Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2254
Hai alle IT-Freaks

Har seg sånn at jeg snart får 2500,- på konto, og tenkte jeg skulle kjøpe litt til min PC.

Her er tingene og delene jeg har nå:

Logitech G35 Headset
Logitech G510 Keyboard
Razer Deathadder Mouse
En gammel Dell 1280x1024 Display

Antec Elven Hundred Kabinett (4x intake, 2x outake)
Corsair H40 CPU Cooler
NZXT Sleeved LEDs
LiteScribe Blue Ray Reader

Western Digital Caviar Black 1.5TB HDD
Corsair Vengeance RAM (3x4GB)
Corsair HX 750w
Asus P8Z68 V-PRO
Intel i5 2500K
Sapphire 6950
AirLink Extreme 300MBps WLAN

Slenger ved disse bildene jeg tok (Bilde 1, Bilde 2 ooog Bilde 3. PCen har fått ny kjøler siden den gang)
Noen av delene jeg skrev er mindre vesentlige. Men tok de med. MEN! det jeg lurer på, hva burde jeg kjøpe nå?

Jeg tenker at jeg vil først ha en skjerm, for jeg er lei av den drittskjermen jeg har nå, og vil gjerne ha en fin ny HD en. Så om noen kan anbefale en så blir jeg glad!. Men tror også SSD hadde vært en god ide å kjøpe og. Men jeg har også lyst på et skjermkort til.. men det tror jeg blir vanskelig å få tak i, siden den er ute av produksjon og kanskje unødvendig.

Hva ville dere kjøpt for noe? Takker for alle tips!
Sist endret av iSatan; 2. mai 2012 kl. 21:03.
Ny skjerm.

EDIT: Åja du skal ha en anbefalning også du ja, du har store krav.
BenQ XL2420T
Sist endret av DikkeDikk; 2. mai 2012 kl. 21:04.
Henger meg på den ^ Er veldig fan av Samsung jeg da.
Sist endret av MariusM; 2. mai 2012 kl. 21:06.
Ny skjerm, helt klart. Sjekk ut G2420HD fra BenQ, en av de beste billigskjermene jeg har hatt.
Vær smart og sett pengene på BSU i stedet!
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
2500 Kr;
1000 på å kjøpe noe fint til kjæresten/familie.
1000 på en kveld med kompiser.
500 på et dataspill.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Ny skjer vil være en god invistering, og kjøper du en ikke fult så dyr skjerm, får du presset in en intel 330 ssd også 120 eller 60gb, avhengig av hvor mye du vil bruke
Ny CPU, oppgrader til Intel Core i5 3570k. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660227
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av HaavardBrumle Vis innlegg
Ny CPU, oppgrader til Intel Core i5 3570k. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660227
Vis hele sitatet...
Hipphurra hele 10% bedre ytelse, deffinitivt vert nesten 3k! Spessielt hvis du ser hvilken skjerm han har.

"Ironi"
Sist endret av Frufsa; 2. mai 2012 kl. 21:22.
wut wut
iSatan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Ny skjer vil være en god invistering, og kjøper du en ikke fult så dyr skjerm, får du presset in en intel 330 ssd også 120 eller 60gb, avhengig av hvor mye du vil bruke
Vis hele sitatet...
Tror det blir skjerm. PCen min er jo relativt bra utstyrt nå. Mangler bra skjerm og en SSD. så skal se om jeg ikke kan få skviset inn en av de 60GB eller 120GB SSD'ene du og andre anbefalte i tråden jeg lagde om det!
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Hipphurra hele 10% bedre ytelse, deffinitivt vert nesten 3k! Spessielt hvis du ser hvilken skjerm han har.

"Ironi"
Vis hele sitatet...
Egentlig burde jeg egentlig holdt kjeft fordi i forhold til alle andre 'suger' jeg når det gjelder pc.
wut wut
iSatan's Avatar
Trådstarter
Sitat av HaavardBrumle Vis innlegg
Egentlig burde jeg egentlig holdt kjeft fordi i forhold til alle andre 'suger' jeg når det gjelder pc.
Vis hele sitatet...
en i5 2500k holder bra nok, hvertfall ikke noe vits å invistere så mye i en ny prossesor når jeg har en bra en fra før av. Last minut skjerm tips? anyone?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
wut wut
iSatan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk Frufsa!
Da blir det nok den skjermen og en 60GB Intel 330. Jeg må vel kjøpe en bracket vedsiden av? har ikke det fra før.. Eller, jeg tror jeg kanskje går for 120GB istede
Sist endret av iSatan; 3. mai 2012 kl. 16:10.
Jeg ville kjøpt 2 stykk Noctua NF-P12 vifter og satt i push-pull på H40en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=362551

