Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2042
Hei.

Jeg lurer på om det er noen steder å kjøpe billige TV-serier på nett. Har fortiden benyttet meg av CDON.COM og er kjempe fornøyd, men mye av det er ikke det billigste. Har vært heldig å kommet over forskjellige ''bokser'' av komplette serier eller feks de 3 første sesongene samlet til en svært god pris. Men fremdeles mye jeg er har lyst til å se som koster litt for mye. Har nylig fått jobb og får noen kroner i stipend hver mnd, men har ikke lyst å bruke opp både lønn og stipend på overprisa serier.

Når det kommer til å bestille filmer og tv-serier fra utlandet har jeg ingen erfaring, så lurer på om det er noen som kan komme med litt informasjon om leveringstid, hvor mye som må betales i tollen om du kjøper for over 200kr(Alt over må det vel betales toll på?) osv

Vil ha en liten samling, så jeg velger å styre unna å laste ned.
biit.no kan brukes til å finne det meste av bokser fra utlandet (Amazon) til under 200kr.
www.play.com Gratis frakt.
Sist endret av Don Veto; 9. april 2012 kl. 18:48.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
http://www.dvdstrax.com/ bruker jeg.
Sist endret av lilpsych; 9. april 2012 kl. 18:51.
Trådstarter
6 4
Sitat av Waffaz Vis innlegg
biit.no kan brukes til å finne det meste av bokser fra utlandet (Amazon) til under 200kr.
Vis hele sitatet...
Her var det mye billig!
Må jeg betale toll hvis jeg bestiller for under 200kr flere ganger? feks 192kr.. også sender jeg inn bestillingen sånn at handlevognen blir tom også bestiller jeg mer for under 200kr.
Netflix. Last ned hotspot shield gratis for amerikansk IP.
Sitat av Majd Vis innlegg
Her var det mye billig!
Må jeg betale toll hvis jeg bestiller for under 200kr flere ganger? feks 192kr.. også sender jeg inn bestillingen sånn at handlevognen blir tom også bestiller jeg mer for under 200kr.
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd selv, men det tviler jeg på. Da er litt av poenget med siden borte.
Varer fra 200 kroner må fortolles
Varer kjøpt på nett som til sammen koster fra og med 200 kroner må fortolles. Toll og avgifter beregnes ut ifra summen av:
varens verdi
fraktkostnader for sending av varen
eventuelle forsikringskostnader for sendingen
Det du må betale ved fortolling er avhengig av hvilken vare du kjøper:

Toll
De fleste varer er tollfrie, men kjøper du klær, tekstiler eller næringsmidler, for eksempel håndklær, sengetøy, gardiner og lignende, må du som regel betale toll.

Eksempler på varer som er tollfrie:

- elektroniske produkter (TV, PC, DVD-spiller med mer)
- DVD
- CD
- skriver
- skanner
- kikkert
- kamera
- sko og støvletter
- bildeler
- møbler
- alt sportsutstyr, unntatt sportsklær
- briller og solbriller
- vesker, bagger, ryggsekker
- sanitærartikler (badekar, vasker, duskabinett)
- kosmetikk (sminke, kremer, såper, sjampo)
- barnevogner
- sykler
- verktøy (elektronisk og mekanisk)
- pyntegjenstander
- drikkeglass, varer av glass (speil m.v. )
- service og porselen
- plakater

Merverdiavgift
Du må betale merverdiavgift på 25 prosent for alle varer som importeres. Merverdiavgift skal betales selv om varen er tollfri eller fri for særavgift.

Bøker kjøpt på nett er unntatt toll og avgifter når de bestilles av privatpersoner til eget bruk. Unntaket gjelder uansett verdi.

Særavgifter
For enkelte varer du handler på nett må du også betale særavgift. Mer informasjon om hvilke særavgifter som finnes, finner du i oversikten over de enkelte særavgiftene.

Fortollingsgebyr
Firmaet som transporterer og lagrer varen til Norge, kan belaste deg med et gebyr for forsendelse og lagring av varen. Lar du firmaet eller speditøren fortolle varen for deg, vil du som oftest måtte betale for denne tjenesten også. Fortollingsgebyret er altså et gebyr som ikke betales til Tollvesenet, men til en annen part. Tollvesenet har derfor ikke informasjon om hvor mye gebyret er. For å finne ut dette, må du kontakte tollageret der varen din ligger og/eller firmaet som fortoller varen for deg.

fra toll.no