Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 10490
4-Methylmethcathinone er et syntetisk sentralstimulerende stoff, med rimelig kort historie i menneskets historie. Mellom 2007 og 2009 ble det tilgjengelig på internett, og bruken har blitt utbredt i flere land.

Det var i starten tilgjengelig i Europa, New Zealand & Australia, og deretter kontrollert i noen land som resultat. På grunn av likheten i navn, er det noen ganger forveksles med 'Methedrone' (4-methoxymethcathinone) eller 'Methylone' (BK-MDMA).

Er det noen som har noen erfaringer rundt Mephedrone, enten det er snortet eller inntatt med kapsler/ rizla?

Farene med det, etter det jeg har lest på effekt listen, er å pådra seg varige hjerneskader. Det står oppført mange påførbare skader som jeg aldri har sett før.

Evt. for mer info:
http://www.erowid.org/chemicals/4_me...athinone.shtml
Jeg har prøvd det en gang, oralt 300-400mg. Det er ganske euforisk og deilig rus som varer alt fra 1 til 3 timer. Det er veldig utbredt her jeg bor for tiden og har vært det ca et år. Kjenner mange som både har tatt det oralt og nasalt og som mener det er det deiligste og beste de noen gang har opplevd. Noen av dem har blitt totalt slaver for stoffet, potensialet for å bli avhengi virker stort.

Synes selv dette var et kjedlig stoff som jeg ikke har noen planer om å prøve igjen.
Kan du sammenligne det med noen andre stoffer du har vært borti før?

Vet du forresten hva "after-effects" er ? Eller er det for vanskelig å sette fingeren på?

Det er avhengigheten av dette stoffet som er skjult for meg... Dette er noe jeg ikke kan sette fingeren på når jeg ikke har prøvd det selv. Er det slik at man blir syk uten det, akkurat som kokain? Eller er det sånn at man bare har veldig lyst, som f.eks. med Cannabis hver dag.

Noen andre med erfaringer forresten?
I fare for moralisering:
http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=97246
http://www.drugs-forum.com/forum/sho...d.php?t=123259

Potensielt det værste stoffet som har blitt syntetisert noensinne imo...
Sitat av Rottegift Vis innlegg
I fare for moralisering:
http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=97246
http://www.drugs-forum.com/forum/sho...d.php?t=123259

Potensielt det værste stoffet som har blitt syntetisert noensinne imo...
Vis hele sitatet...
Begrunn, er du snill. Ser jo at det er mye bieffekter, men det har det meste. Hva gjør Mephedrone til et værre stoff enn f.eks Amfetamin?
Har ganske "lang" erfaring med dette stoffet, har sikkert gått gjennom en 80-100 gram av dette i en periode på et år, halv annet. Fant vell ut om dette i stoffet tilfeldig vis begynnelsen av 2008 gjennom en kompis, lenge før det tok av i england og før alle rapportene om bi effektene begynte å komme, har hele tiden følgt med på diverse nett sider om dette stoffet, gjort mye reaserch, tenkte likksom, dette er for fett til å være bra for hode og kropp og når de værste bi effektene begynte å komme frem la jeg det på hyllen. Merket noen bi effekter selv, kortpustet dagen derpå, smerte i bryst, meget daff i to dager etter bruk ect. hangoveren kan være kjip, spess vist du drikker samtidig, men ikke værre en amf vil jeg påstå, stoffet er veldig moreish!, du vill bare fylle på og fylle på, omtrent som kola, og plutselig har du snortet alt du hadde og vert våken altfor lenge!, her kreves det selv kontrol og vilje styrke for å ha kontrol, Vil påstå at dette stoffet er meget avhengiskapenede, ikke fysisk, men psykisk vist du lærer å like det, funker veldig bra i sosiale/party settinger eller sammen med en dame/man du digger, sinnsyk sex drive på dette stoffet, billig er det og, og (var) meget tilgjenglig, tre dager så lå det der i posten

Har selv lagt dette stoffet på hyllen, gøy så lenge det varte, er glad jeg ikke tok noe skade av det, men er glad jeg testet det før de fleste andre, tror dette kommer til å bli det neste nye populære stoffet slik e ble på nittitallet, bare se på englang, har tatt helt av der...menmen, da kan jeg sitte der som en gammel raver å si "husker den gang du kunne få det i posten for 150kr gm, 99%reint, det var tider det ja..hehe"

All info man trenger om dette stoffet finner du her:

http://www.drugs-forum.com/forum/forumdisplay.php?f=21
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Kan du sammenligne det med noen andre stoffer du har vært borti før?

