Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  176 21031
Da jeg vokste opp hadde familien min tradisjon med en såkalt 'pannekakefredag'. Jeg har derfor blitt veldig glad i nettopp pannekaker. Hvordan 2k kom inn der aner jeg ikke, men syntes det har en fin klang. =I)
Sitat av pannekake2k Vis innlegg
Da jeg vokste opp hadde familien min tradisjon med en såkalt 'pannekakefredag'. Jeg har derfor blitt veldig glad i nettopp pannekaker. Hvordan 2k kom inn der aner jeg ikke, men syntes det har en fin klang. =I)
Vis hele sitatet...

Det første som slo meg der med ''2k'' var at du spiste noe innih****** mye pannekaker
oookay, mitt nick fant jeg på rett og slett fordi jeg nesten daua i en kraftig bilulykke, derav "roadkill" :P
Mitt nick kommer fra mine dager som kickboxinginstruktør, der jeg ble kalt "Englefjes".
Nicket mitt er en mix av to uttrykk som jeg kom på når jeg var hekta på CS i gamle dager.

Pwn is a leetspeak slang term derived from the verb own, as meaning to appropriate or to conquer to gain ownership.

Punani: the Kanaka Maoli (native Hawaiian) word for the female genatalia. Literal translation is beautiful and/or splendid flower.

Admiral fordi det ganske enkelt oser av awesomeness, Skog er fra en fjern same slekt. Hvordan disse to ble sammensatt og gjort til mitt nick er vanskelig å si, bare ble sånn :P
Mitt kommer åpenbart fra Pokèmon og Snorlax var min favoritt. Men det kommer også fra en CS-spiller som kallte seg for Snorlaxxx da han spillte i klanen 'The Pubmasters'.
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Jeg så et bilde, helt random en gang for lengesiden, derav nicket hellotitty. har beholdt det fordi det er awesome og har fått folk til og trekke på smilebåndet. (:
Vis hele sitatet...
Du fikk meg til å trekke på smilebåndet så sent om det er nå. Cred!!
Luxis4

vell 2 ting
det kom først fra
L - Andre bokstaven i navne mitt (Alexander)
U - en random bokstav som IKKE er i etternavne mitt ... jeg har et veldig langt etternavn som har ganske mange bokstaver x) )
X - 4 bokstaven i navne mitt og fordi jeg skrives med X og ikke ks
I - Random bokstav i etternavne mitt
S - fordi jeg skrives med X og ikke ks! så ... for de som skriver feil... det er feil
og 4 - hvis vi skal være litt 1337 leet så betyr det A ... for alexander

Luxis4
så fant jeg ut av det lignet sykt på en pokemon som skulla etterligne en ''katt'' og jeg elsker katter så det passet perfekt
Asmondai er en av flere måter du kan skrive navnet til den sumeriske erkedemonen for perversiteter
VegBerg: Dette ble brukt første gang da jeg var 7 år for å lage MSN, dette var egentlig ikke min idé men kom fra min stefar for å forkorte mitt for og etternavn. Helt til jeg var 12 så har Hamtaro10 vært brukt en del siden jeg var hekta på det når jeg var mindre, etterhvert innså jeg at navnet var teit og bytta tilbake til VegBerg, problemet er da at det er umulig for utenlandske å uttale det riktig, så da sier man bare VgB (Vee-Gjee-Bee) som er enkelt å uttale. Jeg har også brukt 97-ending på navnet og droppa e'en pga. opptatte nicks.

Håper du lærte litt mer av dette norgemann!
Ståle = ztaale, bytta S-en med en z fordi det var kult for 12 år siden og å-en måtte vike for dobbelt A siden CM serien ikke støtta æøå
Sitat av ztaale Vis innlegg
Ståle = ztaale, bytta S-en med en z fordi det var kult for 12 år siden og å-en måtte vike for dobbelt A siden CM serien ikke støtta æøå
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt kult, så lenge det ikke blir ZzZZZzzzzzZtaale som det er mange som gjør i dag
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mitt er enkelt og greit fordi jeg heter Brandsborg til etternavn og lykketallet mitt er 7
Har mitt fra denne sangen: http://www.youtube.com/watch?v=H7X5WNLYjnI En jeg jobba med sommeren 2008 viste meg den. Måtte ha et nick og fant ikke på noe bedre en Viscus
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Nicket mitt sier seg selv egentlig. Har gjennom tiden hatt vanen å skrive litt fort på tastaturet uten å bry meg om å rette på skriveleifer. En bieffekt av den raske skrivingen ble da at jeg klarte å holde inne shift knappen på de 2-3 første bokstavene jeg skrev. Herav, STickyshift
..you figure it out
▼ ... over en måned senere ... ▼
Mitt nickname?... Tja... ELSKER pommfri! Og er litt smårar =P
The-kid, fordi det er slik jeg føler meg
Maling, drikker det hveeeer morgen.

-123 var pga av opptatt nickname på freak.
Sist endret av maling; 19. oktober 2010 kl. 23:39.
Ratex enkelt og greit fordi jeg som mange andre her har vært H4x0R på cs og måtte ha noe med en x. For mange år siden brukt på den fantastiske måten RaTeX
Sist endret av Hydroide; 19. oktober 2010 kl. 23:47.
Historien bak mitt nick tok sted for rundt når jeg var på aldern av 10 år, og hadde kjøpt meg WC3, etter mange gode stunder på Campaign oppdaget jeg at det var en online funksjon og tenkte, "ooo, jeg kan spille med mennesker rundt omkring i verden? fuck yeah". Og deretter begynte jeg å spille en del online, så fikk jeg en "whisper" ingame fra en eller feit asiater som bodde i England, som trengte medlemmer for sin clan.

