Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2436
Hei! Jeg har problemer med laptopen, blir for varm og skrur seg av, prøvd ny kjølepasta og støvsuging av pcn men ingenting hjalp..

Noen som vet hvordan jeg kan sette ned hastighet på cpu? Har prøvd å gå inn i bios men finner ingenting om det der.

Har en packard bell med AMD x2 dualcore QL62 2,10gz

Kjører programmet Coretemp for å ha oversikten, cpu ser ut til å ligge på rundt 80-85 grader, er vel høyere temp enn normalt?
Sist endret av kuri; 18. juli 2011 kl. 08:18.
Sikker på at kjølevifta er i gang i det hele tatt?
kuri's Avatar
Trådstarter
75 4
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Sikker på at kjølevifta er i gang i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Jada den går
Jeg ville prøvd å få tak i en større vifte enn å skru ned hastigheten.
Men til spørsmålet ditt, man må vel flashe biosen for å kunne klokke merkemaskiner.
kuri's Avatar
Trådstarter
75 4
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Jeg ville prøvd å få tak i en større vifte enn å skru ned hastigheten.
Men til spørsmålet ditt, man må vel flashe biosen for å kunne klokke merkemaskiner.
Vis hele sitatet...

Hva betyr å flashe biosen?

Større vifte tror jeg blir vansklig, er nok ikke plass til det, men har jo en ganske kraftig cpu iforhold til mitt bruk, så hvorfor ikke skru ned hastigheten?
Slik jeg har forstått det er det som regel to vifter, en rett over prosessoren, og en bak. Hvis en av disse ikke funker, vil pcen bli varm.
Control panel > System and Security > Power Options > Balanced/Power Save/ High Performance > Change plan settings > Processor Power Management > Minimum Processor state (sett til 10%), og maximum til 60%. Skal du spille, skifter du bare strøm moduset.
kuri's Avatar
Trådstarter
75 4
Sitat av Glenni Vis innlegg
Control panel > System and Security > Power Options > Balanced/Power Save/ High Performance > Change plan settings > Processor Power Management > Minimum Processor state (sett til 10%), og maximum til 60%. Skal du spille, skifter du bare strøm moduset.
Vis hele sitatet...

Takk! gikk 10grader med en gang