Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  159 36730
Sitat av nso Vis innlegg
Jeg må nesten spørre. Hva er det som får dere til å tro på prisstigning?
Vis hele sitatet...

Jeg eier ingen GME aksjer selv.

Men her må en til flere storbanker/finansinstitusjoner bryte loven eller gå konkurs for å komme seg ut av sine short posisjoner. For enkelte liberalister som meg, så er enhver desentralisering og fordeling av «stormakter» en god ting.

En bank/finansinstitusjon skal ikke ha så mye makt, at den gang på gang må reddes av skattebetalerne for å unngå økonomisk kollaps grunnet egne feil imo. Samarbeidspartnerne til den største institusjonen her, er pålagt å overta alle forpliktelser og evt gjeld etter en konkurs og må dele gjelden seg i mellom denne gangen.

Det var slikt spill som dette som skapte boligkrakket i USA og finanskrisen i store deler av verden i 2008. Da burde markedet for «printede aksjer» og lugubre fond med feilaktig AAA rating blitt regulert av myndighetene etter det. Men det ga de blanke i, å amerikanske banker matet på i mye større grad enn før. Dermed har akkurat denne bevegelsen blitt skapt, med en ideologi om å overvinne «systemet». Det har allerede i følge forumkilder vært en del skittent spill for å kjøre GME konkurs. Ved å hindre retail investorer å handle via enkelte børser under samme rammer og betingelser som de ovennevnte. Sannheten i dette kan ikke jeg dokumentere, annet enn at insentivet for å få GME konkurs er massivt.

Det eies en helt absurd mengde aksjer, men bare en liten del av de finnes. Så jobben shorterne har med å dekke inn gjelden sin, later til å ikke være gjennomførbar. Samtidig som hele denne «bevegelsen» holder på alle aksjene, kontraspionerer og gjør alt de kan for å drive prisene opp. Altså det motsatte av hva de med short posisjoner gjør. Dette avkler bransjen i stor grad og vi vanlige folk får se hvor manipulerbart dette og mange andre markeder egentlig er.

Noe stort er i ferd med å skje. I helgen (nattestid) var det mere lys og trafikk i toppetasjene hvor administrasjonen holder til enn det har vært noen gang før. Mon tro hva ledelsen driver med?

I tillegg har GME ansatt ny direktør med en meget lovende CV, som vist nok skal gjøre GME størst og best i verden innen den digitale spillindustrien.
Det debunker jo litt påstandene i starten av tråden her om at GME kun består av fysiske unødvendige butikker uten noe særlig potensiale.

På lik linje med deg, har jeg flere gode venner som lever av aksjemarkedet. De ser den økonomiske kollapsen komme og har hoppet ut av de fleste andre aksjer og fond akkurat nå. Men overraskende nok, sitter noen av de igjen med skremmende store posisjoner på -kun- GME. Noen av de jobber med andre sine penger i markedet og trader krypto personlig.

Jeg personlig har mistet enormt tillit til dollar og flere valutaer. Jeg har ikke og tenker ikke å kjøpe GME eller noen andre aksjer akkurat nå. Myndigheter har en tendens til å gjøre det de må, uavhengig av prisen «folket» må betale og vi er godt inne i en hyperinflasjon.

Det blir spennende til slutt å se, hvilke teorier som går av med seieren. Som du nevnte tidligere, kan det plutselig vise seg å være et spill hvor retail investorene blir rundlurt av de store.

Jeg vil på ingen måte oppfordre noen til å gamble på hverken GME eller andre investeringer.


«Hvis ingen synes du er en idiot for tiden, har du neppe sagt noe av interesse på en stund»
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er nå under 20% av aksjen som er shorted. Ned fra 100%+++. Bare litt mer enn f.eks. TSLA var på samme tid i fjor, uten at det har vært noe mega-squeeze der i etterkant.

Aksjen shortes kontinuerlig, så det fremstår som om storegutta nå bruker volitaliten som er laget av småsparerne for å tjene på nedsvingningene.

Alt det andre du skriver om at GME på et eller annet vis skal pivote til å gå fra ~konkurs box-store til en online mega-store er ren ønsketenkning.
Sist endret av nso; 21. april 2021 kl. 01:19.
Har du noen kilder å vise til på første og siste punkt der?
Hvor både retail og institution shorts er medberegnet?

