Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 9182
Jeg sliter med psykisk helse, å liker og ha noe/noen å tro på. Det hjelper
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Lucy In The Sky: De personene som tror på telepati må helt klart på medisiner !
Så lenge et menneske er friskt og raskt og gjerne ungt, har det så og si ingen grunn til å søke det spirituelle. Jo friskere et menneske er, jo mindre spirituelt blir det. Jeg tror man blir mer bevisst og går mer inn i seg selv om man må ligge mye, sitte mye stille, eller er hindret fra generelle vanlige aktiviteter som friske driver med.
Jeg synes det å ta psykedelia er litt som å påføre seg selv en sykdom, og dermed også se noe man ellers kanskje ville oversett!
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Hjernevask min venn.. and they are trippin' !
Vis hele sitatet...
Dette var et interesssant svar. Du sier altså at de blir hjernevasket? Hvis vi snakker om de psykotiske lurer jeg i alle fall på hvordan du mener at de blir hjernevasket da deres vrangforestillinger og andre symptomer ikke har rot i virkeligheten. Å være psykotisk er å ha en virkelighetsbrist.
Hvem blir egentlig hjernevasket? Vi, folkens. La meg ta et enkelt eksempel som vi alle kjenner til men kanskje ikke var klar over konsekvensene av. TV. Hjernen vår i våken tilstand lager beta og gammastråler. Tar du deg en tur til godstolen, og titter litt på TV dominerer alfamønstrene etter få minutter. Hva er alfastråling assosiert med, da? Jo, avslapping, sløvhet, hypnose og mottagelighet for suggesjon. Merk deg den siste biten for her blir vi bombardert med reklame, nyheter og ikke minst diverse TV-program som markedsfører produsenten/skaperens oppfatninger og verdier. Ser man for mye på TV begynner hjernen å slite med å generere andre mønstre.
Hjernehalvdelen ansvarlig for kreativtet f.eks slås av når vi ser på TV. Det foregår svært lite analyse i hjernen av inkommende informasjon, faktisk. Samt følelsesmessig avflatning/avstumping. Hvis dere trenger et eksempel på det kan jeg gi blant annet eksponering for sult, vold, krig og annet.

Hva ser vi over alt rundt oss? Virkelig? Dette er bare vestens klassiske form for hjernevasking. Et annet eksempel jeg tar med en quote. "But if the people feel good about themself how are we going to sell them stuff they don't need?". Hjernevasking foregår i alle mulige former rundt oss. Religion er langt fra det eneste på listen, og noe jeg anser som den mest åpenbare.

Kommer nok med flere innlegg i denne tråden. Spennende tema.
Sitat av kentastic Vis innlegg
God kveld!

Noen som vet hvorfor psykotiske/psyke personer ofte blir religiøse/spirutuelle osv? Og tror de er blitt mye smartere etc.

De jeg kjenner som har blitt psykotiske har alle blitt overtroiske, religiøse etc. Det jeg ikke skjønner er hva er det som gjør at de blir slik mtp. at de aldri har vært religiøse før, og kanskje ikke vært i en Kirke engang.



Noen som har lest noe angående dette? evt. noen tanker?
Vis hele sitatet...
Det vil jeg tenke meg er for i slike grupper skal de være mer aksetabel og være "snille" med alle...
Religion går jo ofte på at du skal være snill og hjelpsom... (med unntak..)
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Hvem blir egentlig hjernevasket? Vi, folkens. La meg ta et enkelt eksempel som vi alle kjenner til men kanskje ikke var klar over konsekvensene av. TV. Hjernen vår i våken tilstand lager beta og gammastråler.
Vis hele sitatet...
Lager hjernen vår beta- og gammastråler? Gjerne utdyp med kilder, spesielt gammastråler. Hvordan hjernen vår sender ut den mest energirike strålingen i det elektromagnestiske spekteret, er nytt for meg i alle fall. Forsåvidt beta og/eller alfa og, men kanskje jeg har sovet i timen. Jeg visste ikke at hjernen vår sendte ut stråling.
På Criminal Minds er alltid kult medlemmene psykisk syke, så det må jo nesten være sant.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Det er nok en sterk sammenheng mellom ustabile mennesker og religion/spiritisme

Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Dette var et interesssant svar. Du sier altså at de blir hjernevasket? Hvis vi snakker om de psykotiske lurer jeg i alle fall på hvordan du mener at de blir hjernevasket da deres vrangforestillinger og andre symptomer ikke har rot i virkeligheten. Å være psykotisk er å ha en virkelighetsbrist.
Hvem blir egentlig hjernevasket? Vi, folkens. La meg ta et enkelt eksempel som vi alle kjenner til men kanskje ikke var klar over konsekvensene av. TV. Hjernen vår i våken tilstand lager beta og gammastråler. Tar du deg en tur til godstolen, og titter litt på TV dominerer alfamønstrene etter få minutter. Hva er alfastråling assosiert med, da? Jo, avslapping, sløvhet, hypnose og mottagelighet for suggesjon. Merk deg den siste biten for her blir vi bombardert med reklame, nyheter og ikke minst diverse TV-program som markedsfører produsenten/skaperens oppfatninger og verdier. Ser man for mye på TV begynner hjernen å slite med å generere andre mønstre.
Hjernehalvdelen ansvarlig for kreativtet f.eks slås av når vi ser på TV. Det foregår svært lite analyse i hjernen av inkommende informasjon, faktisk. Samt følelsesmessig avflatning/avstumping. Hvis dere trenger et eksempel på det kan jeg gi blant annet eksponering for sult, vold, krig og annet.

Hva ser vi over alt rundt oss? Virkelig? Dette er bare vestens klassiske form for hjernevasking. Et annet eksempel jeg tar med en quote. "But if the people feel good about themself how are we going to sell them stuff they don't need?". Hjernevasking foregår i alle mulige former rundt oss. Religion er langt fra det eneste på listen, og noe jeg anser som den mest åpenbare.

Kommer nok med flere innlegg i denne tråden. Spennende tema.
Vis hele sitatet...
Du sier at hjernen vår er radioaktiv og ødelegger den selv samt cellene i kroppen? Du kan ikke assosiere gamma og alfa stråling med vest-europeisk kultur og menneskelige mønstre. Du mistet nettop det meste av kredibiliteten av dine argumenter.
Ja du kan nok bringe litt metafysikk inn i det hele og sette spørsmål ved vår egen virkelighetsoppfatning, men det å komme med en tese om at vi sender ut den mest destruktive strålingen i det elektromagnetiske spekter og så komme med konspirasjonsteorier om at vi blir hjernevasket blir usaklig i forhold til debatten.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Kan vel være Lucy bommet litt og egentlig siktet til alfa og gammabølger i hjerneaktiviteten, som vitterlig eksisterer.http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_w...er_brain_waves
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Kan vel være Lucy bommet litt og egentlig siktet til alfa og gammabølger i hjerneaktiviteten, som vitterlig eksisterer.http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_w...er_brain_waves
Vis hele sitatet...
My point, de eksisterer. Jeg skrev feil der, men jeg står fremdeles på mitt om hva jeg skrev ellers. Og jeg fatter ikke hvordan enkelte får det til å bli en konspirasjonsteori. Er det ikke et ganske klart faktum at vi blir minst like hjernevasket av reklame, tv-program og annet de velger å eksponere oss for? Jeg velger å kalle det hjernevasking. Hvordan ellers skulle de nå få gjennomført og markedsført produktene og verdiene sine? Det her går ikke ut på 9/11 og om mannen har vært på månen. Dette er noe er noe som soleklart viser seg rundt oss til enhver tid. Om man velger å la seg påvirke er en annen sak.

http://www.tvsmarter.com/documents/brainwaves.html

Kun en av dem. Søkefunksjon på google eller lignende kan man gjøre selv.
Sist endret av Lucy In The Sky; 6. juni 2013 kl. 12:54.
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
My point, de eksisterer. Jeg skrev feil der, men jeg står fremdeles på mitt om hva jeg skrev ellers. Og jeg fatter ikke hvordan enkelte får det til å bli en konspirasjonsteori. Er det ikke et ganske klart faktum at vi blir minst like hjernevasket av reklame, tv-program og annet de velger å eksponere oss for? Jeg velger å kalle det hjernevasking. Hvordan ellers skulle de nå få gjennomført og markedsført produktene og verdiene sine? Det her går ikke ut på 9/11 og om mannen har vært på månen. Dette er noe er noe som soleklart viser seg rundt oss til enhver tid. Om man velger å la seg påvirke er en annen sak.

http://www.tvsmarter.com/documents/brainwaves.html

Kun en av dem. Søkefunksjon på google eller lignende kan man gjøre selv.
Vis hele sitatet...
Det å tro at alle selskaper vil deg vondt, og at alle andre som ikke tror det, er naive, er toppen av naivitetspyramiden. Tror du virkelig de jævlene i OneCall med den reklame dritten sin klarer det? Det å tro at disse reklamene signaliserer hjernen din med en slik presisjon er på lik linje med å tenke at alle personer med reel makt her i verden er egentlig reptiler.