Vet du forresten hva "after-effects" er ? Eller er det for vanskelig å sette fingeren på?

Det er avhengigheten av dette stoffet som er skjult for meg... Dette er noe jeg ikke kan sette fingeren på når jeg ikke har prøvd det selv. Er det slik at man blir syk uten det, akkurat som kokain? Eller er det sånn at man bare har veldig lyst, som f.eks. med Cannabis hver dag.

Noen andre med erfaringer forresten?
Vis hele sitatet...
Mange beskriver opplevelsen som en blanding av cola og knips, noe jeg synes passer beskrivelsen helt greit. Selv synes jeg det minner mer om en alkohol/ketamin flip, å den beskrivelsen synes jeg heller ikke passer bra nok, men det er det nærmeste jeg kommer.

Ettereffekter er slik som dehydrering, hodepinne, vondt i kjeven/tenner, brystsmerter, kvalme/svimmelhet, muskelsmerter. Dagen etter jeg testa det var jeg bare litt kvalm og hadde vondt i huet.

Hvis man først bli avhengi av dette stoffet, tror jeg det er et helvette, regner med at det er både fysiske og psykiske abstinenser. Men jeg hvet ingenting sikkert. Men må si at det var et sterkt sug dagen etter jeg inntok det.

Sitat av Mbs Vis innlegg
Har ganske "lang" erfaring med dette stoffet, har sikkert gått gjennom en 80-100 gram av dette i en periode på et år, halv annet. Fant vell ut om dette i stoffet tilfeldig vis begynnelsen av 2008 gjennom en kompis, lenge før det tok av i england og før alle rapportene om bi effektene begynte å komme, har hele tiden følgt med på diverse nett sider om dette stoffet, gjort mye reaserch, tenkte likksom, dette er for fett til å være bra for hode og kropp og når de værste bi effektene begynte å komme frem la jeg det på hyllen. Merket noen bi effekter selv, kortpustet dagen derpå, smerte i bryst, meget daff i to dager etter bruk ect. hangoveren kan være kjip, spess vist du drikker samtidig, men ikke værre en amf vil jeg påstå, stoffet er veldig moreish!, du vill bare fylle på og fylle på, omtrent som kola, og plutselig har du snortet alt du hadde og vert våken altfor lenge!, her kreves det selv kontrol og vilje styrke for å ha kontrol, Vil påstå at dette stoffet er meget avhengiskapenede, ikke fysisk, men psykisk vist du lærer å like det, funker veldig bra i sosiale/party settinger eller sammen med en dame/man du digger, sinnsyk sex drive på dette stoffet, billig er det og, og (var) meget tilgjenglig, tre dager så lå det der i posten

Har selv lagt dette stoffet på hyllen, gøy så lenge det varte, er glad jeg ikke tok noe skade av det, men er glad jeg testet det før de fleste andre, tror dette kommer til å bli det neste nye populære stoffet slik e ble på nittitallet, bare se på englang, har tatt helt av der...menmen, da kan jeg sitte der som en gammel raver å si "husker den gang du kunne få det i posten for 150kr gm, 99%reint, det var tider det ja..hehe"

All info man trenger om dette stoffet finner du her:

http://www.drugs-forum.com/forum/forumdisplay.php?f=21
Vis hele sitatet...
Mephedrone er ganske dyrt både på gata og på nette i forhold til alle andre RC`s. Å stoffet er like rent i dag som det var i 2008 viss du kjøper det på nette.
Ja, jeg begynner å lure litt på om Mephedrone har fått ett litt ufortjent dårlig rykte? Har lest mye om hvor farlig det er, men det ser jo ikke ut til å være noe spesielt farligere enn MDMA. Problemet er vel at folk tar så utrolig høye doser siden det er så billig og lett tilgjengelig?
Jeg har brukt mephedrone endel. begynte vel på slutten av 08 da en kompis viste meg det, til nå. Hatt pauser på mange mnd i mellomtiden da. men så langt har jeg ikke sett noen bivirkninger, eller noe tegn på avhengihet. Litt psykisk, men ikke noe værre enn som med hasj.

