Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2388
Bor på et lite rom i et bofellesskap, der døren til rommet mitt er midt ut i hagen.
Sliter med at det kommer veldig mye dyr (edderkopper, fluer, veps etc.) inn på rommet.

Dette begynner å bli plagsomt, da jeg får totalt noia og har vansker for å slappe helt av når jeg vet det befinner seg en haug med svære edderkopper og humler gjemt i kriker og kroker.

Det jeg leter etter er en effektiv metod å forhindre de fra å komme inn, noen tips? Tenkte først myggnetting over hele døren, men blir litt vanskelig når jeg går inn og ut såpass ofte. Kanskje det er en spray der ute som jeg kan spraye på døren slik at de holder seg langt unna ?
Sist endret av pkk1990; 16. mars 2016 kl. 00:00.
Det soleklart beste tipset er å holde det rent og ryddig. Fjern rot, så fjerner du kriker og kroker de kan gjemme seg i. Fjern skitt, så fjerner du maten deres.
Har det samme problemet. Har en dør i stua som går rett ut i hagen som står åpen store deler av sommeren. Har også en elv og masse skog rett utenfor, så det er jo tjukt av insekter her.

Løsningen må være noe som stopper bugsa, men som man kommer seg gjennom uten for mye styr. Tror det må bli noe sånt:

http://www.hygienesuppliesdirect.com...oor-fly-screen
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Støtter Myoxocephalus' forslag, NTNU råder faktisk sine studenter til dette av nettopp denne grunnen i sommerhalvåret. Sånn ellers kan du jo gå til innkjøp av mygglampe og fluepapir.
Denne kan kanskje være det du trenger, den fungerer perfekt på terrassedøren hos meg. Den åpner og lukker seg selv med magneter.
http://rkc.no/produkt.html?ebiz_prod...egory.cid=1045
Trådstarter
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det soleklart beste tipset er å holde det rent og ryddig. Fjern rot, så fjerner du kriker og kroker de kan gjemme seg i. Fjern skitt, så fjerner du maten deres.
Vis hele sitatet...
Dette er faktisk svært vanskelig å få gjort noe med, da alt jeg eier og har er trøkket inn på ca. 10 kvadrat. Holder det forøvrig så ryddig som det lar seg gjøre, men det er blomster og slikt i hagen, så det er automatisk mye insekter i nærheten av døren min.

EDIT: Regner med jeg går for en av disse som dekker døren, som det er blitt linket til, såfremt ingen vet om et badass insektmiddel som holder dyrene borte ved kun å spraye på dren.
Sist endret av pkk1990; 16. mars 2016 kl. 00:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette er et av de stoffene som hjelper mot edderkopper, i tillegg til biller ol. Jeg synes det er knallbra! Google etter leverandør der du bor.

Effecta universal insektmiddel

Behandling / bruksområde:
Effecta universal insektmiddel er et vannbasert og tilnærmet luktfritt middel som anvendes
til bekjempelse av de fleste arter flygende og krypende insekter. (for eksempel
stokkmaur, jordmaur, veps, fluer, edderkopper, biller, saksedyr, kakerlakker, sølvkre,
m.fl.) Produktet kan anvendes innvendig i beboelsesrom, badeværelser, kjøkken, og
utvendig på terrasser /altaner, i drivhus og på steder hvor skadedyrene er en plage.
(NB må ikke sprøytes direkte på plantene).

Påføring:
Middelet påføres ufortynnet direkte på insektene eller på områder
hvor disse ferdes. Eks. langs lister, under kjøkkensokler,
ved rørgjennomføringer, osv. Utvendig langs grunnmur, under
heller, etc. Preparatet har en omgående virkning som ”knock
out”-effekt samt langtidsvirkning.
Det er bare fornuftig å ha en edderkopp eller to i kåken. De eter all mulig annen jævelskap som måtte finne på å komme inn, og passer stortsett sine egne saker. Jeg har edderkoppskrekk, men hadde likevel en svær jævel i ene hjørnet på stuen for noen år siden. For å gjøre det lettere for oss begge så fikk han navnet "Ed" og var stortsett en trivelig leieboer
Sist endret av mr.roundtree; 16. mars 2016 kl. 13:31.
Sitat av akasha06 Vis innlegg
Denne kan kanskje være det du trenger, den fungerer perfekt på terrassedøren hos meg. Den åpner og lukker seg selv med magneter.
http://rkc.no/produkt.html?ebiz_prod...egory.cid=1045
Vis hele sitatet...
Støtter denne, skulle selv linke til den. Selger denne i butikken min og har til dags dato ikke fått med meg noen klager. Du får det nesten ikke enklere, dog edderkopper og lignende krypdyr kan komme seg inn over terskelen, men du forhindrer jo nærmere 90% av trafikken.
De screen doors som en ser på filmer er helt gull.
Du kan bestille online.

Monter den utenfor den vanlige døren, og monter gjerne med selvlukker så slipper du å glemme nettingdøren åpen og få masse dritt i hus. Med en slik en så kan du lufte uten å få inn kryp. Du kan enkelt bevege deg inn og ut på terrassen uten bryderi. Helt gull, rett og slett.
Sist endret av frtoretang; 16. mars 2016 kl. 21:25.