Hvordan kan du si at det er ønsketenkning uten å utdype? Opplys meg gjerne om det er noe jeg ikke har fått med meg.
Tror heller dere burde se på AMC. Et sterkt merkevare med høy shorter rate.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Har du noen kilder å vise til på første og siste punkt der?
Hvor både retail og institution shorts er medberegnet?

Hvordan kan du si at det er ønsketenkning uten å utdype? Opplys meg gjerne om det er noe jeg ikke har fått med meg.
Vis hele sitatet...
Rask svar for å rette opp i en feil jeg begikk. Det er 20% av float, sorry.

At de har ansatt en person som sier han skal ta firmaet fra ~ikke-eksisterende online (sammenlignet med gigantene) til leder i markedet er bare ord. Så å kalle det ønsketekning er helt innenfor.
Vel, her er han med styringen nå og hans passe veldokumenterte CV.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ryan_Cohen
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er fremdeles bare èn mann, og hvis det var så at det bare var å ansette ham for å starte en online gigantbutikk med garantert markedshare så hadde han nok fått mer betalt annenplass.
Sist endret av nso; 21. april 2021 kl. 01:49.
Cohen joined the board in January 2021 along with two former Chewy executives. Cohen was also appointed Chairman to lead a new committee in charge of a company-wide transformation.[23] The company has hired multiple Amazon and Chewy executives in leadership positions.[24]

Jeg skjønner at du er en meget travel kar. Men leser du kilden jeg oppgir ovenfor (all informasjon under «career» på Wikipedia), så ser du at dette ikke bare er ord. Men en målrettet omstrukturering med store ambisjoner. Om de får det til eller ikke, vil fremtiden vise.
Cohen eier en anseelig mengde av Gamestop og bryr seg neppe om bedre lønnstilbud fra andre.

Personlig velger jeg som sagt hverken å kjøpe eller shorte GME. Jeg har ikke noe behov for å forsvare noen av sidene. Annet enn at jeg som liberalist heier litt ekstra på retail investorene og desentralisering av penger og makt.

Når vi diskuterer noe så viktig som sparepengene til folk, så mener jeg at det må opplyses med så riktige indikatorer som er mulig og oppdrive.
Sitat av nso Vis innlegg
Det er fremdeles bare èn mann, og hvis det var så at det bare var å ansette ham for å starte en online gigantbutikk med garantert markedshare så hadde han nok fått mer betalt annenplass.
Vis hele sitatet...
Du får lese deg opp selv, r/superstonk er ett fint sted å starte

Hvordan går det med kompis? svetter`n enda? 200usd incoming
Sitat av soulgoodman Vis innlegg
Du får lese deg opp selv, r/superstonk er ett fint sted å starte

Hvordan går det med kompis? svetter`n enda? 200usd incoming
Vis hele sitatet...
Det er en ganske arrogant innstilling. Ekstraordinære påstander krever som kjent ekstraordinære bevis. Få ting i samfunnet er mer blodtuna og griseoptimert enn mekanismer for å tjene penger. Den som foreslår et nytt opplegg som mer eller mindre kullkaster verdensøkonomien bør derfor backe opp påstandene sine ganske grundig, og i alle fall ikke avvise saklig skepsis som kunnskapsløshet. Det er et argumentasjonsnivå som passer i religiøse sekter.
Det blir ikke stort bedre med generelle oppfordringer om å lese deg opp! Det kan være fair, men da bør man foreslå noe konkret og fortelle hvorfor det er aktuelt for formålet. Type, hadde du hatt problemer med å forstå Ohms lov, så hadde jeg henledet din oppmerksomhet mot en kort og konsis introduksjonstekst, ikke fysikkseksjonen i universitetsbiblioteket. Du hadde funnet infoen du trengte der, men come on. Og fuckings reddit? Da er det faktisk bedre med lmgtfy; der hender det i alle fall at man finner relevant informasjon.
Jeg argumenterer ikke for noe, så syns du bommer.

Hva er galt med reddit? er freak bedre eller værre mener du?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av soulgoodman Vis innlegg
Jeg argumenterer ikke for noe, så syns du bommer.

Hva er galt med reddit? er freak bedre eller værre mener du?
Vis hele sitatet...
Ingen av nettstedene er kilder jeg ville ha nevnt i sammenheng med aksjehandel. Sier ikke det seg selv?

