Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 8512
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
http://www.ssb.no/innvbef/fig-2011-04-28-01.gif
what?
Vis hele sitatet...
Så.. den blå gruppen, fremmedkulturelle innvandrere (les: muslimer) har såvidt økt mellom 2004 og 2010 (mål selv).. imens den sterkeste veksten var imellom 2000 og 2004. AP har med andre ord strammet inn innvandringspolitikken ganske markant (innvandringspolitikken bestemmer jo økningen av gruppen)

Antallet innvandrere fra øst- og vest-europa har derimot økt ganske mye siste årene. Dette dreier seg nok i all hovedsak om innvandrere fra EU (altså, Schengen), og det er absolutt ingen partier som vil at vi skal trekke oss ut av Schengen-samarbeidet. Arbeidsinnvandring fra Europa er rett og slett prisen vi betaler for åpne grenser og passfrihet.

Hadde den grafen der blitt snudd på hodet, med blå gruppen nederst hadde den blitt hakket enklere å lese
Jeg ble vell egetlig forma via det å være en nazist, forså å se hvor sinnsykt ignorant og idiotisk det var.

Så ble jeg tatt under vingene av anarkister og vanlig decent folk og viste skikkelig varme og at alle er kjempe gode mennesker uansett hudfarge etc, så leste jeg meg igjennom Anarskismen historie og hvordan kapitalismen fungerer, så begynte jeg å bli veldig politisk og veldig engasjert i det som skjedde i verden.

men etter utallige demonstrasjoner osv og verden er fortsatt så forbanna søppel så er jeg nå Anarkosyndikalist, så fra å være en ignorant idiot som bare tenkte på meg selv så er jeg nå en meget åpen person og så veldig mye mere likt.

Å bli anarkosyndikalist forandra livet mitt og må være det beste jeg noen gang har gjort.
Jeg er sønn av en gårdbruker, og det er i veldig stor grad det som har formet meg!
Igjennom det har jeg blitt aktiv i Ungdom mot EU, og den organisasjonen har formet meg videre (ikke på den måten at jeg er enig i alt de mener)
Og ved å da være veldig samfunnsengasjert har jeg fått innblikk i mange ulike saker, og jeg har da formet meg selv utifra det utgangspunktet jeg har hatt.
Hadde jeg vært oppvokst på Oslo's beste vestkant hadde jeg hatt ett annet syn på politikken og verden rundt meg.
Sist endret av Cadenzai; 30. oktober 2011 kl. 19:21.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Så.. den blå gruppen, fremmedkulturelle innvandrere (les: muslimer) har såvidt økt mellom 2004 og 2010 (mål selv).. imens den sterkeste veksten var imellom 2000 og 2004. AP har med andre ord strammet inn innvandringspolitikken ganske markant (innvandringspolitikken bestemmer jo økningen av gruppen)
Vis hele sitatet...
Så alle innvandrere fra Asia, Afrika, Sør og Mellom-Amerika og Tyrkia er i dine øyne muslimer?

Og grafen du refererer til viser ingenting annet enn antallet personer i Norge med minoritetsbakgrunn. Dette trenger ikke å ha noe som helst med innvandring å gjøre, dette kan være pga. høy fødselsrate.
Som barn skjønte jeg ikke hvordan mennesker kunne støtte oppunder dagens samfunn, samtidig som de hele tiden fikk tilgang på det skakkjørte verdensbildet igjennom media og internett. Jeg kalte meg kommunist, krangla meg igjennom hver eneste samfunnsfagstime og tagga sigden og hammern på skoledoen. Jeg var sikkert en helt forferdelig provoserende elev.

Jeg har holdt meg på venstresida. Jeg ser feil innenfor sosialistisk ideologi, men jeg tror det er vår beste sjanse. Jeg innser i større og større grad at den største utfordringen ikke er ideologisk; samfunnet kan eksistere innenfor hvilke sosiopolitiske rammer det vil, så lenge det ernærer en sunn forskningskultur. Jeg tror det er det eneste som kan "redde" oss fra enorme humanitære katastrofer. Kanskje vårt genoms undergang, til og med.

