Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3441
Jeg har nettopp sett filmen Lucy som er regissert og skrevet av Luc Besson. Han står bak filmer som Lèon, Fifth Element, Taken, Transporter osv.

Filmen har kun fått 6,6/10 rating på IMDB, og det er sjelden jeg er spesielt uenig med ratingen på IMDB, men folk som har skrevet inn en annmeldelse på Lucy der må virkelig ha gått inn i filmen med for høye forventninger og som bestemt skal prøve å finne logiske brister i filmen. Denne filmen fortjener over 7,8/10 minst!

Jeg visste absolutt ingenting om filmen fra før av, heller ikke lest hva filmen handlet om engang.
Action blandet med science på sitt beste! Det som gjør filmen enestående er at det finnes knapt filmer som er som denne. Den eneste jeg kommer på i farten som ligner må være filmen Limitless fra 2011.

SE DEN, og ikke les annmeldelser av filmen før du har sett den, for det blir å ødelegge hele inntrykket!
http://www.imdb.com/title/tt2872732/?ref_=nv_sr_1

Nytes med ei god pizza og brus/pils!
Er det den filmen som sier at mennesker kun bruker 10% av hjernekapasiteten sin?
Årets film blir INTERSTELLAR
Satt igjen med en veldig rar følelse etter den filmen, greide ikke å beskrive, den var bare så abstrakt følte jeg. Iallefall fra ca. halvveis inn i filmen ble det veldig "wat"
Rimelig sikker på at dette blir årets film: http://www.imdb.com/title/tt1065073/?ref_=fn_al_tt_1

Jeg er så mektig imponert over at det i det hele tatt er gjennomført. Bare ideen om å filme og holde en produksjon i live gjennom tolv år er så drøy og ambisiøs at jeg får gåsehud.

Om du skal se en film i 2014, se denne!
Sist endret av Eiol; 4. oktober 2014 kl. 16:21.
Sitat av Eiol Vis innlegg
Rimelig sikker på at dette blir årets film: http://www.imdb.com/title/tt1065073/?ref_=fn_al_tt_1

Jeg er så mektig imponert over at det i det hele tatt er gjennomført. Bare ideen om å filme og holde en produksjon i live gjennom tolv år er så drøy og ambisiøs at jeg får gåsehud.

Om du skal se en film i 2014, se denne!
Vis hele sitatet...
Syns den var ganske dårlig helt ærlig. Null plott og spenning, det eneste filmen hadde var 12-år-in-the-making-gimmicken.
Smaken er som kjent... Når en film får nesten 9/10 med over 35.000 stemmer på IMDB vil jeg nok heller stole på hva Eiol mener enn på deg!
Jeg så Lucy i går og er fullstendig enig med TS. Et par poser fra vulkanen til filmen og jeg fikk samme godfølelse og innlevelse som da jeg så Limitless første gang. Noen som kjenner til flere filmer med samme plot og kvalitet?
Sitat av Eiol Vis innlegg
Rimelig sikker på at dette blir årets film: http://www.imdb.com/title/tt1065073/?ref_=fn_al_tt_1

Jeg er så mektig imponert over at det i det hele tatt er gjennomført. Bare ideen om å filme og holde en produksjon i live gjennom tolv år er så drøy og ambisiøs at jeg får gåsehud.

Om du skal se en film i 2014, se denne!
Vis hele sitatet...
Verdt å se helt klart, men minner meg om Slacker, debutfilmen til Linklater; masse eksperimentering men ikke så mye mer enn det. Var jo knapt noe manus etter det jeg har hørt også, og spesielt den siste timen synes jeg ble for mange uinterressante filler scener.

Sitat av woff Vis innlegg
Smaken er som kjent... Når en film får nesten 9/10 med over 35.000 stemmer på IMDB vil jeg nok heller stole på hva Eiol mener enn på deg!
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke klarer å bedømme en film uten å blindt følge IMDB så ville jeg ikke stolt på din mening i hvert fall. Nok av overvurderte filmer på IMDBs top 250 for eksempel (Shawshank Redemption, Inception, LOTR, American History X etc), er lov å gjøre opp sin egen mening vet du.
Sist endret av Fatass Skinny; 5. oktober 2014 kl. 19:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Litt off topic men.. Gone Girl må bli sett!
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
Verdt å se helt klart, men minner meg om Slacker, debutfilmen til Linklater; masse eksperimentering men ikke så mye mer enn det. Var jo knapt noe manus etter det jeg har hørt også, og spesielt den siste timen synes jeg ble for mange uinterressante filler scener.

