Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3462
Hei. Har 1 gram brunt. Jeg å en venn skal dele det. Hvordan bør vi røyke det for å få mest virkning? Noen gode ideer?
ville sagt vannbong, men noen jeg kjenner mener at mye av thc-en forsvinner i vannet da...
bøtte evt?
1 gram er 1 gram uansett hvordan du vrir og vender på det, anbefaler bruk av "rulle"tobakk og røyke bonge\bøtte.
Joint er ikke aktuelt med bare 1 gram ivertfall.

2 cigs på halve klompen er vel passe dose, burde holde ut kvelden.
2cig på 0.5
pleier å bruke 1 cig på 1 g, men det er meg da...
Siden de spør på et forum om hvordan man skal "fordele" 1 gram, så tipper jeg de er "newbies" og vist dette er ånkli svarting holder det i massevis.
De vil bli fjern ivertfall.
Og tipper du ikke bare røyker 1 gang i uka for å si det slik.
Bland det med tobakk, lag til en bøtte og hit, er dere newbies som ble foreslått tidligere vil dere med all sannsynelighet være "bøtte fjern" som det gjerne heter et godt antall timer, men "a word of the wise", ha vann/brus, whatever stående idet dere med all sannsynelighet vil hoste som en gjeng med 60 årige kols pasienter og ha mer lyst på veske enn dere noen gang har hatt før
åh, og for å være helt sikker på at ikke noe blir overlatt til tilfeldighetenes gang: hold trekkene inne til lungene deres føler som om de skal sprekke.
Det burde gjøre susen =)
420
Trådstarter
90 7
Er ikke helt newbies, men litt. Hvordan lager man til en bøtte. har ikke helt skjønt det. Kan noen forklare enkelt.
Ikke helt newbies også vet man ikke hvordan man lager en bøtte engang

Ok, Fyll en 10L bøtte med vann. Nokså fult. finner en halvannen liters flaske å kutter av bånn.

Allimiiumsfolie(feil skrevet men du forstår) som du stikker små hull i som du kan legge mekket oppå.
Så fyrer du på mekket imens du drar flaska sakte oppover til du får den mengden du vil ha av røyk.
Tar vekk folien. Puster helt ut, setter munnen mot flaska og trykker ned.
a-ight, ska prøve å gjøre det så lett forståelig som mulig:

Skritt 1: skaff deg en 1.5 liters flaske og ei normal 10 liters vannbøtte (enkleste metoden her, kan gjøres med badekar, annen flaske, etc)

2: kutt av bunnen på på flaska (prøv å gjøre det så beint som mulig da det virkelig sug å være pisse fjern og flaska sklir rundt i bøtta fordi den e skeiv og du ikka har evne til å kontrollere ting

3: fyll bøtta med vann

4: senk flaska ned i bøtta til bare tuten stikk over vann, hol den der, ikke la vann komme over toppa no eller seinere i prosessen.

5: Finn helst et pipe hode av et eller annet slag som du kan ha i flaske tuten og tette rundt, må jo såklart passe nedi om dere skal greie å ikke søle ut mekket når dere er pisse fjerne ;P
Har du ikke pipehode (fult mulig siden du er litt newb som du sir, ikke nåkka galt i det, va alle det engang stapp litt aluminiums folie ned i toppa istedet og lag en "skål" til mekket, pope så små hull i det med en nål, men la meg påpeke at alu folie er bevist å gi alzheimer over tid, ikke bra men funker i en knipe, men skaff en lum (et pipehode, får kjøpt på alle headshops) etterhvert om dere vil holde dere "friske" ;P


7: Plasser mekket i skåle/lum'en

8: hold en lighter rett over mekket mens du rolig drar flaska opp av vannet (rooooolig) til det tar ordntlig god fyr, da kan du ta vekk lightern, men fortsett å dra flaska opp helt til den nesten kommer over vannflaten med den avkuttede bunnen.
Men ikke la den komme over vannet!
Det som skjer er at vakumet i flaska drar inn røyken og lager et mye større trekk enn dere noen gang ville greid på egen hånd.

9: forsiktig ta vekk skåla med mekk uten å senke eller heve flaska (vil antageligvis skje en smule siden det er din første gang, men prøv å miste minst mulig røyk)

10: tøm lungan for luft og gjør deg klar til å trekke

11: sett munnen på flasketuten (rundt da og press flaska ned i vannet fort mens du suger inn røyken som bare faen.

