Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2693
Hei.

Hva er best å drikke? Forslag?

Det jeg da tenker på er noe å drikke på vorspiel og fester, jeg er vel det man kan kalle ett vanedyr når det kommer til hva jeg har pleid å drikke på de siste 15 årene. Det har gått i øl og sprit, og da typisk sprit med sprite og sprit med red bull.
Men jeg kunne tenkt meg å prøve noe nytt, noe godt.
Har sett litt på drinker rundt omkring men alle krever så utrolig mange forskjellige ingredienser, er det noen som har noen forslag til en god drink som ikke krever 5+ forskjellige ingredienser. Jeg liker bedre syrlige drinker kontra søte.
Kjøp ferdig tom collins drink miks, farris(gjerne med lime) og gin. Blandingsforholdet står på flaske.
Eller klassiske GT med en agurkskive oppi.

Kjøp gjerne god gin, Bombay Sapphire har alltid vært en favoritt, men har de siste gangen kjøpt Hendricks. Er en ny norsk Gin ute og som vistnok skal være god.

Whores neck/horses neck, Jameson(irsk whiskey) og ingerfær øl med en lime skive.

Ellers så er det bare å ta en sprit type og prøve seg frem.
Noe jeg lagde en drink av en gang, som faktisk var ganske godt. Dette er om du synes solbærsmak er godt da.

Du tager Lipton solbærte (du får kjøpt den hos Rema1000). Istedet for sukker, så tilsetter du Lerums solbærsirup etter smak (helst ikke for søtt da). Som sprit kan du bruke Absolut Currant (med solbærsmak). Egentlig så har du satan vet mange muligheter, bare du bruker fantasien.
4 cl vodka
2 cl sourmix
is
fyll opp med Sprite/7up
Jeg er ganske glad i vodka & schweppes ruschian.

Og den er MYE mindre søt enn redbull...
Sist endret av Splooge999; 25. august 2017 kl. 15:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
1/5 Xante pærelikør blandet i sprite synes jeg er veldig lettdrikkelig og godt. Ellers får du kjøpt 1,5L dunker med Mojito på vinmonopolet. Dersom du tar med deg isbiter som du får putte i fryseren på festen kan du lage deg knallgode drinker med den. Fyll opp koppen med isbiter og limeskiver og fyll opp med mojito. Dette er farlig godt.

Når jeg trenger variasjon kan det hende jeg kjøper en halvliter med tyrker. Det er så lettdrikkelig og godt og slurpe på, og perfekt om du vil ha høy promille raskt.
Pleier å gjøre det enkelt, rom og cola, skive med lime hvis jeg skal være fancy.
Hvis du vil ha en syrlig drink er det ingenting som slår whisky sour. Bruk bourbon eller blended (billig whisky) og miks med sitronsaft og sukkerlake, så har du en basic whisky sour. Er selv en øl-mann og misliker søte drinker, men whisky sour kunne jeg drukket natten lang.
En annen jeg liker er like deler bitter lemon og krydret rom (f.ex bacardi oakheart) og så fylle opp glasset med is og 7up.
Likører av type Sourz, Mickey Finn osv.
Blandet med sprite, fanta lemon, 7up eller lignende.

Trenger egentlig ikke spesielt mye andre ingredienser.
Liker godt både whisky og cognac, samt mix drinker. Ikke veldig hissig på å blande sprit kun med brus. Minner for mye om rølpefyll i tenårene. Dårlige minner, og en litt dårlig ettersmak.

Både Vodka, Tequila, Gin, rom brun og hvit samt whisky og cognac er trygge kjøp fordi de kan være baser for mixedrinker. Så kan du ha noen klassiske likører.

Smakte forresten en veldig god "ready made" margarita sist sommer. Verten hadde handlet inn fra ebay, og den trengte bare isbiter og tequila. Smaken fra cointreu'n var alt i mixen.

Så er det jo et hav av gode viner. Spesielt røde viner liker jeg godt. Passer og fint på forsch. Og selvsagt øl. Så er det endel gode Bitter's. Samt både noen få gode likører og endel bra snaps.

Er vanskelig å komme med forslag uten å vite hvilke smaker du foretrekker så ramser heller opp hva jeg liker så kan du teste om du vil.
Det mest effektive er å satse på noen bra baser av alkohol, også kjøper du inn et utvalg av mixer og prøver deg fram. Om du ønsker å ta gå mer i dybden så lag drinkene fra bunnen av, bruk shaker om oppskriften anbefaler det for å få superchilled drinker.


Sitat av tearz83 Vis innlegg
Kjøp ferdig tom collins drink miks, farris(gjerne med lime) og gin. Blandingsforholdet står på flaske.
Eller klassiske GT med en agurkskive oppi.

Kjøp gjerne god gin, Bombay Sapphire har alltid vært en favoritt, men har de siste gangen kjøpt Hendricks. Er en ny norsk Gin ute og som vistnok skal være god.

Whores neck/horses neck, Jameson(irsk whiskey) og ingerfær øl med en lime skive.

Ellers så er det bare å ta en sprit type og prøve seg frem.
Vis hele sitatet...

Er vel GT m/lime som er den klassiske GT? Alltid GT m/lime om du bestiller en GT på by'n. Skal en ha agurk må en be om det.
Sist endret av frtoretang; 25. august 2017 kl. 20:55.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vodka og Red Bull er en livsfarlig blanding. Anbefales ikke.
Drikker mye Bacardi Razz med vann og is, enkelt og greit!