Mephedrone er et utrolig deilig stoff, men man blir FORT "innrøyka" på det. Får aldri samme effekt lenger.. Det skumle er vel at det er vanskelig og kontrollere bruket mens man er på det. Vil bare ha mer og mer, helt til alt er borte omtrent.
Sitat av fetter Vis innlegg
Begrunn, er du snill. Ser jo at det er mye bieffekter, men det har det meste. Hva gjør Mephedrone til et værre stoff enn f.eks Amfetamin?
Vis hele sitatet...
Styrken på bieffektene i motsetning til klassiske stimulanter, i tillegg til den tilsynelatende ekstreme avhengigheten. Et stoff som gir deg blåmerker, etser opp nesegangen raskere enn kokain og virker som det skaper minst like sterk craving er ikke noe jeg ville puttet i meg ihvertfall. Ikke minst når jeg har fått kjenne på kroppen og psyken hvor galent amf/meth kan bli selv...
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Mephedrone er ganske dyrt både på gata og på nette i forhold til alle andre RC`s. Å stoffet er like rent i dag som det var i 2008 viss du kjøper det på nette.
Vis hele sitatet...
Nja, ikke helt enig her, 200-300 kr grammet er ikke dyrt, vet ikke hva det koster på gata, men prisene på nett varierer, billigste er vell ca 150,- kjøper du mye om gangen er det enda billigere, disse prisene gjør at de fleste folk har råd til å bruke det ofte, ikke slik som med fks kola som koster 1000-1200,- noe som gjør at bruken blir begrenset for de fleste.

At det er like rent nå som før stemmer ikke, har lest flere steder om nett dealere som blander det ut for profit, spess folk i england, men kjøper du fra kina er det rimelig reint.
Er kommet en ganske spennende post på en av de største (?) websjappene for rene RC's (altså ikke ting som heter x-treme energy osv):

Due to the sweeping FDA crackdown in China last weekend, several Chinese labs have been (or will soon be) shut down. This directly affects our supplies of Mephedrone, bk-MDMA, bk-MBDB, and possibly MDPV. As a result, we have been forced to immediately limit maximum quantities and raise our prices on those items slightly. As things develop we’ll update this page, and of course we hope to restock and lower our prices again.
Vis hele sitatet...
Prisene er også økt ganske betraktelig på den siden, og det også lagt til flere mephedrone-lignende stoffer som de sikkert håper skal ta over markedet til Meph.

Og igjen, min oppfatning er at Mephedrone sine ekstreme bivirkninger oppstår når folk tar veldig store doser, og jeg er ganske sikker på at det samme ville skjedd om man hadde tatt slike heroiske doser med Kokain eller MDMA:
Og ellers så ser det jo ut som at de fleste med litt vett i toppen som tar Mephedrone jevnlig tar det oralt og ikke nasalt.

