Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 7080
Hei, kort og enkelt, så ønsker jeg å prøve meg å spille litt rikstoto (bette på hester)

Jeg har hørt mye positivt , og at det er lett tjente penger her.

spørsmålet mitt er om noen spiller dette og har erfaring de kan dele?

Takker for svar.
Siden spørsmålet allerede er oppe nå vil jeg ta muligheten til å hijacke tråden litt med mitt eget spørsmål.

"Spillet som hjelper deg å vinne." Dette vil da si at det sitter eksperter og velger ut hestene for deg; hvilket som i mitt hode vil si at "alle" better på samme hester. Så da vil den 18 millioners potten bli delt på alle som lot ekspertene velge ut hester for deg? Eller? Er jeg helt på jordet nå? Hvis ikke må jo Norsk Tipping ha flere eksperter som alle har hver sin subjektive mening om hvilken hest som kommer til å vinne. Hva gjør da disse folka til "eksperter"? Vil ikke dette heller bli en suppe av mennesker som kan litt om hester og bare velger den de vil tro kommer til å vinne?
Spilt det en stund tidligere, uten å vinne spesielt mye.

Når det gjelder lyntoto (ferdigutfylt kupong) så tar den utgangspunkt i alle favorittene og så velger den et par tilfeldige hester som varierer fra kupong til kupong.

Når det er en stor gevinst i rikstoto/V75, så er det fordi de minst sannsynlige hestene har stukket av med seieren.
Når det er småpenger i gevinst er det fordi favorittene har stukket av med seieren.


Generelt så er det 50% flaks og 50% dyktighet om man vinner eller ikke. Avhengig av hvilke usannsynlige hester som vinner og om man faktisk har bettet på de eller ikke.
Om du ikke har peiling på hest, ikke tipp på hest.
Jeg har peiling på fotball, derfor setter jeg penger på fotball og ikke hest.
Jeg har jobbet med trav og har løpshester, Du kan leve ganske fett av å spille på hest, Men det krever mye arbeid å kjenne til banene,hestene,kuskene,trenerne osv...

Jeg syns du skal prøve spille selv, ikke lyntoto. begynn med å sjekk hesten sine siste plasseringer osv småting som det, Sjekk tips og nyheter på Tgn.no og trav24.no

Selvfølgelig kan du bare ta ut noen tilfeldige hester også, Men ikke forvent å vinne mye heller, Men det er vell rundt 60+% utbetaling på fleste av spillene. Det som er fint med rikstoto er at du trenger ikke bruke mye penger for å lære. Begynn i det små, For å spille på hest er noe man må lære seg og folk som vinner ofte og mye gjør ikke det grunnet tilfeldighet og flaks. De hører til de ekstreme sjeldenhetene
Sist endret av Rammlied; 17. desember 2016 kl. 19:54.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Siden spørsmålet allerede er oppe nå vil jeg ta muligheten til å hijacke tråden litt med mitt eget spørsmål.

"Spillet som hjelper deg å vinne." Dette vil da si at det sitter eksperter og velger ut hestene for deg; hvilket som i mitt hode vil si at "alle" better på samme hester. Så da vil den 18 millioners potten bli delt på alle som lot ekspertene velge ut hester for deg? Eller? Er jeg helt på jordet nå? Hvis ikke må jo Norsk Tipping ha flere eksperter som alle har hver sin subjektive mening om hvilken hest som kommer til å vinne. Hva gjør da disse folka til "eksperter"? Vil ikke dette heller bli en suppe av mennesker som kan litt om hester og bare velger den de vil tro kommer til å vinne?
Vis hele sitatet...
Nei, du får en "unik bong" eller det er i hvertfall ikke slik at alt for mange har den. Somregel er jo forskjellen her hvilke outsidere som blir valgt.

Og til TS: Lynbanker er fint til å lære seg, Der kan du spille på de avdelingene du føler for og så kan du krysse av for maskinen om du er usikker eller om du ikke orker gjøre research for alle avdelingene.
Sist endret av Rammlied; 17. desember 2016 kl. 20:07.
Sitat av Forvirretperson Vis innlegg
Om du ikke har peiling på hest, ikke tipp på hest.
Jeg har peiling på fotball, derfor setter jeg penger på fotball og ikke hest.
Vis hele sitatet...
Jeg har også veldig veldig mye peiling på fotball, men det betyr ikke at jeg har vunnet så veldig mye på det heller..

