Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1511
Hei!

Beklager sykt elendig emnetittel, jeg har igrunn ikke peiling hva jeg kan bruke som tittel :/

Men det jeg lurer på, er å lage et spesielt "bilde" (se vedlegg, er et eksempel der) utav et "normalt" bilde.

Er det mulig å konvertere et standard bilde til "et bilde" av div tegn? (alfakrøller osv)



Tror jeg så en tråd om noe slikt for en god stund siden, men har ikke den ringeste anelse om hva jeg skal søke etter!


Takk for evt svar!
Vedlegget ditt er jo bare flere linjer med 1 og 0 som har blitt kuttet til i paint eller noe.
Google etter ASCII art.
Sist endret av Goophy; 18. september 2007 kl. 21:42.
Enig med Goophy. Finn et bedre eksempel

Mener du et bilde med mye detaljer i eller en enkel logo?
Han lurer vel på hvordan han kan sette masse botstaver inn i et detaljert bilde? Rigtig trådstarter?
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Under er eksempler på hva trådstarter er ute etter.

Det kan lurer på, er om det finnes programmet som konverterer et bilde til det under.Tror ikke det, men kan jo hende

[CENTER]__A___________________________________/A__
__MM________________________________/MM__
__MMMM___________________________/MMMM__
___MMMMM________________________/MMMM|__
___MMMMMM_____________________/MMMMM__
____MMMMMMM_________________/MMMMMM___
_____MMMMMMMM______________/MMMMMM|___
______MMMMMMMM____________/MMMMMMM___
_______MMMMMMMMM__________|MMMMMMM|___
________MMMMMMMMM________|MMMMMMM|___
__________MMMMMMMMM_______MMMMMMM/____
___________*MMMMMMMM_____MMMMMMM/____
______________*MMMMMMM____MMMMMMN/____
________________*MMMMMM__|MMMMMN/_____
__________________*MMMMM__MMMMM/______
___________________mmmMMMmMMM/________
______________/mMMMMMMMMMMMM|__________
____________/mMMMMMMMMMMMMMM_________
__________/MMM:::::MMMMMMMMMMMMn_______
_________/MMM|:::::MMMMMMMMMMMM|_______
________/MMMM:::::/MMMMMMMMMMMMM|______
_______|MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM|______
_______|MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM|______
________MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM|______
_________MMMMMMMMMMMMMMMMMMMM|______
___________*MMMMMMMMMMMMMMMMM|_______
_____________*MMMMMMMMMMMMMMM/_______
________________MMMMMMMMMMMMM/________
_________________|MMm/__|MMMMM/_________
_____________o___***_o__MMMMM/__,,,_______
_____________Mn____/M_______ppppp________
_____________MMMmMMM__MMM***__________
_____________Mn*__*MM__*_________________
_____________*_______V____________________[/CENTER]
Kos deg: http://www.network-science.de/ascii/
http://www.network-science.de/ascii/
Sist endret av campod; 18. september 2007 kl. 22:00.
woops my bad, dårlig eksempelbilde ja:P

men Sceptic skjønte det, er noe slikt jeg er ute etter ja!

Campod, funker veldig bra det der og!



Om noen lurte, så ville jeg ha noe slikt til å "pynte" cd-plater i LightScribe brenneren...
@trådstarter:
denne siden kan du konvertere hvilket som helst bilde enten det er fra en bildefil på datamskinen eller på nettet, til et såkalt ASCII-bilde av den typen du har vedlagt...

eksempel på bilde og txt-fil vedlagt...
drQ
Egendefinert
Jeg har liggende en html-fil jeg lagret fra en nettside en gang. Det er en "avspilling" av en scene fra matrix (skyting på hustak), utelukkende laget av ascii. Ganske imponerende å se.

Evigheter siden jeg fant den, så jeg har jo ikke peiling på hvor jeg fant den, men det kan jo tenkes den kan søkes opp på ascii og matrix.
Sitat av Turbolego
@trådstarter:
denne siden kan du konvertere hvilket som helst bilde enten det er fra en bildefil på datamskinen eller på nettet, til et såkalt ASCII-bilde av den typen du har vedlagt...

eksempel på bilde og txt-fil vedlagt...
Vis hele sitatet...
Genialt, bildene ble faktisk ganske stilige!

Men den fila du la ved var bare masse tilfeldige tegn puttet sammen, tror du tok feil fil.
Sitat av Diablo
Genialt, bildene ble faktisk ganske stilige!

Men den fila du la ved var bare masse tilfeldige tegn puttet sammen, tror du tok feil fil.
Vis hele sitatet...
tipper du glemte å skru av "tekstbryting" i notpad...

[EDIT:] fan, dere har rett, sannsynelighvis har detta skjedd fordi jeg lånte en macintosh da jeg laga dokumentet...

txt-fila er ødelagt, men nettsiden funker!
Sist endret av Turbolego; 19. september 2007 kl. 16:39.
Sitat av Turbolego
@trådstarter:
denne siden kan du konvertere hvilket som helst bilde enten det er fra en bildefil på datamskinen eller på nettet, til et såkalt ASCII-bilde av den typen du har vedlagt...

eksempel på bilde og txt-fil vedlagt...
Vis hele sitatet...

Tekst fila som var vedlagt kom bare opp som en masse @ tegn osv bortover tekstdokumentet, og formet ikke noe som helst
Sitat av drQ
Jeg har liggende en html-fil jeg lagret fra en nettside en gang. Det er en "avspilling" av en scene fra matrix (skyting på hustak), utelukkende laget av ascii. Ganske imponerende å se.

Evigheter siden jeg fant den, så jeg har jo ikke peiling på hvor jeg fant den, men det kan jo tenkes den kan søkes opp på ascii og matrix.
Vis hele sitatet...
det kan gjøres ved å dele opp en filmsnutt i stillbilder (kan gjøres i QuickTime om jeg ikke tar helt feil) , og deretter kjøre alle bildene gjennom f.eks. nettsiden som jeg nevnte ovenfor...

damn, det var forresten en god ide!
Sitat av Turbolego
@trådstarter:
denne siden kan du konvertere hvilket som helst bilde enten det er fra en bildefil på datamskinen eller på nettet, til et såkalt ASCII-bilde av den typen du har vedlagt...

eksempel på bilde og txt-fil vedlagt...
Vis hele sitatet...
Tekstfila funka helt fint den
Prøvde først i notepad, men der var d fucka, så i word, men der var siden for smal, men i wordpad funka det fint