Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 9306
Hallo.

Natt til igår var jeg på en mindre fyllekule, hvor jeg drakk til den grad at bevisstheten ble borte. Jeg har tydeligvis vært noe uheldig og knust en rute eller to på en kompakt-graver som sto imellom meg og veien hjem. Jeg hadde en sykkel med meg til han jeg drakk hos, og denne har jeg vistnok tatt med meg. Er uvisst om jeg har syklet i graveren eller vært sur og destruktiv. Politiet var Fredag og tok DNA-test av noe blod som ble igjen.

What to do? Trenger noen rasjonelle tanker på dette. Er igang med og finne ut navnet på selskapet som hadde graveren stående der ute, og har tenkt og legge meg flat på en email til dem hvor jeg selfølgelig skal betale for dette og unnskylder meg videre. Har inget behov for mere krangling med politiet, siden jeg allerede har en sak om fyllekjøring liggende inne for behandling. Saken er anmeldt.
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Jeg har tydeligvis vært noe uheldig og knust en rute eller to på en kompakt-graver som sto imellom meg og veien hjem.
Vis hele sitatet...
haha epic forklart du ... var du uheldig å vrei om nøkkelen og bilen gikk i gir når du ble tatt for fyllekjøring også eller , du er tydligvis en kar som ikke klarer å kontrollere deg i fylla og burde vurdere å kansje finne på noe annet i helgene eller begrense drikkinga di litt ...

men kudos for at du prøver å gjøre opp for deg da
det pleier å stå ganske klart hvem som er eier på de fleste minigraverne
Forbered deg på ei solid regning, slike ruter er dyre.
@Villumsen:
Høres ut som du bør ta en pause med drikkingen din
Hvertfall en liten stund til saken med Promillekjøringen er ferdig.
Vil ikke ta seg ut hvis dem finner ut at du har gjort dette med gravemaskinen også
Men all ROS til deg for at du vil ordne opp for dette og betale for deg
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Sitat av gekko4u Vis innlegg
haha epic forklart du ... var du uheldig å vrei om nøkkelen og bilen gikk i gir når du ble tatt for fyllekjøring også eller , du er tydligvis en kar som ikke klarer å kontrollere deg i fylla og burde vurdere å kansje finne på noe annet i helgene eller begrense drikkinga di litt ...

men kudos for at du prøver å gjøre opp for deg da
det pleier å stå ganske klart hvem som er eier på de fleste minigraverne
Vis hele sitatet...
Tingen er at maskinen ble tatt vekk igår, og jeg ikke fikk sett hvem eieren var. Det med lappen er at en gjeng skulle gi meg juling, så da kjørte jeg noen hundre meter unna festen, og står helt med at det var rett avgjørelse den dag idag. Og det er jo en selvfølge att man ordner opp etter seg.

Videre sagt så husker jeg selv ikke en dritt, men ingen sår vil tilsi at jeg gjorde hærverk, mer tok en mindre elegant kråkestup i denne maskinen.
Kontakt politiet og gi de all infoen om deg å be de gi nfoe videre til eier for å si at du vil gjerne gjore opp for deg
Frontruter til gravemaskiner koster rundt 16.000 kr å få kjøpt ny. Siderutene er vel litt billigere.

Haha, fortsatt like lyst å sende den mailen?
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Er det noe bevis for at det var deg? Noen i det hele tatt som har sett deg der/ du har fortalt dette om? Hvis ikke har politiet lite å gå på
Stikk innnom politistasjonen og forklar situasjonen, si at du mer enn gjerne vil betale for skaden du har gjort og vil be eieren om unnskyldning .
Hva skjer hvis du blir innkalt til politiet og nekter for alt? Jo, da legger de saken din nederst i bunken, og den vil mest sannsynlig bli henlagt!
Om du tilstår vil du få det på rullebladet og du må i tilegg betale veldig mye i erstatning. Hvis du vil få opp karmaen din, hjelp en gammel dame over veien isteden!
Hva faen er det med folk på freak? Her er faktisk en person som har gjort hærværk og som ønsker å gjøre opp for seg. Så kommer faen med folk med tips om at han må drite i det??
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Dasset Vis innlegg
Hva faen er det med folk på freak? Her er faktisk en person som har gjort hærværk og som ønsker å gjøre opp for seg. Så kommer faen med folk med tips om at han må drite i det??
Vis hele sitatet...
Ehem, det er som gamle freak det

Men du, bare hør med onkel blå, de skal ha litt info.
Du må beise sjarken!
Snakk med purken du, de vet nok.

