Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3987
En intens og god bad-trip.

Dosering: 1,5g tørket copelandia

Allerede på doseringen går varssellampen for de som har testet copelandia og vet hvor hissig den er. Jeg visste hva jeg gikk til, og effekten ble ikke så langt unna det jeg forventet. Denne rapporten holder jeg kort og kategorisk.

Effekt på syn:
Jeg har ikke for vane å få mye visuals med øynene åpne. På copelandia merket jeg at synet ble både klart og uskarpt på en gang. Farger ble ekstremt klare, mens detaljer gjerne begynte å flyte rundt. Innendørs virket trangt og fiendtlig, utendørsområder ble ekstremt store. I tillegg fikk enkelte elementer noen helt enormt sære og sprø farger. Et ansikt i mørket så f.eks noe slikt ut. Hvis jeg lukket øynene så jeg fremdeles det samme som med øynene åpne, men formene begynte straks å flyte rundt og forandre seg til det jeg tenkte på der og da.

Effekt på tankegang:
Det er tankene som virkelig begynner å spinne for meg på sopp. Med 1,5g copelandia innabords hadde jeg så godt som ingen positive tanker på mange, mange timer. Jeg ble liggende på senga og surret tankene mine rundt lydene fra vifta i rommet. Jeg prøvde hardt og inderlig å tenke positivt, men alt ble overskygget av tanker om hvor jævlig det er her i verden. På dette tidspunktet lukket jeg knapt øynene for å blunke, da jeg hvertfall ville ha en link til den virkelige verden gjennom synet (selv så forstyrret det også var). Tanker om tortur, jævelskap og menneskelig ondskap raste rundt lenge, og jeg klarte ikke å tenke på ett eneste sted i verden med lykke. Så kom tanken om å ta sitt eget liv. Idèen gikk ut på at jeg kunne ta mitt eget liv for å slippe denne jævlige verdenen, men så slo det meg: Hva skjer når man dør? Forsvinner bevisstheten? Kommer man til et gudelig sted med enda mer tortur? Kommer man til et endeløst kjedelig vakuum av tomhet? Mange abstrakte tanker om å dø surret frem og tilbake i hodet mitt helt til jeg bestemte meg for at man garantert måtte bli gjenfødt hvis man dør. Jeg lukket øynene et sekund og så for meg selv bli gjenfødt som en fisk. Tankene surret enda mer, og jeg tenkte klart og tydelig at dette sugde noe for jævlig, siden jeg som fisk kom til å bli spist av en bjørn. Faens bjørner! Selv etter å ha satt på glad psytrance i rommet rettet tankene seg. Det var fremdeles bare jævelskap og angst som prøvde å grave seg inn i bevisstheten. Jeg begynte å få angst for å aldri komme ned. I edru tilstand vet jeg at dette er tull, man kommer alltid ned på et vis, men der og da var trippen såpass intens og uten indikasjon på at den skulle bli mildere. Jeg lå der og funderte på hvordan jeg etter hvert kanskje ble vant med at alt var fucked up.

Etter å ha ligget og tenkt en stund la jeg merke til at jeg og kompisen min klamret oss hardt til hverandre der vi lå i senga. Begge hadde tydeligvis vært like på bærtur til helvete. Rommet vi var i ble etter hvert befolket av andre mennesker, som jeg følte meg utrygg med uansett hvordan jeg kjente dem på forhånd eller uansett hvor snille de så ut. Kompisen min følte tilsvarende og vi bestemte oss for å gå ut og hjemover for å ta tankene av tankene våre.

For min egen del var det en bra trip selv om det der og da var en ganske heftig bad-trip. Vil advare folk mot å hive innpå for mye av denne soppen hvis de ikke vet hva de går til. Det jeg har fått skrevet ned her er dessverre bare en brøkdel av det som egentlig skjedde, men jeg håper det er en god indikasjon på hvor opphengt man fort kan bli i negative tanker. Copelandia i disse dosene er definitivt skumle saker og ikke for de som bare vil ha en kul og happy trip med masse halliser.
Sist endret av Nichotin; 22. februar 2007 kl. 00:04.
Bra skrevet, selv om det ikke hørtes ut som noen spesielt kul tur.. Hvor mye er anbefalte doseringa på Copelandia Cyanescens?
Sist endret av marihuana; 22. februar 2007 kl. 00:19.
Ville startet med et halvt gram tørket.

