Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2011
Hei, en venn av meg har vurdert å kjøpe en Alienware-PC til 10.000kr, men først og fremst ville vi bare sjekke om det ikke var noe bedre alternativ til den PCen for rundt det samme budsjettet.
Budsjettet hans ligger på rundt 10-12k kroner, og dette vil han at skal være en bærbar PC. Så om noen har noen bedre forslag til rundt det budsjettet så hadde det vært veldig bra!

http://www.elkjop.no/product/data/ba...m14x-6521-sort

Dette er PCen han ser på akkurat nå.

Edit: Og han vil helst ha 14"
Sist endret av Lemoop; 8. juni 2013 kl. 17:37.
Tja. Denne er bedre på alle områder og den er 2500,- billigere, men det er en 15,6-tommer. Kjøp den pluss en SSD-harddisk og eventuelt en Windowslisens så blir det supert. Det står ikke Alienware på den og ingen blir imponert av utseendet, men det er utvilsomt et bedre kjøp.
Trådstarter
69 6
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Tja. Denne er bedre på alle områder og den er 2500,- billigere, men det er en 15,6-tommer. Kjøp den pluss en SSD-harddisk og eventuelt en Windowslisens så blir det supert. Det står ikke Alienware på den og ingen blir imponert av utseendet, men det er utvilsomt et bedre kjøp.
Vis hele sitatet...
Takker for svar! Ganske oversiktig og hjelpsomt svart i tillegg! Skal sende den til han å se hva han syns.
Samme pris men uten OS. Multicom slapp nye gamings bærbare starten av denne månden mener jeg, med 4.gen prosessor.

Link:
http://www.multicom.no/Xishan-W350S
Prosessor: 4. generasjon Intel Core™ i7-4700MQ
Skjermkort: GeForce GTX 765M skjermkort med 2GB GDDR5 minne
Lagring: 240GB SSD + 750GB Hdd
Minne: 24GB DDR3 1600MHz SO-DIMM RAM (3x8GB)

Så du får 16GB mer ram, SSD harddisk og en generasjon bedre prosessor. Alienware er bare betaling for merket..

Var selv å så etter en bærbar for en venn, fant ut at dette var det beste ved siden av Acer i prisklassen (og dette var FØR de slapp ut disse nå).
Det problemet jeg har hatt med gaming Acer`n min er at den blir varm, ellers er det en kjempe maskin.
Mens disse Multicom maskinene har god kjøling til å være bærbar.
Vist jeg skulle ha hatt en ny gaming bærbar hadde jeg kjøpt hos dem.
Ringe til dem rett før måned skifte å da sa de at vi burde vente til etter de hadde oppdatert siden med de nye pcene, syns det var greit av dem å si ifra sånn man slipper å betale for "gammel" teknologi.


Dette ble sikkert litt rotete men jeg er ute å springer... *5min pausen*

Edit: KP for DonTomaso for å være rask :P
Sist endret av Snørrungen; 8. juni 2013 kl. 18:05. Grunn: Edit: KP for DonTomaso for å være rask :P
Sitat av Snørrungen Vis innlegg
Samme pris men uten OS. Multicom slapp nye gamings bærbare starten av denne månden mener jeg, med 4.gen prosessor.

Link:
http://www.multicom.no/Xishan-W350S
Prosessor: 4. generasjon Intel Core™ i7-4700MQ
Skjermkort: GeForce GTX 765M skjermkort med 2GB GDDR5 minne
Lagring: 240GB SSD + 750GB Hdd
Minne: 24GB DDR3 1600MHz SO-DIMM RAM (3x8GB)

Så du får 16GB mer ram, SSD harddisk og en generasjon bedre prosessor. Alienware er bare betaling for merket..

Var selv å så etter en bærbar for en venn, fant ut at dette var det beste ved siden av Acer i prisklassen (og dette var FØR de slapp ut disse nå).
Det problemet jeg har hatt med gaming Acer`n min er at den blir varm, ellers er det en kjempe maskin.
Mens disse Multicom maskinene har god kjøling til å være bærbar.
Vist jeg skulle ha hatt en ny gaming bærbar hadde jeg kjøpt hos dem.
Ringe til dem rett før måned skifte å da sa de at vi burde vente til etter de hadde oppdatert siden med de nye pcene, syns det var greit av dem å si ifra sånn man slipper å betale for "gammel" teknologi.


Dette ble sikkert litt rotete men jeg er ute å springer... *5min pausen*

Edit: KP for DonTomaso for å være rask :P
Vis hele sitatet...
Det ser ut som om alle W350S i praksis er den samme maskinen med kun forskjeller på SSD og mengde RAM. Det er vel ingen som trenger 24GB ram, og siden SSD-en som følger med fikk dårlig kritikk i testen på Dinside tror jeg det er lurere på droppe ekstra RAM og heller kjøpe en SSD ved siden av som man installerer selv.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det ser ut som om alle W350S i praksis er den samme maskinen med kun forskjeller på SSD og mengde RAM. Det er vel ingen som trenger 24GB ram, og siden SSD-en som følger med fikk dårlig kritikk i testen på Dinside tror jeg det er lurere på droppe ekstra RAM og heller kjøpe en SSD ved siden av som man installerer selv.
Vis hele sitatet...
Sant så sant, også spare litt vist han har lyst å kjøpe windows om han ikke skaffer det i bukta. Røska egentlig bare den som var nærmest nevnt pris på alienwaren.

Pc kvalitet/pris går til en viss grense før det bare går over på høy pris for småpirk
Fant dette ut selv når jeg kjøpte bærbar gaming pc, gikk ned til 7-8k klassen ifra 10k siden det ikke var så mye forskjell på speccs.