (Jalla navn, kuli melodi, deilig vokal)
Cosmicman - "Alt du finner" (Særpreget lydbilde, nesten alt passer fint til knips mener nå jeg)
Lange ft. Leah - Don't think it, feel it (Samme som har "Follow me", pen vokal og melodi)
Yahel - Last man in the universe (Psy-trance, kul melodi, spaca lyder)

....to be continued!

- E.
Dance 2 Trance - Power of the American Natives 98 er jo en skikkelig klassiker. Var med på å starte trancebølgen.

edit: Må legge til at latå XTC in my mind er kanon. Vet ikke hvem som har laget den men om du søker med infected som artist burde man finne den.
Sist endret av Sinister; 10. september 2006 kl. 16:28.
For meg fungerer kun psytrance. Alt annet får meg til å lengte etter psytrance (på e, vel å merke. Hører på mye rart i nyktre og andre tilstander).
Har lasta ned en del av råda deres no. En del jeg ikke fant. likte spessielt Four tet.
ikke så glad i sånn dance-trance som atb osv. Aldri tenkt på å ture til Marit Larsen, men får nå testa det å...
Blir digg å ture til litt rolig space musikk som four tet. Viss noen har tips til space sanger med litt mere fart i (ikke dance-trance), så rop ut

Gleder meg til fredagen nå
Angy dee, Lady Dana, Lady Tom, Cosmic gate...
Sitat av Hrunz
Jefferson airplane!! FTW, verdens beste turemusikk... iallefall på bønne eller på nedturen med amf...
Vis hele sitatet...
White Rabbit? Ekke det den sangen de spiller i filmen "Platoon" og i "Fear and Loathing in Las Vegas" ?:P
Ganske .. eh, knarkemusikk ja:P
ATB - hold you
Infected mushroom - ballerium
Er Jefferson airplane noe digg å ture til på knips da?
Skazi World Tour DVD'n fenger både med og uten.... hjelper vel litt hvis man har sett dem live og
The doors er jo sinnsykt da
Airplane funker uansett stoff føler jeg... I allefall når settingen er chill. White rabbit er i platoon og fear and loathing ja... Men de har vanvittig mange bedre sanger enn white rabbit... Selv om white rabbit er et høydepunkt i seg selv.
Alex K (den australske), Wigan Pier og lignede funker fint til knips da denne type musikk (Bouncy House) holder samme takt som hjerterytmen, ikke med bassen men med bass og dubbing.. Liker selv denne musikken best på pepper.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skazi - Total Anarchy ..... bra samling...
astral projection
destination goa
D-devil
Aphrodite
4-strings
dj skribble
velvet acid christ
dj micro
dj perfection
johan gielen
psychopod
dj fatcat
astrix
dj mystic
psysex
gms
dj liquid
yahel
var ingen som villle høre på turemusikken min:/ får prøve å fikse ipoden min til neste gang
mauro picotto- trippin on E
Raja Ram!
Ingen over, sjekk ut låta hans "XTC" og jeg nesten garanterer at det blir den som blir spilt mest i dine/deres neste e-kvelder... Så lenge dere liker psytrance
Sitat av Sinister
Dance 2 Trance - Power of the American Natives 98 er jo en skikkelig klassiker. Var med på å starte trancebølgen.
Vis hele sitatet...
Nei det var den ikke.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Hrunz
Jefferson airplane!! FTW, verdens beste turemusikk... iallefall på bønne eller på nedturen med amf...
Vis hele sitatet...
Jefferson airplane er verdens beste musikk- ever..
Uansett om man turer eller ei.
Ingenting blir så behagelig som Jefferson på nedtur (sopp)..
Ingen har fått meg mer i transe enn Grace Slick (Jefferson Vokal) med låten Lather..
Ultra syk låt som bare MÅ oppleves på sopptur!

Ellers, når jeg spiste Ecstasy var det for det meste hardhouse det gikk i.

Angy Dee, (Some thing wonderfull, *najs!)
Dj Luna,
Lady Dana,
DarkRaver,
DHHD,
Fire,
Johan Gielen,
Tom X,
Tidy Boys,
Tidy Girls,
Tidy,
DJ Jorn,
Benjamin Bates
Mauro picotto
Marco V.
Marcel Woods
Dj Spoke
Jon Doe
Paul Maddox

And so on..
Personlig liker jeg Id&t sitt materiale. Hollandsk radiokanal som arrangerer ravepartys rundt om i Holland (Amsterdam).