Derfor tenker jeg at det kan være greit med noe nytt
Sitat av Rammlied Vis innlegg
Jeg har jobbet med trav og har løpshester, Du kan leve ganske fett av å spille på hest, Men det krever mye arbeid å kjenne til banene,hestene,kuskene,trenerne osv...

Jeg syns du skal prøve spille selv, ikke lyntoto. begynn med å sjekk hesten sine siste plasseringer osv småting som det, Sjekk tips og nyheter på Tgn.no og trav24.no

Selvfølgelig kan du bare ta ut noen tilfeldige hester også, Men ikke forvent å vinne mye heller, Men det er vell rundt 60+% utbetaling på fleste av spillene. Det som er fint med rikstoto er at du trenger ikke bruke mye penger for å lære. Begynn i det små, For å spille på hest er noe man må lære seg og folk som vinner ofte og mye gjør ikke det grunnet tilfeldighet og flaks. De hører til de ekstreme sjeldenhetene
Vis hele sitatet...
Driver du med dette enda? Spiller du mye?
Gjorde dette da jeg var i Irland i fjor sommer, betting på hest er ganske stort der nede så jeg slang meg på.
Hadde flaks 7 av 10 ganger fordi jeg bare gjettet på den hesten som hadde det mest oppsiktsvekkende navnet.
Ganske så morsomt egentlig men som Rammlied sier, det lønner seg å sjekke plasseringene hestene har hatt tidligere, hvem som er eier og trener osv, det hjelper stort.
Sitat av cplpro Vis innlegg
Hei, kort og enkelt, så ønsker jeg å prøve meg å spille litt rikstoto (bette på hester)

Jeg har hørt mye positivt , og at det er lett tjente penger her.

spørsmålet mitt er om noen spiller dette og har erfaring de kan dele?

Takker for svar.
Vis hele sitatet...
Det er ikke lett tjente penger. Du kan derimot gjøre det godt over tid, om du har en god kapital og starte med, og samtidig har tid til å sette deg inn i det.

Start med rimelige Lyntoto-spill og se på løpene, les eksperttips og lær deg triksa...

Hesten som har stigende plasseringer, kan fort være vinner neste gang, gitt motstanden.
Sitat av cplpro Vis innlegg
Driver du med dette enda? Spiller du mye?
Vis hele sitatet...

Jobber ikke med det for øyeblikket, Men har 2 travhester.

Spiller litt, Ikke kjempemye men spiller i perioder. Har vell faktisk tjent mer på å spille på hest enn det jeg har tapt, Men igjen fordi jeg kjenner mange av hestene, trenerne,oppasserne,kusk og banene.

Du lærer fort hvilke kusker som er gode med hvilke type hester. Noen kusker er jo bare ræva uansett også. Bare begynn å spill i det små til du kjenner til noen kuskene sånn grovt, Det viktigste er uansett hestene.

Finn ut hvilke spor de gjør det bra fra (spor 8 er sugent i nesten alle tilfeller) det henger med om hestene er startraske eller ei, Distanse på løpet og hvilke grunnlag hesten har og starter i.

Eks Skjedd flere ganger at en egentlig "dårlig" hest har hatt flaks og andre har gjort det dårlig og vunnet løp med mye i premie. Da kan denne hesten i mange tilfeller kun starte i løp med høyere grunnlag, La oss si han går av med en sier på 150.000, Da blir i fremtiden denne hesten plutselig kastet ut i løp mot mye bedre hester den ikke har sjangs i havet imot så skal du satse en del penger på en hest så sørg for at hesten er mer enn ett "one hit wonder" og at den har flere gode plasseringer i grunnlaget den starter eller at den ikke har kommet ditt ved å vinne ett løp og vært totalt fraværende i andre.

