Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 745
Tenkte jeg skulle prøve Gnome 2.6, emerget det lett og glad. Alt gikk fint under innstallasjon.

Men når jeg prøver å logge på med GDM, får jeg bare opp en melding alá(etter pålogging): "The session only lasted for less than 10 seconds. This could be caused by installation problems or low disk space" og at jeg bør si i .xsession-errors. Som ikke sier meg noe alarmerende. Så går det hele tilbake til GDM og ny innlogging. Kun failsafe sessionene som funker.

.xsession-errors
/etc/X11/gdm/PreSession/Default: Registering your session with wtmp and utmp
/etc/X11/gdm/PreSession/Default: running: /usr/bin/X11/sessreg -a -w /var/log/wtmp -u /var/run/utmp -x "/var/lib/gdm/:0.Xservers" -h "" -l ":0" "tipex"
/etc/X11/gdm/Xsession: Beginning session setup...
/etc/X11/gdm/Xsession: Setup done, will execute: /usr/bin/ssh-agent --bell-style
SSH_AUTH_SOCK=/tmp/ssh-Awjn3609/agent.3609; export SSH_AUTH_SOCK;
SSH_AGENT_PID=3627; export SSH_AGENT_PID;
echo Agent pid 3627;
Vis hele sitatet...
Lekt litt med google og finner ikke noe. Mest i mangel av at jeg ikke har noen aktuell problemstilling å søke etter. Så er det noen som har vært borti dette eller vet om noen logger jeg kan kose meg med som faktisk sier noe om hva som går galt?
Kanskje der henger igjen noen session-innstillinger fra gnome 2.4 som ikke helt klarer å kose med 2.6. Prøv å opprette en ny bruker og test der.