Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3030
Heisann Freaks!

Har et lite scenario jeg ønsker å dele med dere, og gjerne få noen tilbakemeldinger på. Jeg ønsker å påpeke på forhånd at moralisering hører hjemme et annet sted da jeg kun ønsker tilbakemeldinger relatert til mine spørsmål. (Ref: FAQ)

For en liten stund tilbake dro jeg ut og kjøpte heroin. Endte opp med å kjøpe 5g. Uansett, jeg tok meg et par små trekk for så å kjøre hjem. Da jeg var kommet et lite stykke, så jeg blålysa bak meg og jeg ble stoppa. Noen hadde tydeligvis ringt politiet fordi de så at jeg svinge litt av og til og de trodde jeg hadde drukket (Jeg holdte faktisk på med mobilen siden den hang i mobilholderen i fronten så jeg drev og tekstet, så derfor sjangla bilen litt).
Jeg ble så tatt ut av bilen og de mistenkte meg for å være rusa, så de kjørte meg til sykehuset og tok blodprøve. I bilen så fant de jo selvfølgelig de 5g og tok bilen med seg for de ville ransake hele bilen.
Jeg ble fratatt lappen der og da uten noe informasjon what so ever og bilen fikk jeg ikke tilbake dagen etter, så jeg måtte ta bussen hjem. Etter noen dager så ringte jeg politiet og hørte om når jeg kunne få bilen tilbake, men ingen kunne gi meg svar, så jeg måtte bare vente. Etter 1 uke, ringte jeg igjen og da sa de at Viking hadde bilen så jeg var nødt til å ringe de og høre..

Jeg ringte Viking og hørte om jeg kunne hente bilen, men de sa jeg måtte vente fordi politiet holdt på med bilen. Da ble jeg skikkelig forbanna fordi ingen kunne gi meg et ordentlig svar.. En til uke hadde gått og jeg fikk en tlf fra Viking og ble spurt om når jeg kunne hente bilen. Jeg sa at jeg måtte hente den ila uka fordi jeg måtte ha med meg en som hadde lappen, så den måtte bare bli stående der en liten stund til. Og det var helt greit for de og bilen stod der frem til jeg kunne hente den. Da hadde det gått en måned og da fikk jeg endelig tid til å hente bilen, så da vi kom frem så sa de at jeg måtte betale 4000kr fordi den hadde stått der så lenge. Kjente jeg ble forbanna og sa at INGEN hadde gitt beskjed eller sagt at det kostet 100kr dagen for å ha bilen stående der! Neida, sånn var reglene så hadde bare med å betale, men fikk pruta ned en 1000-lapp..

Da jeg fikk nøklene og åpnet bildøra, ble jeg møtt med gris og ødelagte vindusviskere.. Det var møkkete på alle setene og masse hundespor og søppel og annet dritt som ikke var der da jeg ble stoppet. Politiet hadde ransaket hele bilen og det virker nesten som om de har tatt av deler på bilen (og det er jo forsåvidt greit, da det er et ypperlig sted å smugle dop, men de kunne da for all del ha skrudd alt skikkelig på plass igjen), for hele bilen vibrerte og brumma og de fremste vindusviskerne var ødelagt! Jeg ble så sjokkert. Ble rett og slett lei meg. At politiet kan gjøre noe sånt! ''Hvordan i all verden skal jeg få kjørt den hjem nå!?'' Tenkte jeg.

Så det jeg lurer på da er hva gir politiet rett til å faktisk ødelegge bilen og skitne den til på den måten og hvertfall når det er flekker som aldri går bort? Nå får jeg hvertfall ikke solgt bilen til den egentlige prisen, liksom.
Finnes det noe regler for sånt?

Og det at hverken politiet eller Viking sa at det kostet å ha bilen stående der. Høres dette rettferdig ut? Og de gidder ikke fortelle hva de har gjort med bilen engang. (Jeg vet selv at de ikke fant noe mer i bilen uansett)
Greit, jeg ble stoppa med heroin i bilen, men det å bli ''behandla'' på den måten?
''Værsågod, her får du en herpa bil tilbake. Du må betale for å fikse bilen som vi har ødelagt.''