Hvis du ikke klarer å bedømme en film uten å blindt følge IMDB så ville jeg ikke stolt på din mening i hvert fall. Nok av overvurderte filmer på IMDBs top 250 for eksempel (Shawshank Redemption, Inception, LOTR, American History X etc), er lov å gjøre opp sin egen mening vet du.
Vis hele sitatet...
Tja. Nå er det vell ikke slik at om den første personen på imdb gir 9/10 så følger resten av verden på og gir akkurat samme score. Om snittet er 9/10 betyr jo det at det mest sannsynlig er en god film, ivertfall for folk flest. Noe Lucy har vist at folk flest ikke liker, mens TS tydeligvis likte veldig godt.

Så filmen i går og jeg likte den ikke. Dårlig skuespill fra hovedrollen ødelegger en del, samt en rett og slett dårlig historie. Hele ideen med at mennesker bruker bare 10% av sin kapasitet er motbevist, blandt annet i mythbusters (resultater opp til 35%). Nå skal jeg ikke avskrive filmen fordi den bygger på en løgn, ettersom det er veldig mange gode filmer som gjør det samme og er langt fra realistiske. Men for meg blir det bare en samling av dårlig historie, dårlig skuespill og våpen, synes ratingen på imdb var heller generøs.
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
Hvis du ikke klarer å bedømme en film uten å blindt følge IMDB så ville jeg ikke stolt på din mening i hvert fall.
Vis hele sitatet...
Næææ. Jeg stoler ikke blindt på IMDB men hvor en part kan referere til IMDB og den andre parten kun kommer med sin egen mening så VET jeg at jeg kan stole ganske mye på kvaliteten når 35.000 har gitt sin høye karakter på filmen.

Jeg benytter selv IMDB og har gitt karakterer til 3.983 av mine 4.820 filmer. Ut fra en sammenligning ligger ikke mine egne karakterer langt unna snittet til de som tar seg tid til å karaktersette filmer på IMDB.
Sitat av Anoman Vis innlegg
Tja. Nå er det vell ikke slik at om den første personen på imdb gir 9/10 så følger resten av verden på og gir akkurat samme score. Om snittet er 9/10 betyr jo det at det mest sannsynlig er en god film, ivertfall for folk flest. Noe Lucy har vist at folk flest ikke liker, mens TS tydeligvis likte veldig godt.
Vis hele sitatet...
Nytter ikke med sannsynlighetsregning av kunst. Viser bare hvor mye marketing har å si for hvor godt en film selger, ikke nødvendigvis kvaliteten på filmen eller om den i det hele tatt har noe originalt å bidra med (bare se på 99% av blockbuster-filmene Hollywood pumper ut).

Sitat av woff Vis innlegg
Næææ. Jeg stoler ikke blindt på IMDB men hvor en part kan referere til IMDB og den andre parten kun kommer med sin egen mening så VET jeg at jeg kan stole ganske mye på kvaliteten når 35.000 har gitt sin høye karakter på filmen.

Jeg benytter selv IMDB og har gitt karakterer til 3.983 av mine 4.820 filmer. Ut fra en sammenligning ligger ikke mine egne karakterer langt unna snittet til de som tar seg tid til å karaktersette filmer på IMDB.
Vis hele sitatet...
Angående ratings så er det et velkjent faktum at folk manipulerer ratingen så mye de kan på IMDB (hvor hvem som helst kan rate en film), ved å ofte gi 1 (om de ikke likte filmen) eller 10 (om de likte den). Filmer som er blitt sjukt hypa opp får ofte skyhøye og urealistiske scores, mens andre filmer får kanskje ufortjente dårlige scores. Hvis jeg er interessert i en film jeg ikke har sett enda leser jeg anmeldelser fra noenlunde seriøse aviser/tidsskrifter/nettsider og former en mening etter hva slags argumenter anmelderen bruker når han anmelder filmen (og ikke nødvendigvis kun hva slags rating vedkommende gir). IMDB kan gi en god indikasjon så klart, men fy faen så mange kjedelige og overvurderte filmer som rangerer på den Top 250-lista. Altfor mange ser bare tall og terningkast og Oscar-statuetter når de skal avgjøre hvorvidt en film er verdt å se (eller om det er en bra film), og min mening er at det er en helt feil måte å bedømme kunst på, det blir altfor simplifisert.
Sist endret av Fatass Skinny; 5. oktober 2014 kl. 21:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Er det den filmen som sier at mennesker kun bruker 10% av hjernekapasiteten sin?
Vis hele sitatet...
Mye lettere for regissøren og premisset for filmen å bare si at sånn er det.
Han har gjort en del research, Luc Bessons svar på all the haters, angående 10%-en.

Personlig elsket jeg filmen, aldri hatt en så rar opplevelse når en rulletekst på en film har kommet opp, ubeskrivelig.

8/10 Bør ses! -Hvalross
Sist endret av Hvalross; 5. oktober 2014 kl. 22:43.
Både jeg og kjæresten så denne sammen på kino.. Vi småsovnet opp til flere ganger, hahaha!
Sist endret av ole12; 5. oktober 2014 kl. 22:45.