Jeg liker å tro at jeg er en humanistisk og antinasjonalistisk pragmatikker framfor sosialist, men for meg glir det sammen. Men jeg er ikke bundet til et parti, og vil aldri binde meg til et parti. Hvis et bedre alternativ dukker opp, vil jeg støtte det.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
og det er absolutt ingen partier som vil at vi skal trekke oss ut av Schengen-samarbeidet.
Vis hele sitatet...
Så vidt meg bekjent som Eu-motstander er både SV og SP mot schengen-avtalen dog ikke fordi den fører til mer arbeidsinnvandring fra Europa, men på grunn av den umenneskelige asylpolitkken den pålegger oss!

Mitt politiske ståsted har alltid hvert på venstresiden, men jeg vipper litt fram og tilbake om private produksjonsmilder! Jeg er veldig kritisk til kapitalens utnytting av arbeidere, savner helthetlige miljøperspektiver og en mer human asylpolitkk! Jeg ble inspirert av mine foreldre som er på venstresiden, men føler ikke de har presset det på meg. De har nok heller svart på mine spørsmål om hva de mener om alt mellom himmel og jord
Sitat av foxxravin Vis innlegg
Jeg ble vell egetlig forma via det å være en nazist, forså å se hvor sinnsykt ignorant og idiotisk det var.

Så ble jeg tatt under vingene av anarkister og vanlig decent folk og viste skikkelig varme og at alle er kjempe gode mennesker uansett hudfarge etc, så leste jeg meg igjennom Anarskismen historie og hvordan kapitalismen fungerer, så begynte jeg å bli veldig politisk og veldig engasjert i det som skjedde i verden.

men etter utallige demonstrasjoner osv og verden er fortsatt så forbanna søppel så er jeg nå Anarkosyndikalist, så fra å være en ignorant idiot som bare tenkte på meg selv så er jeg nå en meget åpen person og så veldig mye mere likt.

Å bli anarkosyndikalist forandra livet mitt og må være det beste jeg noen gang har gjort.
Vis hele sitatet...
Kan det tenkes at det var det sosiale miljøet, gruppetilhørigheten og alt det gode rundt, som gjorde at du det valgte det? Og ikke nødvendigvis politikken i seg selv? Er som oftest slik med sånne subkulturer.
Sitat av Cadex Vis innlegg
Beklager å måtte sprekke boblen din, men det er ikke deg og dine individuelle kvaliteter som definerer deg og hvem du er. Du hadde aldri vært noe som helst om ikke det var for andres medmenneskelighet. Du bor i et land hvor folk i flerfoldige år før du ble født har gitt av segselv for å skape et trygt fellesskap. Et godt samfunn du i all din flaks ble født inn i og fikk muligheten til å bli noe regelrett slengt etter deg.
Vis hele sitatet...
Medmenneskelighet er et ideal som de svake prøver å påtvinge de sterke. Et enkeltindivid står fritt til å velge selv om det er medmenneskelig, det er jeg enig i. Jeg er selv medmenneskelig. Men medmenneskelighet bør komme av fri vilje og ikke av tvang. Jeg bør ikke tvinges til å bruke mine ressurser på andre om jeg ikke ønsker det. Vårt nåværende skattesystem medfører at vi blir utsatt for statlig vold om vi ikke gir nesten alt vi tjener til staten, som igjen omfordeler det på en måte giveren ikke nødvendigvis er enig i. Det undertrykker enkeltindividet.
Sist endret av Stratops; 30. oktober 2011 kl. 22:40.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg bør ikke tvinges til å bruke mine ressurser på andre om jeg ikke ønsker det.
Vis hele sitatet...
Jo. Det er nettopp det du bør. Og blir. Av god grunn.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av Stratops Vis innlegg
Medmenneskelighet er et ideal som de svake prøver å påtvinge de sterke. Et enkeltindivid står fritt til å velge selv om det er medmenneskelig, det er jeg enig i. Jeg er selv medmenneskelig. Men medmenneskelighet bør komme av fri vilje og ikke av tvang. Jeg bør ikke tvinges til å bruke mine ressurser på andre om jeg ikke ønsker det. Vårt nåværende skattesystem medfører at vi blir utsatt for statlig vold om vi ikke gir nesten alt vi tjener til staten, som igjen omfordeler det på en måte giveren ikke nødvendigvis er enig i. Det undertrykker enkeltindividet.
Vis hele sitatet...
Poenget er: Du hadde aldri hatt de ressursene du har dersom ikke staten hadde tilrettelagt for deg å komme dit du er kommet. Skatten er vår måte å betale tilbake for alle de muligheter vi er gitt, all hjelpen vi får, og all hjelpen andre måtte trenge. De samme andre som i fortid eller framtid har gitt eller kommer til å gi den samme hjelpen for å sikre deg og ditt vel.

