Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2367
I dag satt jeg på pcen også kom det opp en sånn boks om at de nye innstalleringene var ferdig, og trykk for å gjenstarte pcen. Jeg gjorde dette, men når pcen starta igjen var alt borte. Pcen var som om den var ny igjen på en måte, ikke en ting der.

Hva har skjedd og hvordan kan jeg fikse dette?
Skrudde av pcen når det skjedde, og starta den på nytt for å sjekke om det var i orden etter det, men da kom det opp en boks hvor det sto ett eller annet med feil på profil når jeg trykket på brukeren min.
Kan være du har logget deg på feil bruker.

Sjekk: Dokument and Settings\Din bruker\
nei, for det er bare en bruker på den bærbare pcen min, og det er den jeg bruker..
Du har jo din bruker, og i tilegg har du Administrator-brukeren.
men på skjermen er står bare min bruker med mitt navn på?
Sikkerhetsklarert
Hvis du vet navnet på en av filene du hadde, som nå er borte, så kan du jo ta et søk etter den?

Hva slags operativsystem er det på maskinen?
Men nå når jeg logget på igjen var alt plutselig tilbake.. skjønner ikke no av det her jeg..
hørtes merkelig ut, men det er iallefall tilbake
Jeg banner på at det ikke hadde vært så veldig merkelig om du hadde stått bak vedkommende og sett hva som ble gjort.
Annen person sin pc? hehe

@hyys, true story ^^ skulle gjerne likt hva de siste minuttene dine på pcen ble brukt til :P (de siste før du restartet)
heihei, jeg har ikke gjort no dirty på min pc men så lenge det er tilbake er jeg fornøyd
Dette skjer en gang i blandt og er absolutt under de mere irriterende tingene som kan skje. Noen ganger reparerer det seg selv, andre ganger er du SOL. Jeg har støtt på det noen ganger og klør meg like mye i hodet hver gang.

Det som skjer er at windows ikke klarer å lese filen NTUser.dat, men vet at det skal være en konto der med de og de rettighetene og det iog det navnet. Så den oppretter en bruker midlertidig slik at man fortsatt skal komme inn. NTUser.dat er "din del av registeret". I ditt tilfelle klarte maskinene å lese filen under neste oppstart.
Boot in linux, hatt stor success med ubuntu, guides er det nok av for forskjellige laptops. Ta backkup på en annen minnepinne e.l. og prøv videre derfra, om alt går til perrs så er det best å ha backup
men hvis dette skjer igjen, og brukeren ikke "fikser" seg selv igjen, går det an å gjenopprette filene på noen måte da?

jeg har hvert fall lært meg at det er lurt å lagre alle filer et annet sted enn på pcen i tillegg.. holdt på å miste en kjemioppgave på 15 sider som hadde vært litt jævlig å måtte gjøre på nytt
Ja, boote i Linux, og overgføre til minnepinne, der er ganske straight forward så lenge du vet hvor filene din ligger uten å ha et skrivebord. Mine dokumenter: CDocuments and Settings\user\Mine dokumenter. Desktop: CDocuments and Settings\user\Skrivebord. Last ned Iso fra http://www.ubuntu.com/getubuntu/download , brenn på cd, finn laptop alternativer https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam , hardisken kommer opp, kopier over til minnepinne, done
Du kan søke på filene du hadde, og se hvor de er plassert. Kanskje du finner noe interessant med plasseringen, og løser mysteriet ?

Sitat av lille___meg
men hvis dette skjer igjen, og brukeren ikke "fikser" seg selv igjen, går det an å gjenopprette filene på noen måte da?

jeg har hvert fall lært meg at det er lurt å lagre alle filer et annet sted enn på pcen i tillegg.. holdt på å miste en kjemioppgave på 15 sider som hadde vært litt jævlig å måtte gjøre på nytt
Vis hele sitatet...
Vel, det finnes en såkalt CD som ligger på nettet kalt Hirens Boot tror jeg. Det er en del nyttige programmer der, bl.a det å gjennoprette slettede filer, og det funker sykt fet på word/notepad oppgaver som er lagret, også bilder. Men gjennoppretning av programvarer funker ikke i det hele tatt. PS: dette har jeg prøvd for 1år sia, så jeg vet ikke om det finnes ennå eller ei. Lykke til hvertfall
Ugh. Filene blir ikke slettet. De ligger der de bestandig har vært, nemlig inne i c:\documents and settings\brukernavnetditt. Windows oppretter nemlig en ny bruker, men med samme brukernavn og for at en bruker skal kunne være der må den ha en mappe i "documents and settings". Denne vil hete noe annet, men som regel vil det være brukernavn.maskinnavn.

edit: Til skoleoppgaver og slikt fungerer epost som feks hotmail eller gmail VELDIG bra som backup. Da har du ingen mulighet til å skrive over gamle utgaver ved uhell.
Sist endret av meitemark; 10. april 2008 kl. 23:11.
Brukerprofilen din er sannsynligvis på randen av kollaps og selvdestruering (kan hende det er et engangstilfelle), men hadde jeg vert deg, ville jeg tatt en "chkdsk c: /F" for å være sikker på at det ikke er noe korrupte filer inne i bildet.

Du får sannsynligvis en beskjed om at volumet ikke kan "demonteres" p.g.a det er i bruk, men du vil da bli spurt om å kjøre det under neste oppstart. (Derfor skriver du "y" og tar en omstart)
Sist endret av catolh; 11. april 2008 kl. 10:04.
"Det ble funnet problemer med filsystemet.
Kjør Chkdsk med alternativet /F (reparer) for å korrigere disse. "

Skriver jeg bare chkdsk /F?
Stemmer det
trykk windowstast+r, og skriv deretter "cmd". I kommandolinje-vinduet som kommer opp skriver du følgende: chkdsk c: /F

du får da denne beskjeden: Chkdsk kan ikke kjøres fordi volumet er i bruk av en annen prosess. Vil du at dette volumet skal kontrolleres neste gang systemet startes på nyy? (J/N)

Da trykker du "j" og enter.

Nå skal dette kjøre i neste oppstart. (PS: Ikke hopp over diskkontrollen i oppstart, den teller fra 10 )
Sist endret av catolh; 11. april 2008 kl. 13:50.