Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1089
Hei

Jeg synes Windows Media Player er blitt veldig bra i den siste versjonen og lurer på om det finnes windows media player for linux, nå er vel egentlig windows media player laget spesielt for windows os, så jeg antar at det ikke finnes noe sånt, men fungerer det å kjøre windows media player med wine?

jeg vet om xmms og mplayer og slikt for linux, men det er ikke det jeg er ute etter her.

så..noen som vet ?
Hvis du liker programmene til windows best får du nesten holde deg til windows. Forøvrig er Mplayer en minst like god avspiller som windows media player.
Tidligere utgaver har iallefall fungert dårlig i crossover office, men kan du ikke klare deg med totem, kaffeine eller en annen form for xine for grafisk videoavspiller? Husk at WMP har en del ekle former for DRM og en dum lisensavtale.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Mplayer funger jo knall, last ned codec pakken på siden deres og du har en veldig kraftig medieavspiller..

sjekk også Mplayer plug-in for å kunne spille av filmer på websider f.eks nrk.no nett-tv
Jeg synes mplayer er mye bedre enn windows mediaplayer jeg!
totem er overlegen spør du meg, men bare om man bruker GNOME. Tar de fleste formater, støtter både xine og gstreamer, enkel og fint grensesnitt, passer inn i resten av GNOME-skrivebordet, nydelig.
Hvis man skal se film og andre video filer i linux er jo Mplayer eller xine og codec pakken på mplayerHQ et "must"..
www.videolan.org

Den beste mediaspilleren.
Den støtter mange forskjellige OS, og den trenger ingen codecs.
Alle mediaspillere bruker codecs....
Opprinnelig postet av Nomad
www.videolan.org

Den beste mediaspilleren.
Den støtter mange forskjellige OS, og den trenger ingen codecs.
Vis hele sitatet...
Linux utgaven av videolan har stygg gui,
og den har ikke alle funksjonene som windows utgaven har.

Uansett vil jeg tørre og påstå at mplayer klarer alt som
windows media player klarer og mer til.
wine'e wmp kan jeg aldri tenke meg at blir noe bra,
så lær deg og bruk mplayer.
pii: Sikker på at det ikke er fordi du ikke kjører en gtk-daemon? Husker mplayer adopterte min gtk-theme da jeg testa den i gnome et halvt år tilbake. Om man synes alle gtk-themes er stygge er vel en annen sak
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Til musikk har man jo BMP og XMMS, og til film er jo Xine og Mplayer veldig bra.
Hvordan kan VLC blir bedre enn MPlayer?

VLC kan hverken konvertere eller fikse filer... MEncoder rules!