Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4169
Heisann freaks

Fant ingen tråder om hurtigruten minutt for minutt så tenkte og starte en tråd.

Lurer litt på :
  • Har du fulgt med på hurtigruten minutt for minutt på tv ?
  • Hva syntes du om programmet ?
  • Har du stått på et fjell, brygge, båt, strand og vinka med et flag for å komme på tv ?
  • Kunne du tenke deg og kjøpe dvd`en ?
  • Kunne du tenke deg og dra med hurtigruta på tur etter og ha sett hvor vakkert det er på tv ?
- Har ikke fulgt med selv, fordi jeg rett og slett ikke ser poenget. Ser ikke særlig tv uansett, så er lite sansynelig at jeg skal bruke tid på hurtigruten da!

- Syns det er et litt...meningsløst program. Men til gjengeld, av alt crappet de sender på tv er det ikke så dumt. Og vet om mange pensjonister som har fulgt med og virkelig liker det, så de har nok fått noe profitt :P

- selvsagt ikke

- ---------"---------

- Det har visstnok vert veldig god reklame, så er nok noen som tenker sånn. Personlig har jeg alltid hatt lyst å reise med hurtigruten, siden jeg syns den norske naturen er av den vakreste i verden!
1. Har ikke akkurat fulgt med, men har fått med meg noe her og der.

2. Sikkert helt greit for de som er interessert i slikt. Personlig synes jeg det blir for kjedelig. Moren min digger det forresten.

3. Nei

4. Nei, helst ikke. Ser ingen grunn til det.

5. Ja, hvorfor ikke. Kunne sikkert blitt gøy med noen kompiser.
Har du fulgt med på hurtigruten minutt for minutt på tv ?
Svar: Ja, har fulgt med siden den kom til Nord-Norge.

Hva syntes du om programmet ?
Svar: Kjempe flott, endelig noe med kysten, og ikke på tog linjer..

Har du stått på et fjell, brygge, båt, strand og vinka med et flag for å komme på tv ?
Svar: Nei, bor helt inne på Finnmark, har ikke tilgang til kysten

Kunne du tenke deg og kjøpe dvd`en ?
svar: Nei, er mest interessert i den som live.

Kunne du tenke deg og dra med hurtigruta på tur etter og ha sett hvor vakkert det er på tv ?

svar: Ja, har alltid tenkt meg en tur, sitte og drikke øl mens man ferder nedover kysten, helt himmelsk, gjorde det 1gang, og må gjentas !
* Definer "fulgt med".
* Det er ok.
* Så klart ikke. Jeg har da bedre ting å ta meg til (egentlig ikke).
* Nei.
* Ja, kunne sikkert vært litt gøy det
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Ultimate sovemedisinen det programmet!
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Ultimate sovemedisinen det programmet!
Vis hele sitatet...
Tenkte det samme, ble sittende med rød sprengte øyer, i full spenning på ingenting
Det er ganske kult å se på kapteinene gå frem og tilbake da
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Det er ganske kult å se på kapteinene gå frem og tilbake da
Vis hele sitatet...
Å når kapteinen klødde seg i ræva ? :P ...Anyone?

  • Har du fulgt med på hurtigruten minutt for minutt på tv ?
    - Sett på det kanskje 20 minutter til sammen, mens det har vært pause i andre programmer.
  • Hva syntes du om programmet ?
    - Liker egt. de fleste programmer som viser frem Norge som det vakre landet det er (natur, landskap; fjellene i nord), men time etter time etter time.. Holder meg nok til pausene, jeg
  • Har du stått på et fjell, brygge, båt, strand og vinka med et flag for å komme på tv ?
    - Nei.
  • Kunne du tenke deg og kjøpe dvd`en ?
    - Kanskje som gave til noen dersom de hadde gitt uttrykk for at de ønsket seg den.
  • Kunne du tenke deg og dra med hurtigruta på tur etter og ha sett hvor vakkert det er på tv ?
    - Det er en fin tanke. Kan godt se for meg at det hender i fremtiden
Sist endret av Tengel; 22. juni 2011 kl. 03:53. Grunn: edit
Driver NRK market research på nFF? :O
Har du fulgt med på hurtigruten minutt for minutt på tv ?
- Mellom en og fire timer daglig fra båten var i Molde på fredag.
Hva syntes du om programmet ?
- Beste TV-program som har gått noen gang.
Har du stått på et fjell, brygge, båt, strand og vinka med et flag for å komme på tv ?
- Nja. Jeg møtte opp mer for å se og oppleve det enn for å komme på tv.
Kunne du tenke deg og kjøpe dvd`en ?
- Nei, men jeg skal laste ned hele eller deler av reisen fra NRK.no
Kunne du tenke deg og dra med hurtigruta på tur etter og ha sett hvor vakkert det er på tv ?
- Ja.

