Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 8698
Noen som vet halveringstid på tramadol actavis? Og hvordan man føler seg dagen derpå? Jeg røyker egentlig bare marijuana men har noen tramadol liggende.
Halveringstid er 6 timer(kunne du ikke bare googla det). Man får ikke en noe nedtur av tramadol etter det min erfaring tilsier.
Sist endret av Mirage; 17. september 2016 kl. 18:40.
Trådstarter
Jo har googla d men vet ikke om det fins langtidsvirkende eller hurtigvirkende tramadol. Eller om all tramadol har samme halveringstid.
Eneste tramadolen fra activis var i kapsler(ikke depot) halveringstiden er den samme uansett. Her finner du informasjonen du trenger:http://legemiddelhandboka.no/Generelle/79092
Bare å lese i legemiddelhåndboka ja... Men det er ikke noe nedtur, men ved langvarig bruk kan det forekomme vannansamling, selvmords tanker og fort avhengighet. Men det er bare ved langvarig bruk(fast over en måneds tid). Hvis du skal bruke det til å kose deg, så bør du ta 500mg paracet pr. 100mg(evt. pr. 150mg) med tramadol/nobligan, da vil du få en sterkere funk og mer avslappende rus.
Sitat av knoga Vis innlegg
Bare å lese i legemiddelhåndboka ja... Men det er ikke noe nedtur, men ved langvarig bruk kan det forekomme vannansamling, selvmords tanker og fort avhengighet. Men det er bare ved langvarig bruk(fast over en måneds tid). Hvis du skal bruke det til å kose deg, så bør du ta 500mg paracet pr. 100mg(evt. pr. 150mg) med tramadol/nobligan, da vil du få en sterkere funk og mer avslappende rus.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? For å skade leveren?

Ved å legge til paracetamol så får du sterkere smertelindring, men mtp rus så er det helt unødvendig.
Trådstarter
Vil man føle noe som helst på 50mg? som foreksempel mer avslappet? eller må man opp i 150-200mg for å kjenne noe?
ville tatt 150mg og spe på med mer om du ikke får ønsket effekt.

edit: Eller start med 100 du tramadol kan bli litt ubehagelig om du tar for mye.
Sist endret av Mirage; 17. september 2016 kl. 21:22.
Merka en syk effekt da jeg kombinerte det med paralgin forte. 2 pf og 50mg tramadol og gulvflisene bevegde på seg. Merket fint lite av tramadol alene. Blir egentlig mer nervøs/engstelig enn i edru tilstand.
Men som sagt - du blir mye mer rusa av å kombinere tramadol med kodein enn å spe på med mer tramadol... iallefall i min erfaring.
Tar gjerne å starter med 100 mg når jeg bruker tramadol. Gir meg en god bodyhigh følelse, uten noen særlig effekter i hodet. Når jeg tar tramadol er det en sjelden gang i blant, gjerne i sosial sammenheng som tur i parken eller på cafe. Sper da gjerne på litt underveis og ender normalt på ca 400 mg på ca 12 timer. Om man er ute etter noe som gir hoderus ville jeg valgt noe annet tror jeg.

Har forsovet aldri merket noen form for hangover, men hører at det er lett avhengighetsskapende og tungt å komme av etter avhengighet.
Sist endret av MrBleikfeit; 17. september 2016 kl. 23:48.
Trådstarter
Jeg er egentlig imot "sterkere" stoffer. Å røyker kun marijuana. Så har hatt tramadol liggende noen uker var bikkjen min som fikk de av dyrlegen. Men vil virkningen av 100mg gi en avslappende effekt og gi noe ro viss man er stresset o.l?
100mg for en avslappende effekt mot stress er bare som å pisse i buksa for å holde seg varm. Ta heller en joggetur eller finn fram meditasjonsputa etc.

Men til poenget: 100mg er på grensa til å få noe som helst ut av, i den mengden kommer det nok an på fysikken din og hva du er vant til osv.
Sist endret av MrWu; 18. september 2016 kl. 08:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tror nok ikke 100 mg hadde vært tilstrekkelig hvis jeg hadde vært stressa. Men jeg vil absolutt ikke anbefale rusmidler som en løsning på et problem heller.

Om man er stresset pga et problem eller en bekymring ville jeg heller prøvd å løse problemet/bekymringen. Er man bare rastløs så er det vel ikke noe i veien for å ta noen tramadol så lenge man gjør det med måte og ikke gjør det til en vane.

Føler at det er viktig å ha respekt for rusmidler man inntar. Og i mine øyne burde man også være stabil mentalt.
Trådstarter
Jeg er helt enig der. Jeg verken drikker eller røyker marijuana når "kjedelige" ting oppstår i livet. Jeg kan egentlig si at jeg har røykt marijuana hver dag i 10 år. Med noen pauser innemellom og når livet er kjipt å ting oppstår slutter jeg å røyke for d gjør det mye verre for min del. Så nå siste ukene har jeg vært røyk fri så røykte jeg igjen noen dager nettop så sluttet jeg igjen og første dagen uten cannabis blir jeg litt rastløs så vurderte tramadol for å fikse rastløsheten den ene dagen. Men har faktisk ikke rørt de. De ligger fint i esken ennå.