Kort sagt: Den «sterke», jeg antar du snakker om deg selv, ville aldri vært sterk var det ikke for hva medmenneskene har skapt for deg. Du ville vært et svakt individ uten ressurser eller evner.
Sitat av Cadex Vis innlegg
Poenget er: Du hadde aldri hatt de ressursene du har dersom ikke staten hadde tilrettelagt for deg å komme dit du er kommet. Skatten er vår måte å betale tilbake for alle de muligheter vi er gitt, all hjelpen vi får, og all hjelpen andre måtte trenge. De samme andre som i fortid eller framtid har gitt eller kommer til å gi den samme hjelpen for å sikre deg og ditt vel.

Kort sagt: Den «sterke», jeg antar du snakker om deg selv, ville aldri vært sterk var det ikke for hva medmenneskene har skapt for deg. Du ville vært et svakt individ uten ressurser eller evner.
Vis hele sitatet...

Nei det er feil, når det angår de sterke er det staten som aldri hadde hatt de ressursene de har, hadde det ikke vært for folket. Det er folket som har tilrettelagt at staten har kommet dit den har kommet.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av hafnor Vis innlegg
Jeg selv er nokså høyreorientert, liberal og individualistisk. Jeg støtter også USA og NATO. Det er vel to viktige hendelser som har gjort det slik.

[...]

Den andre hendelsen skjedde en dag da jeg gikk i 8. klasse på ungdomsskolen. Vi hadde hatt sløyd og kunne gå hjem tidlig. Vanligvis sjekket jeg nyhetene på tv når jeg kom hjem. Det gjorde jeg også denne tirsdagen. Det første jeg ser når jeg skrur på NRK er to skyskrapere, hvorav det brenner av den ene. Jeg så med en gang at det var WTC, og ble sjokkert over at en flyulykke kunne skje midt i New York. Jeg fortsatte å se på tv, og plutselig kommer et passasjerfly og styrter rett inn i den andre skyskraperen. Jeg husker fortsatt den enorme ildkulen på tv-skjermen. Da ble det klart at USA var under angrep. Jeg satt klistret til skjermen. Noe av det verste jeg så var når de viste en dresskledd mann som hoppet ut av den ene skyskraperen og rett ned i døden. Kort etter kollapset det ene tårnet, og jeg kunne se hvordan asken dekket alt og alle på Manhatten.
Jeg husker også at jeg ble voldsomt provosert når jeg så folk som støttet angrepet, eller som kritiserte USA på det tidspunktet.
Vis hele sitatet...
Herlig ironi at du støtter USA og deres politikk på grunn av noe som rammet de på grunn av nettopp den politikken. Det blir som å si at du støtter mobberen som blir slått ned av mobbeofferet, selv om mobberen slo først.
Sitat av Cadex Vis innlegg
Poenget er: Du hadde aldri hatt de ressursene du har dersom ikke staten hadde tilrettelagt for deg å komme dit du er kommet. Skatten er vår måte å betale tilbake for alle de muligheter vi er gitt, all hjelpen vi får, og all hjelpen andre måtte trenge. De samme andre som i fortid eller framtid har gitt eller kommer til å gi den samme hjelpen for å sikre deg og ditt vel.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke argumentet ditt. Sier du at fordi folk har gitt meg ting er jeg en av de svake? Det er ikke sånn at man må være blant de svake for å være på den mottakende enden av medmenneskelighet. Det er ikke det som er hva vi diskuterer her. Det som er problemet er at svake individer tvinger sterke individer til å være medmenneskelige. Alle deler medmenneskelighet med hverandre.