Innercity og Sensation (White/Black) er vel de som er mest kjent.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kindzadza (Absolutt must når man er på g med knips)
Astrix
Psykovsky
ASYS
Dj Zany
Prodigy

Kort oppsumert er det psy-trance som er tingen, men finnes en del god hardstyle og hard-trance også.
Lisa Lashes-bass keep pumping
Lisa Lashes-Cocaine vs ecstasy

Sitat av speq
Ingen har fått meg mer i transe enn Grace Slick (Jefferson Vokal) med låten Lather..
Vis hele sitatet...
Hør, hør! Det er helt sant, den er helt.. fantastisk! Noe av det beste jeg noensinne har hørt..
Vil sterkt anbefale albummet "Artcore" som er produsert av Astrix (Psy-Trance)
Sitat av MysterialPhysco
Lisa Lashes-bass keep pumping
Lisa Lashes-Cocaine vs ecstasy

Vis hele sitatet...
Dette er stressende... sikkert kult på peppern :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av speq
Jefferson airplane er verdens beste musikk- ever..
Uansett om man turer eller ei.
Ingenting blir så behagelig som Jefferson på nedtur (sopp)..
Ingen har fått meg mer i transe enn Grace Slick (Jefferson Vokal) med låten Lather..
Ultra syk låt som bare MÅ oppleves på sopptur!

Ellers, når jeg spiste Ecstasy var det for det meste hardhouse det gikk i.

Angy Dee, (Some thing wonderfull, *najs!)
Dj Luna,
Lady Dana,
DarkRaver,
DHHD,
Fire,
Johan Gielen,
Tom X,
Tidy Boys,
Tidy Girls,
Tidy,
DJ Jorn,
Benjamin Bates
Mauro picotto
Marco V.
Marcel Woods
Dj Spoke
Jon Doe
Paul Maddox

And so on..
Personlig liker jeg Id&t sitt materiale. Hollandsk radiokanal som arrangerer ravepartys rundt om i Holland (Amsterdam).

Innercity og Sensation (White/Black) er vel de som er mest kjent.
Vis hele sitatet...

YES SIR!! alt av hard house og tidy trax tar av
▼ ... flere år senere ... ▼
Mye bra her folks Jeg for min del elsker figth club - spread love (benny benassi mix) eller fight club feat konrad spread love remix Den draaar i gang!!
ott, ikke så lett å finne de på nettet. Kanskje mer "syremusikk" men definitivt verdt å sjekke ut viss du har sansen for shpongle. Ikke alle som er så bra, men mye bra og. :P
Ellers noe psy fra Hallucinogen.
Younger brother-The_Last_Days_Of_Gravity . Broren til han som er med i shpongle, ikke fult så bra som sphongle men noen låter er bra.


Håper du finner noe som faller i smak, men definitivt vært å sjekke ut. Btw, ikke så godt kjent med hva som er bra musikk på knips.
Sist endret av sneipen; 13. august 2009 kl. 18:32.
Pendulum - Hold Your Colour
Evt alt av pendulum!
Sist endret av Themosthigh; 13. august 2009 kl. 19:24.
Souther sun (Dj Tiesto mix) (Klar favoritt)
Fragma - Toca Me (the original version) (Denne er helt sykt kult å ture til. NB det er den med lite vokal) Sjekk ut videoen også på youtube
Tiesto feat Andain - Beautiful Things.
Restless (Guyver remix)
Gigi D'agostino - Music
Gurella - Walhalla(m/vokal)
Delerium (Dj Tiesto in search of sunrice mix) - Silence, selvfølgelig
Kings of tomorrow - Finally

De ovenfor er favoritter, men slenger med noen gamle gode i tillegg:

Fly to high - Sanis Ian
Sweetness (Michel Woodsmix)
Alantic Ocean - Waterfall
Beam&Yanou - Paraiso
Dj Jean- netherman - Bucks you up
Triplex - Feel the same
Ian Pooley - House music
Sylver - Turn the tide
System F - I love you¨
Xp - restless

Glemte jo: Three Drives On A Vinyl - Greece 2000

Gamle låter vel og merke..
Sist endret av Smilygirl; 14. august 2009 kl. 18:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Solomun & Gebrüder Ton - Bunte Blume
Who'w Who - Klack (Inpetto Remix)
Tocadisco - Morumbi (Original Mix)
Pendulum - Out Here
Axwell & Sebastian Ingrosso - Together
Joey DJ Josh & Babayaga DJ - Party Monster
Pryda - Evouh
Gouryella - Walhalla
Gouryella - Gouryella
Bas & Ram vs. SMF - MDMA
Deep Dish - Say Hello (Paul Van Dyk Remix)


Mest house sjangeren for min del..
▼ ... over en uke senere ... ▼
The knife med marblehouse kan jeg tenke meg funker bra =)


ot: Smilygirl, digga musikkstilen din ^^
Sist endret av Kim64; 23. august 2009 kl. 02:06.
Sitat av Kim64 Vis innlegg
The knife med marblehouse kan jeg tenke meg funker bra =)
Vis hele sitatet...
Den hørte jeg ved en tilfeldighet inne på platekompaniet på den første soppturen min. Jeg har ikke vært den samme siden, på en god måte
Shpongle og Psypsiq Jicuri.