Du vil lære fort, Du vil fort få deg noen kusker og trenere du foretrekker og du vil fort se hvilke som veit hva de driver med og ikke, Det samme med hestene.

ikke minst, følg med på tips, der kan man ofte få en form oppdatering på hestene
Sist endret av Rammlied; 22. desember 2016 kl. 00:54.
Altså dette med startspor er viktig. Alt som skrives i tråden over er viktig, og det meste står i programmet. Også om det er autostart (sånn med bil) eller voltestart. Voltestart blir vel mer og mer uvanlig, ihvertfall på TV-løpene. Dersom løpene har voltestart, er det slik at noen kusker er veldig gode på dette, og andre helt ubrukelig. Det er også hester som er helt totalt ubrukelige i dette, og hester som er knallgode. Her har også startplasseringen mye å si, kanskje mer enn i autostart. Hva slags tider de ulike hestene har i hhv volte- og autostart kommer frem av programmet.

Her står det også om hestens nylige plasseringer. Av dette kan du, utifra litt annen tilleggskunnskap, fort se om hesten er i stigende eller synkende form. En femteplassering i et toppløp på Bjerke, kan være mer enn nok til å parkere et svakere løp på Sørlandets uka etterpå. Samtidig er jo litt av travspillinga ikke bare å gjette riktig, men også å gjette bedre enn alle de andre som gjetter. Et spill jeg har gjort mye penger på, og hatt mest glede av, er å spille tripler. Her tipper du de tre første i mål, og det er spennende i alle løpene. En V75-bong kan fort bli kjedelig om du bommer på de tre første. Like kjedelig er det om det i de tre første løpene er overlegne favoritter som vinner, så 80% av spillerne fortsatt er med.

Beklageligvis har ikke jeg tid til å drive med dette for tiden, men håper å kunne komme igang igjen. Min metode vil da være å sette opp et ukentlig beløp jeg kan spille for, og spille med dette. Dersom jeg da bruker 200 kroner på V75-spillet lørdager, har jeg 300 lekepenger igjen resten av uka. Disse kan jeg dundre inn på alle tenkelige hasardspill. Man får mange fine småspill for dette, og ikke minst øker det kjennskapen. Her blir man kjent med alle de ulike hestene som er i spill, og etterhvert kjenner man igjen vinnerspill. Den som så fryktelig bra ut i forrige løp, men som hadde elendig startspor, kom bak en galopp og mista rytmen eller på andre måter ikke kom seg frem.

Hestene er jo toppidrettsutøvere, og akkurat like rare som menneskelige varianter. De er utmerket klar over at de er på løp, og vil veldig gjerne komme først frem. Noen ganger blir det totalt kaos i feltet, og da kan en gammel traver som har sett mye igjennom en lang karriere, dra nytte av sin erfaring. Jo eldre hestene er, jo mer løpssmarte er de. Yngre hester kan gjerne bli ivrige, og blåse alt kruttet tidlig. Spesielt om kusken ikke er fra øverste hylle.

V75 er jo som Lotto, og egentlig helt likt. Gjett riktig nummer, og vinn. Er det én som har sju rette tar han hele kaka, er det tre blir det en tredjedel, og er det 746 med sjueren, så blir det ikke store summen.

Legger ved utklipp av programmet som ligger ute på RiksToto.no
Tipp på fotball du. Sett av en time til å analysere litt så har du fort penger.
65000,- i pluss denne måneden:-)
Sitat av Poppee Vis innlegg
Tipp på fotball du. Sett av en time til å analysere litt så har du fort penger.
65000,- i pluss denne måneden:-)
Vis hele sitatet...
Jeg har betta i flere år på fotball, og vunnet en del der, men i år 2016 har jeg hatt en ganske skummel nedgående kurve hvor ingen kuponger treffer lenger.. det er derfor tanken om å spille rikstoto har slått meg.
Har prøvd noen ganger å vinne penger eller utvikle en vinnende strategi på rikstoto/hest. Det har gått greit en stund, men så har jeg tapt. Jeg er tydeligvis ikke så flink på det.

Strategien jeg har prøvd å utvikle er å spille på hester som tilsynelatende ikke har noen grunn til å tape, men som også ikke ender med 1.00 i odds. Man følger hesten helt til start, og leverer kupongen rett før starten går. Man må oppdatere jevnlig, for oddsen fluktuerer veldig rett før start. Om den sirkulerer rundt 1.10+, eller så høy som mulig, så satser man minst 1000kr, i hvert fall ikke under 100kr, for å få med den siste desimalen i oddsen. Gevinsten blir ikke stor, men planen min gikk da ut på at ved disse oddsene, så må ca 8-10 hester gå inn før du tåler et tap. Og jeg regnet lenge på dette uten å spille, over flere måneder fulgte jeg kun de beste vinnerhestene med de beste trenerne og kuskene. Og systemet så ut til å fungere på papiret.