Sitat av Cadex Vis innlegg
Kort sagt: Den «sterke», jeg antar du snakker om deg selv, ville aldri vært sterk var det ikke for hva medmenneskene har skapt for deg. Du ville vært et svakt individ uten ressurser eller evner.
Vis hele sitatet...
Hva så? Om jeg var en av de svake, ville det gjort argumentet mitt noe mindre riktig?
Vil si at jeg er sosialist med liberal syn på narkotika og er mot bilavgiftene og dyrere bensinprisene. Jeg er egentlig uenig i det meste som sosialistene mener, men fant ikke hvilke politisk ståsted som jeg mener er min ståsted, derfor svarte jeg sosialist. FRP er verste partiet jeg vet om, med all faenskap de gjør og er useriøse også!
Stratops: Når du snakker om svake og sterke mennesker, så er dette innafor dagens økonomiske system. Du kunne like gjerne brukt "rik" og "fattig".

Din videre argumentasjon bygger på to faktorer for å kunne være legitim;
1. At fri vilje (som tradisjonelt forstått innafor blandt annet kristendommen) er reelt og at ethvert individ til enhver tid har absolutt kontroll over sine handlinger og tanker.
2. At dagens økonomiske "spill" er rettferdig, og alle mennesker har like muligheter til å lykkes eller feile (dette er egentlig bare deres egne valg som spiller inn her).

Jeg er uenig i begge. Videre vil jeg også utfordre tanken rundt eiendomsrett, i hvert fall når det omhandler den abstrakte ressursen penger.
Sitat av RonaTa Vis innlegg
Kan det tenkes at det var det sosiale miljøet, gruppetilhørigheten og alt det gode rundt, som gjorde at du det valgte det? Og ikke nødvendigvis politikken i seg selv? Er som oftest slik med sånne subkulturer.
Vis hele sitatet...

Jo, det er nok mye av det, hvertfall før, men ikke like mye nå, har gått veldig min egen vei, selv i min nærmeste omkrets, er vell det forøvrig med de fleste tenker jeg
Da jeg var 14 år og skulle konfirmere meg, var første gang jeg ordtlig begynnte å tenke over hva jeg mente og trodde på. Med en far som lege og mor som sykepleier vokste jeg opp i en typisk norsk vellstående familie, som alltid lot meg velge selv og aldri presset sine egne meninger på meg. I alle fall endte jeg opp med kristen konfirmasjon (mest på grunn kameratene og leiren). Etter 6 måneder med møter, leir og gudstjenester var jeg mer kristen enn jeg noen gang hadde forestilt meg. Jeg møtte opp på kirkemøter og vurderte seriøst et yrke som prest. Jeg elsket å stille meg de store spørsmålene og faktisk ha et svar på det. Men etter hvert som tiden gikk begynte det å gå opp for meg hvor glad gud er i mennesket og hvor mye han dreit i resten av universet. Dette plagde meg. Hvorfor lage så mye vakkert rundt et så enkelt dyr (ikke missforstå meg, menneskets inntligens fasinerer meg). Det var da jeg begynte å se alt som en helhet hvor ingenting er viktigere eller mer verdt en noe annet. De store spørsmålene forblir spørsmål så lenge jeg er menneske. Problemet er at den dag i dag sliter jeg med å sette meg politiske meninger om vi burde leve i et sosiolistisk eller kapetalistisk samfunn, eu eller ikke eu. Jeg sitter fortsatt og fasineres over den blå fargen vi kaller himmelen og den runde gjendstanden vi kaller månen.
Sitat av hafnor Vis innlegg
Den ene hendelsen skjedde i 1999. Jeg var den gang bare elleve år gammel, men likevel var dette noe som beveget meg. Jeg husker jeg så på Dagsrevyen, og de viste bilder fra åpne massegraver på Balkan. Etterpå gikk det en dokumentar hvor en eldre mann fortalte hvordan serberne oppførte seg i kosovoalbanske landsbyer, hvordan serbiske soldater hadde slått inn hodeskallen til en som protesterte. "Hvorfor er det ingen som stopper dette? Hvorfor griper ikke verden inn?" tenkte jeg. Allerede før jeg hadde hørt ordet støttet jeg tanken om humanitær intervensjon. Og da til slutt Clinton og NATO stoppet den etniske rensingen ved å bombe Serbia, så var det det eneste riktige i mine øyne.
Vis hele sitatet...