Men lite sansynlig at de tar DNA prøver da disse er kostbare og tidkrevene og "fremkalle"
Sitat av Dasset Vis innlegg
Hva faen er det med folk på freak? Her er faktisk en person som har gjort hærværk og som ønsker å gjøre opp for seg. Så kommer faen med folk med tips om at han må drite i det??
Vis hele sitatet...
Naturligvis. Er det muligheter for å slippe å betale opp til 20 k og få på rullebladet, da sniker mann seg unna om det er mulig
Trenger ikke si noe så lenge purken ikke har bevis!
Sist endret av MortenYeaH; 23. juni 2012 kl. 11:58.
Sitat av SheepInPain Vis innlegg
Frontruter til gravemaskiner koster rundt 16.000 kr å få kjøpt ny. Siderutene er vel litt billigere.

Haha, fortsatt like lyst å sende den mailen?
Vis hele sitatet...


er det rette ruter uten hull så kan man bare sette inn laminert glass, noe vi selger på jobben til rundt 1600 pr m2 man trenger ikke kjøpe herda glass om det var det fra før men det er ikke stort dyrere.

til TS: om du får tak i eier, så bare si att du var uheldig og sykla i fylla og traff gravern(om det var dette som skjedde) også hører du med han om han har forsikring på gravern som dekker glass, if so tilby deg og betale egenandelen, glass skade gjør ikke noe med evt bonus osv .
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
er det rette ruter uten hull så kan man bare sette inn laminert glass, noe vi selger på jobben til rundt 1600 pr m2 man trenger ikke kjøpe herda glass om det var det fra før men det er ikke stort dyrere.

til TS: om du får tak i eier, så bare si att du var uheldig og sykla i fylla og traff gravern(om det var dette som skjedde) også hører du med han om han har forsikring på gravern som dekker glass, if so tilby deg og betale egenandelen, glass skade gjør ikke noe med evt bonus osv .
Vis hele sitatet...
Har funnet ut hvem eieren er. Skal ringe på mandag og legge meg flat, og får bare håpe de drar tilbake annmeldelsen. Hvordan rute det var og hvordan det gikk seg til har jeg ikke peiling på.
Hvis du har så dårlig samvittighet som det virker som, hvorfor kan du ikke bare sende et brev med et par tusenlapper oppi til eieren av gravemaskinen og skrive "unnskyld, håper dette dekker skadene!"
Da vil han nok trekke tilbake annmeldelsen.

PS: Du må være anonym selvfølgelig, hvis du allerede er i klammeri med snuten, hvorfor i helvete vil du utsette deg for å få enda mer på rullebladet?
Sist endret av Darking; 23. juni 2012 kl. 13:15.
NEKT ALT!!

Vi ble busta på fersken for og løpe over 11 biler, det kostet 0 kr
Er enig her. Ingen grunn til å få mer trøbbel med onkel blå.
Enten driter du i alt å satser på at ingen finner synderen og gjør som Darking sier å skaffer deg god karma på andre måter eller så kan du jo sende en konvolutt med kroner til eieren anonymt men da risikerer du jo bare at har tapt noen tusenlapper pluss at du likevel kan bli dømt til å betale erstatning om du blir tatt likevel. Er jo ikke sikkert fyren trekker anmeldelsen fordeom du sender penger.
Bra at du vil gjøre opp for deg TS, men er det verdt det om erstatningen kommer på ca 20k?
Vet ikke om den kommer på det, men var det 2 ruter tror jeg det blir noe lignende.
Evnt ta og send ett par lappen i ett annonymt brev til eieren og skri noe liknende dette;

Hei, det var jeg som knuste rutene på gravemaskinen, og jeg er virkelig lei for det.
Hele greia var egentlig ett uhel da jeg hadde fått i meg litt for mye alkohol.
Jeg har allerede rulleblad, og prøver og få livet på rett kjør igjenn, så har veldig lite lyst og kommer i problemer med politiet.
Jeg har desverre ikke økonomi til og erstatte hele beløpet for rutene, men jeg har lakt med XXXXkr og håper dette hjelper litt på.
Beklager veldig og håper dere skjønner situasjonen min.
Sist endret av Klistermerke123; 23. juni 2012 kl. 14:28.
Sitat av Weedwacker Vis innlegg
NEKT ALT!!