Resultat vil bli at du trur lungan dine skal sprenges en stund, så går det bra en liten stund, så hoster du, og du vil antageligvis hoste som en gris, godt mulig opptil 15 min, veske hjelper, men la meg påpeke at du ikke vil kunne drikke før den verste hostinga gir seg, godt mulig at du slever en smule også, men det e bare å tørke vekk, vanlig piss som newb.
Også mulig at du takler det helt fint, men da e du heldig, veldig heldig ;P
åja, også blir du helt pisse fjern ;D


Si fra om du fikk til og om guiden min er forståelig, og for all del, post en report når dere er ferdige så man får høre hvordan det gikk =)

Sitat av Luric
Ikke helt newbies også vet man ikke hvordan man lager en bøtte engang
Vis hele sitatet...




Vi har alle vært der engang mann
Sist endret av wolty; 5. mai 2006 kl. 22:44. Grunn: lol, glemte å påpeke at du må poke hull i alu folien =)
Shiiiiit! 2 cigaretter på 0,5 ville gitt det jeg (og sikkert flere) ville kalt et "tobakk's-kick"

Mange mener at rulletobakk er snillere mot bronkiene dine, men min mening er at "mekker" du riktig, er cigaretter best. Jeg liker Lucky Strike

Som sikkert mange vet, inneholder tobakken vi kjøper div. ufyselige stoffer som;
Nikotin, parfyme, blåsyre osv.
Jeg liker derfor å fjerne noe av disse stoffene Slik:

Dette kan kreve litt trening, men etterhvert er det lite krevende.

Start meed å still flammen på Lighteren din riktig, ikke for stor eller for liten.
Begynn deretter å brenne på ciggen, slik at du griller tobakken som er inni.
Men vær forsiktig, papiret skal på ingen måte ta fyr eller begynne å gløde,
bare bli veldig varm.

Om du har gjort dette riktig, kan du fortsette med å sette leppene dine over filtret, som om du skulle ta deg et trekk av den, for så å blåse hardt.

Har du prestert å varme tobakken nokk inni ciggen, skal det da komme en del røyk ut av den. Jeg pleier å få ut ca. så mye røyk som når jeg tar et trekk fra en cigarett, å blåser det ut igjen. Du kjener på lukta av den røyken som kommer ut at den ikke ville vært god i en 1,5 l. flaske, og på tur ned i lungene dine

Når du har fått ut en akseptabel mengde avfalls-stoffer, sprett den opp, og gni tobakken lett i mellom fingertuppene dine. De største "harde" delene av tobakken, er av stilken til tobakksplanten, og inneholder flere av de "tunge stoffene" en bladene. Plukk gjerne ut de.

Etter min mening, er dette nokk tobakk til å mekke en grammer i, så;

Varm Hasjen, ikke brenn den! THC, som er virkestoffet i hasj, fordamper i for varm varme.

Værsågod
any news gutta? effekt? utprøving? =)
eventuelt avkuttede fingre? hehe
Sist endret av wolty; 5. mai 2006 kl. 23:50.
420
Trådstarter
90 7
Halla gutta. La meg først si at den bøttegreia.....Virker!! hahaheh. har helt lættis her nå, Sitter to stk steiine gutter her nå. Takk for all hjelp::: Bare å komme med flere tips::
Problem, officer?
thomasf's Avatar
I og med at dette er første gang dere røyker, så må jeg få lov til å tro at det dere har fått i dere er psykisk vel som THC Tviler på at to gutter blir SÅ stein av 1g brunt.

Det forundrer meg også at vaporizer ikke har blitt foreslått. Skal ikke det være ganske så "rent"? Har ikke troa på det der med bøtte
Heia ferskingene! Dere har min fulle støtte , i både bøtter og spann.

Dere gamle ringrever, kan dere ikke lære meg å lage ei skikkelig jordpipe!
420
Trådstarter
90 7
Sitat av Proxick
I og med at dette er første gang dere røyker, så må jeg få lov til å tro at det dere har fått i dere er psykisk vel som THC Tviler på at to gutter blir SÅ stein av 1g brunt.