Nå bør jeg, og må jeg, respektere din egne mening om serbernes "etniske rensning" i Kosovo.
Og ja, respekterer den meningen fullstendig.

MEN; jeg hadde prøvd å være *litt* forsiktig med å dømme etter hva TV sier og viser.
Vestlig media har nok langt ifra vist den omfattende kjeppjagingen som ble gjort MOT serberne - av kosovoalbanerne, etter at krigen tok slutt.

Jeg prøver å påpeker det, pga at Balkan-"greiene" har vært svært lite i norsk media fra og med 2000 (ca) - skyldes 9/11, Afgh, Irak, Bush, 08valget i Statene, Krakket + +.
Derfor vet egentlig ikke den jevne mannen i gata så mye om hva som er egentlig forskjellen mellom Kroatia, Kosovo, Bosnia, Serbia, Milosevic, Tudjman og det der - selv om det hendte nesten midt i Europa for ikke så lang tid siden!

Eller kudos for engasjement!

*Ellers skal det stå!
-Grunnleggende verdier som jeg har hatt siden jeg har vært yngre.
-Bill Hicks, og stand up komedie åpnet for mange nye idèer
-Punk musikk sammen med stand up komedie førte meg inn til en filosofi;fri-tenking: baser alt på logikk, bevis, diskusjoner. -Dogmer og trangsynthet er menneskets værste fiende.
-samfunnet og mennesker er dynamisk og forandrer seg konstant. All politikk burde derfor reflektere dette så mye som mulig; hvis nytt bevis kommer opp, burde man ta dette i betraktning - pragmatisme er nøkkelen.
Sitat av MoonShroom Vis innlegg
Jeg sitter fortsatt og fasineres over den blå fargen vi kaller himmelen og den runde gjendstanden vi kaller månen.
Vis hele sitatet...
Begynt på videregående eller? Lærer litt av hvert i naturfagen, vettu. F.eks. om bølgelengdene til synlig lys
Sist endret av Murdergoon; 5. november 2011 kl. 02:20.
Jeg er anarkokapitalist og ble det som et følge av å lese Hans-Hermann Hoppe.

Hater hjernedøde sosialister som bare repeterer slagord, og misliker sterkt krigsgira høyre-folk.

Hva er anarko-kapitalisme for alle utenforestående:

Hater staten
Hater krig
Hater aggressiv vold
Elsker fred og sivilisasjon

Det hele kan oppsummeres i et prinsipp: ikke-aggresjons prinsippet.

Begynner du å benytte vold kan andre benytte vold imot deg i selvforsvar, mens så lenge du ikke benytter vold er du fri. Staten er dermed en ugyldig institusjon og privat eiendomsrett står over enhver påfunnet "statlig" eller "kollektiv" lov.
Tja, gudene vet. Har vært nasjonalist siden jeg var 12.
Har dsv fått alt for mye rett i det jeg har stått for i 20 år.
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Tja, gudene vet. Har vært nasjonalist siden jeg var 12.
Har dsv fått alt for mye rett i det jeg har stått for i 20 år.
Vis hele sitatet...
Kunne du utdype? Hvilke ting er det du (og nasjonalismen) har hatt rett i de siste 20 årene?
Vokste opp med høyrevendte foreldre, men de har aldri på NOEN måte presset sine meninger på meg. Jeg visste vel ikke hva de stemte en gang før jeg ble 13-14 år.

Selv er jeg sosialliberalist, hvis jeg har forstått det ordet rett. Sammen for fellesskapet, men med tyngde på personlig frihet. Og ja, folk med mye penger bør tvinges til å skatte mer for å hjelpe mer uheldige mennesker. Det er ekstreme lønnsforskjeller i dagens samfunn, fordi folk påstår at de har "jobbet hardt" og "fortjener mer". Vi er alle like. Du er kanskje flink og smart, men det var isåfall din bakgrunn, oppvekst og dine gener som førte til dette, og dette er ingenting annet enn flaks.