Det gikk også bra en stund, 3-4 ganger har jeg prøvd ut strategien. Men det har gått galt hver gang ^^ Grunnen er at de "idiotsikre" hestene faktisk har kommet på 4. eller dårligere, at de har galoppert, jeg har blitt for overivrig og satset på -litt- for dårlige hester, eller jeg har ikke hatt dype nok lommer til å "stå ut" tapet. Men det skal jo egentlig ikke være nødvendig hvis du har en vinnende strategi. Det har gått bra i lang tid, og jeg hadde godt over det jeg satt inn på konto, men så har det gått galt når jeg har spilt for 1000kr gangen. Da har jeg ikke råd til å sette inn tusenlapper til for å spille for.

Egentlig var planen at, hvis jeg fikk dette til å virke over tid, å satse 100 000. Selv om oddsen er 1.15, så vinner man da 15 000 selv på en "idiotsikker" hest.

Jeg vet heller ikke om det foregår avtalt spill bak kulissene. Jeg tror nok det foregår mye som folk ikke vet om. Men det blir jo bare spekulering.

Så her har du i hvert fall min erfaring med å spille på hest Har tro på å følge statistikk og bruke strategi, og det er garantert ikke umulig å vinne. Det er jo mange som skryter av at de klarer det. Jeg har bare ikke fått det til enda, og har sluttet med gambling på heltid.

Glemte så klart å få med at spilleformen jeg brukte var Plass-spill, altså at hesten skal komme blant de tre første. Da blir oddsen lavere, men sjansen er større for at de "vinner". Og man spiller kun i løp der det er 6 hester eller fler, avhengig av hvor stor favoritt hesten er.
Sist endret av Taurean; 26. desember 2016 kl. 20:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Taurean Vis innlegg
Egentlig var planen at, hvis jeg fikk dette til å virke over tid, å satse 100 000. Selv om oddsen er 1.15, så vinner man da 15 000 selv på en "idiotsikker" hest.
Vis hele sitatet...
Problemet er at det er ikkje 100% sikkert at den hesten kjem først, og du må vinne 7 ganger for å vege opp for eit tap.

Det du foreslår er grunnleggjande sett ein variant av martingale. No er ikkje det heilt reell samanlikning, ettersom hester ikkje er diskret, tilfeldige hendinger, men oddsen som vert satt prøver å vege opp for det.

Det går nok an å systematisk vinne penger på oddsspel, men du gjer det ikkje ved kjempeinnsatser på enkelthendinger. Du gjer det ved å systematisk samle kunnskap og spre risikoen. Om du har innsatser med 1.15 i odds i kvart, og ein tusenlapp per innsats, så er risikoen for tap mindre enn om du bles 100k på ei av dei hendingene... Og risikoen for at alle får negativt utfall er mindre enn at ei enkelthending får negativt utfall.

Forventningsverdien vil rett nok vere den samme, men fordi du utfører eksprimentet fleire gonger vil resultatet vere nærare opp mot forventningsverdi. Satser du 100k på ei enkelthending vil du sittje igjen med 0,- eller 115000,-. Satser du derimot ein tusenlapp på hundre hendinger er sjansen svært liten for å både vinne 115k og 0,-, men sjansen for å sittje igjen med iallefall store brøkdeler av innsatsen er rimeleg stor.

Erratum: Hestespel er totalisatorspel, så det er ikkje snakk om odds per se, men kva folk faktisk satser på. Difor seier ikkje oppgitt odds stort meir enn tilbakebetalingsprosent og kva folk faktisk satser penger på.
Sist endret av vidarlo; 27. desember 2016 kl. 10:31.
Vidarlo: Forstår den. Saken er den at jeg faktisk analyserte masse løp hver dag i månedsvis, fant ut av hvilke løp, hester, baner og kusker som var mest "stabil" i forhold til hver sine kriterier, og satset kun på det "beste av det beste" ^^ Men selv med en så møysommelig analysering og prosess, så gikk det altså galt. Kanskje hvis jeg hadde dypere lommer, så hadde det fungert? Men jeg er ikke villig til å ta risikoen.

