Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 16148
Jeg så i går på først & sist, og der var det en snodig mann som bøyde skjeer ved hjelp av tankekraft. Jeg har søkt på google, men har ikke funnet noen tilfredstilende resultat.
Er det noen her inne som kan si att de har de samme evnene? Eller er det bare en ny illusjon?

Hvis det så er noen her, som ærlig kan si att dette er mulig, så vil jeg gjerne vite hvordan.

edit: det kan hende denne posten ikke helt passer i dette emnet, men er ikke helt sikker på hvor ellers den kunne vært plasert.
Sist endret av Freeloader; 6. mai 2006 kl. 12:33.
Slik gjør du..


Ta en skje mellom tommel og pekefinger.. Så presser du til i tillegg til at du lager tanker om at du skal klare det.
Å bøye skjeer med bare tankekraft er uhyre vanskelig, kanskje tilogmed umulig.

MEN å bruke tankekraft til å hjelpe deg å bøye en skje, det er mulig.
Jeg har selv gjort dette og må innrømme at jeg ble ganske så stolt

Du må konsentrere deg hardt om skjeen og ikke noe annet enn skjeen, Se for deg at du går inn i skjeen(ja, faktisk) og at du varmer den opp på ett vis( f.eks.se for deg ett bål under skjeen) og når du har gjort dette en stund må du fortsatt bruke mye krefter for å bøye skjeen.

Dette var noe jeg var så heldig og fikk lære på Silvu ultramind ESP kurs.
Husk at du må tenke at alt er mulig, bare du tillater det.

Edit: den utvidede versjonen av brope sitt svar
Sist endret av Rejolo; 6. mai 2006 kl. 12:50.
Gå inn på NRK.no WebTV og se episoden i går om igjen. Se at i hvert tilfelle så har han bøyd skjeen FØR han begynner. Han forandrer bare på vinkelen til skjeen for å lage en illusjon av at den bøyes. Jeg syntes også dette så helt fantastisk ut da han begynte, men la være å se på bøyen, og heller se på hvordan vinkelen til skjeens feste dreies og danner en illusjon for de som følger med på området der den bøyes.
Sitat av johnny.-

Dette var noe jeg var så heldig og fikk lære på Silvu ultramind ESP kurs.
Husk at du må tenke at alt er mulig, bare du tillater det.
Vis hele sitatet...
Det jeg synes er mest imponerende med hjernen, er hvordan den tilsynelatende svelger hva det skal være.
Sitat av ivioyner
Det jeg synes er mest imponerende med hjernen, er hvordan den tilsynelatende svelger hva det skal være.
Vis hele sitatet...
Ta ett helge kurs i Oslo du hvem vet? kanskje du engang kommer til å skjønne det jeg skrev..

bcdo: Du aner ikke hvor skeptisk jeg var til det kurset.. jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det går..
Sist endret av Rejolo; 6. mai 2006 kl. 13:10.
HAHA... ja sant det der.. Der finnes ikke så kraftig tankekraft, for våre tanker er ikke basert på radiofrekvenser eller noe annet som går utenfor skallen. De er magikere, mestere i illusjon..
Aksepter det bare
Nå så jeg heldigvis ikke det programmet, men jeg antar det var Uri Geller som var der. Uansett hvem det var : her er en film som forklarer hva som skjer når man tilsynelatende bøyer en skje med tankekraft.
Sitat av johnny.-
Ta ett helge kurs i Oslo du hvem vet? kanskje du engang kommer til å skjønne det jeg skrev..
Vis hele sitatet...
Jeg har kjent folk som har puslet med ESP-tullet, men det forandrer ikke på at det aldri har vært noen som helst som har klart å vise noe sånt under kontrollerte forsøk.
Sitat av ivioyner
Jeg har kjent folk som har puslet med ESP-tullet, men det forandrer ikke på at det aldri har vært noen som helst som har klart å vise noe sånt under kontrollerte forsøk.
Vis hele sitatet...
ahh.. Da er vi enige. Tror jeg
Når jeg bøyde skjeen prøvde jeg å bøye den før jeg skulle "varme" den opp, uten nytte.
Til dere som sier at det er så enkelt og bøye en skje med tankekraft. Her har dere muigheten til å vinne en million dollar: http://www.randi.org/research/index.html. Det er fremdeles ingen som har klart å bevise at de har noen former for krefter og en skulle da tro at for en million dollar ville de som hadde noe å fare med stukket av med pengene for lenge siden.
There is no spoon
(massetegn)
-12:24:11- ‹cokeloop› hvorfor har ingen svart "there is no spoon" enda?
-12:25:42- ‹hedning› alle ventet på deg så du kunne skrive det..
-12:28:43- ‹cokeloop› hmm
-12:29:21- ‹hedning› ja vi venter...
Vis hele sitatet...
jeg synns å huske at de varmet opp skje'en før de bøyde den med "tankekraft", men det er lenge siden jeg har hørt den teorien..
Kan være det er noe morro med http://www.fork-you.com
Anbefaler folk å lese James Ranid's Uri Geller artikkel, som tar for seg en hel del. Randi er en blant de få som tar for seg alternative syn på skeptisk, vitenskapelig måte.
Uri Geller selv fortalte på discovery at grunnen til at han er styrtrik er fordi han plutselig oppdaget at han klarte å bøye alle slags metaller med hendene sine, hadde vistnok ingenting med slik tankekraft som du ser på supermann osv. å gjøre.
Han fortalte at det var noe samme prinsippet som når healere tok på folk og de kjente det ble varmt, det bare er slik:P

