Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1469
Hei, jeg syntes det er veldig rart at jeg bare kjører CS:GO på 120 fps(laveste grafikk) med det setupet jeg har, dette er delene jeg har:
AMD FX(tm)-4170 Quad-Core Processor - 4,2 ghz
NVIDIA GeForce GTX 670
8 gb RAM

Kan ikke tenke meg at det er RAM som er problemet.

Takk for hjelp på forhånd
Har det kjørt bedre før?

Kjører du windows 7? Kan være "core parking" som nevnt i denne guiden:

CS:GO Performance guide (Updated 5.01.2015)
Trådstarter
54 0
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Har det kjørt bedre før?

Kjører du windows 7? Kan være "core parking" som nevnt i denne guiden:

CS:GO Performance guide (Updated 5.01.2015)
Vis hele sitatet...
Ganske så sikker på at jeg kjørte på hvertfall 150 fps før, så ja.

Har "unparket" alle kjernene ja.

Har flere venner med Intel prosessor og ganske så like skjermkort, de kjører på 300 fps+; så det virker som at CS:GO krever mye mer CPU enn GPU. Har derfor sett på de oppgraderingspakkene på komplett.no: https://www.komplett.no/oppgradering...7-4790k/783616
Det har seg slik at CS:GO krever mer prosessorkraft enn skjermkortkraft. Har ikke så god peiling på AMD prosessorer, så skal ikke uttale meg om den.


Jeg kjører CS på en Intel i5 4670k, GeForce GTX 660, 8GB RAM. Altså, meget likt ditt oppsett, bare dårligere CPU faktisk.
Jeg ligger sjeldent under 250. Ligger på rundt 300 stabilt.
Er nok CPU, med mindre du har usannsynlig treig HDD og jeg veit ikke om det i det heletatt vil ha noe å si.

Jeg har i5 3570k, gtx 670 og 8GB RAM, ligger sjeldent på under 200 iallefall, har også bare en vanlig 7200rpm HDD.
Trådstarter
54 0
Er nok heller ikke harddisken som er problemet, har en ganske så ny Intel SSD. Har googlet litt rundt nå og det eneste jeg kan tenke meg er at CSGO kjører utrolig mye bedre på Intel CPU.

Siden det mest sannsynlig er prosessoren som er problemet trenger jeg hjelp med hva jeg skal kjøpe osv. Som jeg har sagt tidligere har jeg sett på de oppgrqaderingspakkene på komplett.no; spesifikt denne pakken: https://www.komplett.no/oppgradering...7-4790k/783616

Er ikke helt sikker på om den er kompatibel med de gamle delene.
Kjørte du 150 fps før med de samme delene? På samme OS?

Med mindre du har endret delene dine, hadde jeg sjekka muligheten for en re-install.

Eventuelt gått tilbake til drivere du brukte før, windows update er en jævel på å auto-oppdatere drivere, men de er ikke helt stødig. Har et par eksempler...

En toshiba laptop fikk blåskjerm hver gang WiFi'n skrudde seg på, var en trådløs-driver fra windows update som måtte byttes ut med en gammel en fra realtek sin egen side.

En liten asus eee maskin som bare kunne kjøre minecraft om man brukte den gamle driveren, måtte "sjule" driveren fra lista i windows update for å slippe re-install hver forbanna dag.
Gå på steamapps/common/csgo, høyreklikk på exe-fila og velg at du skal kjøre spillet med GTX670, ikke integrert skjermkort. Mine spill nullstilles av og til slik at jeg må på nvidias kontrollpanel og sette på at de skal kjøres gjennom GPU og ikke hovedkortets skjermkort.
Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Gå på steamapps/common/csgo, høyreklikk på exe-fila og velg at du skal kjøre spillet med GTX670, ikke integrert skjermkort. Mine spill nullstilles av og til slik at jeg må på nvidias kontrollpanel og sette på at de skal kjøres gjennom GPU og ikke hovedkortets skjermkort.
Vis hele sitatet...
Fuck, glemte den muligheten helt lol

Skjer innimellom med oculus-demoer/spill, jævlig irriternede!
Trådstarter
54 0
Kjører spillet med GTX670. Burde jeg prøve å formatere harddisken og installere Windows 7 på nytt? Har en SSD og har hørt at det kan ødelegge den, vet ikke om det er sant da.
Det som ødelegger SSD-er, er defragmantering, ikkje reformatering.
Sitat av ZaitoX Vis innlegg
Kjører spillet med GTX670. Burde jeg prøve å formatere harddisken og installere Windows 7 på nytt? Har en SSD og har hørt at det kan ødelegge den, vet ikke om det er sant da.
Vis hele sitatet...
reinstall ødelegger ssd? hvor har du det fra?

anyways, fant en tråd med en kar som hadde samme problem med CS:GO etter oppgradering til ssd, løsnignen ble reinstall.

New SSD, Low FPS

Så om du ikke har mange filene å ta backup av, hadde jeg bare kjørt en fresh install, nyeste driverne og perfornace-guiden fra a-å.

Sitat av Flaskepost Vis innlegg
Det som ødelegger SSD-er, er defragmantering, ikkje reformatering.
Vis hele sitatet...
Yup.

Protip: ALDRI kryss av for "Wipe free space" i CCleaner om du har SSD.

Ellers bricker du SSD'n din, den låser seg helt og du er fucked. Snakker av erfaring.
Sist endret av Turbolego; 30. mai 2015 kl. 12:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
54 0
Takker for hjelpen alle sammen, skal prøve å reinstallere alt nå :-)