Vi ble busta på fersken for og løpe over 11 biler, det kostet 0 kr
Vis hele sitatet...
hadde vært så deilig om dere måtte betale all skaden selv , hadde jeg selv sett sånn idioti ødeleggelse av min bil ville du blitt straffet med en god omgang juling og kansje jeg hadde pissa på deg mens du ligger i fosterstilling å griner , hvis jeg hadde no igjen i blæra mi
Sitat av gekko4u Vis innlegg
hadde vært så deilig om dere måtte betale all skaden selv , hadde jeg selv sett sånn idioti ødeleggelse av min bil ville du blitt straffet med en god omgang juling og kansje jeg hadde pissa på deg mens du ligger i fosterstilling å griner , hvis jeg hadde no igjen i blæra mi
Vis hele sitatet...
Tøffen.

titegn
Mange hvite riddere nå for tida.

Spørsmål: Hvis du ikke husker noe, hvordan husker du da at det var du som herpa graveren?
Spørsmål: Hvorfor vil du ha mer bråk med politiet? Saken kommer høyst sannsynlig til å bli henlagt likevell, forsikringen tar skaden og nesten alle er happy.
Spørsmål: Vurdere å begrense drikkinga? Kansje du burde begrense drikkingen til du finner en gyllen middelvei. Er ikke meninga å være fyllest vet du, men å ha det gøyest.
Også er det vel et argument at denne graveren var eid av et firma? Jeg ville hatt dårligere samvittighet om dette var en privat eiendel som bare en person måtte slite med.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Bor ikke i Trondheim. =)


Anyways, politiet har dukka opp på døren min mens jeg var på jobb idag, mildt sagt laber stemning i huset.

Skal gjennomgå en sånn "Program mot rus" sak snart da, videre blir det vel psykiatri noen måneder samt en meget sur og saftig bot. Har enda ikke motatt boten for fyllekjøringen skjønner du...

Life's suck, haha.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Oppdatering: Reparasjonen kom på 17 000 og tapt omsettning på 5 000, som jeg blir og betale snarest. Annmeldelsen blir droppet da, ser det ut som.
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Oppdatering: Reparasjonen kom på 17 000 og tapt omsettning på 5 000, som jeg blir og betale snarest. Annmeldelsen blir droppet da, ser det ut som.
Vis hele sitatet...
Du blei eid.
Sitat av Runardo Vis innlegg
Du blei eid.
Vis hele sitatet...
nei
han sto for det han gjorde...
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Runardo Vis innlegg
Du blei eid.
Vis hele sitatet...
Nei, handler om og stå for det man gjør..
Enig, surt men sånn er jo livet. Kp til deg.
DNA-test for en knust rute? What is this world coming to?
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Sitat av felix_poker Vis innlegg
DNA-test for en knust rute? What is this world coming to?
Vis hele sitatet...
Hehe.

De var og samlet DNA og mer til morgenen etter dette skjedde ifølge en kompis.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Oppdatering: Reparasjonen kom på 17 000 og tapt omsettning på 5 000, som jeg blir og betale snarest. Annmeldelsen blir droppet da, ser det ut som.
Vis hele sitatet...
Stolt over at du gjør opp for deg ihvertfall, kake til deg
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
DNA-test for en knust rute? What is this world coming to?
Vis hele sitatet...
Tro meg, politiet gjør ALT de kan for å finne den minste unnskyldning for å ta en DNA test. Det er vel noe av det første de går etter, utenom personalia.
Jeg sier ei heller at det er legit eller "riktig" men det er nå slik det er i praksis.

