Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2870
Anonym bruker
"Utstø Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Er helt fersk innenfor hasj, og har nettopp fått rullet noen små joints med Sativa. Jeg pleier vanligvis å drikke øl, men etter å ha plapret om dette må jeg nå bli total avholds i minst 1/2 år for å beholde lappen. Dette føles som et stort overtramp, og kjenner jeg blir sint at jeg må tvinges i kne på denne måten. Derfor ønsker jeg i denne perioden å bruke hasj som en slags kompensasjon for alkohol. Jeg vil ikke ha en moralpreken om at jeg erstatter en avhengighet med en annen, men synes hele greien blir feil, da jeg aldri har kjørt i ruspåvirket tilstand, har alltid kommet meg på jobb osv.

Har erfaring med hasj fra noen få ganger tidligere, en god og en dårlig opplevelse. Ved den gode har jeg fått den gode følelsen, chillet hjemme med god musikk. Den dårlige opplevelsen endte med sengen kl 21 for ikke å spy. Kan legge til at jeg da hadde drukket.

Så hva er deres beste tips? Har fått rullet veldig små joints med ca 0,3 i hver. Bør jeg røyke disse raskt, sakte? Være mett på forhånd? Kan jeg bli "fyllesyk" dagen derpå? Håper på tilbakemeldinger
0,3 er mye for en nybegynner.

Røyk sakte, og ta deg god tid så du ikke blir for fjern. Det er ubehaglig, og det er en sjanse for at du spyr.
Mat får du sannsynligvis lyst på noen minutter etter jointen.

Dagen etter er du nok helt fin.
Kanskje litt bakfjern om du røyker mye, men en joint går bra.

Husk at du alltids kan bli mer fjern, men ikke mindre.
Sist endret av SkammeligNykter; 19. april 2018 kl. 21:44.
Du må vel levere ukentlige urinprøver i denne perioden? Hvis det er tilfelle så tester de for alle "kjente" rusmidler. Så det er nok en dårlig plan desverre.
Sist endret av A-tillah; 19. april 2018 kl. 21:51.
Anonym bruker
"Utstø Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Du må vel levere ukentlige urinprøver i denne perioden? Hvis det er tilfelle så tester de for alle "kjente" rusmidler. Så det er nok en dårlig plan desverre.
Vis hele sitatet...
Nei, mitt problem har vært alkohol, aldri noe annet. Ergo må jeg ta en helt egen blodprøve som kun slår ut på etanol.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har røyket hasj i 10 år, men ved pauser kan jeg bli ordentlig fjern på en 0,1 med god hasj. Det kommer selvfølgelig an på kvalitet.
Mitt råd er å røyke sakte. Etter noen trekk stumper du den, venter litt, og har du lyst på mer er det bare å fyre på igjen.
Når jeg sitter alene og trekker på kveldstid pleier jeg å cappe jointen flere ganger, da jeg ikke orker å trekke hele på en gang.

Du kan føle deg litt ekstra sløv når du våkner (spesielt hvis du røyker mye rett før sengetid), men vil ikke føle deg direkte dårlig i kroppen, slik som man blir etter alkohol.
Helt enig med #SkammeligNykter over meg her! Som jeg alltid gjør med de jeg skal røyke med for første gang, du tar deg fire-fem rolige trekk med noen sekunders hvile imellom (Bare sitt og pust normalt 15-20 -ish sekunder etter hvert trekk for å gjøre "oppturen" roligst mulig), husk det ikke er nødvendig å trekke hardt. Deretter stikker du inn og gjøre det du enn vil gjøre (Med musikken på godt volum seff) også ser du an formen etter 15-20min. Om du ikke kjenner så mye stikker du kjapt ut og gjentar forrige turs ritual - Herfra er det bare rinse and repeat til du finner godformen Husk som #SkammeligNykter sier: Du kan alltids bli mer fjern, men ikke mindre.
Når det kommer til å kjenne noe dagen derpå er dette både individuelt og avhengig av hvor mye du røykte kvelden før. Noen kan bli bakfjern som det kalles, det eneste du kan kjenne på her er bare å være litt treig, litt sliten (Jobb og vanlige gjøremål som trening blir fremdeles null problem) og kanskje du føler at øyene dine ikke henger helt med. Man kan føle på at man ser fjern ut. Som oftest merker man ingenting dagen derpå, iallfall ikke noe en god og varm kaffekopp ikke kan fikse =)

0,3g i én joint syns jeg for øvrig er litt for mye for en nybegynner, 0,2g høres langt mer fornuftig ut. Det er dog ingen krise, bare hold deg til å trekke 2-3 ganger istedet for 4-5 så skal du se at det går helt fint. Lilla druer (Ev. med div. ost og kjeks) er et godt og "sunt" valg om du vil holde munching'en i sjakk.