Konseptet med denne klanen var at man skulle kalle seg "MC" først også et eller annet nick. Jeg tenkte litt og tenkte..hmm "Iron" er ganske tøft (ettersom jeg digget Black Sabbath- Iron Man sangen på den tiden!), det er tøft, solid, og mandig!

Så derfor ble det "MCIRON" til slutt. Men har begynt å tenke i ettertid at det betyr (direkt oversatt til norsk fra engelsk) at det kan også tolkes som "MC STRYKEJERN" Men jaja, jeg holder meg til at det tolkes som "MC jern" forløpig
Jeg heter Fredrik og er Tha Man.
Neida... Er en stund siden så husker ikke nøyaktig, men etter avataren og dømme var det nok noe rastafari inni bilde.
Dyrdal, fordi SSeXmget24 var opptatt..
Mitt nick er gammelt og velbrukt. Det skriver seg helt tilbake til 2002.

Jeg var på dette tidspunktet engasjert i en del brennheite diskusjoner mellom kristne og ateister på dagbladets debattsider. Min rolle var en slags opposisjonell fritenker som sparket i begge retningene under navnet "Judas Iskariot Erectus" med undertittelen "Judas Iskariot, den oppstandne, han som er oppreist for mennneksets skyld. På dette tidspunktet kunne hvem som helst opprette et hvilket som helst nick når som helst, og skrive hva som helst. Dette er interessant, fordi i et forum med en slik grad av åpenhet, kan man faktisk opprette to identiteter, la disse to "diskutere" med hverandre, muligens introdusere en tredje osv. Hvis noen av dem blir utestengt, er det bare å opprette en ny identitet som kommer inn fra en annen kant og fortsetter å slenge dritt.

På dette tidspunktet hadde de kristne, som stod steilt i mot ateistene, opprettet sitt eget forum, "kristendom for kristne" med en egen administrator, Syvendedagsadventisten Roger Aak, som med fullmakt fra Dagbladets nettansvarlige Astrid Meland liksom skulle sitte der og avgjøre hvem som var kristen nok til å delta på forumet hans. Altså et diskusjonsforum som var opprettet i den hensikt å unngå diskusjon, administrert av en meget trangsynt kristenfundamentalist - og under de gitte betingelser jeg har skissert ovenfor. Det er selvsagt å be om trøbbel. Hvem har rett til å si at Judas Iskariot Erectus ikke er kristen? For ikke å snakke om Judas Iskariot Erectus1, eller Judas Iskariot Erectus001 osv.

Dette var selvsagt for godt til å være sant. Hvis kristne ikke er interessert i å få sine dogmer utfordret i en åpen diskusjon, lar de bare være å diskutere. Villigheten til diskusjon var det imidlertid ikke mangel på, men sensuren av alle synspunkter som ikke var "kristne" nok, ble etter hvert et teknisk problem. Paralelt med dette foregikk det diskusjoner på andre fora omkring temaer relatert til rasisme, kulturforskjeller, Islam etc med til tider høy temperatur og tilsvarende lavt saklighetsnivå. Dagbladet, Norges mest liberale avis, måtte etter hvert ta stilling til hvilken grad av anonymitet de kunne tillate sine debattdeltakere på en arena hvor de i siste instans satt med det redaksjonelle og juridiske ansvaret.

Enden på visa ble krav om registrering, strengt knyttet opp mot identitet, nærmere bestemt mobiltelefonnummer. Jeg er sannnsynligvis en av de siste i Norge som gikk til anskaffelse av mobiltelefon, ene og alene i den hensikt å få tilgang til et nettforum. Altså nettforumet "Kristendom for Kristne". Den hellige gral. Men hva skulle jeg kalle meg?

Denne gangen hadde jeg ikke råd til å bli utestengt. Ytringsfriheten var begrenset, og den hadde sin pris. Jeg måtte velge en identitet som var diplomatisk, men samtidig hadde evnen til brodd og opposisjon, en sleip katt som kunne manøvrere inne i fiendeland under full kamuflasje.

Bibelhistorien i det nye testamentet forteller om ypperstepresten Kaifas, Annas og medlemmene av de eldstes råd (San Hedrin), fariseere og sadukeere som var fiendlig innstillte til Jesus fra Nasaret. Men det fortelles også om rådsmedlemmer som sympatiserte med den opposisjonelle, den mest kjente av dem er Josef av Aramitea, som tok hånd om Jesu legeme. Mindre kjent er Nikodemus, om hvem det blir fortalt at han holdt sine synspunkter skjult i rådet, men var en slags hemmelig sympatisør. Herav stammer uttrykket "kommer som en Nikodemus om natten". Dette blir tradisjonellt assiosiert med feighet. Hvis man ligner forumet "Kristendommen for kristne" med "San Hedrin", ser man at den som vil være medlem, ikke har noe annet valg enn å virke på en diplomatisk måte, akkurat slik som Nikodemus. Legger man til en c, får man NICKodemus, altså et nick med et påsydd odemus. Dette har siden vært mitt faste nick, i alle sammenhenger hvor dette kreves. En gang møtte jeg en israeler i en sjakkturnering, som komplimenterte meg som "a member of the great San Hedrin". Jeg forstod faktisk ikke hva han mente i farta. Og tapte så det suste.
Eg såg på filmen Demolution man og ville ikkje kopiere fulstendigt så det vart Demolution guy :P
Sitat av Demolution guy Vis innlegg
Eg såg på filmen Demolution man og ville ikkje kopiere fulstendigt så det vart Demolution guy :P
Vis hele sitatet...
Synd at filmen heter Demolition Man da.

Nicket mitt er fra verdens mest fantastiske album: http://no.wikipedia.org/wiki/Close_to_the_Edge