Som nevnt, det var ikke så gøy der og da, men i ettertid en ganske fin trip. Jeg ser alltitd det positive i det uansett hvor på trynet trippen er.
Jeg fikk også masse tanker om at man er bevisst etter døden, og det var på copelandia. Er ganske ganske fucked :0
Ahh. Husker min første tur på sopp. Både den værste og beste opplevlevelsen jeg har hatt. (Tørket Copelandia cyanesens fra smcs) hadde jo ikke peiling på dosering eller noe som helst egentlig.

Endte med at jeg og en kompis delte 3.5g i to, knuste det til pulver og svelget det i rizla bomber. Hadde det ganske jævlig i noen timer da ja.Så ansikter over alt som stirret på meg med sinte øyne. Lukket jeg øynene ble det værre, anikter som det tøt blod ut fra alle åpninger og døde folk og shit.

Men når jeg kjente effekten roa seg ned og jeg fikk tilbake min "egen hjerne" igjen, da. Beste diggeste herligste følelsen jeg har hatt. Lettelse over å ha kommet seg uskadd gjennom det helvetet der. Føltes ut som om jeg hadde blitt nullstillt. Født på ny.
▼ ... over et år senere ... ▼
WOW =)
du har baller hvis du tar den mengden der... spiste 0.3 g og syntes det var heftig nok =)
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Nja..

Baller har han vel å merke. Men husk at soppens innvirkning på hvert enkelt menneske er veldig inviduell.
Uansett, er det ingen tvil om at dette var en stoor mengde sopp av denne typen. Dette er en stor dose og kanskje for stor for mange, men husk på at det er "bare" sopp.
Dog, "bare sopp" som får tankene skikkelige i sving
Sist endret av spQ; 25. februar 2008 kl. 15:12.
Sitat av speq
Nja..

Baller har han vel å merke. Men husk at soppens innvirkning på hvert enkelt menneske er veldig inviduell.
Uansett, er det ingen tvil om at dette var en stoor mengde sopp av denne typen. Dette er en stor dose, men husk på at det er "bare" sopp.
Dog, "bare sopp" som får tankene skikkelige i sving
Vis hele sitatet...
ja =) du har så rett så rett, jeg bare vet at etter lørdagens strabaser har jeg en ekstrem respekt for denne soppen. ikke fordi jeg fikk en dårlg tripp, men fordi jeg fikk en så BRA tripp av en så liten mengde =)
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg ser at det er mange år siden denne tråden var aktiv, men jeg prøver like vel.

Jeg og noen venner tenkte å trippe på sopp førstkommende lørdag. Vi har fått tak i noe som skal være fra hawaii. Vil det si at det antakeligvis er Copelandia Cyanescens, eller kan det være andre sorter? Ser dere her anser TSs dose på 1,5 gr. tørka er mye. En bekjent som er erfaren med denne soppen anbefalte 1,5-2,5gr. pr. pers. To av oss har tidligere erfaringer fra trøffler, der vi spiste 15gr. ferskt. Hva tror dere?

Lurer litt på hvor mye arbeid vi bør legge i visuals og ting å gjøre, bilder, lys, tegne osv? Vi har relativt nylig flyttet hit, og har desverre kun nødvendig inventar, musikk, stearinlys og noen planter. Har lyst til å kjøpe et lys av noe slag, men hva ser jeg etter? Kom gjerne med tips. Går det greit å ture på kvelden/natta eller bør man gjøre det på lyse dagen? tenker ikke å gå ut.

Takk.

Jeg ser at det er mange år siden denne tråden var aktiv, men jeg prøver like vel.

