Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1496
Hei, jeg og noen kompiser skal om ikke så lenge en tur til Danmark. Vi er forholdsvis 18, 17 og 19 år. Vi skal ta ferja fra Kristiansand til Hirtsahls. Vi lurer derfor på om noen har vært lignende turer og vet om et sted nærme hirtsahls som man kan kjøpe alkohol. Vi tenker i hovedsak å kjøpe øl og 40%. Vi lurer også på hvor stor er sjansen for at vi blir stoppet i tollen?? Vi tenker å handle litt over kvota. Hvor stor er sjansen for at de sjekker bilen hvis vi først blir stoppa?? Og er det best å være ærlig om hva man har kjøpt eller er det bare si at vi nesten ikke har kjøpt noen ting??
Takker for eventuelle svar
Ikke lenger i hi
Ingley's Avatar
Såvidt jeg kan huske selges sprit på svært mange butikker i Danmark. Til og med bensinstasjoner.
Siden ingen av dere er over 20 kan dere ikke ta med 40% over grensa, og hvis dere blir tatt mener jeg forelegget kommer på om lag 5000 kr.

Jeg tror sjansen er ganske stor for at dere blir stoppet med tanke på at tre tenåringer sitter i en bil som kommer fra Danmark.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som han over sier, dere er veldig unge og vil mest sannsynlig bli stoppet. De fleste tollere bryr seg ikke om det ligger f.eks en ekstra rull i bilen når dere er så mange, men dere kan være uheldig å møte på han/hun som har en ekstremt dårlig dag også.