Jeg har stor respekt for rusmidler og holder meg til marijuana jeg er oppvokst i et hardt miljø der jeg har sett mage unge sjeler forsvinne inn i rusens verden derfor er d lite fristende for meg å prøve det. Har flere venner som anbefaler både mdma, ghb og lsd men det frister ikke jeg kan ikke se at det er så gøy som de sier. Og uansett viss d er så gøy som de sier ser jeg på det som en falsk glede. som ikke gir noe tilbake.
Høres jo ut som du har erfaring, og har et relativt fornuftig syn på rusmidler med tanke på å holde deg på avstand under kjipe perioder.

Men jeg syntes fremdeles at det er viktig å påpeke at tramadol ikke burde tas sammen med noen andre rusmidler. Det kan være direkte farlig
Tramadol har så vidt jeg har forstått noe av de samme egenskapene som ssri.
Synes jeg føler meg ganske "tom" og at alt blir ufattelig kjedelig når jeg tar det.
Har enda ikke fullført pakken jeg fikk av legen.
Skikkelig kjedelig å ruse seg på spør du meg.
Jeg synes det er litt rart at du henviser til Tramadol som sterkere stoffer mens du selv røyker marihuana, i "min verden "er det mye sterkere. Det var dog ikke det du spurte om, måtte bare..
Min erfaring med Tramadol er ganske bred og lang. Som rusmiddel fungerer det dårlig for meg, men som smertestillende fungerer det godt sammen med Paracet. Noen få ganger har jeg kjent en liten ruslignende effekt, har da tatt Tramadol sammen med kaffe. Tramadol kan gi kramper, så derfor er det grunn til å advare mot å ta medikamentet i større doser.
Klem fra Betty
Hvor mye Tramadol fikk hunden din da?
Sist endret av Nurse Betty; 23. september 2016 kl. 08:01.
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Jeg synes det er litt rart at du henviser til Tramadol som sterkere stoffer mens du selv røyker marihuana, i "min verden "er det mye sterkere.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er Cannabis "mye sterkere"?

Hva topic angår, jeg veier 85 kg og går på 100mg om dagen for nakkesmerter, man får riktignok ikke en heftig rus av 100mg, men man får definitivt en følelse av velvære og blir mer avslappet. Jeg har gått på dette i et par måneder, det som er litt kjipt er at når man går på det så lenge, så vil du bli skjelven/utmattet og føle deg ganske crap dersom du ikke tar det en dag. En annen ting er at du kan få vondt i magen, da Tramadol forstyrrer fordøyelsen.

Dersom jeg har veldig vondt tar jeg gjerne en Paracet i tillegg, jeg prøver imidlertid å unngå det, da jeg blir ufattelig trøtt og sliten av det. I starten så kunne jeg ta 100mg Tramadol og Paracet uten og bli trøtt/sliten, nå virker det nesten som jeg får overdose når jeg gjør det. Veldig rart med tanke på at toleransen burde bygge seg opp, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg reagerer annerledes på det nå enn før.
Trådstarter
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Jeg synes det er litt rart at du henviser til Tramadol som sterkere stoffer mens du selv røyker marihuana, i "min verden "er det mye sterkere. Det var dog ikke det du spurte om, måtte bare..
Min erfaring med Tramadol er ganske bred og lang. Som rusmiddel fungerer det dårlig for meg, men som smertestillende fungerer det godt sammen med Paracet. Noen få ganger har jeg kjent en liten ruslignende effekt, har da tatt Tramadol sammen med kaffe. Tramadol kan gi kramper, så derfor er det grunn til å advare mot å ta medikamentet i større doser.
Klem fra Betty
Hvor mye Tramadol fikk hunden din da?
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke så mye om tramadol men etter det jeg har lest her inne så kan man få heftge bivirkninger og eventuelt dødsfall i større doser og etter lanvarig bruk få mye og kraftige bivirkninger og abstinenser noe jeg aldri har opplevd med marijuana eller noen av de jeg kjenner har opplevd det. Og viss du leser pakningsvedlegget som følger med pakken er det mange bivirkninger som er vanlig som er ganske sterke og andre bivirkninger som er litt sjeldnere. Bikkjen min fikk 20 tabs 50mg tramadol.