Men så må man jo huske på at det er nye stoff, og man kjenner ikke til senvirkninger av det, og dette er vel den største grunnen til at man bør holde seg unna det.
Due to the sweeping FDA crackdown in China last weekend
Vis hele sitatet...
Når fikk FDA noen myndighet i Kina? Eller dreier dette seg om de kinseiske food and drug-myndighetene?
Ja, ut ifra det jeg har lest andre plasser så dreier det seg om det kinesiske FDA, og det er en aksjon som har funnet plass over hele Kina.
Det kan også se ut som om de er ute etter folk som lager andre cathoniner også, så da kan det jo hende at mephedrone og alle lignende stoffer vil forsvinne fullstendig fra markedet, om ikke produksjonen flyttes til andre land i Asia.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Styrken på bieffektene i motsetning til klassiske stimulanter, i tillegg til den tilsynelatende ekstreme avhengigheten. Et stoff som gir deg blåmerker, etser opp nesegangen raskere enn kokain og virker som det skaper minst like sterk craving er ikke noe jeg ville puttet i meg ihvertfall. Ikke minst når jeg har fått kjenne på kroppen og psyken hvor galent amf/meth kan bli selv...
Vis hele sitatet...
Det med blå ledd virker å være det mest spesielle og skremmende. Men det virker som om man kan unngå det med å bevege seg. Det er også kun å være midlertidig. Jeg har i allefall ikke hørt noe annet.

Det har vært noen eksempler på ødelagt nesevegg, men har også vært etter ett enormt forbruk. Hvis man ser på tilsvarende eksempler fra kokainmisbruk virker det som om det er en større konsentrasjon der (at det også er flere enkelttilfeller er jo innlysende). Husk også at dette er ett nærmest 100% rent produkt, i motsetning til kokain (og man trenger ikke sniffe det...).

Det har vært rapportert om brukere som har brukt opp mot 10gram, noe som er ren idioti. Men hvis en skal provosere litt, virker det som om den dosen over kort tid er mer skadlig for organer.

Jeg sier hverken at det er ufarlig eller at du bør prøve det, men på meg virker det som det minst skadelige stoffet sinden MDMA, men med høyere avhengighetsfare.

Vi vet ikke så mye om langtidsvirkningene, men husk at de soldte stoffet i flere år i Israel uten at man i ettertid har kunnet knytte noen varige skader av stoffet.
Når folk sier det ligner på en blanding av kola og knips så blir jeg nysgjerrig her.
Dette er vel såklart på narkotikalisten her i landet?

Noen som har positive erfaringer med kjøp og importering her til lands?
Isåfall er en pm med link ønskelig
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Når folk sier det ligner på en blanding av kola og knips så blir jeg nysgjerrig her.
Dette er vel såklart på narkotikalisten her i landet?

Noen som har positive erfaringer med kjøp og importering her til lands?
Isåfall er en pm med link ønskelig
Vis hele sitatet...
Det er nettopp kommet på listen i norge, sammen med gbl og et titals andre stoffer.

Bestiller du lite om gangen, og det blir sendt i en diskre vanlig brev konfolut er sjanse for at det blir tatt liten, sendes det i bobble plast pakker ect er sjanse større for at det blir stoppet, og da vill du få problemer siden det er på listen, har selv fått stoppet kun en av omtrent 50 forsendelser, og dette var en en bobble plast pakke sak, saken ble uannsett henlagt grunnet politets manglende resurser, og stoffet var ikke på listen da, men sikkert inn under en eller annen grå sone dereviat greie.. men saken kan bli tatt opp igjen vist noe mer dukker opp i mitt navn, så har ikke bestillt mer siden, vill ha ikke ha noe snute pez...
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:22.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg snårta litt over 1g Mephadrone i UK. Dette da fordelt over 2 dager. Satan det ble mye spy.
Trodde mephedrone ble fordelt i mg jeg. kanskje 10 og 10 mg om gangen. Prøver du å drepe deg selv eller hva var anledningen?
nei mephedrone kan du fint ta 200 mg doser av for og få fin effekt. 10 mg merker du ingenting av.
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Trodde mephedrone ble fordelt i mg jeg. kanskje 10 og 10 mg om gangen. Prøver du å drepe deg selv eller hva var anledningen?
Vis hele sitatet...
Forskjellig fra alle, men de folka jeg kjenner som driver med det tar ca 50mg nasalt hver halvtime.
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Trodde mephedrone ble fordelt i mg jeg. kanskje 10 og 10 mg om gangen. Prøver du å drepe deg selv eller hva var anledningen?
Vis hele sitatet...
1000mg / 48 = 20,8 mg i timen, altså ca 10mg i halvtimen.
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Trodde mephedrone ble fordelt i mg jeg. kanskje 10 og 10 mg om gangen. Prøver du å drepe deg selv eller hva var anledningen?
Vis hele sitatet...
Du blander sannsynligvis meph med ett annet rc..Brukte det stoffet her 2-4ganger i uka i over ett halvt år.Nasalt pleide jeg og ta linjer på 50-100mg,og oralt 200-300mg.
Dette er den mest avhengihetsskapende stimulanten jeg noensinne har testa,sinnsyk craving etter mer,mye verre enn kokain.Og det får hjertet til og gå bananas.Har trudd jeg skulle stryke med av hjerteinfarkt på det stoffet her flere ganger,og det ødelegger nesa fullstendig.
Ett stoff som er alt for lett og bli glad i og med veldig kjipe bivirkninger.