Jeg synes det er merkelig at du kommer inn i tråden, ber noen, på en arrogant måte, "lese seg opp" og linker til en hel subbreddit og så går i forsvar når noen poengterer dette?
Nei, det syns jeg ikke.

Jeg er ikke i forsvarsmodus, jeg ville bare peke i riktig retning om man var interessert i info om Cohen og GME
Kan være enig i at kommentaren om å lese seg opp på et hav av spekulasjoner i en Reddit tråd, kan fremstå som ganske arrogant. Men på generell basis, så vil jeg si at det er essensielt å sette seg inn i grunnkunskapen om et tema, før man kommer med eksempelvis bastante konklusjoner eller finansielle råd.

Ikke sant Vidarlo? Skeptiker rollen har du fylt godt her inne i mange år og sikkert hjulpet mange med å unngå «idiotiske valg» som du kaller det. Men den har også med tidens tann blitt vannet ut av dokumenterte fakta på enkelte saker og områder.

Man kan mene og synse i øst og vest om ting i fremtiden. Før eller senere kommer ubestridelige fakta på bordet, så får man vel bare stå for de meningene man hadde den gang.
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Kan være enig i at kommentaren om å lese seg opp på et hav av spekulasjoner i en Reddit tråd, kan fremstå som ganske arrogant. Men på generell basis, så vil jeg si at det er essensielt å sette seg inn i grunnkunskapen om et tema, før man kommer med eksempelvis bastante konklusjoner eller finansielle råd.
Vis hele sitatet...
Hvilke bastante påstander er det du mener mangler begrunnelse? Konkretiser kritikken din til noe håndfast.

Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Ikke sant Vidarlo? Skeptiker rollen har du fylt godt her inne i mange år og sikkert hjulpet mange med å unngå «idiotiske valg» som du kaller det. Men den har også med tidens tann blitt vannet ut av dokumenterte fakta på enkelte saker og områder.
Vis hele sitatet...
Vidarlo har knapt deltatt i denne tråden. Her er innleggene hans:
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Antallet aksjer * pris = verdi på selskapet.

At prisen på eit tidspunkt har vore over 300USD er neppe på grunn av verdier i firmaet, men på grunn av oppførselen til markedet. Det er eit firma med ein utdatert forretningsmodell, der verdiane er fysiske butikker og namnet...
Vis hele sitatet...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja, for all del. Det er ikkje gitt at dei ikkje er eit levedyktig firma - kun at dei neppe er verdt 1k$ per aksje.
Vis hele sitatet...
Er dette spesielt bastant, unyansert, dårlig begrunna eller irrelevant? Og hvis du mener vidarlo sine innlegg er sub pari, hvorfor synes du da at ting som dette er good stuff?
Sitat av soulgoodman Vis innlegg
Jeg argumenterer ikke for noe, så syns du bommer.

Hva er galt med reddit? er freak bedre eller værre mener du?
Vis hele sitatet...
Du sier deg jo enig i kritikken min av nettopp dette innlegget.

Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Man kan mene og synse i øst og vest om ting i fremtiden. Før eller senere kommer ubestridelige fakta på bordet, så får man vel bare stå for de meningene man hadde den gang.
Vis hele sitatet...
Konkretiser kritikken til noe som faktisk kan diskuteres, eller fuck off. Ærlig talt.
Sist endret av Myoxocephalus; 21. april 2021 kl. 14:56.
EzreaL's Avatar
Trådstarter
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er en ganske arrogant innstilling. Ekstraordinære påstander krever som kjent ekstraordinære bevis. Få ting i samfunnet er mer blodtuna og griseoptimert enn mekanismer for å tjene penger. Den som foreslår et nytt opplegg som mer eller mindre kullkaster verdensøkonomien bør derfor backe opp påstandene sine ganske grundig, og i alle fall ikke avvise saklig skepsis som kunnskapsløshet. Det er et argumentasjonsnivå som passer i religiøse sekter.
Det blir ikke stort bedre med generelle oppfordringer om å lese deg opp! Det kan være fair, men da bør man foreslå noe konkret og fortelle hvorfor det er aktuelt for formålet. Type, hadde du hatt problemer med å forstå Ohms lov, så hadde jeg henledet din oppmerksomhet mot en kort og konsis introduksjonstekst, ikke fysikkseksjonen i universitetsbiblioteket. Du hadde funnet infoen du trengte der, men come on. Og fuckings reddit? Da er det faktisk bedre med lmgtfy; der hender det i alle fall at man finner relevant informasjon.
Vis hele sitatet...
Rart om en subreddit dedikert til GME ikke har tilstrekkelig informasjon om temaet.
Man skal selvfølgelig ta alt der inne med en klype salt, men det kommer fram en god del interessant informasjon rundt hele situasjonen med Citadel, nyansettelser som Cohen og andre relevante faktorer for aksjen.