Det forundrer meg også at vaporizer ikke har blitt foreslått. Skal ikke det være ganske så "rent"? Har ikke troa på det der med bøtte
Vis hele sitatet...
Det var jo ikke første gang vi røyka dop da. Første gang på bøtte. Vanligvis røyker vi bare cones.
syns dere burde teste denne metoden...

http://www.djthermal.com/misc/hydroliftv2.jpg

den kan fint brukes i bøtta, men dere må hive ren hasj oppi loomet IKKE bland med tobakk....

lover dere en heftig trippy rus gjør dere det riktig....
Sitat av fr0zty
ville sagt vannbong, men noen jeg kjenner mener at mye av thc-en forsvinner i vannet da...
bøtte evt?
Vis hele sitatet...
Hmm...er dette fakta?
Det er jo fullt mulig for 2 personer å røyke seg drit skeve på 1g Proxick..
Sitat av Proxick
I og med at dette er første gang dere røyker, så må jeg få lov til å tro at det dere har fått i dere er psykisk vel som THC Tviler på at to gutter blir SÅ stein av 1g brunt.

Det forundrer meg også at vaporizer ikke har blitt foreslått. Skal ikke det være ganske så "rent"? Har ikke troa på det der med bøtte
Vis hele sitatet...

Comone man, vapor for helgerøykere? de skulle røyke igår og hadde neppe fått tak i en vapor uten bestilling eller kjøp på headshop, bøtte funker som faen og tro meg, røyker man lite kan man bli pisse fjern på 1g på bøtte

Sitat av cryo
Hmm...er dette fakta?
Vis hele sitatet...

Ingen nevneverdig tap i thc, men det som er fakta er at rusen blir sterkere men varer over et kortere tidsrom.
Og en vannis som er brukt og har brukt bongvann i vil hjelpe på rusen noen få hakk da det samler seg thc i "down pipe'en", lumen etc, men det smaker faen.

Gutta, det dere burde prøve er å lage dere firekrackers, kan garantere en goood lang rus om dere gjør det riktig =)

Sitat av charras
syns dere burde teste denne metoden...

http://www.djthermal.com/misc/hydroliftv2.jpg

den kan fint brukes i bøtta, men dere må hive ren hasj oppi loomet IKKE bland med tobakk....

lover dere en heftig trippy rus gjør dere det riktig....
Vis hele sitatet...

La meg påpeke at de ville ha en enkel metode, for ikke å nevne at det vil være mye mer økonomisk for de som antageligvis røyker skjeldent å blande med tobakk da de nok blir grise fjerne uansett
Sitat av Proxick
I og med at dette er første gang dere røyker, så må jeg få lov til å tro at det dere har fått i dere er psykisk vel som THC Tviler på at to gutter blir SÅ stein av 1g brunt.

Det forundrer meg også at vaporizer ikke har blitt foreslått. Skal ikke det være ganske så "rent"? Har ikke troa på det der med bøtte
Vis hele sitatet...
d funker jo ikke bedre av at du får d i deg helt reint... blander du me tobakk så får du fordelt røyken mye mer i lungene dine.. altså d trekker mye bedre inn i lungene... å hasjen tar mye bedre fyr slik at du får heftigere trekk
å bøtta er noe av d som funker mest... du kan jo få i deg en 0,2 bare på et trekk
særlig hvis du slenger oppi en 2.5 liters flaske...

å har jeg et halvt gram å kjører et par tette på bøtta så skal jeg love deg jeg bare ligger på soffan å klarer ikke gjøre stort...å jeg har røyka mye før... så skjønner ikke hvorfor noen tviler på at man kan bli ballefjern på 1 gram hvis man er 2...
Sist endret av b-boy1; 10. mai 2006 kl. 09:07.
Ohhh, gutta dere må lage jordhoga
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Magnus
1 gram er 1 gram uansett hvordan du vrir og vender på det, anbefaler bruk av "rulle"tobakk og røyke bonge\bøtte.
Joint er ikke aktuelt med bare 1 gram ivertfall.

2 cigs på halve klompen er vel passe dose, burde holde ut kvelden.
Vis hele sitatet...

Flere jeg kjenner bruker ned til 0.5 ca på en joint og det funker jo helt greit, husk du røyker jo ikke på den konstant (varmrøyket joint= huff), og jo mer beis, jo mer forsvinner.

2 sigg på halvgram? er du gal mann, røyker man det på bøtta river jo man av seg halsen i tobakkskick-hostemani. Kan godt hende dette er smak og behag, men her, og ellers i verden der jeg har skaffet beis har jeg alltid gått på 1 sig = 1g.
Sitat av Dodecha
Flere jeg kjenner bruker ned til 0.5 ca på en joint og det funker jo helt greit, husk du røyker jo ikke på den konstant (varmrøyket joint= huff), og jo mer beis, jo mer forsvinner.

