Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2839
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Jeg får lyrica på blå resept. Legen har skrevet ut «løpende» resept, noe som har gjort at jeg har kunnet hente ut mye mer på kort tid enn jeg egentlig skal.

Har hentet ut 2 pakker med 100stk á 150mg med kanskje 6 ukers mellomrom siden i sommer.

På mine resepter på helsenorge står det på resepten endret refusjonshjemmel Årsak: Feil hjemmel/kode
Begrunnelse: vedtak
Konferert med kunden? Ja
Konferert med legen? Nei

Hva betyr det? Jeg har ikke fått noe brev fra helfo eller lignende..

Noen som kan hjelp? Redd for hva som vil skje videre nå..
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Refusjon har vel med betaling og frikort å gjøre.

Når man har løpende resept er det som regel x antall max ganger. Jeg har f eks løpende resept inntil 5 runder, kan da hente så ofte jeg vil men ikke fler enn fem ganger før jeg må be om fornyelse av resepten.
Legen kan matematikk og skjønner at om man henter 600 piller på 3 uker at man har et misbruksproblem som får konsekvenser
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Legen virker ikke til å bry seg/registrere det?

Betaler ikke for lyricaen, får den jo på blå resept.: Er mer redd konsekvenser fra helfo.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tja, det tilsvarer 4 tabletter hver dag. Vær litt roligere fremover du legen kan helt klart stoppe resepten.
Jeg hentet ut ca 5000 kaplser 75 mgs i løpet av halvannet år tilbake i 2010-11 på blå resept.Da jeg ble tatt av legen for dette var han mest opptatt av hva Helfo ville si.Vi kom til at han begrenset utskrivningen.Tror ikke det var særlig kontroll den gangen.Nå tror jeg det er kommet regler om hvor mye det er lov å utskrive med Lyrica.