Oddsspill er jo laget av mennesker, så det skal ikke være umulig, nei. Men de sikrer seg nok på mange måter. Lurer på hvordan DE jobber for å sette oddsen ..

Og angående å spre risiko - Det fungerer nok for mange, men dét er egentlig et tegn for meg på at man egentlig ikke helt vet hva man driver med ^^ Og det vil ta lenger tid før man vinner store premier, noe jeg er opptatt av. Har ikke lyst til å bruke hele livet på det.

Tar man alle faktorer med i beregningen, kjenner hester, kusker og deres fremgangsmåter, helt ned til hvilke fórblandinger hver hest får, hvilke behandling de får - Så burde man kunne forutsi dagsform og slike ting. Jeg satte meg ikke inn i disse tingene, men tror majoriteten av de som vinner bruker denne metoden, lest i noen artikler.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Husk at det er dyr man plasserer pengene på her da, ikke roboter. Hvis det er rom for menneskelig feil i en sport, hva med dyr?
Når det kommer til veddeløp er min oppfatning at den beste måten å gå i pluss på er å spille på underdogs med for høy odds.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Taurean Vis innlegg
Oddsspill er jo laget av mennesker, så det skal ikke være umulig, nei. Men de sikrer seg nok på mange måter. Lurer på hvordan DE jobber for å sette oddsen ..
Vis hele sitatet...
Oddsen på totalisatorspel er gitt av innsatsen. Om du har eit løp med to hester, og A har fått 1M i innsats, og B har fått 500k i innsats vil (med fullstendig tilbakebetaling) oddsen for A vere 1.5, og for B 2.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Og angående å spre risiko - Det fungerer nok for mange, men dét er egentlig et tegn for meg på at man egentlig ikke helt vet hva man driver med ^^ Og det vil ta lenger tid før man vinner store premier, noe jeg er opptatt av. Har ikke lyst til å bruke hele livet på det.
Vis hele sitatet...
Å spre risiko vil sei at enkelthendinger ikkje får fatale konsekvenser. Problemet er at du alltid vil ha støy - altså utfall som ingen kunne forutsjå, og når du satser alt på eit kort så får det kjipe konsekvenser. Kanskje hadde hesten ein infeksjon som blussa opp tre minutt før løpet, og som ingen var klar over?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Tar man alle faktorer med i beregningen, kjenner hester, kusker og deres fremgangsmåter, helt ned til hvilke fórblandinger hver hest får, hvilke behandling de får - Så burde man kunne forutsi dagsform og slike ting.
Vis hele sitatet...
Du kan sjølvsagt betre spådommane dine, men du vil uansett ikkje vite kven som vinn. Som du sjølv var inne på - kva om hesten slår over i galopp? Du kan ikkje kontrollere for alle faktorer, og at du trur det antyder at du ikkje forstår matematikk og statistikk.
Aha ... lurte ofte på det med størrelsen på innsatsbeløp, og hvis eller hvordan dette påvirket oddsen.

Eksempel: I et løp med 10 hester, hvor 9 av hestene får 10 000 hver i innsats, og jeg satser 100 000 på hest nr 10 - Og forutsatt som du skriver at at alle hester får fullstendig tilbakebetaling (dette er vel også noe man må ta med som faktor for å finne "riktig" odds) - Får da 6 av hestene 1.10 i odds, og min hest 2.0?

Det kan jo i realiteten bety at det finnes folk som setter inn tidlig innsats på en hest de vet noe negativt om, for å få uvitende folk til å spille mest mulig på den hesten - mens de selv venter til siste minutt med å sette inn et større beløp på en litt mer "outsider" hest, som de vet har en slags fordel ikke alle vet om? Det er ikke juks, men manipulering av odds, på en måte. Blir jo litt spekulering, men det foregår vel mye vi ikke vet om.

Jeg trodde at de som jobber i Rikstoto hadde sine egne faktorer som de la til grunn for å skape en odds. Men det er altså slik at oddsen kun er et resultat av pengene alle satser. Da blir det jo slik at de med mest kunnskap er de som vinner oftest. Ikke de med mest flaks. De vil da tape til slutt.

