Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3708
Hei!

Vi har en del butikker som vi ønsker å sette opp en TV skjerm i, altså i hver enkelt butikk. På denne skjermen er tanken at det skal rulle å gå en form for bildefremvisning av diverse produktbilder, folk som bruker klærne, annonser vi lager til osv.

1. Jeg ønsker å kunne styre det som er på skjermen til enhver tid, fra hovedkontoret vårt.
2. Jeg ønsker å kunne oppdatere dette enkelt fra dag til dag om nødvendig, og at oppdateringene skal kunne settes ut live ganske så kjapt etter at det er klart.
3. Det hadde også vært fint om man kunne bestemt innholdet på hver enkelt skjerm, for det er ikke alltid samme tilbud i alle butikkene.

Hva er beste måten å gjøre dette på?
Hadde vært fint å kunne unngå å måtte sette opp en nettside.
Takk for svar! Men er ute etter noe man slipper å abonnere på :-) Ønsker også å bruke minst mulig ledninger inn i tv-en.
litt jalla løsning med Powerpoint og teamviewer ?
Kan man få teamviewer / powerpoint på en TV-skjerm? Må man ikke da ha en skjerm koblet til en harddisk?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Du kan evt. ha en Raspberry Pi eller noe lignende som en bildefremviser, dersom du i tillegg gir den Wifi-tilgang kan du også oppdatere innhold "live". De fleste Tver idag har en USB-port som leverer nok strøm for å drive slike ting.

Du kan evt. også bruke en Smart-TV sin nettleser for å vise en nettside, dersom du ønsker å gjøre det enda lettere.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hvis ikke du har ræva skjermer kan du bruke en usb-stick og sette TV'en på slideshow. Vil du bytte hva som vises bytter du bare USB.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hvis ikke du har ræva skjermer kan du bruke en usb-stick og sette TV'en på slideshow. Vil du bytte hva som vises bytter du bare USB.
Vis hele sitatet...
Ja, men da kan jeg ikke sitte på kontoret og oppdatere mer eller mindre live. Da må jeg fysisk bort til hver butikk og bytte ut USB'en, og det blir for tungvindt.
Men da må du betale for det

Gode løsninger koster. Billige løsninger krever mer arbeid fra deg.
Er det ikke bare å koble hver tv til en pc , koble pcen til internett og bruke Teamviewer eller lignende program for å logge seg på pcen?............... Så kan du bruke powerpoint på pcen...
er okke noe problem og overføre filer med Teamviewer
Kjøp chromecast og plugg den i tven/skjermen, koble opp på wifien og så kan du bare caste en fane/desktop med det du vil vise frem. Koster vel heller ikke mer enn 200-300 kr per enhet
Er det smartTV'er med innebygget nettleser som støtter javascript?
I så fall er det enkelt å sette opp en webløsning for dette.

Jeg har selv satt opp en slik løsning for en kunde med rundt 50 lokasjoner der alt innhold administreres sentralt.
TV-er i dag har vel nettleser? Da er det bare å sette opp en nettside med bildene du vil ha som lysbilder. Om du skal kjøre samme bildene på alle skjermene så er det en grei løsning, om du skal ha forskjellige bilder på forskjellige skjermer til forskjellige tidspunkt osv så blir det fort mer komplisert. Da er det nok mer kostnadseffektivt å kjøpe en "digital signage" løsning. Det er en grunn til at det er penger å tjene på slikt.