Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  152 10890
arghh nå kom det en haug av tegn... Tviler på at det er morse siden det er flere enn to tegn
Sikkerhetsklarert
Nå kan du gå et par sider tilbake her, og se hva andre har hintet til.. (wikipedia+brainfuck)
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Nå kan du gå et par sider tilbake her, og se hva andre har hintet til.. (wikipedia+brainfuck)
Vis hele sitatet...
Se der ja, takk
55535 HP
Ozma's Avatar
Trådstarter
Pjukern: Vanskelig å si noe mer uten at det er for opplagt, men kan jo prøve.
Lv 5 hint:[COLOR="White"] Du skal gjøre noe med bildefilen. Men hva? Hva er forskjellen fra originalbildet?[/COLOR]
Sist endret av Ozma; 28. januar 2011 kl. 15:35.
Sikkerhetsklarert
Jeg vet hva jeg skal gjøre med den, men igjen, det er jo også pw beskyttet.
Finner ikke passordet jeg heller. Kan jeg bruke en passord cracker?
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Tenk heller på innholdet i containeren, istedenfor å tenke på innholdet i fila.
55535 HP
Ozma's Avatar
Trådstarter
Enda mer lv 5: [COLOR="White"]Arkivet ble laget på serveren, i mappen hvor den fremdeles ligger.[/COLOR]
Yay klarte det
Nå var det lvl 6..
Sikkerhetsklarert
Kjipt å måtte starte helt på nytt når jeg bruker annen maskin..

Skulle vært slik at man taster siste pw, så låser du automatisk opp til dette lvl, i stedet for å måtte huske alle passordene, i rett rekkefølge.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Finn passordet.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal jeg finne passordet ?
55535 HP
Ozma's Avatar
Trådstarter
Det er opp til deg.
Kan si så mye som at det er mer skills enn gjettelek, men du trenger litt flaks og.

Pjukern: Det er sånn. Bare skriv det inn på første siden.
skills i hva ?
Hvor skal jeg lete ?
Kildekoden er et godt tips
Hvordan åpner man den?
Sikkerhetsklarert
Nå gir jeg snart opp lvl 5

[COLOR="White"]Har svaret, på regnestykket, men hvordan skal det skrives inn? Med desimaler?[/COLOR]


nvm.. formelen jeg brukte må ha vært gal.. n(n+1) / 4
Sist endret av Pjukern; 28. januar 2011 kl. 20:06.
55535 HP
Ozma's Avatar
Trådstarter
Hvordan får du en sum av heltall til å bli til et desimaltall?
Sikkerhetsklarert
Sitat av Ozma Vis innlegg
Hvordan får du en sum av heltall til å bli til et desimaltall?
Vis hele sitatet...
formelen jeg fulgte ledet meg på villspor..

[COLOR="White"]summen av alle tall mellom 1 og n er: n(n+1)/2 siden annenhvert tall er oddetall deler man det på to igjen. ergo n(n+1)/4 burde fungert...[/COLOR]

Nå begynner lvl 7 å ta litt knekken på meg her..

Har nå sammenlignet browser kildekode, DOM, http headers og alt mulig annet, eneste forskjellen jeg finner er jo da hvilket bilde som postes.
[COLOR="White"][/COLOR]

Har mod_rewrite opplegget i den folderen noe med saken å gjøre? har det noe med js scriptet fra tynt.com å gjøre?
55535 HP
Ozma's Avatar
Trådstarter
Pjukern: [COLOR="White"]Kan vel si så mye at passordet står i klartekst i js-filen. Har noe med mod rewrite ja.[/COLOR]
Sist endret av Ozma; 1. februar 2011 kl. 18:35.
Sikkerhetsklarert
Vel den tar jeg ikke..

[COLOR="White"]gjetter jeg må inn i mappen som mod_rewrite hindrer meg i å nå?[/COLOR]
55535 HP
Ozma's Avatar
Trådstarter
Pjukern: [COLOR="White"]Har du funnet ut hvor heads.jpg kommer fra? Der vil du finne passordet.[/COLOR]
Sikkerhetsklarert
[COLOR="White"]Tja, har sniffet headers og "inspisert elementer som det heter i opera" alt ser likt ut uavhengig av hvilket bilde som lastes.
Opera sier meg at coin.js printer ut forskjellige bilder. Mens i firefox gir det ingen mening. Utifra mof_rewrite så skulle jeg jo tro at det er .htaccess jeg skal kikke på..
[/COLOR]