Du skriver på en slik måte at jeg får for meg at du er yrkessjåfør, stemmer dette? Husk at politiet har tatt i bruk de nye spyttprøvene som kan finne THC i spyttet ditt alt fra 1-48 timer ++ etter at du har røykt. Dette er av typen hurtigtest, så de finner ut om du har røykt i nærmeste fremtid på noen få sekunder. Ha dette i bakhodet om det ender med at du røyker på hverdager og/eller mye i helgene
Sist endret av SoppVandreren; 19. april 2018 kl. 22:04. Grunn: Skriveleif
0,3 er som SN sier, litt mye hvis man er fersk.
Husker da jeg begynte att jeg rullade 0,1 joints, og disse måtte jeg alltid royke i to omganger da jeg ble så fjern.

Samme om du er mett på forhånd. Cannabis öker aptiten for de fleste. Kan vara fint med f.eks. noe god frukt hjemme eller godteri.

Sativa er mer head-high enn indica. Hvis du noier med greiene du har nå, skaff deg en indica-dominert strain, eller ren indica, hvis du har tilgang.
Personlig synes jeg hasj er det beste. Mest avslappa og minst mind-fuck.

Slik det er med alle psykedeliske substanser, spesiellt når en gjor debut, er set og setting.
Hvis du mår dårlig mentalt, så kan dette bli verre når du royker.
Vaer på ett sted der du foler deg komfortabel.

Du kan bli bakfjern. Man blir liksom litt seg. Bomull i skallen. Personlig synes jeg det er digg, bortsett fra att jeg ble litt slurrete i kjeften.

Enjoi, my good man. Bytta selv ut alkohol mot cannabis når jeg var 23. Drakk som Bukowski for det.
Høres rart ut. Er vel en ganske kostbar og avansert måte å spore alkoholmisbruk ved blod prøver. Da må de vel måle lever verdier over tid og slikt. Alkoholen er jo ute etter 2 dager sålenge man ikke drikker som en irsk sjømann dag ut og dag inn.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar du PEth-prøver for å beholde lappen vil det alltid være mistanke om rusmisbruk. Da er det en dårlig ide å innta hasj når det kan spores mye lengre og vil ha større konsekvenser for førerretten.

Hva gjør du hvis legen spør om du er villig til å ta en urinprøve for å teste for hasj? Skal du nekte?

Det har også blitt så strengt at kun enkelttilfeller med bruk/besittelse kan føre til tilbakekalling av førerett.
Anonym bruker
"Utstø Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Høres rart ut. Er vel en ganske kostbar og avansert måte å spore alkoholmisbruk ved blod prøver. Da må de vel måle lever verdier over tid og slikt. Alkoholen er jo ute etter 2 dager sålenge man ikke drikker som en irsk sjømann dag ut og dag inn.
Vis hele sitatet...
Jepp, men nye EU-regler som sier at langtidsforbruk av alkohol kan påvirke kjøreevnen bla bla, selv om man ikke har promille bak rattet. Så har de funnet sånne fancye blodprøver som kan spore alkoholbruk en tid tilbake, og over en periode. Så da blir det hasj istedet
Anonym bruker
"Utstø Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tar du PEth-prøver for å beholde lappen vil det alltid være mistanke om rusmisbruk. Da er det en dårlig ide å innta hasj når det kan spores mye lengre og vil ha større konsekvenser for førerretten.

Hva gjør du hvis legen spør om du er villig til å ta en urinprøve for å teste for hasj? Skal du nekte?

Det har også blitt så strengt at kun enkelttilfeller med bruk/besittelse kan føre til tilbakekalling av førerett.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal han spørre om UP for hasj, når jeg aldri har nevnt dette? Det eneste jeg har fortalt legen er at jeg har drukket for å få sove, aldri på dagtid. Er i en relativt god jobb, aldri fått en parkeringsbot og aldri vært borti noe "tull."
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fordi det vil være mistanke om generelt rusmisbruk hvis man først misbruker alkohol.

Som sagt vil du også miste lappen hvis du blir tatt av politiet. Du må jo tross alt både kjøpe og røyke hasjen, som alltid vil medføre risiko for å bli tatt.
Anonym bruker
"Utstø Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fordi det vil være mistanke om generelt rusmisbruk hvis man først misbruker alkohol.