Mange jeg ser opp til som virkelig har stått på og jobbet hardt for å være i en god posisjon og med høy lønn, men det finnes ingen mennesker som fortjener å sitte med en årslønn på 10 mill pluss bare fordi de har "jobbet hardt" når det finnes folk, selv i det norske samfunn, som sulter! Vil ikke si jeg hadde gitt bort alle de pengene selv, men å skatte 50%? Med glede.

Liberalismen kommer vel mer inn på personlig frihet i forhold til sitt eget privatliv og sin egen kropp. Vil man kunne gå ut av huset uten et kamera pekt opp i trynet og duppedingser som stadig sporer opp hvor du er, er man ikke nødvendigvis kriminell. Samtidig er det mye med ruspolitikken jeg syns er feil. Jeg gir f i hva du putter i din egen kropp så lenge man har fått god innformasjon og hjelp til å gjøre riktige valg. Om du fortsatt velger å fucke opp ditt eget liv er det helt greit for meg, og jeg skatter gjerne ekstra for at alle skal ha nettopp den muligheten, til å gjøre hva de vil. Skal vi liksom nekte en basehopper som det gikk litt galt for sykehusopphold, fordi han driver med ekstremsport? Hva med trafikanter? Skal vi nekte dem behandling på sykehuset fordi de absolutt måtte spare de 10 jævla minuttene det hadde tatt å gå til jobb?
Sist endret av bamsegutt; 11. november 2011 kl. 19:48.
Generelt oppveksten min som formet hvilke ting jeg prioriterer. Et ønske om å hjelpe de som er vanskeligstilte i dagens samfunn (f.eks. narkomane), samtidig som jeg ønsker en god miljøpolitikk.

Selv er jeg og sosial-liberal og mener at alle skal ha like muligheter slik at man kan ta egne valg og forme sitt eget liv. Om du har rike eller fattige foreldre skal ikke gi deg ulike muligheter. Derfor mener jeg velferdsstaten er viktig, og et utdanning uten klasseskiller.

Jeg mener og at med selvstendige valg og selvstendig frihet vil noen på et eller annet punkt velge feil; og dette må samfunnet tillate. Det må være lov å gjøre dumme valg å få en ny sjanse, og her har vi som samfunn et fellesansvar.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av LettMelk Vis innlegg
Staten er dermed en ugyldig institusjon og privat eiendomsrett står over enhver påfunnet "statlig" eller "kollektiv" lov.
Vis hele sitatet...
Men korleis funderer du eigedomsrett da? Det er jo resultat av ein sterk stat som har makt nok til å framtvinge eigedomsretten eller resultat av voldsbruk, og er på ingen måte ein naturgitt rett.
Bra å se at det er flere sosial-liberale her

Det som i størst grad har formet mitt politiske ståsted er vel at jeg fra tidlig alder har vært eksponert for de "svake" og dårligst stilte i samfunnet; narkomane, andre rusavhengige, fysisk skadde, mennesker med psykiske lidelser osv. Jeg ble også selv skadet da jeg var svært ung, og utviklet senere et rusproblem som nå er tatt hånd om.

Alle erfaringene mine fikk meg til å tenke: Hvordan klarer vi å bevege oss mot et samfunn hvor alle har så like muligheter som mulig uavhengig av gener og miljø? Hvordan forhindrer vi at mennesker faller utenfor, og hvordan hjelper vi de som faller opp igjen? Pragmatisk tankegang ble også essensielt, med tanke på at alle lover som vedtas skal kunne rettferdiggjøres ved at "benefit to society"/"inngripen i frihet"-indexen skal være minst 1 (i den grad det er mulig å kvantifisere samfunnsfag). Ved å applisere disse tankegangene kom jeg etter hvert fram til at sosial-liberalisme er en av de ideologiene som fungerer best. Jeg føler dog at vårt Venstre ligger for langt på høyresiden i økonomisk politikk...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Men korleis funderer du eigedomsrett da? Det er jo resultat av ein sterk stat som har makt nok til å framtvinge eigedomsretten eller resultat av voldsbruk, og er på ingen måte ein naturgitt rett.
Vis hele sitatet...
Eiendomsrett har ingen nødvendighet for en stat, det har historisk blitt opprettholdt ved hjelp av selvforsvar.

