Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3361
Fant denne linken, med et veldig interessant kart over cases
med tanke på corona i USA.

https://www.washingtonpost.com/graph...-cases-deaths/

Under kartet er det skrevet:

"The virus was initially concentrated in New York, where at least 53,000 have died, and in places where vulnerable people congregate, such as nursing homes, factories and prisons. It eventually blanketed the country, reaching into some of the most remote areas."

Legg merke til "The virus was initially concentrated in New York" - uten
at jeg skal trekke noen sammenhenger over hva dette skal bety, Trump bor jo der. Blir også bissart hvis en skal begynne å se på konteksten til Trump, situasjonen til Trump, og at Trump er i New York - jeg tror ikke det er noen sammenheng, men synes tilfeldigheten er morsom.

Hva tenker dere om kartet? Det er vel en årsak til at ting startet i New york?
Sist endret av itori123; 31. juli 2021 kl. 06:27.
Ja. Det kom en eller flere reisende fra Kina til New York.
Det er en stor by, ekstremt mange mennesker og man går tett.

Det er vel bare tilfeldigheter at det første utbruddet i USA var der.
Viruset var mer konsentrert/mer av det/større smittefare fordi folk bor tettere der enn andre steder.
Blir som å ta Oslo mot feks Svalbard.

Ting startet nok ikke i New York, det tok jo en del dager fra folk ble smitta til de ble syke og folk reiste verden rundt fordi ingen tenkte på at det var noe virus.
Plutselig var vi her mer corona i alle land omtrent, flere varianter og en stat som leker sprettball og ikke klarer å skjønne hvordan smitten øker.
Trump bodde ikke I New York når Korona traff byen engang. Han bodde I det Hvite hus i Dc da.
Hvor tenker du at utbruddet burde startet for at det ikke skulle sett "bisarrt" ut?
Sitat av *pi Vis innlegg
Hvor tenker du at utbruddet burde startet for at det ikke skulle sett "bisarrt" ut?
Vis hele sitatet...
Chinatown?
Sitat av liasis Vis innlegg
Chinatown?
Vis hele sitatet...
Chyyynatown
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Er det noe spesielt du tenker på, OP? "Hva synes du om smittekart" er litt i overkant åpent som spørsmål.

Det er et kart, det viser smitte, hva mer skal man synes om det når man ikke aner hva du vil frem til?
Det virker som et tafatt forsøk på å koble corona og Trump? Trump er en sleip satan men han er neppe ansvarlig for corona, selv om han nok må ta noe av ansvaret for konsekvensene av corona i USA. Nekte å bruke maske, feilaktig informere om at viruset ikke var farligere enn influensa og trege reaksjoner fra Trumps side når smitten og dødeligheten økte raskt pga corona.

Men utgangspunktet hans er jo uansett feil fordi Trump ikke bodde i NY men I DC mens han var president.

Uansett, fikk meg en god latter av svaret til @liasis.
Trådstarter
Stemmer, Trump var i DC.

Når det gjelder smittekartet, så er nesten alle casene konsentrert i sør-øst - var dette jeg tenkte på.
Sist endret av itori123; 31. juli 2021 kl. 19:37.
Sitat av itori123 Vis innlegg
Stemmer, Trump var i DC.

Når det gjelder smittekartet, så er nesten alle casene konsentrert i sør-øst - var dette jeg tenkte på.
Vis hele sitatet...
Sammenlign med dette med kartet, som viser hvor stor %-andel, som er vaksinerte. Når du kikker på dem, så tenker jeg brikkene faller på plass.