Her er de fleste bivirkninger knyttet til tramadol:

Tramadol kan noen ganger føre til allergiske reaksjoner, selv om alvorlige allergiske reaksjoner (såkalt anafylaksi og angioødem) forekommer svært sjelden. Kontakt legen din eller et akuttmottak umiddelbart hvis du opplever plutselige pipelyder i brystet, pustevansker, hovne øyelokk, hevelse i ansiktet eller leppene, utslett eller kløe (spesielt hvis det påvirker hele kroppen din). Det samme gjelder ved kramper (anfall).
Frekvensen av bivirkninger er klassifisert som følger:
svært vanlige: rammer flere enn 1 av 10 brukere
Vanlige: rammer 1 til 10 brukere av 100
Mindre vanlige: rammer 1 til 10 brukere av 1000
Sjeldne: rammer 1 til 10 brukere av 10000
Svært sjeldne: rammer færre enn 1 av 10000 brukere
Ikke kjent: hyppigheten kan ikke anslås utifra tilgjengelige data
Følgende bivirkninger kan oppstå:
Svært vanlige: kvalme, svimmelhet
Vanlige: hodepine, søvnighet, oppkast (kvalme), forstoppelse, munntørrhet, svetting.
Mindre vanlige: Uregelmessig, hurtig puls eller hjertebank, økt hjerterytme, lavt blodtrykk (særlig når man reiser seg opp) – dette kan føre til kollaps. Diaré, brekninger, mage- og tarmirritasjon (trykkfølelse i magen, oppblåsthet); hudplager (for eksempel kløe, utslett, plutselig rødme i huden).
Sjeldne: Sakte hjerterytme, stigning i blodtrykket, søvnighet, endret matlyst, prikkende følelse i huden (stikking/prikking), skjelving, pustevansker, epilepsilignende kramper (anfall), ukoordinerte bevegelser, muskelsammentrekninger, besvimelse, sløret syn, vannlatingsbesvær og urinretensjon. Muskelsvakhet. Generaliserte allergiske reaksjoner (f.eks. anafylaksi eller angioødem, se under). Hallusinasjoner, forvirring, angst, søvnforstyrrelser og mareritt, humørsvingninger (”høyt oppe og langt nede”), endringer i aktivitetsnivå (nedsatt, men noen ganger også økt aktivitetsnivå), svekket oppmerksomhet og problemer med å ta beslutninger, noe som kan føre til feilvurderinger.
Frekvens ikke kjent: Forhøyede nivåer av leverenzymer. Forverring av astma har vært rapportert, men det har ikke blitt fastslått om det var forårsaket av tramadol. Talevansker. Nedgang i blodsukkeret.
Under bruk av Tramadol Actavis kan avhengighet og misbruk forekomme. Når behandlingen avsluttes, kan det oppstå abstinenssymptomer, som for eksempel agitasjon (uro/rastløshet), angst, nervøsitet, søvnløshet, ukontrollerte muskelbevegelser (hyperkinesi), skjelvinger og mage- og tarmsymptomer. Andre symptomer som er observert i sjeldne tilfeller ved avslutning av tramadol-behandling; for eksempel panikkanfall, sterk angst, hallusinasjoner, prikkende følelse i huden, susing eller piping i ørene uten årsak (øresus/tinnitus).

Så når du leser disse bivirkningene vil det være veldig logisk i mitt hodet at tramadol er et "sterkere" og farligere stoff enn cannabis. Men for noen få brukere kan cannabis være veldig skadelig ja.
Sist endret av merk; 23. september 2016 kl. 18:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av merk Vis innlegg
Jeg kan ikke så mye om tramadol men etter det jeg har lest her inne så kan man få heftge bivirkninger og eventuelt dødsfall i større doser og etter lanvarig bruk få mye og kraftige bivirkninger og abstinenser
Vis hele sitatet...
Ja, man bör vite vad vad driver med hvis man skal blande tramadol. Kan vare livsfarlig i fel kombo og dosering.
Angående langvarige biverkninger kan jeg si skakninger, svettningar, en helvetes depression.
Og abstinensene er i bland de verste jeg har opplevd. Eller AT da. Verre enn sub og oxy syntes jeg, men ikke like ille som benso-AT.
Man blir helt fucked.

Traddar & weed er en deilig kombo, en av de bedre i min mening.

Nedturen etter en gangsbruk bör ikke vara så heftig, men det er veldig förskjellig. Jeg spydde som en gris dagen og blev seig som fan, hodepine, angst og annet shit. Dagen derpå var jeg ganske baseline.
Kompisen fölte seg litt hangover, men knappt det.

Men pass på; det er lett å fastne i tramadol. Den antidepressive effeken som leder till extra eufori gör den i min mening mer lockande enn f.eks oxikodon.

Send PM hvis du lurer på mer om ser OT.
Sist endret av travaxa; 24. september 2016 kl. 22:22.
Trådstarter
Jeg har ikke tenkt å ta de. Bikkjen var ikke blitt helt bra så han som knasker på de nå Han har gått på de i 4 dager nå så får se imorgen hvordan han har det, viss han ser grei ut så tenker jeg å avslutte for hannes del også. Er nok sikkert ikke noe sunt for hunder heller.