Uri Geller bøyer ikke bare skjeer, men sk litt etter han osv. så finner du ut at han har vært verden over og faktisk reparert ting på fabrikken og slikt.

http://www.uri-geller.com/

Fra uri-geller.com
Uri Geller became well known for a few scientifically unexplained phenomena. They are:

1. Telepathy (Extrasensory perception - the ability to receive someone's thought pattern and transmit images in a similar manner.)
2. Dowsing - Finding the location of precious minerals, by using what I believe to be my powers.
3. Bending, breaking and softening metal and other solids with the power of the mind, e.g. spoons, keys etc, more rarely plastic and glass.
4. Fixing broken watches and appliances, and using collective power, influencing the Big Ben to stop.
5. Moving compasses with the power of thought
6. Erasing computer tapes and disks.
7. Sprouting, causing tiny seeds (mainly red radish) to grow a few centimetres in seconds.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Popp; 7. mai 2006 kl. 20:35.
Popp: Klart, hvis man sjekker ut hjemmesiden til Uri, så får man objektiv informasjon om hva han kan og ikke kan
Jeg kan bøye en skje med tankekraft...

En skje, skjeen, flere skjeer, alle skjeene. Verre var det ikke
Jeg hadde en sånn bøye-skje dude i klassen min før., det han gjorde var å varme opp skjeen med panna klemme til og bøye den så si at han gjorde det med tankene.

Ikke store trikset. Det må nevnes at fyren også spådde hva en jente i klassen skulle komme opp i på eksamen og feilspådde.
Sitat av simaune
Jeg kan bøye en skje med tankekraft...

En skje, skjeen, flere skjeer, alle skjeene. Verre var det ikke
Vis hele sitatet...
badaBING! En tørrvits måtte jo komme til slutt.
Følte meg veldig dum, men jeg satt med en skje i hånda å klemte den i 10 minutt og fokuserte kun på skjea. Det gikk ikke
Sitat av Unify
Følte meg veldig dum, men jeg satt med en skje i hånda å klemte den i 10 minutt og fokuserte kun på skjea. Det gikk ikke
Vis hele sitatet...
Jeg satt i en og en halv time-2 timer..:P Du kan jo tror hvor dum jeg følte meg den første timen

Edit: Sånn så skjeen ut(Ikke samme skjeen)
Sist endret av Rejolo; 7. mai 2006 kl. 21:55.
Når man skal "knekke skjea" ved å varme den opp mellom fingra, først tar man å knekker den att og frem mange ganger til den starter å få en litt skitten farge og spreker i kantene og er glo varm, la den kjøle seg ned, knekk 3 ganger til, og så prøver du forran tilskuere:P knekker med en gang
btw bullshit.... kalles filmtriks...
Jeg klarer det selv ved metoden over da etter du har gjort alt jeg skreiv kan du bare holder over og bøye løst att og frem som i filmen med han ?uri geller? det fungerer fint:P
Sitat av Gaahl
btw bullshit.... kalles filmtriks...
Vis hele sitatet...
Altså, det å være sakelig er key hvis dine synspunkt skal bli tatt seriøst. Helt greit for meg att du stiller deg kritisk, men gjør det på en saklig måte.

Men uansett, grunnen til att jeg stiller meg ganske åpen ovenfor slike ting er fordi det ble tidligere laget en tråd om telekienese her på forumet. Og denne tråden snakket en person om hvordan han klarte å bevege ting med tankekraft. Jeg leste meg opp på dette, og til slutt klarte jeg det selv. Er fortsatt litt skeptisk angående akkurat dette, hvordan og hva som beveger objektet når jeg selv ikke rører det.