Jeg selv har ikke kunnskap nok innen finans eller aksjemarkedet for å lage et langt innlegg om dette. Det hadde uansett ikke blitt mer troverdig en noe man kan finne inne på Reddit uansett, så jeg ser ikke helt problemet.

Dette er en pågående prosess og tror ikke du finner så mange vitenskapelige forskningsartikler før den eventuelle short-squeezen.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvilke bastante påstander er det du mener mangler begrunnelse? Konkretiser kritikken din til noe håndfast.

Vidarlo har knapt deltatt i denne tråden. Her er innleggene hans:


Er dette spesielt bastant, unyansert, dårlig begrunna eller irrelevant? Og hvis du mener vidarlo sine innlegg er sub pari, hvorfor synes du da at ting som dette er good stuff?Du sier deg jo enig i kritikken min av nettopp dette innlegget.

Konkretiser kritikken til noe som faktisk kan diskuteres, eller fuck off. Ærlig talt.
Vis hele sitatet...
Fantastisk bidrag fra deg som alltid. Jeg tok med Vidarlo som eksempel fordi han er med og sirkelrunker kp i nyere innlegg i denne tråden.

Jeg har ingen interesse av å diskutere på ditt nivå. Jeg tar deg på ordet og «fucker off» tråden. Så kommer jeg tilbake for en liten oppsummering når GME karusellen er over og resultatet kan dokumenteres, for å se hvilke påstander som holder seg å ikke.
Har lagret hele tråden i sin opprinnelige form for morro skyld.

Ha en riktig fin dag alle freaks
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Så kommer jeg tilbake for en liten oppsummering når GME karusellen er over og resultatet kan dokumenteres, for å se hvilke påstander som holder seg å ikke.
Vis hele sitatet...
Vinnarkupongen frå forrige laurdag er ikkje fasit på kva tal du bør satse på i lotto.
EzreaL's Avatar
Trådstarter
Sitat av nso Vis innlegg

Alt det andre du skriver om at GME på et eller annet vis skal pivote til å gå fra ~konkurs box-store til en online mega-store er ren ønsketenkning.
Vis hele sitatet...
Vil bare presisere at jeg ikke har trua på at GME skal bli en vellykket megastore.
Ønsker bare å tjene penger
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Fantastisk bidrag fra deg som alltid. Jeg tok med Vidarlo som eksempel fordi han er med og sirkelrunker kp i nyere innlegg i denne tråden.

Jeg har ingen interesse av å diskutere på ditt nivå. Jeg tar deg på ordet og «fucker off» tråden. Så kommer jeg tilbake for en liten oppsummering når GME karusellen er over og resultatet kan dokumenteres, for å se hvilke påstander som holder seg å ikke.
Har lagret hele tråden i sin opprinnelige form for morro skyld.

Ha en riktig fin dag alle freaks
Vis hele sitatet...
Det har ikke fallt deg inn at de innleggene får KP nettopp for at de er informative og gode? Begynner å bli lei disse beskyldningene om at det er organisert KP-juks.

Veldig sleipt av deg å bare elegant hoppe over alt av kritikk og så gå på angrep på person.
Nå er vel jeg del av "eliten" her inne så uttalelsene min er vel ikke verdt mye men: myoxo har over en ganske lang tid her på bruket bidratt i bøtter og spann kontra deg.
Nå skal jo det egentlig ikke ha mye å si i enkeltsaker, men ærlig talt så ser jeg ikke hva du bidrar til annet enn spekulasjoner og en irriterende evne til å unngå å svare på konkret kritikk.