Og som andre har sagt, helt klart en ny skjerm. Jeg har en Samsung 27" 1080p skjerm som jeg liker godt, noe lignende denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627396#reviews

Ville også vurdert den skjermen Frufsa linket til, mye billigere, regner med at den er like bra også.
wut wut
iSatan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
Jeg ville kjøpt 2 stykk Noctua NF-P12 vifter og satt i push-pull på H40en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=362551

Og som andre har sagt, helt klart en ny skjerm. Jeg har en Samsung 27" 1080p skjerm som jeg liker godt, noe lignende denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627396#reviews

Ville også vurdert den skjermen Frufsa linket til, mye billigere, regner med at den er like bra også.
Vis hele sitatet...
Ha alt vifter i Push/pull settup på den! Ligger på 25 grader idle vanlig, nå 20 faktisk. Så CPU Holder seg kald. Tror jeg skal gå for skjerm og SSD!
Hvilket program bruker du for å se temperaturer osv iSatan?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Kjøp en brukt 40'' HD tv og bruk den som pc-skjerm.
Film og spill er konge på en 40''.
wut wut
iSatan's Avatar
Trådstarter
Sitat av MariusM Vis innlegg
Hvilket program bruker du for å se temperaturer osv iSatan?
Vis hele sitatet...
For tiden bruker jeg AI Suite II av Asus.. følger med hovedkortet. MEN! tempraturene er neppe helt korrekt. men den holder seg kjølig iallefall

Forøvrig så har jeg en 40" TV. TV'er SUGER som skjerm da pixlene er større. 1920x1080 23" er mye bedre enn en 1920x1080 40", siden det er lik mengde med pixler, bare fordelt på større området. Spørsmålet er om du vil ha størrelse, eller detaljer. Jeg går for detaljer

SPAM SPAM SPAM:

Jeg fant ut at MPX har salg for tiden og og ser at jeg får BenQ 24" LED GL2450HM, for samme prisen som komplett sin BenQ 24" LCD G2450HM. Regner med eneste forskjellen er at den ene har LED og den andre LCD
Sist endret av iSatan; 3. mai 2012 kl. 21:13.
Sitat av iSatan Vis innlegg
Forøvrig så har jeg en 40" TV. TV'er SUGER som skjerm da pixlene er større. 1920x1080 23" er mye bedre enn en 1920x1080 40", siden det er lik mengde med pixler, bare fordelt på større området. Spørsmålet er om du vil ha størrelse, eller detaljer. Jeg går for detaljer
Vis hele sitatet...
Kilder på dette, er du snill.
Kjøp deg en corsair h80 og OC cpu'en din
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av FreakAzzPwnerz Vis innlegg
Kjøp deg en corsair h80 og OC cpu'en din
Vis hele sitatet...
og du har set skjermen hans? altså den han har nå?

og 2500k vil ikke streve med noen spill. så da er skjerm og ssd det beste han kan kjøpe
Sitat av Mumitr0llet Vis innlegg
2500 ,-
Kebab med medium saus og cola i 10 dager = 1000 kr

Rullekebab med sterk saus og fanta exsotic i 10 dager = kr 1000

Dasspapir for 20 dager = 500 kr ( med fapping)
Vis hele sitatet...
Ser nå hvor mye forskjellig du har postet i andre tråder også. Forstår du ikke?
edit; Hvor er modsa når man trenger dem
Sist endret av fishfuze; 4. mai 2012 kl. 23:37.
Sitat av Mumitr0llet Vis innlegg
2500 ,-
Kebab med medium saus og cola i 10 dager = 1000 kr

Rullekebab med sterk saus og fanta exsotic i 10 dager = kr 1000

Dasspapir for 20 dager = 500 kr ( med fapping)
Vis hele sitatet...
troll! er du virkelig så glad i kebab? du trenger ikke forsøple forumet med tull! Håper mods kommer og tar deg snart xD
EDIT Innlegg NR [COLOR="Blue"]300[/COLOR]! yeey
Sist endret av iColdman; 5. mai 2012 kl. 00:35.
wut wut
iSatan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Kilder på dette, er du snill.
Vis hele sitatet...
Trenger du virkelig kilder på det? Det er simpel matte

du har 1920x1080 pixler fordelt på 40"
du har 1920x1080 pixler fordelt på 24"