Som sagt vil du også miste lappen hvis du blir tatt av politiet. Du må jo tross alt både kjøpe og røyke hasjen, som alltid vil medføre risiko for å bli tatt.
Vis hele sitatet...
Hva hvis jeg nekter å ta UP da? Drar de inn lappen fordi jeg ikke vil gi en UP, uten noen mistanke?
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det vil i så fall forsterke mistanken.

For all del, kan jo hende det går helt fint, men risikoen for å miste førerretten når man røyker hasj er høy, i alle fall hvis det er mistanke om rusmisbruk fra før.
Anonym bruker
"Utstø Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det vil i så fall forsterke mistanken.

For all del, kan jo hende det går helt fint, men risikoen for å miste førerretten når man røyker hasj er høy, i alle fall hvis det er mistanke om rusmisbruk fra før.
Vis hele sitatet...
Ja, det er helt helt enig i. Jobber innen rusfeltet selv (ironisk nok), og vi tar alltid både BP og UP, da vi ikke kan stole på det en person sier om sitt rusbruk. Samtidig må jeg si at legen tok alle "normale" prøver med leververdier, vitaminer og mineraler ol. Finner det svært usannsynlig at han plutselig vil sjekke om jeg har inntatt andre rusmidler, da han var veldig tydelig på at alkoholen må ned i 0, og jevnlige BP vedr dette. Og det er jo en kjent sak at THC er i urin, ikke i blod over lengre tid. Men for all del, er ikke lege så vet ikke hva de tenker. Fikk ihvertfall inntrykk av at det kommer til å bli tatt regelmessige BP en god stund fremover, for å "bevise" at jeg ikke inntar alkohol.
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Husk at politiet har tatt i bruk de nye spyttprøvene som kan finne THC i spyttet ditt alt fra 1-48 timer ++ etter at du har røykt. Dette er av typen hurtigtest, så de finner ut om du har røykt i nærmeste fremtid på noen få sekunder.
Vis hele sitatet...
Dette er bullshit, spyttprøver kan ikke vise bruk av hasj i opptil 48 timer + 😄 Max 12 timer etter inntak!
Folk jeg kjenner har brukt «12-timers regelen» LENGE og aldri blitt busta.
Du kan slappe av angående andre rusmidler. Legen har ingen grunn til å sjekke for dette med mindre du skulle fortelle han om det
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Dette er bullshit, spyttprøver kan ikke vise bruk av hasj i opptil 48 timer + 😄 Max 12 timer etter inntak!
Folk jeg kjenner har brukt «12-timers regelen» LENGE og aldri blitt busta.
Vis hele sitatet...
Kompis av meg røyket en søndag (flere uker før det igjen), ble stoppet på torsdag og fikk utslag.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kompis av meg røyket en søndag (flere uker før det igjen), ble stoppet på torsdag og fikk utslag.
Vis hele sitatet...
Dette sliter jeg med å tro. Tror nok ikke kompisen din har vært helt ærlig. Kansje han hadde inntatt noe annet stoff han ikke vil innrømme. Eller overdrevet med noen dager. Er rart hver gang det er en sånn historie så er det noe som har skjedd med en kompi.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kompis av meg røyket en søndag (flere uker før det igjen), ble stoppet på torsdag og fikk utslag.
Vis hele sitatet...
Det er så enkelt som og google hvor lenge THC kan påvises i spytt da, så får du se.
Tror ikke denne kompissen din snakker helt sant du
Anonym bruker
"Utstø Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bearass Vis innlegg
Du kan slappe av angående andre rusmidler. Legen har ingen grunn til å sjekke for dette med mindre du skulle fortelle han om det
Vis hele sitatet...
Det tenker jeg og, han spurte ikke engang om andre rusmidler.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Dette er bullshit, spyttprøver kan ikke vise bruk av hasj i opptil 48 timer + 😄 Max 12 timer etter inntak!
Folk jeg kjenner har brukt «12-timers regelen» LENGE og aldri blitt busta.
Vis hele sitatet...
kommer helt ann på frekvens av bruk, kvaliteten på shittet og diverse andre faktorer. Testene dems kan oppdage reststoffer helt ned i milliarddeler i blodet (1del per 1.000.000.000)

Unnskyldningene eller forklaringene dine gir dem en fleksibel faen i så lenge de har fått en positiv test. Også kanskje nevneverdig at de omregner thc til promille med en helt latterlig konverteringsrate, så du kan fort få en test som er blitt omregnet til "3 i promille" om du nylig har røyka eller regelmessig røyker bra saker. Blir fort noen år uten lappen det.