Du skyr unna og unnskylder med at Myoxo visstnok diskuterer på "Et annet nivå". Myoxo forlanger bare det mest grunnleggende i en debatt, ikke noe ekstraordinært.
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Fantastisk bidrag fra deg som alltid. Jeg tok med Vidarlo som eksempel fordi han er med og sirkelrunker kp i nyere innlegg i denne tråden.
Vis hele sitatet...
Enda flere ubegrunnede påstander.
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Jeg har ingen interesse av å diskutere på ditt nivå.
Vis hele sitatet...
Åpenbart ikke: Det er veldig opplagt at du ikke har interesse av å oppfylle minstekrav for saklighet og redelighet. Tvert i mot! Du bare fortsetter å kaste ut innholdsløse anklager og stikker av uten å konkretisere innholdet av når du blir konfrontert med det.
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Så kommer jeg tilbake for en liten oppsummering når GME karusellen er over og resultatet kan dokumenteres, for å se hvilke påstander som holder seg å ikke.
Vis hele sitatet...
Ah, yes! Og siden du ikke gidder å konkretisere hvilke påstander du mener er feil, så kan du i fremtiden peke på nær sagt hva det skal være og utrope deg selv som den mest forutseende. Kult. Hvis aksje- og kryptospekulasjoner ikke går veien for deg, så har du alt som skal til for å funke som åndelig medium eller spåmann.

Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Har lagret hele tråden i sin opprinnelige form for morro skyld.
Vis hele sitatet...
Mmm. Du anklager oss ikke for å redigere debatten til vår fordel. Du bare insinuerer det. Og når jeg nå påpeker det, så kan du lene deg tilbake og si at jeg er paranoid og leser ting som ikke finnes inn i detaljer. Du er mer elegant i utførselen enn de fleste andre som prøver seg på den taktikken, men jeg må nesten gi litt trekk for manglende fantasi vedrørende emne. Se her, skal du få en bastant spådom fra meg som du kan prøve å ta meg på i fremtiden!
Når vi ved neste korsven diskuterer usubstansierte anklager om trådredigering fra forumledelsen, så kommer BeardedFreak sin lagrede kopi av denne tråden ikke til å bli trukket frem som relevant bevismateriale, selv ikke etter direkte forespørsel.

Husk backup!
c593cc37df385c36a6e4470f82e32131
Dere som er skeptiske til å "gamble" på GME, hvorfor bryr dere dere så voldsomt?
Prøver dere å passe på at andre ikke kaster bort pengene deres eller har dere etiske motforestillinger mot aksjehandel, og da spesifikt på GME?

Hvilke andre metoder ville dere anbefalt for å sørge for at sparepengene ikke blir spist opp av inflasjon, som er trygge og mer etisk(?)?

Det finnes mer enn nok positive nyheter om Gamestop til at det ikke er urimelig å ha troen på den, og mer enn nok bevis på at media og handelshus har konspirert om å drukne aksjen i negativ omtale og skremselspropaganda. Bare det at de bruker så mye tid og krefter på å drepe aksjen tilsier at de er bekymret.
Jeg synes også det er kjekt og positivt å se hvor mange som har engasjert seg i dette her og virkelig gjort en innsats for å sette seg inn i hvordan markedene fungerer. Mange fikk seg noen virkelige overaskelser når de lærte hvor mye sleipe triks og bakromsdealer det er. Ser på det som god folkeopplysning.

Jeg sier ikke at dere nødvendigvis tar feil, jeg bare synes dere er så ivrig i å snakke det ned, og forstår ikke helt motivasjonen.
Det er ikke det at man bryr seg så voldsomt, folk skal få lov til å bruke pengene som de vil. Men hvis noen sier de skal kjøpe GME nå, er det litt det samme som om noen sier at de har tenkt å hoppe fra Holmenkollen baklengs på rulleskøyter - du har et ansvar for å si at det muligens er en dårlig idé.

Det er ikke uvanlig at selskaper på børsen shortes og snakkes ned. Hedgefond har alltid vært kyniske og nådeløse, jeg har selv vært long aksjer som hedgefond er short og det er ikke noe gøy, men som oftest har de faktisk rett, og verdiene på børsen sammenfaller ikke med de faktiske verdiene i selskapet. Det som er nytt nå er at horder av "retail investorer" har fått tilgang til leverage hos robinhood og kan nå samle seg om en aksje for å presse opp prisen på selskaper. https://dubra.substack.com/p/wallstr...ew-kids-on-the er interessant lesning om nøyaktig hvordan WSB har "hacket" markedene. Spørsmålet er hvor lenge det varer.