Jeg synes det er kjempefint at man får en slik mulighet til å bli kjent med landet. Et av de største øyeblikkene til nå har vært den lille minimetalkonserten på Risøyhamn i fire-fem tiden på morgenen.
Har du fulgt med på hurtigruten minutt for minutt på tv ?
Så 2-3 timer når de nermet seg Tromsø, og litt etter siden jeg ikke hadde annet å ta meg til.

Hva syntes du om programmet ?
Syns det var bra jeg. Eldre hadde jo stor glede av det hvertfall

Har du stått på et fjell, brygge, båt, strand og vinka med et flag for å komme på tv ?
nope.

Kunne du tenke deg og kjøpe dvd`en ?
Nei tror ikke det

Kunne du tenke deg og dra med hurtigruta på tur etter og ha sett hvor vakkert det er på tv ?
Ja kunne kansje vært gøy det
Sitat av emphi Vis innlegg
Driver NRK market research på nFF? :O
Vis hele sitatet...
hva mener du?
Har du fulgt med på hurtigruten minutt for minutt på tv ?
Ja, det har jeg.

Hva syntes du om programmet ?
Jeg synes det er bra at de gjør dette stuntet, som for såvidt ble slaktet i media, eller... dagbladet og VG skrev jo ikke en dritt om det før de var nesten i Tromsø, så... I tilegg synes jeg det er veldig kult hvordan nettsiden har fått treff fra 176 land, når det bare er 195 land i verden.

Har du stått på et fjell, brygge, båt, strand og vinka med et flag for å komme på tv?
Ja, jeg møtte hurtigruten med båt. Jeg tok dog ikke med et flagg, men noe som er mer likt en freakforumbruker. Jeg gidder ikke en gang si hva det var, her har du et bilde.

Kunne du tenke deg og kjøpe dvd`en?
Jeg kommer absolutt ikke til å kjøpe dvd-en. Kanskje hvis jeg kom med på TV, men, nei jeg kommer ikke til å kjøpe den.

Kunne du tenke deg og dra med hurtigruta på tur etter og ha sett hvor vakkert det er på tv?

Jeg har reist med hurtigruten før, så den vakre reisen fokuserte ikke jeg noe på. Uansett ville jeg aldri takket nei til en hurtigrute-tur.
Sist endret av krJo; 22. juni 2011 kl. 05:24.
  • Har du fulgt med på hurtigruten minutt for minutt på tv ?
Nope.
  • Hva syntes du om programmet ?
Aner ikke.
  • Har du stått på et fjell, brygge, båt, strand og vinka med et flag for å komme på tv ?
Aldri i verden!
  • Kunne du tenke deg og kjøpe dvd`en ?
Ikke en gang fra bukta.
  • Kunne du tenke deg og dra med hurtigruta på tur etter og ha sett hvor vakkert det er på tv ?
Har vært i Kystvakta, mye bedre enn hurtigruta!
Har du fulgt med på hurtigruten minutt for minutt på tv ?
Ikke minutt, for minutt nei. Fint som bakgrunnsbilde, og noen fine sanger innimellom (Kråkesølv blant noget)
Hva syntes du om programmet ?
I begynnelsen syntes jeg de kunne gjort litt mer utav det, filmet mer inne i skipet, folkene og intervjuet de, hvor skal de, hvem er de, hvor kommer de fra, hvorfor er de med? Fikk med meg et sånn intervju når de var i havn en plass, men mannen var dritings, og lite interessant.
Har du stått på et fjell, brygge, båt, strand og vinka med et flag for å komme på tv ?
Nei, men jeg cruiset med båt og fulgte de et par km. Vinket ikke, men skålte mot de med en flaske Tequila. Usikker på om jeg kom på tv.
Kunne du tenke deg og kjøpe dvd`en ?
Nei, mye dårlig vær i begynnelsen. Litt finere når de kommer til Nord-Norge da, og man faktisk kan se landskapet rundt. Then again, jeg ser det hver dag uansett. Best live.
Kunne du tenke deg og dra med hurtigruta på tur etter og ha sett hvor vakkert det er på tv ?
Jeg vil heller seile min egen båt langs kysten. Mye mer personlig, og sannsynligvis enda vakrere. Pluss at jeg slipper turistene, dyr mat, dyr lugar etc etc.
Det bare måtte komme en tråd

Har du fulgt med på hurtigruten minutt for minutt på tv ?
Har bare hvert innom.

