Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1233
Following takes place:

Innkalt til militærtjeneste. Søkte siviltjeneste. Innvilget. Tjenestegjorde i 2 mnd, før avskjediget fra tjenestested pga misnøye (fra deres side). Men IKKE utskrevet fra siviltjeneste.

Nå:

Innkalt til siviltjeneste igjen, til januar. Ønsker absolutt ikke dette her. I det hele tatt. Folk sier man trenger legeattest for å slippe ut.

Case:

Dersom jeg lar vær å møte opp, vil dette få konsekvenser? Har hørt om alle de som har fått militærinnkallelse, men utelatt oppmøte, uten konsekvenser. Noen som har erfaringer/tanker å dele?
Gå til en lege og si du sliter depresjon/angst etc, da blir du nok fritatt.
The lucky one
PairADice's Avatar
Trådstarter
Holder det bare å "sii til legen at jeg sliter", så er jeg trygg? Han skal ikke begynne å ta whatever han kan av tester?
Fravær over 7 dager blir sivil straff. Vet ikke om dette gjelder siviltjeneste. Snakk med konsulenten din (står mest sannsynlig nederst på brevet) og forklar at det holder på å vippe over for deg.
Sitat av PairADice Vis innlegg
Holder det bare å "sii til legen at jeg sliter", så er jeg trygg? Han skal ikke begynne å ta whatever han kan av tester?
Vis hele sitatet...
Jeg gikk ihvertfall til legen, spørte han meg "Har du lyst?" hvor jeg svarer Nei:

OK sier legen, da skriver vi fritak.

Men kankskje greit å ha en depresjon i bakhånd og skylle på
Tester? Aldri hørt om.
The lucky one
PairADice's Avatar
Trådstarter
Hm, hørtes jo forskrekkelig enkelt ut. Var jo innom Doc Oc for bipolaritet rett før sommer. Dette kan jo faktisk funke.
Utrolig lett å slippe! Vær glad du er norsk
Hehe ja, det klarer du lett, spiller du kortene dine riktig
The lucky one
PairADice's Avatar
Trådstarter
Digg! Da blir det telefon til Doc Oc i morgen! Takker for svar/hjelp/kommentarer/whatnot.
sound like a plan
Du må ikke gå til Doc Oc. I følge vikipedia er han en gal vitenskapsmann.

Du slipper sikkert siviltjenesten, men hvem vet om du våkner opp med hjernen operert inn i skallen til en orangutang?

http://en.wikipedia.org/wiki/Doc_Oc