Til TS!
Bra jobba, du står får du gjorde, KP til deg!
Dog, var usakelig dyrt med rutene, og 5k i tapte arb inntekter? Da er det isåfall et latterlig lite firma som ikke har backup maskin til å fortsette med. Om du knuser ruta, eller om maskina streiker spiller ingen rolle, de har fortsatt en maskin mindre. De burde ha backup...
Så må si meg litt uenig i at du skal betale de 5k. Da er det noe useriøst også...
Sist endret av CHillZoNE; 29. juni 2012 kl. 09:19.
Det var de feriepengene! God sommer
synes det direkte ufyselig at de krever deg for 5k ekstra når du er ærlig og vil gjøre opp for deg,enten bitterhet eller melking av situasjonen.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cosmos Vis innlegg
synes det direkte ufyselig at de krever deg for 5k ekstra når du er ærlig og vil gjøre opp for deg,enten bitterhet eller melking av situasjonen.
Vis hele sitatet...
Maskin var utleid da dette skjedde, så er jo tapt inntekt.

Når det kommer til penger lever jeg ingen nød, men er selfølgelig bittert.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Her har andre Freaker mye å lære, KP til deg!
Har du noe på rullebladet ditt allerede? If yes, do tell da' police; if no, why risk it; med tanke på framtiden, reise til USA, jobb innenfor sikkerhet osv.
Det er nok ikke mange som tar det valget du har tatt. Jeg er imponert.

Din neste oppgave blir vel nå å gå ditt forhold til alkohol litt mer i sømmene.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Da er regningen kommet og betalt, 21996 kr!

Skal aldri mer røre noe gravermaskin hardhendt nei.
Respekt.

titegn
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Da er regningen kommet og betalt, 21996 kr!

Skal aldri mer røre noe gravermaskin hardhendt nei.
Vis hele sitatet...
Sa det ble dyrt!

Men cred for å gjøre opp for deg da!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Da er regningen kommet og betalt, 21996 kr!

Skal aldri mer røre noe gravermaskin hardhendt nei.
Vis hele sitatet...
Du skal ha en ting, du gjorde opp for deg, noe jeg liker, creds til deg.

Hater folk som ødelegger noe (selv om det var ett uhell) og ikke engang gir lyd fra seg.

Etter personlig mening er selv en liten postit med "sorry, var lettere full da jeg stupte over bilen og bulka den til shit" greit nok.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Du skal ha en ting, du gjorde opp for deg, noe jeg liker, creds til deg.

Hater folk som ødelegger noe (selv om det var ett uhell) og ikke engang gir lyd fra seg.

Etter personlig mening er selv en liten postit med "sorry, var lettere full da jeg stupte over bilen og bulka den til shit" greit nok.
Vis hele sitatet...
Å hate noen for uhell er vell litt sterkt? Du har vært uheldig eller?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Turrist Vis innlegg
Å hate noen for uhell er vell litt sterkt? Du har vært uheldig eller?
Vis hele sitatet...
Dersom dem ikke gir lyd fra seg kan jo ikke jeg vite om det var ett uhell eller ei

Nei, men min farmor har hatt opplevelsen jeg snakket om over, bortsett fra at det var hennes rundt 30 år gamle sykkel i bildet (som forøvrig ble pensjonert i fjor), som ble kjørt over av en "lettere" full mann, hvorav hun ble forklart av bareieren som kom stormende ut etter føreren at han har en "uvane" med å kjøre i fylla.
Sist endret av Freddy_fred5; 6. juli 2012 kl. 00:47.
Sitat av Turrist Vis innlegg
Å hate noen for uhell er vell litt sterkt? Du har vært uheldig eller?
Vis hele sitatet...

Om de sier ifra at det var et uhel er det en ting, men om de bare stikker av så skjønner jeg den
Ah, tolka det som at det ikke hadde noe å si om man sa ifra eller ikke.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Trådstarter
Fikk forresten en telefon igår fra politiet hvor de krevde en blodprøve av meg. Svarte hyggelig og greit at jeg ikke var i byen, og kom ikke til og være hjemme før tidligst over helgen. Han svarte da nonchalant som personen var at de ville da hente meg på jobb og skjemme meg ut og ta blodprøve på stedet.

Just in case fellow freaks blackout'er og rager på vinduer, vask vekk alt av blod hvis mulig. Det var ikke noe tull med at politiet tok DNA-prøve av maskinen, og jeg vil ikke havne i systemet dems whatsoever.