Editet er over 1år siden jeg har brukt mephedrone sist,og jeg får fortsatt sug etter rusen av og til når jeg drikker.
Det høres ikke ut som det er særlig smart å prøve det ut med andre ord, hehe. Har vært borti RC's der det holder med 10 mg, og vært godt fornøyd resten av kvelden med det. Så det å hive i seg store mengder med et stoff som fungerer sånn, det virker ikke særlig fristende (spør du meg).
▼ ... over en måned senere ... ▼
tok tilsammen en halv g på byen en gang jeg var aalt for full. våknet skikkelig, farger ble litt funky og jeg snakket til tider så høyt og fort at folk ikke hadde sjangs til og skjønne hva jeg sa haha
▼ ... over et år senere ... ▼
Bor i UK og betaler £20 for grammet, veldig utbredt blant clubbers og ravers under navn som meow meow, magic og mcat.

kjoper 20pakning med ibux kapsler for 20pence, fjerner innholdet og fyller de med mcat. Praktisk oral dosering uten for mye oppmerksomhet. Teksturen er veldig krystall aktig og IKKE godt for nesa, og blande i drink smaker grusomt.

Oralt tar rundt 40 min, saa kommer en euforisk peak, etterfulgt av timesvis med deilig rus! 1grams doser gir en veldig intens opplevelse med kaldsvetting, dele det opp i et par doser er aa anbefale.
Generelt synes jeg det er veldig likt mdma, bare billigere og lettere aa faa tak i.
Har aldri prøvd Mephedrone, men har derimot prøvd 4-MEC (4-Methylethcathinone). Ett ord; fantastisk!
Har mye erfaring med mephedrone. Hands down beste stoffet.
4-MEC har jeg ikke prøvd men det skal visst være likt.. Skal ta en ordre og sjekke det ut. Du over meg virker fornøyd ihvertfall!:-)

litt offtopic: hvis jeg bestiller mephedrone og det blir stoppa, er det noe vei og bortforklare seg da? Hadde brukt spendon visa på en random data, om jeg velger å gjøre det.
Sist endret av Dpac; 24. februar 2012 kl. 18:51. Grunn: skrev feil.
Sitat av Dpac Vis innlegg