Hva er det jeg har rettigheter til? Jeg tok hvertfall bilder og alt før vi satt oss i bilen.

Er selvfølgelig ikke stolt over situasjonen, bare så det er avklart. Helt klart noe jeg ikke kommer til å gjenta.

Håper noen kan gi meg svar!
Takker og bukker.

Da jeg skriver at vindusviskerne er ødelagt så mener jeg at motoren til viskerne sliter med å dra, og beveger seg kun noen millimeter. Skulle jo da tro at dette kan ha skjedd ifm. ransakingen da de fungerte ypperlig tidligere..
Sist endret av 4ntivirus; 12. april 2018 kl. 21:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Selvfølgelig koster det penger å ha bilen stående inntauet. Det vet ALLE i dette landet.
Kostnad for å ha bilen på Viking + tap ifm med skade på bil må da være bagateller i forhold til bøter og evt fengselsstraff i denne saken.

Politiet bruker heller ikke å herpe bilene til alle og en hver, men hvis de hadde god nok grunn til mistanke (besittlse av heroin og kjøring i påvirket tilstand) burde det være greit å gjennomsøke bilen grundig, til tross for at det kan bli skader på bilen.

Hadde man for eksempel bare hatt litt røde øyne, eller testet positivt på de nye spyttprøvene, og ingen konkret grunn til mistanke, kan man kanskje si det er hadde vært urimelig å demontere hele bilen for å lete etter stoff.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
7 0
Sitat av plohg Vis innlegg
Hadde man for eksempel bare hatt litt røde øyne, eller testet positivt på de nye spyttprøvene, og ingen konkret grunn til mistanke, kan man kanskje si det er hadde vært urimelig å demontere hele bilen for å lete etter stoff.
Vis hele sitatet...
Ja, greia var jo den at med en gang han kom til døra mi, så tok han tak i døra og dro meg ut og faktisk ropte ''Jeg SER du er rusa!'' Uten at jeg fikk sagt noe som helst.
Fant stoffet i front og dro meg så til sykehuset for å ta blodprøve. Så ikke mer til den bilen da.. Virker det fortsatt rimelig?

Sitat av dggr Vis innlegg
Selvfølgelig koster det penger å ha bilen stående inntauet. Det vet ALLE i dette landet.
Vis hele sitatet...
Men jeg visste det jo ikke..?
Er jo ikke en selvfølge at ALLE vet det..
Sist endret av 4ntivirus; 27. april 2018 kl. 00:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Jeg hadde røyka litt heroin før jeg kjørte, men det var ikke DERFOR jeg vingla sånn at folk ringte politiet - nei, det var fordi jeg holdt på med mobilen og skrev meldinger!"
Ikke lenger i hi
Ingley's Avatar
Tror vel egentlig ikke du har så mye du skulle sagt i denne saken. Er nok bedre å bare ta tapet og lære av sine feil.
Sitat av Ingley Vis innlegg
Tror vel egentlig ikke du har så mye du skulle sagt i denne saken. Er nok bedre å bare ta tapet og lære av sine feil.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke enig.

TS kjørte ulovlig ruset på heroin og ble tatt for det. Det skal han straffes for, og kommer til å bli det. At politiet deretter skitner til bilen hans og ødelegger deler i ransakelsen uten å ordne opp i det er likevel ikke greit.

Hva om det var din bil det var snakk om? Uten å ha gjort noe ulovlig i forkant ville ingen i Norge ha funnet seg i at bilen ble ransaket og delvis ødelagt i prosessen. I lys av dette er det prinsipielt rimelig at handlingen - altså at politiet ransaker, skitner til og delvis ødelegger en privatpersons eiendom - i seg selv ikke er OK. Implikasjonen av denne tankerekken er at i det en straffbar handling er gjort, så har politiet hjemmel for å ødelegge individets eiendom uten konsekvenser. Det er både urimelig og tåpelig.
Sist endret av Nether; 27. april 2018 kl. 09:59.