Det trengs ingen sterk stat for det, og alle kulturer sine historie(Norge, Somalia, USA, Mongolia osv.) er et eksempel på det.

Staten som en beskytter av privat eiendom er en motsigelse i min oppfatning. En organisasjon som bryter privat eiendom er nødvendig for å opprettholde privat eiendom ?

Nei.
Det er hovedkilden til ødeleggelse av privat eiendomsretten og det er privat eiendom i seg selv som kan best beskytte privat eiendom igjennom selvforsvar, samarbeid med andre mennesker(familie, klan, covenant osv.) og innleie av beskyttelsestjenester(Securitas osv.).

Det finnes utrolige mengder av litteratur og informasjon på dette, så hvis det jeg sier høres rart ut kan du sende meg en pm og kan anbefale relevant litteratur.
Sosialist.

Mitt politiske syn begynte å ta form i 14-årsalderen, og jeg føler meg utrolig falsk og ungdomsopprørsk som innrømmer det, men det som formet mitt politiske syn var britisk punk. De tingene som Rotten, Strummer og co tåle fra en kapitalist regjering gjennom 70-tallet viste meg virkelig baksiden av den skinnende mynten kapitalisme. Jeg har aldri vært spesielt glad i noen form for overklasse. Jeg har aldri vært spesielt opptatt av ting som nasjonal identitet, å bevare kulturen osv. Det virket bare naturlig å gå til venstresiden.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Det som har tilspisset mitt politiske ståsted er den inkompetansen hele den rødgrønne regjeringen utstråler. Jeg har valgt å avstå fra alle debatter som inneholder politikk fordi jeg både er blå, mørkeblå, grønn og rød. Jeg er alle fargene, jeg er en mixet person, det eneste som får meg til å mislike den røde siden i norge er inkompetansen.... Oh gid... vi har nå 2 politihelikoptre! Tenk! 2 stykker! Før 22.7 hadde vi ett som ikke fungerte 24/7. Tenk..... på avgiftene som øker hvert år, tenk på alle skattene.... tenk på veien som forvitrer fordi regjeringen er opptatt med å sette ned en komite som skal se på at veien forvitrer slik at de har noe skriftlig som de kan gi til regjeringen slik at regjeringen kan sette ned atter en komite som kan se over komite nr. 1s arbeide osv....

Nei, nei... Ved regjeringsvalget blir jeg svært forbauset hvis folk tror på den sleipe fisken Stoltenberg og kompani. Kjære ap'ere kos dere med en bil, f.eks. en BMW til 1m i norge.... Samme bilen koster 300-400k i Tyskland og veiene deres er kjørbare, vi må jo nesten ha traktor for å komme oss frem.
Sist endret av uaexed; 19. november 2011 kl. 01:57.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Det som har tilspisset mitt politiske ståsted er den inkompetansen hele den rødgrønne regjeringen utstråler. Jeg har valgt å avstå fra alle debatter som inneholder politikk fordi jeg både er blå, mørkeblå, grønn og rød. Jeg er alle fargene, jeg er en mixet person, det eneste som får meg til å mislike den røde siden i norge er inkompetansen.... Oh gid... vi har nå 2 politihelikoptre! Tenk! 2 stykker! Før 22.7 hadde vi ett som ikke fungerte 24/7. Tenk..... på avgiftene som øker hvert år, tenk på alle skattene.... tenk på veien som forvitrer fordi regjeringen er opptatt med å sette ned en komite som skal se på at veien forvitrer slik at de har noe skriftlig som de kan gi til regjeringen slik at regjeringen kan sette ned atter en komite som kan se over komite nr. 1s arbeide osv....

Nei, nei... Ved regjeringsvalget blir jeg svært forbauset hvis folk tror på den sleipe fisken Stoltenberg og kompani. Kjære ap'ere kos dere med en bil, f.eks. en BMW til 1m i norge.... Samme bilen koster 300-400k i Tyskland og veiene deres er kjørbare, vi må jo nesten ha traktor for å komme oss frem.
Vis hele sitatet...
Hva synes du om tidligere regjeringer, som f.eks. Bondevik 2- eller Willoch-regjeringens innsats da?