Hva syntes du om programmet ?
Flott og få promotert norsk natur litt ut i verden da gitt.

Har du stått på et fjell, brygge, båt, strand og vinka med et flag for å komme på tv ?
Har ikke det nei :P

Kunne du tenke deg og kjøpe dvd`en ?
Nei.

Kunne du tenke deg og dra med hurtigruta på tur etter og ha sett hvor vakkert det er på tv ?
Fikk ikke noe mer lyst til å dra med hurtigruta. Fikke vel heller lyst til å dra oppover med seilbåt på henger og duuune max imellom fjellene der
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Har du fulgt med på hurtigruten minutt for minutt på tv ?
Nei, ikke egentlig, men folk rundt meg har sett på det

Hva syntes du om programmet ?
Sikkert greit nok.

Har du stått på et fjell, brygge, båt, strand og vinka med et flag for å komme på tv ?
Faktisk , ikke med flagg eller noe da, men jeg fikk sett meg selv på nettTV.

Kunne du tenke deg og kjøpe dvd`en ?
Nei.

Kunne du tenke deg og dra med hurtigruta på tur etter og ha sett hvor vakkert det er på tv ?
Sikkert.
Trådstarter
Masse fine svar her, tenkte jeg kunne svare på spørsmålene jeg og
  • Har du fulgt med på hurtigruten minutt for minutt på tv ?
Har glana på hurtigruten 10 timer hver dag ca,+++++, itilegg fått med meg mange havner(hatt på vekkerklokke om natta osv for å få med meg innkjøringene)
  • Hva syntes du om programmet ?
Syntes HMFM har hvert et konge program, båter er min store interisse og det har hvert virkelig spennede å følge med
  • Har du stått på et fjell, brygge, båt, strand og vinka med et flag for å komme på tv ?
bor på Østlandet så det har hvert umulig.
  • Kunne du tenke deg og kjøpe dvd`en ?
Ja gjerne , men ville blitt ca 40 dvd plater.... så blir nok nedlasting.
  • Kunne du tenke deg og dra med hurtigruta på tur etter og ha sett hvor vakkert det er på tv ?
En av mine drømmer er og dra med hurtigruta
Har du fulgt med på hurtigruten minutt for minutt på tv ?
Nei.

Hva syntes du om programmet ?
Sikkert greit for de som liker norsk natur. Personlig er jeg ikke en fan.

Har du stått på et fjell, brygge, båt, strand og vinka med et flag for å komme på tv ?
ehm, nei.

Kunne du tenke deg og kjøpe dvd`en ?
Nei.

Kunne du tenke deg og dra med hurtigruta på tur etter og ha sett hvor vakkert det er på tv ?

Nei.

Forøvrig, jeg hørte på radioen at en expert hadde værtsatt 'reklamen' til noe rundt 800 millioner kroner. Sykt.
Syns Hurtigruten var mer spennende enn både Paradise Hotell, Big Brother, Farmen, 71 grader nord, Blackout og Grensevakten til sammen!

Jeg ser vanligvis veldig lite på TV, pga blant annet programmer som er nevnt over her. Det var deilig og for en gang skyld kunne sette seg ned, slå på TV'en, og se på noe avslappende.

Det er heller til å gjemme under teppet at Norge har en helt fantastisk kyst. Syns det er flott at så mange har sett på dette programmet.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Syns Hurtigruten var mer spennende enn både Paradise Hotell, Big Brother, Farmen, 71 grader nord, Blackout og Grensevakten til sammen!
Vis hele sitatet...
Det skal vel for øvrig ikke så mye til. Jeg synes til sammenligning at det å klø seg i navlen er mer spennende enn summen av samtlige nevnte programmer.
Very Important Pyrotechnician
Har du fulgt med på hurtigruten minutt for minutt på tv ?

-Ja, mye.

Hva syntes du om programmet ?