Angående det andre eksemplet, infeksjon, så vil det alltid være en grunn til at den fikk infeksjon ^^ Og jeg tviler på at ved en hest som har en steinrik oljesjeik som eier, som har investert (titalls) millioner av kroner i stell og hold av den hesten, at de ikke har oversikt over stort sett alt som skjer med den. Finnes jo de hestene som har 1-1-1-1-1-1-1-1-1 i løpshistorikk, med kanskje en 2-er ett sted der.
Sist endret av Taurean; 27. desember 2016 kl. 16:49.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Taurean Vis innlegg
Eksempel: I et løp med 10 hester, hvor 9 av hestene får 10 000 hver i innsats, og jeg satser 100 000 på hest nr 10 - Og forutsatt som du skriver at at alle hester får fullstendig tilbakebetaling (dette er vel også noe man må ta med som faktor for å finne "riktig" odds) - Får da 6 av hestene 1.10 i odds, og min hest 2.0?
Vis hele sitatet...
Om du slår opp på tote board på wikipedia finn du rimeleg greie døme. Den det er spelt mest på vil få lågast odds.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det kan jo i realiteten bety at det finnes folk som setter inn tidlig innsats på en hest de vet noe negativt om, for å få uvitende folk til å spille mest mulig på den hesten - mens de selv venter til siste minutt med å sette inn et større beløp på en litt mer "outsider" hest, som de vet har en slags fordel ikke alle vet om?
Vis hele sitatet...
Neppe, fordi beløpa som må til er relativt store. Om total innsats i eit spel er ti millioner vipper ikkje 100k vesentleg på oddsen - og om planen lukkast vil du jo tape pengane dine.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Da blir det jo slik at de med mest kunnskap er de som vinner oftest. Ikke de med mest flaks. De vil da tape til slutt.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo litt av grunnen til at det er plausibelt at det går an å gå konsistent i pluss på hestespel. I t.d. lotto er det umulig å konsistent gå i pluss.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Angående det andre eksemplet, infeksjon, så vil det alltid være en grunn til at den fikk infeksjon
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var ikkje at hester ofte har infeksjoner. Poenget mitt er at alle komplekse systemer har støy, og at det er noko som er svært vanskeleg å kompansere for - fordi det er støy, og ikkje signal. Det gjer at det å spre risiko er fornuftig.
Sist endret av vidarlo; 27. desember 2016 kl. 17:13.
Taurean : dårlig fortjeneste om du bruker lang tid på å analysere hester / kamper for også putte penger på så lite odds.
Sist endret av Poppee; 27. desember 2016 kl. 21:31.
Sitat av Poppee Vis innlegg
Taurean : dårlig fortjeneste om du bruker lang tid på å analysere hester / kamper for også putte penger på så lite odds.
Vis hele sitatet...
Det spørs vel litt på hvor mye man satser?

Hvordan blir oddsen hvis jeg satser 1 million på en hest, plass-spill, i et løp med 5 hester, og de andre hestene får 1000kr hver i innsats?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det spørs vel litt på hvor mye man satser?

Hvordan blir oddsen hvis jeg satser 1 million på en hest, plass-spill, i et løp med 5 hester, og de andre hestene får 1000kr hver i innsats?
Vis hele sitatet...
Det veit vi ikkje. For vi veit ikkje oddsen for at den hesten er i form den dagen. Men generelt? Eg ville funne andre invisteringsformer om eg var deg. Og du kan kutte ut den tusenlappen på dei andre - det har ikkje praktisk betydning for å spre risiko når du uansett blåser ein million.
Jeg er nå 80k pluss bare i desember, spiller på odds med 10 og oppover og setter aldri mindre enn 1000,-
Tilbakebetalingen hos RiksToto er ikke 100%. Det er spillingen på hest som finansierer hestesporten, altså premier til hester og spillere, drift av travbanene (dette er store komplekse anlegg) og drift av RiksToto og Det Norske Travselskap. Tilbakebetalingsprosenten på RiksToto V75 er 60%. To femtedeler går altså med til driften, og det resterende deles mellom spillerne. På andre spill er det andre tilbakebetalingsprosenter.

Det vil si at for hver hundrelapp som satses, sitter DNS/RiksToto med 40 kroner, og premiepotten med 60 kroner.