Jeg og noen venner tenkte å trippe på sopp førstkommende lørdag. Vi har fått tak i noe som skal være fra hawaii. Vil det si at det antakeligvis er Copelandia Cyanescens, eller kan det være andre sorter? Ser dere her anser TSs dose på 1,5 gr. tørka er mye. En bekjent som er erfaren med denne soppen anbefalte 1,5-2,5gr. pr. pers. To av oss har tidligere erfaringer fra trøffler, der vi spiste 15gr. ferskt. Hva tror dere?

Lurer litt på hvor mye arbeid vi bør legge i visuals og ting å gjøre, bilder, lys, tegne osv? Vi har relativt nylig flyttet hit, og har desverre kun nødvendig inventar, musikk, stearinlys og noen planter. Har lyst til å kjøpe et lys av noe slag, men hva ser jeg etter? Kom gjerne med tips. Går det greit å ture på kvelden/natta eller bør man gjøre det på lyse dagen? tenker ikke å gå ut.

Takk.
Sitat av wackwrack Vis innlegg
Jeg ser at det er mange år siden denne tråden var aktiv, men jeg prøver like vel.

Jeg og noen venner tenkte å trippe på sopp førstkommende lørdag. Vi har fått tak i noe som skal være fra hawaii. Vil det si at det antakeligvis er Copelandia Cyanescens, eller kan det være andre sorter? Ser dere her anser TSs dose på 1,5 gr. tørka er mye. En bekjent som er erfaren med denne soppen anbefalte 1,5-2,5gr. pr. pers. To av oss har tidligere erfaringer fra trøffler, der vi spiste 15gr. ferskt. Hva tror dere?

Lurer litt på hvor mye arbeid vi bør legge i visuals og ting å gjøre, bilder, lys, tegne osv? Vi har relativt nylig flyttet hit, og har desverre kun nødvendig inventar, musikk, stearinlys og noen planter. Har lyst til å kjøpe et lys av noe slag, men hva ser jeg etter? Kom gjerne med tips. Går det greit å ture på kvelden/natta eller bør man gjøre det på lyse dagen? tenker ikke å gå ut.

Takk.
Vis hele sitatet...
Copelandia Cyanescens (eller Panaeolus cyanescens) er en utendørs-voksende sopp. Antakeligvis er det ikke denne du har fått tak i da den ikke på noen enkel måte kan dyrkes innendørs (som jeg har lest om i hvert fall). De soppene du får tak i rundt om i Norge er vanligvis av Cubensis-typen, og altså ikke like potente som Cyanescens (som regnes som den kraftiftgste av alle psilocybin-sopp).
MEN, dette er jo bare spekulasjoner fra min side!
1,5-2,5g for en førstegangstripper høres ut som en fornuftig dose hvis det er snakk om 'vanlig' Cubensis, så det styrker troen min på at det er en eller annen Hawaii-avlet Cubensis og ikke Cyanescens du har fått.

Når det gjelder ting å gjøre så er det greit å forberede litt ymse muligheter.
Personlig får jeg aldri til å gjøre stort på peaken av opplevelsen, men på nedtur kan det være fint å tegne/male, spille på instrumenter.

Både dagtid og kveldstid er fint for en reise til hyperspace, men hvis dere uansett skal være innendørs så ville jeg personlig valgt kvelden.
Da kan dere lage hyggelig stemning med stearinlys rundt om kring i rommet (pleier å se veldig magisk ut =) ).
Hvis dere velger å ha det mørkt får dere se hva fantasien deres klarer å produsere av visuelle effekter. Hvis dere velger å ha det lyst blir dere mye mer påvirket av omgivelsene.
Det er virkelig å anbefale å gå rundt i naturen på dagtid, men jeg liker også veldig godt å ligge i mørket og bare suse inn i tankeverden.

Planter er alltid bra!
Musikk er også alltid bra, men det er en minst like spennende opplevelse å høre på alle lydene fra verden rundt.
Prøv dere fram med litt forskjellige typer musikk dere liker. Dere vil fort merke hvilke sinnsstemning musikken setter dere i. Ha gjerne klar en skikkelig chill spilleliste dere kan sette på for å roe dere ned litt hvis det trengs.

Ellers: have fun! =)
Sist endret av harald25; 13. mars 2013 kl. 22:00.