Prisen på GME er nå fullstendig frikoblet fra selskapet. Markedsverdien er 400 ganger så høyt som det årlige resultatet. Det er for så vidt ikke unikt; Amazon har vært priset høyere på multipler, men forskjellen er at Amazon da hadde en enorm vekst og selv om de fremdeles vokser enormt, er de ikke priset til sånne multipler lengre. Gamestop har hatt negativ vekst de siste årene, så det er allerede priset inn en ekstrem snuoperasjon. Alle positive nyheter som er offentlige har for lengst blitt priset inn og vel så det. Det kan selvsagt være snuoperasjonen skjer, men skal du investere i Gamestop nå bør du ha en bedre analyse enn ledelsen har fine CV'er.
EzreaL's Avatar
Trådstarter
Sitat av lor3ntz Vis innlegg
Det kan selvsagt være snuoperasjonen skjer, men skal du investere i Gamestop nå bør du ha en bedre analyse enn ledelsen har fine CV'er.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er noen som har investert i gamestop på grunn av nyansettelser i ledelsen.

Grunnen til den store interessen er at aksjen er/var shortet til helvette. Aksjen var shortet godt over 100 % av alle tilgjengelige aksjer, noe som betyr at hvis folk bare sitter på aksjen og ikke selger, vil det eventuelt resultere i en shortsqueeze.

Det blir bare tull å avslutte innlegget ditt med å snakke om Ryan Cohen. Snakk om stråmann...
På generell basis skulle det vært spennende å se hvor mange i denne tråden, som faktisk bruker kart og teknisk analyse i investeringene sine. Eller når de gir finansielle råd på et forum.
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
På generell basis skulle det vært spennende å se hvor mange i denne tråden, som faktisk bruker kart og teknisk analyse i investeringene sine. Eller når de gir finansielle råd på et forum.
Vis hele sitatet...
Jeg meldte meg inn i en stor aksjegruppe på Facebook for en stund siden, i håp om å få gode råd og lese gode, tekniske analyser. Gud, så skuffet jeg ble. Den gruppa får denne tråden til å se ut som en handelshøyskole der finansprofessorer sitter og analyserer. Helt ufattelig mye synsing i øst og vest, uten så mye som antydning til et analysepunkt eller saklig, faktuelt grunnlag.

Og det er så bastant også!
«Aksje X kommer garantert til å stige det neste året, med mellom 32 og 34 prosent. Kommer til å se en liten dupp de neste månedene, men i juli så kommer den til å eksplodere oppover, og vi vil se en kraftig vekst i ca tre uker før den flater ut igjen. Hold hodet kaldt nå, men kjøp om 17 dager.»
«Hvordan vet du alt dette?»
«Det er bare å følge med så skjønner man det.
»

Det er åpenbart en helt utenomjordisk god opplæring i finansfaget på LHS (Livets Harde Skole), for makan til detaljnivå på spådommene skal man lete lenge etter, og det uten å se på så mye som et eneste tall eller nyheter.

Skulle gjerne ledd, men jeg klarer ikke, så jeg gråter i stedet.
Dette er kanskje litt OT, men tenkte å prøve meg her etter noen år inaktivitet, og fordi det er delvis relevant. Jeg har fulgt r/wallstreetbets, r/gme og r/superstonk siden 28.01.2021, og med tinfoil-hat på så ser det ut som hele Gamestop-kjøret får dratt frem en del finansielle skjeletter fra kjøleskapet. Det har vært lærerikt å høre om opsjonskjeder, FTDs, ETFs og mye annet, samt få se hvor mange triks som kan finnes i boka.

Uansett, det har også fått meg til å stille spørsmål til Nordnet nylig. Det hadde vært fint å kunne stemme ved valg i amerikanske selskap om man har aksjer i dem, men det kan se ut til at det ikke er mulig, bortsett fra Berkshire Hathaway. Kilde: nordnet.no FAQ

Jeg har spurt kundeservice, og har så langt fått høre at når jeg kjøper en aksje i USA; så er den hos en depotbank. Jeg antar det er en "depositary bank" som passer på aksjen, står som eier, mens jeg står som beneficiary eier. Siden de er hos depotbank, vil jeg ikke få innkallelse til generalforsamling, og jeg kan visstnok heller ikke stemme. Jeg har spurt hvem som er depotbanken, men har ikke fått svar enda.

Vet noen av dere noe mer om hvordan dette markedet og forhold mellom Nordnet AS og børs er sydd sammen, og om det finnes måter å stemme på til tross for at aksjene står hos en depotbank?