Jeg er ganske åpen for slike ting, ingen ting er bevist, dog heller ikke motbevist(i visse tilfeller)
det er noe mellom himmel og jord. da gammeltanta mi satt og så på en skjebøyerkis på tv var det en gammel bestefarklokke på loftet som slo tolv slag. den klokka hadde ligget urørlig på gulvet i tolv år...
OT: Freeloader, lagde du en egen Userbar etter denne tråden?:P
dette selfølgelig bare juks, en ekte sje må være ganske så oppvarmet for at dette skal skje.!
Sitat av wickman
dette selfølgelig bare juks, en ekte sje må være ganske så oppvarmet for at dette skal skje.!
Vis hele sitatet...
Sier du at jeg sitter å lyver på ett åpent forum?
jeg brakk en lyktestolpe en gang, satt der og tenkte på at den skulle brekke og til slutt gjorde den det...
følte meg litt dum de første timene da. On-Topic: Det virker som om det er veldig lett å fake det her ved å f.eks som alle sier, å bøye skjea mange ganger før man skal "bøye den med hjernekraft".
Jeg må si at jeg har ganske lav tro på magi, men illusjoner, det er noe helt annet .

Opprinnelig skrevet av wickman
dette selfølgelig bare juks, en ekte sje må være ganske så oppvarmet for at dette skal skje.!
Vis hele sitatet...
Så langt er det ikke ett ord i ordboka som heter sje. Men skje derimot er fungerer når det gjelder bistikk eller hvis noe f.eks. har skjedd

Opprinnelig skrevet av AleXzorZ
jeg brakk en lyktestolpe en gang, satt der og tenkte på at den skulle brekke og til slutt gjorde den det...
følte meg litt dum de første timene da.
Vis hele sitatet...
Ironi?
En ting jeg ikke skjønner: hvis de bøyer skje'a med tankekraft, hvorfor må de da sitte å holde i den?

Personlig har jeg bøyd mange skje'er, og vil ikke akuratt si det er så vanskelig. Det du trrenger å gjøre er følgende:

1. Finn ei skje
2. Bøy den

En dude i gamleklassen min hadde gått på sånn kurs og greier, og var skråsikker på at han kunne bøye ting med tankene. Han var faktisk så overbevist at han sa han skulle vise oss det, og det gjorde han. Foran halve klassen satt han og "varmet opp skje'a med tankene" og prøvde å bøye den. Da friminuttet sluttet 20min senere var skje'a like rett, og han gikk inn mens han mumla noe om "feil skje" eller hva det var.
Og da sier man: "DRITI UT!"
En anen ting som jeg kan påpeke etter å ha sett en del "spoon bending" klipp, så bøyer jo alle skjeene seg nedover. Hvorfor ikke oppåver?
Om man henger seg opp ned etter beina i et tre så bøyer den seg oppover (for deg).
Jeg kan ikke forklare det, men jeg har sett skjeer bli bøyd med egne øyne. Dette var da jeg gikk på Silvakurs for første gang for tolv år siden (da jeg var 14). Alle kidsa satt i ring med hver sin skje, og forsøkte. Personlig fikk jeg det ikke skikkelig til, men jenta ved siden av meg på tolv år endte opp med en skje som ikke bare var bøyd, men krøllet rundt sin egen akse.
Sitat av Freeloader
En anen ting som jeg kan påpeke etter å ha sett en del "spoon bending" klipp, så bøyer jo alle skjeene seg nedover. Hvorfor ikke oppåver?
Vis hele sitatet...
Kan det ikke ha noe med tyngdekraften å gjøre da?
Sitat av Popp
Uri Geller selv fortalte...
Vis hele sitatet...
som ivioyner sa, jeg tror ikke akkurat Uri Geller vil fortelle deg at han er full av fusk og fanteri, ettersom han har blitt rik på å narre folk som tar hans "magi" for å være ekte.

James Randi har stilt Uri Geller fremfor en rekke vitenskaplige tester, og utført de samme triksene selv, forskjellen er at Randi avslører hvordan han gjør det, samtidig som han understreker at det er kun et triks.

Men verden vil bedras, så hva kan man gjøre...
Som du sikkert så på programmet, så utførte denne kvakksalveren en meget dårlig såkalt forcering, eller forceing om du vil. Det vil si at han velger ut hvilken skje/kort eller hva det nå er du kan velge mellom - han velger hva du velger.
Eks: Han holder opp to tilsynelatende villkårlige kort fra en kortstokk, f.eks. Spar Ess og Ruter Ess - han vil at du skal velge Spar Esset: "velg ett av disse". Du peker på ruter-esset. Han sier "ja vel" og legger det vekk, eller gir det til deg slik at du kan "holde det mens han tryller med det andre kortet". Du tenker ikke over at han har gjort motsatt av det du ville, men tror heller at han sa "velg bort ett av disse" eller noe i de baner. Hvis du velger "riktig" kort, så legger han bare vekk det andre, og gjør det han skal med Spar-esset.
Dette er en av de mest elementære teknikkene innenfor trylling - massevis av triks som står og faller på en god forcering, slik som f.eks. dette skje-trikset på Skavlan.