litt offtopic: hvis jeg bestiller mephedrone og det blir stoppa, er det noe vei og bortforklare seg da? Hadde brukt spendon visa på en random data, om jeg velger å gjøre det.
Vis hele sitatet...
"Jeg har ikke bestilt noe som helst". Noe mer trenger du ikke å fortelle.
Det er deilig! Takk ;-)
jeg kom borti mephedrone rundt årsskifte og jeg var ikke spes imponert.... pupillene skulle tilsagt noe annet men det var ingen rus jeg klarte å finne hvertfall... og jeg har alldrig vert så ødelagt i nesa før.. våknet dagen etter å det kjentes jo ut som om det hadde etset seg vei helt ned i magen... to kompiser skrøt veldig av det og tura ordentlig men meg og en annen kompis syntes ikke det var noe spes.... tok det et par ganger men kjenner overhodet ikke noe sug etter å prøve igjen....
Virker som en billig erstatning for MDMA. Iallefall utifra det jeg har lest av rapporter og slikt på nettet.
Ah, gode gamle mjau. Tok det endel før det ble ulovlig og det begynte å rapporteres om dødsfall.
Det er sinnsykt digg. Euforisk og det er umulig å tenke en eneste negativ tanke på det. Man får munndiaré og folk som ikke er på det opplever deg som ekkel, klengete og tura. Det ligner mest på ecstasy, men man klarer f.eks. ikke å bry seg om musikk eller dansing på mjau, man vil bare kose og prate, følsom som faen.
I ettertid har jeg stussa litt over at jeg proppa i meg det her før jeg hadde prøvd noe annet. Husker en gang hvor jeg kanskje hadde fått litt mye, og kjente jeg fikk problemer med syn, balanse, generelt at kroppen min begynte å kortslutte. Da reagerte jeg med "å shit, jeg dør nå! for en fin måte å dø på! så digg det er å dø!!" og fortelle alle hvordan begravelsen min skulle se ut. Dop som gjør deg så lite kritisk, burde man være forsiktig med. Dessuten har mjau en bedriten hangover - én uke uten noe lykkestoff igjen i huet. Kan lett få alkistendenser den uka der. Men avhengighetsskapende er det ikke i det hele tatt.
Men det er veldig gøy å prøve et par ganger, for å få oppleve den tankegangen.
Sitat av bierogblomster Vis innlegg
Men avhengighetsskapende er det ikke i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Kødder du?Det er ett av det mest avhengihetsskapende stimulantet du finner.Men enig i resten,jævla digg rus.
Sitat av bierogblomster Vis innlegg
. Husker en gang hvor jeg kanskje hadde fått litt mye, og kjente jeg fikk problemer med syn, balanse, generelt at kroppen min begynte å kortslutte. Da reagerte jeg med "å shit, jeg dør nå! for en fin måte å dø på! så digg det er å dø!!" og fortelle alle hvordan begravelsen min skulle se ut. Dop som gjør deg så lite kritisk, burde man være forsiktig med.
Vis hele sitatet...
Samme erfaring med å ta litt for mye. trippa og kjente muskler og kroppen generelt var helt rar og reagerte også med "shit nå dør jeg", men jeg droppa begravelse, begynte bare å planlegge hvordan jeg skulle forlate klubben og komme meg på sykehus, mens jeg fremdeles var lykkelig og festa videre...
Trådstarter
Sitat av Muradi Vis innlegg
Har aldri prøvd Mephedrone, men har derimot prøvd 4-MEC (4-Methylethcathinone). Ett ord; fantastisk!
Vis hele sitatet...
Er det noen likheter med disse stoffene?

Er det også et RC?

Sitat av bierogblomster Vis innlegg
Ah, gode gamle mjau. Tok det endel før det ble ulovlig og det begynte å rapporteres om dødsfall.
Det er sinnsykt digg. Euforisk og det er umulig å tenke en eneste negativ tanke på det. Man får munndiaré og folk som ikke er på det opplever deg som ekkel, klengete og tura. Det ligner mest på ecstasy, men man klarer f.eks. ikke å bry seg om musikk eller dansing på mjau, man vil bare kose og prate, følsom som faen.
I ettertid har jeg stussa litt over at jeg proppa i meg det her før jeg hadde prøvd noe annet. Husker en gang hvor jeg kanskje hadde fått litt mye, og kjente jeg fikk problemer med syn, balanse, generelt at kroppen min begynte å kortslutte. Da reagerte jeg med "å shit, jeg dør nå! for en fin måte å dø på! så digg det er å dø!!" og fortelle alle hvordan begravelsen min skulle se ut. Dop som gjør deg så lite kritisk, burde man være forsiktig med. Dessuten har mjau en bedriten hangover - én uke uten noe lykkestoff igjen i huet. Kan lett få alkistendenser den uka der. Men avhengighetsskapende er det ikke i det hele tatt.
Men det er veldig gøy å prøve et par ganger, for å få oppleve den tankegangen.
Vis hele sitatet...
Godt forklart. Hva syns du er største forskjellen på Mephedrone og Ecstasy?