Vet dere eventuelt om andre meglere i Norge/EU som har et litt mer, "profesjonelt" forhold til aksjer i USA; hvor man blant annet kan stemme ved generalforsamling, eller må jeg åpne meg en konto i USA? Hvis USA, hvilken har dere erfaringer med?

Jeg har ikke kjøpt aksjer på margarin, og de står på en "Askje- og fondskonto" hvor jeg er eier, så langt jeg vet. Det betyr også at aksjene ikke er til utlån, visstnok.

Noen av svarene fra Nordnet så langt:
"1. Du kan ikke gå på generalforsamling i USA og Canada da aksjene står på en konto hos vår depotbank. Du mottar dermed ikke innkalling."

"2. Berkshire Hathaway er det gjort unntak for av vår depot-bank i USA."

"Når du legger en ordre på en av Nasdaq OMX-børsene brukes vår Smart Order Router. Det betyr at ordren automatisk styres til det markedet som har best pris. Dersom flere markeder har samme pris vil ordren legges på Nasdaq OMX-børsene."
Sist endret av ProZhen; 23. april 2021 kl. 11:04.
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
På generell basis skulle det vært spennende å se hvor mange i denne tråden, som faktisk bruker kart og teknisk analyse i investeringene sine. Eller når de gir finansielle råd på et forum.
Vis hele sitatet...
Kart og teknisk analyse er et minimum om man skal drive med aksjer og ha håp om avkastning så det tror jeg nok endel gjør.
Leser bok for å lære meg nettopp dette men forstår også at teknisk analyse osv bare gir en viss pekepinn da det er ufattelig mye som påvirker markedet.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Kart og teknisk analyse er et minimum om man skal drive med aksjer og ha håp om avkastning så det tror jeg nok endel gjør.
Leser bok for å lære meg nettopp dette men forstår også at teknisk analyse osv bare gir en viss pekepinn da det er ufattelig mye som påvirker markedet.
Vis hele sitatet...
Jeg slang meg på praten, jeg.

Tror man bør se på litt av hvert; har inntrykk av at teknisk analyse kanskje brukes spesielt mye på kort tidshorisont, mens fundamental analyse på lengre tidshorisont.

Du finner nok folk på hele skalaen, og det er sikkert forskjellige markeder (tider, lover og regler, makroøkonomi, varehandel, IT-teknologi) hvor en viss blanding av teknikker funker bedre enn andre.

Å si at man gjøre teknisk analyse for å ha håp om avkastning er kanskje å strekke den litt langt, på slutten av dagen holder det med flaks... Eller fundamental analyse, eller magefølelse.

Warren Buffet er kanskje et eksempel på noen som fokuserer på fundamental analyse, og gjort det greit, over tid.

Det er kanskje greit å nevne at meglere (Nordnet osv) foretrekker, så langt jeg kan se, rent økonomisk, om du gjør så mange handler som mulig, for å få gebyrene.

I det siste vil jeg foreslå at børsen i USA, gjennom storstilt pengetrykking, har gått opp og opp i en tid hvor handel og business har gått dårlig (COVID-19). I et slikt marked kan "hvem som helst" gjøre det bra. Men, når det kommer en korreksjon, så tror jeg trikset ligger i å "smyge seg ut" på toppen, og det er der du ser de som kan det, fra de som følger med på oppturen.

For fundamental analyse paradigmet, så tror jeg "The Intelligent Investor" av Benjamin Graham er fin, selvom jeg ikke enda har lest den perm til perm.

Hva angår dagens marked så tror jeg flere selskaper er blåst opp til langt over hva de fundamentalt er verd, og da blir sjansen for en nedtur større. På kort sikt tror jeg teknisk analyse kan gi deg noen pekere på om ting faller eller ikke, men hadde det fungert 100%, så hadde vi nok hatt en god del millionærer flere enn vi har idag.

Du kan sikkert tjene penger på både teknisk og fundamental analyse, men du kan sikkert også tape penger på begge. Personlig ville jeg nok brukt litt mindre tid på fibonacci retracement og litt mer tid på å lese årsoppgaver til bedrifter, og vurdere deres fremtidige business-potensiale.

Og for å være litt mer on topic, GME er for nå såpass fjern fra sin "reelle verdi" at det blir mer spekulasjon enn investering, og der tror jeg teknisk analyse har mindre potensiale enn fundamental analyse - gitt GME 10 år, kanskje har bedriften fått medvind og gjenvunnet seg, på vei til å bli en ny APPL? Eller kanskje ikke. Men spekulasjon er også mulig å få avkastning på, bare veldig høy risiko. Høyest risiko får du nok om du shorter, med en uendelig nedside.