Feilen her var at han på Skavlan sikkert var nervøs, og utførte forceringen dårlig. Meget mulig å oppdage om man vet hva det går i.
Det som ble vist på Skavlan var helt klart et triks. Selv om Uri Geller visstnok skal ha demonstrert det han kan for vitenskapsmenn, tror jeg at han også sannsynligvis bare gjør triks når han opptrer. Såkalte "PK parties" er noe annet igjen. Disse ble startet av en tidligere ingeniør for Boeing, som ble involvert i forskning på paranormale ting på 70-tallet. Folk som deltar på disse "festene" har visstnok 85% suksess.

Det som er interessant er at hvis man studerer ting som skal være bøyd med "tankekraft" under et mikroskop, så er strukturen til metallet forskjellig fra noe som er bøyd fysisk. Her er en link om "PK parties". Det som skjer på den filmen der er at en fyr drar en skje fra hverandre, noe som skulle ha krevd en kraft på flere tonn dersom det hadde blitt gjort med utstyr. Her står det om forandring i strukturen på bøyde metaller: http://www.jackhouck.com/scp.shtml
å bøye en skje krever selvsagt mye energi, men menneskekroppen er jo en kjemisk energibombe. Nå er det mange forskere som mener at vi kan projisere slik energi, et fenomen kalt telekinese, noe som krever konsentrasjon og/eller sterke følelser. Her kan jeg også nevne at mange forskere som forsker på det paranormale mener det er slik poltergeister virker, at det er mennesker som terroriserer sine nærmeste via telekinese uten engang å være klar over det!
Lekte meg litt med min tankekraft her i sted, og her er reultatet:
http://www.home.no/ekstern-ftp/teh-spoon.JPG

"there is no spoon"
Sist endret av effie; 9. mai 2006 kl. 01:29.
Effie: hvor lenge holdt du på? noe spesiell state of mind etc?
Eller kanskje du bare bøyer dem
Sist endret av ProZhen; 9. mai 2006 kl. 01:53.
ProZhen: Jeg holdt på ca 10 minutter. Satt og så film mens jeg gjorde det (Fear & loating in las vegas btw.).
Nå skal det nevnes at min tankekraft involverer bruk av tang og rå muskelkraft. Men det er vel tanken som teller
Sitat av Xector
Det som ble vist på Skavlan var helt klart et triks. Selv om Uri Geller visstnok skal ha demonstrert det han kan for vitenskapsmenn, tror jeg at han også sannsynligvis bare gjør triks når han opptrer. Såkalte "PK parties" er noe annet igjen. Disse ble startet av en tidligere ingeniør for Boeing, som ble involvert i forskning på paranormale ting på 70-tallet. Folk som deltar på disse "festene" har visstnok 85% suksess.

Det som er interessant er at hvis man studerer ting som skal være bøyd med "tankekraft" under et mikroskop, så er strukturen til metallet forskjellig fra noe som er bøyd fysisk. Her er en link om "PK parties". Det som skjer på den filmen der er at en fyr drar en skje fra hverandre, noe som skulle ha krevd en kraft på flere tonn dersom det hadde blitt gjort med utstyr. Her står det om forandring i strukturen på bøyde metaller: http://www.jackhouck.com/scp.shtml
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler de som ikke har åpnet denne linken til å gjøre det. dette var virkelig interresang lesing!

Edit: Den øverste linken altså
Denne linken her er også interessant.... www.fork-you.com
hadde jo egentlig vært artig og arrangert et slikt PK Party. Se om vi får det til.
Var ikke Uri Geller på 60 Minutes? Han ble jo styrtrik på 70-80 tallet for han reiste rundt i verden og fant gull og olje bare ved å vandre rundt i skauen, folk betalte han jo i dyre dommer for at han skulle campe litt på eiendommen deres. Så programmet om han, det der er en skikkelig skrue!
Uri var en gokar ja. Men etter det som sies skal visst alle ha slike evner, bare at det er meget få som vet hvordan de brukes. Men det går an å lære seg!
Genialt fett å lære seg, noen som har no kjennskap til disse såkalte møtene?