Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2001
Hei, jeg har nettopp kjøpt ny ram, mobo, og cpu. 32GB hyperx 2400mhz, MSI Z270 Tomahawk og en intel i7-7700k. Prossesoren melder temperaturer på 80-90 grader under load med en hyper 212 evo. Kjølern blir ikke varm i dete hele tatt. Har prøvd med en Corsair H75 også... hva kan dette være?
husket pasta?
Mega
Trådstarter
10 0
Ja, pastaen er på plass
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kjøleren er feil montert og har ikkje kontakt med CPUen på rett måte.
Er cpu kjølern montert korrekt. Med korrekt mengde pasta mellom cpu å kjøler .(kun en god dråpe/liten dæsj). Så kan det og være feil på temp føleren.
Jeg har opplevd at softwaren jeg bruker for å sjekke temperaturen har målt feil, og at temp-måleren i BIOS viser et helt annet tall.
Ellers så kan det vell kanskje være en defekt kjøler?
Mega
Trådstarter
10 0
Kjølern er helt rett montert, og ikke defekt. Jeg har prøvd med flere.. Realtemp og MSIs egne program viser begge VELDIG unormale temperaturer
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Har du fjerna plasten under kjøleren eller merket eller hva det nå var. Har du kobla vifta i cpu fan på HKet?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sjekk temp i bios.
Oppdater til nyeste bios også.
Mega
Trådstarter
10 0
Ikke noe plast, oppdatert bios, samme problemene. Tempen i bios sier det samme

Merk at den hopper mellom 50 og 80 grader ved load og 30-50 ved idle... disse hoppene går opp og ned på under et sekund
Sist endret av megaTHE909; 28. januar 2017 kl. 01:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan være helt på jordet her men; det er en mulighet at du har en "faulty" prossessor. Det kan være så enkelt som at metall-"lokket" på prossessoren ikke har kontakt med selve prossessor-kjernen som ligger inni... Jeg hadde returnert den og krevd den erstattet.
Sist endret av Astaroth; 4. februar 2017 kl. 03:01.