Det finnes ingen bevis, ingenting som tilsier det, og det er høyst usannsynlig. Dette gjelder for også 9/11 truthers og andre konspirasjonsteorier.
Hva i alle dager, mann. Hvor nevnte jeg at alle selskaper vil meg vondt? Kan du være så vennelig å forklare meg det? Og det var heller ikke snakk om Onecall eller hva enn du måtte tenke. Det var langt fra det jeg sa. Enkelt nok er alfabølgene assosiert med det jeg nevnte, og det er en god mulighet for hjernevasking. F.eks å tro at Elixia klistrer en kropp i trynet på deg, og forteller at slik skal du se ut i sommer. Samt at det å se på TV sløver deg bort. Det var da aldri snakk om toppen av pyramiden, illuminati eller noe i den dur. Da har du misforstått kraftig.

Og hva sier du at det ikke finnes bevis for? Thomas Mulholland, vitenskapsmann, ble berømt etter et eksperiment i 1970 der man fant den fysiske reaksjonen på TV. Da målte han hjerneaktiviteten med EEG. Han fant ikke høye nivåer av betabølger men snarere alfabølger. Som Michael Powell har skrevet i en av bøkene sine. Igjen, når vi ser på TV foregår det lite analyse i hjernen. Jeg mener at reklame av ulike slag er en form for hjernevask. På sett og vis er det omvendte av brainstorming. Man slutter å reflektere over alternativer, og slutter å se ting fra flere sider. Hva som gjelder deg har ingenting med saken å gjøre. Men det jeg ser er i alle fall hvor lett vi lar oss påvirke av dette rundt oss.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
My point, de eksisterer. Jeg skrev feil der, men jeg står fremdeles på mitt om hva jeg skrev ellers. Og jeg fatter ikke hvordan enkelte får det til å bli en konspirasjonsteori. Er det ikke et ganske klart faktum at vi blir minst like hjernevasket av reklame, tv-program og annet de velger å eksponere oss for? Jeg velger å kalle det hjernevasking. Hvordan ellers skulle de nå få gjennomført og markedsført produktene og verdiene sine? Det her går ikke ut på 9/11 og om mannen har vært på månen. Dette er noe er noe som soleklart viser seg rundt oss til enhver tid. Om man velger å la seg påvirke er en annen sak.

http://www.tvsmarter.com/documents/brainwaves.html

Kun en av dem. Søkefunksjon på google eller lignende kan man gjøre selv.
Vis hele sitatet...
Du MÅ skille alfa, beta, gamma, delta, mu og theta BØLGER, med alfa, beta og gamma STRÅLER!

Bølgene er noe du ser på en EEG, og du har forskjellige bølger alt etter hvilke hjernedele som gjør hva. Og innen søvn har du alfa og theta, og det under theta du har rem-søvn, der rem = RapidEyeMovement, og er assosiert med drømming. Og hjernevasking er det nå ganske drøyt, å kalle TV titting! Selv om det noen ganger ligner!

Alfa, beta og gammastråler er et produkt av radioaktiv nedbryting av diverse isotoper. Og de alle er ioniserende, altså de kan "slå" elektroner vekk fra atomene dem hører til
Der alfa er en helumkjerne (2 nøytroner og 2 protoner), som. blir skutt ut i en solid porsjon av lysets hastighet. Men den går bare en 10 cm, og kan stoppes av et papirark. Men alike vel inne i kroppen er denne absolutt den verste skadegjøreren pr. partikkel.
Beta er et elektron som blir skutt ut nær lysets hastighet. Denne strålingen har en rekkevidde på en 10 m, og den kan stoppes av ca. 2 cm tykk aluminiumsplate.
Gamma er av de mest energirike elektromagnetiske bølgene, og har da kortest bølgelengde, men veldig høy frekvens. Disse strålene kan stoppes av bly, og dem skal da være ganske tykke. Men denne strålingen er minst skadelig av de 3 nevnt her.

Ellers har du også røntgen og UV (ultraviolette) ståler rett under gammastålene. Disse er også ioniserende.
Kreft p.g.a. stråling kommer av at strålene ioniserer atomen(e), som er med å bygge molekylene i DNA, RNA og andre viktige viktige molekyler i celleorganeller.