Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3222
Jeg ønsker å lage en nettside og selge T-skjorter og caps med forskjellige logoer og skrift tilpasset en spesiell kundegruppe i USA.

Hvordan bør jeg gå fram for å klare dette? Hvor bør jeg starte?

Bør jeg bruke et amerikansk selskap eller Amazon som et slags mellomledd for T-skjortene og printen, eller bør jeg få laget t-skjortene her i Norge og deretter få de shippet til USA?

Jeg lurer også på hvilke steder jeg bør bruke for å lage nettsider som tillater salg og bruk av VISA.
Anbefaler å lage nettbutikken med Wix. Det er fette lett å lage butikk, samt relativt rimelig. Under 10K per år. Vil bli dyrt med frakt fra Norge. Er en nettside som heter Shipstation som kanskje kan ta seg av frakt innad i USA. Les deg opp på hvem som kan lage t-skjorter av den kvaliteten du vil ha samt til riktig pris. Evt samarbeidspartnere. Les deg opp på SEO og kjør på med annonsering i Google og Facebook. Bruk små summer når du tester ut annonsering. Send pm når du trenger en matros til yacthen din i Karibien om et par år
Bruk print on demand. Gratis nettside og du betaler ikke noe for t-skjorter
Wordpress med woocommerce og printful utvidelse så er du i gang på null komma niks.

Da kan kundene dine designe produktene selv i din nettbutikk eller du kan lage ferdige produkter på printful og vise de i din nettbutikk. Bestillingen går automatisk til printful.

De fleste andre "print on demand" leverandører tilbyr også denne type utvidelser til woocommerce hvis printful ikke er godt nok for ditt bruk.
Har du tenkt over at amerikanere har blitt vant med å få ting på døra nesten øyeblikkelig? Nå skal du inn for å mette en kundegruppe med shippingpriser fra Norge, i tillegg til skatter og lang leveringstid? De må altså betale norsk skatt (som blir pakket inn i vareprisen) i tillegg til sin egen importskatt.

Alt og litt til kan handles i Amerika. Hvis du virkelig har noe de ikke har tilgang på i hodet er jeg svært spent
Sist endret av Door145; 2. juli 2021 kl. 18:20. Grunn: Tillegg