Mindre HD skjerm = tettere og mindre pixler = mer detaljer når du er nærme og tekst vil se bedre ut.
Stor HD Skjerm = større pixler for å dekke samme området med 1920x1080 pixler = du må lengre unna for at ting ikke skal se pixlert ut

Sitat av Frufsa Vis innlegg
og du har set skjermen hans? altså den han har nå?

og 2500k vil ikke streve med noen spill. så da er skjerm og ssd det beste han kan kjøpe
Vis hele sitatet...
Helt enig med Frufsa her, jeg har min 2500k OC til 4.2GHZ, den kjører som regel ikke over 60, noe som er lavt nok for meg da den tåler helt opp til 98 eller noe. Skal nå snart bestille BenQ 24" LED skjerm, og en Intel 330 120GB. Ser ut som på bildet at den kommer med bracket, noen som kan confirme?
Sist endret av iSatan; 5. mai 2012 kl. 17:35.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
hvis det ikke følger med bracket er det ikke verre en og kjøpe strips på biltema, gjør akkurat samme nytten ikke like estetisk men xD
Sitat av iSatan Vis innlegg
Trenger du virkelig kilder på det? Det er simpel matte

du har 1920x1080 pixler fordelt på 40"
du har 1920x1080 pixler fordelt på 24"

Mindre HD skjerm = tettere og mindre pixler = mer detaljer når du er nærme og tekst vil se bedre ut.
Stor HD Skjerm = større pixler for å dekke samme området med 1920x1080 pixler = du må lengre unna for at ting ikke skal se pixlert ut



Helt enig med Frufsa her, jeg har min 2500k OC til 4.2GHZ, den kjører som regel ikke over 60, noe som er lavt nok for meg da den tåler helt opp til 98 eller noe. Skal nå snart bestille BenQ 24" LED skjerm, og en Intel 330 120GB. Ser ut som på bildet at den kommer med bracket, noen som kan confirme?
Vis hele sitatet...


Det er også somregel høyere delay og mindre hz på en TV...
I og med at vi allerede diskuterer skjermer her tenkte jeg å slenge inn et lite spørsmål.
Sitter selv og ser på skjermer på en makspris på 2k (inkl frakt)
Har funnet frem disse alternativene:
BenQ 24" LED GL2450HM
Philips 27" LED 273E3LHSB
BenQ 24" LCD G2450HM

Hva tenker dere er den beste? Ser litt på den 27". Men lurer på om det kanskje er verdt å kjøpe en av de 24" istedet, for å få litt bedre kvalitet? Er det verdt å betale de ekstra lappene for BenQ 24" LCD G2450HM kontra BenQ 24" LCD GL2450HM?

Edit: Glemte selvfølgelig å skrive bruksområde
Det blir egentlig ganske casual.. Se litt film/serier, og spille litt bf3/skyrim/css. Også selvfølgelig surfe the webz.
Sist endret av Waffaz; 7. mai 2012 kl. 17:31.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
I og med at vi allerede diskuterer skjermer her tenkte jeg å slenge inn et lite spørsmål.
Sitter selv og ser på skjermer på en makspris på 2k (inkl frakt)
Har funnet frem disse alternativene:
BenQ 24" LED GL2450HM
Philips 27" LED 273E3LHSB
BenQ 24" LCD G2450HM

Hva tenker dere er den beste? Ser litt på den 27". Men lurer på om det kanskje er verdt å kjøpe en av de 24" istedet, for å få litt bedre kvalitet? Er det verdt å betale de ekstra lappene for BenQ 24" LCD G2450HM kontra BenQ 24" LCD GL2450HM?

Edit: Glemte selvfølgelig å skrive bruksområde
Det blir egentlig ganske casual.. Se litt film/serier, og spille litt bf3/skyrim/css. Også selvfølgelig surfe the webz.
Vis hele sitatet...
Er ikke de BenQ skjermene de samme bortsett fra at de er på forskjellige sider?
Uansett. Jeg ville valgt en av BenQ skjermene.
wut wut
iSatan's Avatar
Trådstarter
Gå for BenQ LED skjermen på MPX. LED har bedre farger og kontraster en LCD. Og det er det som er forskjellen, bestilte den selv!
Jess, gikk for den. Billig var den også