Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1569
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har sklidd inn i en vane der jeg av ren bekvemmelighet har tatt 10 mg stilnoct for søvn i ca to uker. Har ikke lyst til å bli avhengig, og kjenner nå på litt uro på kveldstid. Frykter kommende natt kan bli dårlig. Så triks for å komme gjennom dette, med mest(/best) mulig søvn, og uten for mye ubehag?

Har tilgang på vival, sobril, vallerina forte, sedix og melatonin. Bruker de to førstnevnte en sjelden gang ved behov. De tre sistnevnte er jeg usikker på effekten av, er ihvertfall ikke imponert over melatonin (har tatt alt fra 2-6 mg).

Følger ellers vanlig råd for søvnhygiene som ikke kaffe etter kl 14, står opp tidlig, er aktiv og dropper skjerm på senga. Kunne sikkert vært mer nazi, men føler jeg er ganske flink her.

Takk for svar
Om du har brukt det i 2 uker så er det bare å avslutte å ta det som det kommer. Brukte 7,5mg imovane i ca 30-40 dager å slutta på dagen uten problem.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Om du har brukt det i 2 uker så er det bare å avslutte å ta det som det kommer. Brukte 7,5mg imovane i ca 30-40 dager å slutta på dagen uten problem.
Vis hele sitatet...
Er ikke bekymret for at det er farlig å slutte brått, men er på jakt etter triks og tips til å gjøre det så smooth og behagelig som mulig.

Magefølelsen akkurat nå tilsier minst en elendig natt. Illegale rusmidler er ikke aktuelt btw
Jeg hadde ikke noe ubehag i heletatt så tror ikke du trenger å gjøre det mere smooth eller behagelig etter ca 2 uker
Isåfall hadde jeg anbefalt trening, løping noe i den duren.
Sist endret av NokErNok; 2. februar 2021 kl. 21:43.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har noe imovane også faktisk. Er det mulig å bytte mellom disse for å dempe toleranse? Eller i alle fall for å dempe ubehag ved seponering av stilnoct, første natt. Er på 7,5mg. Har nemlig en følelse av at dette ikke går like lett for meg som for deg, pilleknaskern Men takk for svar
Anonym bruker
"Definert Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du, med alle de medisinene du har listet opp og din beskrivelse av frykt for å bli avhengig, så har jeg en magefølelse av at du begynner å skli ut og utvikle et rusmisbruk. Vær forsiktig.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du, med alle de medisinene du har listet opp og din beskrivelse av frykt for å bli avhengig, så har jeg en magefølelse av at du begynner å skli ut og utvikle et rusmisbruk. Vær forsiktig.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan du si. Det er derfor jeg passer meg. Men vil ikke kalle det et rusmisbruk. Alt jeg har listet opp er forskrevet av fastlegen, og brukt mer restriktivt enn han har sagt. Ikke for rus, men som medisinen er ment.
Jeg brukte Stilncoct sammen med Apodorm fast i henholdsvis ni og seks år.Var oppe på tre tabletter av hver i døgnet.Sluttet brått med de og hadde ikke noe særlig ubehag med dette.Brukte ved siden PF,Sobril og Lyrica.Økte dosen med sistnevnte og har etterpå ikke brukt sovemedisiner.Å kutte ut Lyrica var mye verre,men brukte det fast i tre år.Etter bare to uker burde du ikke kjenne annet enn et psykisk savn etter medisinen.
Anonym bruker
"Definert Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det sa jeg også for ca. 10 år siden, og her sitter jeg og angrer på at jeg i det hele tatt begynte den gangen, jeg ble rusavhengig.
Vær forsiktig! Lykke til.
Anonym bruker
"Rik Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min lege skriver ut om jeg spør, selv om han personlig nekter å bruke sånt...

Jeg landet på samme som TS, la meg til en uvane nesten umiddelbart. Ikke noen rus elns, men når man sliter med søvn er det å kunne "slå av lyset" med en enkel pille helt sykt godt. Så jeg brukte siste halvpart av pakka på å trappe rolig ned.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nedtrapping, kanskje det ja. Stilnoct har halveringstid på to timer eller noe sånt, og du er jo alt ute av blodet etter ca ti timer, vel? Men de har delestrek, så kan jo ta en halv på 5 mg.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kan rapportere om dårlig søvn og en slags merkelig tilværelse mellom våken og sovende, med ekle «drømmer». Håper neste natt blir bedre!
Bare bit i det sure eple, er du redd for å bli avhengig, og du vurderer nye medisiner? Dårlig ide.. 2 uker på stilnivå sitter bare i hode ditt. Nedtrapping etter så kort periode gjør bare vondt værre