edit:
hmm funket ikke med hvit skrift nå [COLOR="White"]lenger?[/COLOR]
Sist endret av Pjukern; 2. februar 2011 kl. 12:35.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Sliter med 3'ern Krever noen av oppgavene add-ons? som firebug elle tamperdata? Sitter på skolepc atm, så får ikke lasta ned noe.
Sitat av LesPaul Vis innlegg
Sliter med 3'ern Krever noen av oppgavene add-ons? som firebug elle tamperdata? Sitter på skolepc atm, så får ikke lasta ned noe.
Vis hele sitatet...
Hvis du bruker Google Chrome er denne funksjonaliteten innebygd under View -> Developer -> Developer tools
Får bare opp reklame for web hosting når jeg går på linken?
55535 HP
Ozma's Avatar
Trådstarter
Ny link: http://folk.ntnu.no/andreros/geekriddles/

Svært stort hint til Pjukern: [COLOR="White"]Bildene kommer fra coin.js, men om du åpner coin.js direkte er det jo ingen variasjon? Det må bety at filen endrer seg avhengig av referer, så prøv å få tak i js-filen som browseren din får når den åpner siden, ikke den du får tak i direkte. Og husk å lese godt gjennom dem.[/COLOR]
Sist endret av Ozma; 2. februar 2011 kl. 14:05.
Bare jeg som har satt meg fast på level 6?
Til nå har jeg funnet:
[COLOR="White"]Bildet ble laget med Adobe Image Ready
Online OCR: Sorry, we could not find any text in your image.
Finner heller ikke noe ved hjelp av bilderedigeringsprogrammer.[/COLOR]
Sikkerhetsklarert
Lanjelin: [COLOR="White"]Prøv i paint. F.eks bucket-tool[/COLOR]


Ozma, jeg kaster inn håndkledet..

edit: [COLOR="White"]lol at det går ann.. Hadde funnet passordet for mange dager siden om jeg bare hadde brukt "musa"[/COLOR]
Sist endret av Pjukern; 3. februar 2011 kl. 20:13.
Jeg skjønner ikke hva det er jeg skal gjøre med Tamper Data...
Sist endret av Quix; 3. februar 2011 kl. 20:56.
Sikkerhetsklarert
Sjekke headerene browser mottar.. De inneholder kanskje mer enn hva som vises i en vanlig nettleser.
Noen som vet om en bra [COLOR="White"]ocr[/COLOR] ingen av de jeg prøver ser til å funke , og jeg har prøvd å skrive det ned manuelt to ganger, men har skrevet feil en plass så det funket ikke.
55535 HP
Ozma's Avatar
Trådstarter
Lenge siden jeg laget oppgaven, så vet ikke om noen.

Nå er forresten level 8 oppe og går. Skal prøve å lage nye litt oftere fremover. De som har gått gjennom alt tidligere kan sende en PM så sender jeg passordet for å komme dit.
Sikkerhetsklarert
Sitat av Spierdalai Vis innlegg
Noen som vet om en bra [COLOR="White"]ocr[/COLOR] ingen av de jeg prøver ser til å funke , og jeg har prøvd å skrive det ned manuelt to ganger, men har skrevet feil en plass så det funket ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg brukte [COLOR="White"]"Image to OCR" by Soft Solutions første treffet eller no på google.[/COLOR]
Sitat av Spierdalai Vis innlegg
Noen som vet om en bra [COLOR="White"]ocr[/COLOR] ingen av de jeg prøver ser til å funke , og jeg har prøvd å skrive det ned manuelt to ganger, men har skrevet feil en plass så det funket ikke.
Vis hele sitatet...
[COLOR="White"]Søkte etter OCR i google og brukte første resultat.
For å gjøre bildet mer leselig for OCR: Magic Wand har en fin instilling til dette[/COLOR]
Jeg har helt satt meg fast på lvl 5. Jeg har kommet meg inn i rar mappa, men den fordømte filen er jo passordbeskytta!
Hvordan finner jeg ut passordet til filen??
Sikkerhetsklarert
Sitat av Bustern Vis innlegg
Jeg har helt satt meg fast på lvl 5. Jeg har kommet meg inn i rar mappa, men den fordømte filen er jo passordbeskytta!
Hvordan finner jeg ut passordet til filen??
Vis hele sitatet...
[COLOR="White"]Sikker på at du trenger å unrare rar fila? Hva om informasjonen du trenger er tilgjengelig ved kun å se hva som ligger inni den?[/COLOR]
55535 HP
Ozma's Avatar
Trådstarter
Level 9 er oppe og går. Ingen som har greid 8 enda?
Sikkerhetsklarert
8 var jo ganske kjip da .. Noen hint der?

