Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1736
Hei!

Jeg kom desverre opp i skriftlig matte eksamen, og kunne trenge litt hjelp. Jeg har hørt at det finnes programmer som regner ut algebra problemer, og gir deg både svar og utregning. Navnet skulle visst vært så mye som "Algebra Breaker", men selv har jeg ikke hatt noe treff på google.

Noen som har noen geniale matteprogram de vil dele?

Takk på forhond.
Sist endret av Holst; 6. mai 2009 kl. 18:09.
Maple er veldig bra. Brukes endel på bl.a. NTNU
Geogebra er bra. Spesielt med grafer og figurer o.l
Et lite tips til alle som snart skal ha skriftlig eksamen. Ta med lege attest på at du f.eks. har pollen allergi eller ryggproblemer. Du skal da få ekstra tid på prøven. I og med at ryggen sliter deg mer ut enn andre personer og/eller at du må ta mange lufte pauser på grunn av pusten. Lykke til alle sammen! Selv kom jeg opp i matte jeg og..
Hva skal du med det, ettersom du neppe får bruke laptop på eksamenen?
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Graph er også bra, da på grafer akkurat som Geogebra. Litt mer lettvindt å få til, men ikke like avansert heller.


Er du ute etter noe skikkelig avansert og godt ligger Wolfram Mathematica bra an, men det koster en del penger om du ikke bruker "andre" metoder for å få tak i det.

Om du orker kan du også ta en titt her. Der ligger det tydeligvis en stor liste over relativt mange matteprogrammer.
Det er skriftlig fordi du skal lære å regne selv, og tro meg, kunnskapene i matte kan du få godt nytte av senere, selv om det er vanskelig å innse på vidregående\ungdomsskolen.
Han skal nok ha dette til å øve med! Ser det slikt fordi håper ikke han er dum nok til å prøve å jukse på eksamen.
Trådstarter
3 0
Ohh jo da! Vi får bruke alle hjelpemidler utenom mobil og internett. Fikk bekreftet istad at min laptop er lovlig som et hjelpemiddel Takk for svar.
Vel, da er det du som kommer til å tape på det. Dessuten får du ikke vist utregningen i noen av disse programmene, og da regner jeg med sensor kommer til å anse dette som juks, eller kun gi deg halve poeng per oppgave.
Trådstarter
3 0
Jeg har jo en del mattekunskaper, men står jo fast på enkelte oppgaver. Tenkte noe av dette kunne hjelpe.

Hvert et forsøk, spesielt når det ikke er ansett som juks.
Maple er vel the shit hvis du vil ha det beste.
http://www.bagatrix.com/algebra.htm <-- dette programmet viser full utregning og er ganske bra. Jeg bruker det som hjelpemiddel når jeg står fast.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Maple, Mathematica og Matlab blir iallefall brukt mye på UiO.
Selv har jeg brukt mest matlab, viser ikke utregninger, men kjekt til kontrollregning og krunglete oppgaver. Lite eksempel med derivasjon og integrasjon:
http://2rs1.com/dump/matlab1.jpg
Sitat av didlek Vis innlegg
Geogebra er bra. Spesielt med grafer og figurer o.l
Vis hele sitatet...

HÆ??

kan du bruke geogebra til noe som helst annet en geometriske konstruksjoner? dette var nytt for meg, må vel innrømme at jeg ikke er så hard på geogebra, men fordi er jeg rimelig sikker på at du er begrenset til konstruksjoner her altså, slik at det er sagt..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har lekt litt med WolframAlpha i det siste. Utrolig hendig verktøy hvis du f.eks sitter med et vanskelig integral som du er usikker på om løselig.