Helt fantastisk! Oppsluttningen om kystens riksvei nr 1 var rørende. Noen tror sikkert at alt oppmøte kun skyldtes at folk ville på tv, vel... Men det var også noe mer. Det var en hyllest til Hurtigruten. Og man kunne mange ganger se i praksis hvor mye den betyr for små samfunn langs kysten. Når de f-eks losset 50 paller med gods i Øksfjord midt på natta, så vet man at dette ikke var filmrekvisitter, men noe lokalbefolkningen faktisk har bruk for. Og så synes jeg det var morsomt om bare en håndfull mennesker faktisk oppdaget det var "liv" nord for Trondheim også.

Har du stått på et fjell, brygge, båt, strand og vinka med et flag for å komme på tv ?

Nei.

Kunne du tenke deg og kjøpe dvd`en ?


Håper på en samling av høydepunkter, 5-10 timer med ekstramateriale osv. Alle 134 timene funket nok best som direktesending.

Kunne du tenke deg og dra med hurtigruta på tur etter og ha sett hvor vakkert det er på tv ?

Jeg har reist mange ganger med Hurtigruten, så jeg viste hvor vakkert det var fra før
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Sitat av Kain Vis innlegg
hva mener du?
Vis hele sitatet...
Les spørsmålene en gang til. Det er jo reneste markedsundersøkelsen
Jeg synes hurtigruten var et fantastisk flott program. Så koseligå se det norske flagget veive på kaiene med alle de koslige menneskene som møter opp. Bølgesusen er så vakker høre på, og naturen er jo bare helt utrolig! Her en dag zooma de inn på en vindmølle langs kysten og! Da ble jeg helt satt ut! Herreguuuud for et fantastisk meningsløst skvip.......
Har du fulgt med på hurtigruten minutt for minutt på tv ?
Svar: Ja, har svitsja innom av og til.

Hva syntes du om programmet ?
Svar: Fantastisk reklame for Norge som turistmål!

Har du stått på et fjell, brygge, båt, strand og vinka med et flag for å komme på tv ?
Svar: hahaha... nei

Kunne du tenke deg og kjøpe dvd`en ?
svar: Nei.

Kunne du tenke deg og dra med hurtigruta på tur etter og ha sett hvor vakkert det er på tv ?

svar: Hadde det ikke kostet skjorta, jakken, buksa, skoene, sokkene, slipset og underbuksa, ja, gjerne! Med en pris på FRA 21 000 pr.pers for 11 dager blir det nok heller bilferie eller sydenturer for min del, da jeg ikke driter penger...
Jeg forstår greit nok at folk kan se litt på det iblant, men å handle seg DVD og dermed sitte i ca. 130 timer og se på en båt kjører i vann, det mener jeg blir for drøyt. Da er det vel for pokker mye bedre å reise til Bergen, gå om bord på hurtigruten og oppleve det selv? Samfunnet går feil vei om vi dropper å være ute og oppleve ting.

Men, for all del så er det en flott reklame for Norge, men det er vel berre vi Nordmenn som er dumme nok til å se på det ?
1.Ikke fulgt med, men jobber på et eldrehjem, der det stod på noen timer om dagen, kikka litt da :P
2.Heeilt OK. De eldre likte det veldig godt. Jobber med demente og etter 2 timer trodde 3 av dem at vi faktisk var på hurtigruten, hehe...
3.Nei
4.haha...Nei
5. Ja så absolutt! Har reist masse til Nord - Norge med bil, og elsker havet, så det er en av de tingene på to do-listen
Jeg kikka en litt på det i sta, så vel forsåvidt bra ut, men ikke så veldig interessant for min egen del heller. Fikk jo lyst til å dra på en tur da, men prisene er jo sky-high.

Hadde aldri i livet kjøpt den serien på dvd, hehe.
Hadde jeg da kjøpt denne DVDen til dere, ville dere da ha sett hele filmen ? (Med pauser naturligvis)
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Mjefa Vis innlegg
Hadde jeg da kjøpt denne DVDen til dere, ville dere da ha sett hele filmen ? (Med pauser naturligvis)
Vis hele sitatet...
Lett, hvis du sposner rusmidler ogsa.
Sitat av Matty91 Vis innlegg
2.Heeilt OK. De eldre likte det veldig godt. Jobber med demente og etter 2 timer trodde 3 av dem at vi faktisk var på hurtigruten, hehe...
Vis hele sitatet...
Hva med å begynne å selge hurtigruteturer for halv pris?
Trådstarter
Hurtigruta og en joint er jo ment to bee!

Helt nydelig og se på hurtigruten mens man har røyka