[COLOR="White"].tim filer PS texture?[/COLOR]

Har mailen fra lvl 7 ankommet?
55535 HP
Ozma's Avatar
Trådstarter
Du kan jo prøve å google ord i filen som peker seg litt ut
Er siden nede elns?
Sikkerhetsklarert
Ser ut som lvl8 er gjort om på nå? Annet filnavn med annet innhold.
55535 HP
Ozma's Avatar
Trådstarter
Det var egentlig slutten før, men nå har jeg lagt til noe nytt der. Siden er oppe og går den.

Om du tenker på sleeptracker.tim-fila var det en tidligere ide jeg hadde, men den var ganske uløselig fordi programmet som brukes til å åpne den er umulig å google seg frem til. Det var altså en tegning av passordet i form av søvnperioder.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
formelen jeg fulgte ledet meg på villspor..

[COLOR="White"]summen av alle tall mellom 1 og n er: n(n+1)/2 siden annenhvert tall er oddetall deler man det på to igjen. ergo n(n+1)/4 burde fungert...[/COLOR]
Vis hele sitatet...
[COLOR="White"]Enklere måte å få det til på er å bare ta n*n[/COLOR]
Sikkerhetsklarert
Fant ut av det etterhvert.

[COLOR="White"]Har depicla polar.txt, hadde håpet på at det var koordinater til polar graph, men når jeg plotter de inn får jeg ikke noe fornuftig.[/COLOR]
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Prøv det jeg hintet til.. altså, noter bildeadressen, åpne det direkte.

Ozma, hint til lvl 5? trenger hjelp til første pw om man kan kalle det det.
Analysert den fila så godt jeg kan, trodde lenge jeg hadde funnet pw i form av noe som lå i exif, men det viste seg å være orginalnavnet på bildet eller noe..
Vis hele sitatet...
[COLOR="White"]Hva om det ikke er passordet i fila som er det viktige[/COLOR]






Uansett: Hint til level 6? Koden [COLOR="White"]i bildet gir ikke mening[/COLOR]

Nvm hintet. Hadde skrevet et tegn feil...

Sitat av Ozma Vis innlegg
Lenge siden jeg laget oppgaven, så vet ikke om noen.

Nå er forresten level 8 oppe og går. Skal prøve å lage nye litt oftere fremover. De som har gått gjennom alt tidligere kan sende en PM så sender jeg passordet for å komme dit.
Vis hele sitatet...
Level 8 eksisterer ikke >.>
55535 HP
Ozma's Avatar
Trådstarter
Pjukern lv8-dings: [COLOR=White]Det er det. Sikker på at du plotter riktig?[/COLOR]

Katalysator: Sikker på det?
Finner ikke ut hva rar-fila heter, har lest på alle andre hint, men finner ingenting -.-
[COLOR="White"]Damn, finner ingen deserialiserer. Kjipt :P Hadde håpet å slippe å lage en ny fil og kjøre den.[/COLOR]

Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Finner ikke ut hva rar-fila heter, har lest på alle andre hint, men finner ingenting -.-
Vis hele sitatet...
Hint: [COLOR="White"]Hvordan kan man _maskere_ en rar-fil?[/COLOR]
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Prøv det jeg hintet til.. altså, noter bildeadressen, åpne det direkte.

Ozma, hint til lvl 5? trenger hjelp til første pw om man kan kalle det det.
Analysert den fila så godt jeg kan, trodde lenge jeg hadde funnet pw i form av noe som lå i exif, men det viste seg å være orginalnavnet på bildet eller noe..
Vis hele sitatet...
Er kommet så langt jeg også nå. Er det i det hele tatt vits å prøve å bruteforce rarfilen, eller er det bare noe man kan legge på hylla med en gang?
Sitat av blueshift Vis innlegg
Er kommet så langt jeg også nå. Er det i det hele tatt vits å prøve å bruteforce rarfilen, eller er det bare noe man kan legge på hylla med en gang?
Vis hele sitatet...
det ble hintet tidligere til dette.

innholdet i rarfila ble pakket fra samme mappe som rarfila selv ligger i