Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 16696
Finnes det en måte å finne tilbake til sletta sms.meldinger på mobiltelefonen? Et program som man kan laste ned eller noe? Jeg fikk en melding i stad, men jeg trodde tastelåsen stod på (noe den ikke gjorde), og jeg skulle skru den av, og da trykker jeg på de samme knappene som når man skal slette meldinger. Så er det mulig å finne tilbake, å få lest meldinga?
Spørre om de kan sende den på ny? Den ligger mest sannsylig på utboksen/sendte meldinger hos senderen..
Jeg pleier å holde meg til den regelen om at de sender SMS eller ringer på nytt om det var noe veldig viktig.
Pleier være rimelig umulig å gjenopprette slikt, da det som regel ligger på flashminne i telefonen.
KOmmer vel litt an på hvordan softwaren i telefonen fungerer, men tror nok de fleste, om ikke alle telefoner sletter sms permanent.
Det er mulig å gjenopprette slettede sms, dog, det eksisterer ikke noe program du kan laste ned. Hvis du _virkelig_ vil ha tak i den meldingen, kan du betale i dyre dommer, og la IBAS ta hand om saken. Men da må du huske på, IKKE overskriv noen meldinger (det beste er nok å slå av mobilen).
Sitat av raze
Det er mulig å gjenopprette slettede sms, dog, det eksisterer ikke noe program du kan laste ned. Hvis du _virkelig_ vil ha tak i den meldingen, kan du betale i dyre dommer, og la IBAS ta hand om saken. Men da må du huske på, IKKE overskriv noen meldinger (det beste er nok å slå av mobilen).
Vis hele sitatet...
Sikker? Mobiler (flest) bruker flash-minne, og ikke harddisk. Rimelig sikker på at flash-minnet blir "nullet ut" når man sletter noe. Altså ikke recovery-muligheter, selv ikke for IBAS.

Dessuten, mobilsystemer flest lagrer all sms i en fil, no? Og denne filen blir lagt tilbake samme sted den lå (reint fysisk i flashminnet), når noe har blitt lagt til/tatt bort.
En minnebrikke, som feks i et kamera, fungerer det på samme måte som minnet i en mobil? I så fall er det fullt mulig å få frem tapt informasjon.

På min series 60 mobil (3650, sjekka aldri på min 6630) var det en fil pr sms, men dog uleselige i notepad o.l.
Sitat av ZyPreXa
Spørre om de kan sende den på ny? Den ligger mest sannsylig på utboksen/sendte meldinger hos senderen..
Vis hele sitatet...
Jeg så ikke hvem som sendte meldinga da, fordi jeg sletta meldinga før jeg så noe som helst. Men har funnet ut hvem det var nå uansett.

Men kunne uansett vært nyttig å vite, hvortdan man gjenoppretter slettede elementer på en mobiltelefon.

Jeg har en Nokia 6280 btw, hvis det kan hjelpe.
Sitat av maedhros
Sikker? Mobiler (flest) bruker flash-minne, og ikke harddisk. Rimelig sikker på at flash-minnet blir "nullet ut" når man sletter noe. Altså ikke recovery-muligheter, selv ikke for IBAS.

Dessuten, mobilsystemer flest lagrer all sms i en fil, no? Og denne filen blir lagt tilbake samme sted den lå (reint fysisk i flashminnet), når noe har blitt lagt til/tatt bort.
Vis hele sitatet...
Hvis du leser denne artikkelen, ser du at IBAS klarte å rekonstruere 13 slettede SMS fra en minnebrikke. Men et skal jo sies at det sikkert ikke er noen smal sak å gjenopprette fra et flash-minnekort. SIM-kort er desidert lettere.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Når du overskriver noe blir jo 0ene og 1ene reorganisert, så da kan du ikke få tilbake infon. Når dus sletter noe er det sånn at første bokstav eller noe blir fjernet (tror jeg).