Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 6786
Hola! Er ute etter Internett i Trondheim fra august til desember, men ser at alle operatører opererer med 12. måneders bindingstid. Denne kan evt. brytes for en pris på røffly 1000 kroner, men i første omgang er jeg ute etter "rimelig" bindingsfri Internett, om noen kjenner til dette.

Og hvor godt fungerer egentlig mobilt Internett, er dette noe som burde vurderes?
Om du bare har tenkt å surfe på nett så er mobilt bredbånd meget brukbart (Da ifra netcom, siden telehor tar blodpris)
Men om du har planer om å spille o.l, og i enkelte tilfeller benytter deg av spotify. Samt nedlastning så er det stortsett bare å glemme M-B.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Binding? ADSL får du uten binding, mot å betale ei avgift på et par tre-hundrelapper når du bestiller det.

Mobil netttilkopling får du for månedsprisen, utan ekstra kostnad, men du må stortsett ha binding for å få modemet gratis. Vil du ikkje binde deg må du betale meir for modem.
Solkongen
Keyser Söze's Avatar
Trådstarter
Jo, spilling er nok litt av planen.

Jeg har bare snakket med Tafjord Mimer og Nextgentel - Men ingen av de tilbød bindingsfritt Internett mot ekstra penger, de oppga bindingsbrudd som eneste alternativ. Da er vel 1000,- for å komme seg ut kanskje det rimeligste alternativet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Huhm, bestilte ADSL fra telenor i forgårs, og da var det valg om 12 måneders binding eller 299,- i etableringsgebyr, og kun det - ingenting anna.
Solkongen
Keyser Söze's Avatar
Trådstarter
Ah, takk. Da skal jeg sjekke opp Telenor nærmere.
Det er nå ikke lov i Norge å kreve binding på 12 mnd, uten å gi noen former for ekstra goder (f.eks gratis modem)

Så ta heller å spør om du kan få kjøpe modem hos de, og samtidig bli kunde, uten binding.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Det er nå ikke lov i Norge å kreve binding på 12 mnd, uten å gi noen former for ekstra goder (f.eks gratis modem)
Vis hele sitatet...
Kilde er du snill.

Det er vel stortsett opp til dei som inngår avtalen, med mindre det er urimelege krav. Eg kan ikkje tenkje meg at eitt års bindingstid er eit urimeleg krav...
http://www.dinside.no/819600/slutt-paa-avtaletid

Her har man en sak som omhandler akkurat det...
Gjelder tho mobiltelefoner, men tviler sterkt på at det ikke gjelder bredbånds abm også.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
http://www.dinside.no/819600/slutt-paa-avtaletid

Her har man en sak som omhandler akkurat det...
Gjelder tho mobiltelefoner, men tviler sterkt på at det ikke gjelder bredbånds abm også.
Vis hele sitatet...
Da er det påfallande at samtlige norske ISPer har den praksisen, uten at media skriker opp om det. Brukerklagenemda har heller ikkje kommentert bindingstid på ekomtenester uten motyting.
"Om du bare har tenkt å surfe på nett så er mobilt bredbånd meget brukbart (Da ifra netcom, siden telehor tar blodpris)"
Personlig var jeg MEGET misfornøyd med mitt NetCom Connect mobile "bredbånd," og det også til vanlig surfing. Billig, javel, men det var treeeegt, datt til stadighet ut og brukte en USB-port mer enn en ble forledet til å tro ut fra reklamen.
OK, så leste jeg ikke spesifikasjonene godt nok før jeg slo til, men det var uansett penger ut av vinduet. Elendig og sur support også....
Shred: Det er ikke netcom sin feil, det er MB sin feil.... Enkelt og grett.
Sist endret av Blackkoz; 5. august 2009 kl. 22:16.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
http://www.dinside.no/819600/slutt-paa-avtaletid

Her har man en sak som omhandler akkurat det...
Gjelder tho mobiltelefoner, men tviler sterkt på at det ikke gjelder bredbånds abm også.
Vis hele sitatet...
Bredbånd og mobiltelefon er to vidt forskjellige ting. Er unødvendig å uttale seg om slike ting når du tydeligvis ikke har begreper om hvilke kostnadsforskjeller som er involverte.
Mobilt Bredbånd fra Telenor fungerer utmerket gitt at du befinner deg i en HSDPA(super 3g) sone. Dette er nå i alle byer i Norge. Det funker for eksempel fint til youtube uten å vente på buffring. Midt inne i Oslo når alle bruker det faller hastigheten noe pga. belastning i nettet. Men stort sett helt ok.