2 sigg på halvgram? er du gal mann, røyker man det på bøtta river jo man av seg halsen i tobakkskick-hostemani. Kan godt hende dette er smak og behag, men her, og ellers i verden der jeg har skaffet beis har jeg alltid gått på 1 sig = 1g.
Vis hele sitatet...
1 sig på 1 gram?? lover deg at du ikke blir noe mer fjern av d, hasjen brenner ikke like godt da.. d er rett og slett sløseri... å hvertfall hvis du røyker joint
Si meg litt enig i at 1g på 1 joint er unødvendig. Er tjallen god nok klarer 3-4 personer å bli temmelig steine på 0.5-0.75g...

Bruker sånn ca det på 1 sigg selv. Smaker namm
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av b-boy1
1 sig på 1 gram?? lover deg at du ikke blir noe mer fjern av d, hasjen brenner ikke like godt da.. d er rett og slett sløseri... å hvertfall hvis du røyker joint
Vis hele sitatet...
Nå skrev jeg jo: Flere jeg kjenner bruker ned til 0.5 ca på en joint og det funker jo helt greit, husk du røyker jo ikke på den konstant (varmrøyket joint= huff), og jo mer beis, jo mer forsvinner.

Resten, der jeg snakker om 1g = 1 sigg er til bong.
Blander jeg under det så kjenner jeg den fææle tobakksmaken, jeg røyker ikke tobakk til vanlig og vurderer å gjøre som flere kompiser: å kutte ut tobakken helt i mekkinga.

drømmen hadde jo vært å bare røyket pot, men det får bli når man kjøper seg eget drivhus :P
Sist endret av Dodecha; 11. mai 2006 kl. 11:38.
Jeg har røyka bøtte en gang og det var...vel.. helt forferdelig, jeg har aldri hatt så liten kontroll på min egen kropp, jeg bare lå i en sofa og stirra ut i rommet, jeg klarte ikke snakke eller røre meg, jeg var helt "bås"! Liker best en god jonas, da blir jeg læxa og lattermild. Mye morsomere en å ligge i en sofa og vær helt mongo spør du meg...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av melkeveien

Dere gamle ringrever, kan dere ikke lære meg å lage ei skikkelig jordpipe!
Vis hele sitatet...

Nja, gammel og gammel.. :P Jeg har ihvertfall mekka min share hooga'er/jordpiper så jeg kan jo prøve..

1.

Finn et godt sted. Spoten er MINST halve morroa. Når du først er ute i naturen, finn et bra sted. Det rocker å sette seg i gresset, i digg sol å nyte det totalt steine følelsen et godt trekk gir deg! Helst burde man lage hoogaen i blåleire, men dette er ganske vanskelig å finne, så vanlig fuktig jord/leire funker greit. Bare pass på at det ikke er masse trær osv rett ved siden av der du skal mekke den, er et helvete med røtter osv.

2.

Finn en pinne med grei tykkelse. Ca som en tommel er bra. Stikk denne RETT ned så dypt du skal ha brønnen. Det er derfor viktig at pinnen er flat i den enden du stikker den ned. Roter pinnen forsiktig rundt for å få brønnen i ønsket størrelse. Ta så ut pinnen, og pakk jorda i brønnen godt til kantene. Dytt bunnen av brønnen flat også, dette kan gjøre det lettere hvis du treffer skikkelig når du skal lage trekke-hullet. Til det trenger du en tynnere pinne, litt tynnere enn en sigg. Stikk denne på skrå ned mot bunnen av brønnen, ca 5cm fra brønnen. Kan være litt vanskelig å treffe skikkelig, men du finner nok ut av det.. :P Når du har stikki hull inn til brønnen, tar du avisa, som kompisen din selvfølgelig har rulla klart til deg, og setter mot trekkehullet, og blåser alt det røykelungene dine makter, for å få ut mest mulig dritt. Se nedi brønnen om det er noe dritt som trenger å løsnes, og pirk litt med pinnen.. blås igjen, til all dritt er ute.

3.

Finn en stein. Jeg lurer på hvor mange ganger vi har gått inn i skogen for å finne en digg spot å mekke en hooga på, for så å finne ut at det selvfølgelig ikke er tjukt med steiner midt inni skauen. Så, om det ikke er steiner i nærheten av der du mekker hoogaen, finn noen før du starter. Steinen skal passe ned i brønnen, og dekke over trekkehullet. Ta med deg en neve, så finner du en som passer.

VOILÀ! Et stk herlig hooga klar til å fylles opp og fyres løs. Nyt Sola!
ikke dum den jord bongen, faktisk aldri vært borti.... og jeg har vært borti det meste.