Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 825
Jeg sitter for øyeblikket i 3D Studio Max samtidig som jeg er totalt nabb. Jeg har sett utallige tutorials og prøvd å søke etter andre, men siden jeg ikke kan så veldig mye er jeg usikker på hva jeg skal søke etter.

Jeg har en ferdiglaget 3D-objekt som jeg skal rendre veldig korte snutter av. Dette skal brukes i diverse sammenhenger, men jeg klarer rett og slett ikke å lage nye frames hvor jeg beveger kameraet (objektet skal stå i ro). Er det noen som har litt erfaring som kan fortelle meg hvordan jeg gjør det eller kanskje sikte til en tutorial hvor man gjør akkurat dette?

3D-objektet mitt skal altså ikke bevege seg, men "kameraet" skal zoome inn og 'svinge' samtidig. Det er ikke noe problem å bruke ensfarvet bakgrunn og bevege objektet, men jeg klarer liksom ikke det heller. Dette er kanskje noe som tar flere uker å lære seg?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Stund siden jeg drev med 3Dsmax, men litt husker jeg enda.
Man kan lage "paths" eller baner som kameraet eller hvilket som helst annet objekt følger etter:

http://www.cadtutor.net/dd/studio/walkm5/walkm5.html

Her er en liten tutorial som tar for seg paths
Dynabyte
dynamite's Avatar
Trådstarter
Ace! Det var akkurat det jeg lette etter. On the spot! Du får din lønn i himmelen.