Skal sant sies, så langt jeg forstår så er hele greia et stort kasino akkurat nå, med noen få på topp som har mer informasjon og bedre muligheter til å manipulere, og en haug privatinvestorer som gir fra seg pengene til disse, og etpar steinkast unna det det var da nederlenderne begynte med aksjer på ekspedisjoner for flere hundre år siden.

Edit: Greit med en disclaimer. Jeg har ikke peiling på noe. Dette er ikke finansielle råd.
Sist endret av ProZhen; 23. april 2021 kl. 16:03. Grunn: Disclaimer
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Få ting i samfunnet er mer blodtuna og griseoptimert enn mekanismer for å tjene penger. Den som foreslår et nytt opplegg som mer eller mindre kullkaster verdensøkonomien bør derfor backe opp påstandene sine ganske grundig, og i alle fall ikke avvise saklig skepsis som kunnskapsløshet. Det er et argumentasjonsnivå som passer i religiøse sekter.
Vis hele sitatet...
Husk at flere markedskrasj er blitt forårsaket av manipulerende investorer. Og vi ser jo den dag i dag at det drives med ekstremt mye lyssky virksomhet som myndighetene fanger opp, nå sist eksemplet med "familiefondet" som hadde milliarder på milliarder i markedet fordi de hadde store lån fra flere store banker (etter at vedkommende som drev fondet først var svartelistet fordi han ble dømt for ulovlig virksomhet for noen år siden). Da det viste seg at fondet ikke hadde midler til å betjene alle lånene kollapset hele greia og dro markedet med seg. Heldigvis gikk det ikke verre enn det gjorde, men ikke tro at myndighetene har ståkontroll her. Det kunnne gått mye verre.

Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Kart og teknisk analyse er et minimum om man skal drive med aksjer og ha håp om avkastning så det tror jeg nok endel gjør.
Leser bok for å lære meg nettopp dette men forstår også at teknisk analyse osv bare gir en viss pekepinn da det er ufattelig mye som påvirker markedet.
Vis hele sitatet...
Teknisk analyse er vel mer voodoo enn noe annet?

Hvis man skal drive med aksjer og ha håp om avkastning tenker jeg at langsiktig investering er bedre. Markedet trender gjerne oppover, så å kjøpe seg inn i kvalitetsselskaper og bare sitte på aksjene i mange år, vil være en god mulighet for god avkastning over tid.

De fleste som driver med aktiv trading, taper på det.
Sist endret av hemmeligegreier; 24. april 2021 kl. 12:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
En velvalgt trading-strategi og teknisk analyse er ganske fundementalt for å lykkes på børsen etter min mening.

Man trader tross alt en valuta der som er kredittdrevet og med kraftig inflasjon.
Sist endret av BeardedFreak; 24. april 2021 kl. 13:01.
https://www.reddit.com/r/Superstonk/...xxxxxxxx=share

https://www.reddit.com/r/GME/comment...xxxxxxxx=share

Har lekt med GME siden 20$ og omkring 90$ den 26. Januar.
Jeg har kjøpt meg inn igjen siden.

Tenker å holde langsiktig etter de gode nyhetene om nyansettelser i lederskapet + nedbetaling av gjeld.

Om det skjer noe lignende det som hendte i slutten av Januar selger jeg maksimalt 50% av posisjonen min.

Det eneste som er sikkert i mine øyne er at GameStop ikke kommer til å gå konkurs, og at Ryan Cohen mildt sagt er en kapabel type.

Det er forresten en god idé å kjøpe salgsopsjoner hvis man tror dette selskapet kommer til å stupe i verdi.

"Put your money where your mouth is" eller hva det nå heter

https://youtu.be/Yq4jdShG_PU
Sist endret av krystallkongen; 24. april 2021 kl. 20:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vakker dag på NYSE idag; med mindre man har salgsopsjoner

GME er oppe rundt 10%

MVIS oppe 25%
Sist endret av krystallkongen; 26. april 2021 kl. 20:22.
EzreaL's Avatar
Trådstarter
Ja, mye som peker i rett retning nå
Jeg er klar hver dag, men smører allikevel tykt med tålmodighet på brødskiva til frokost. Spent på å se om det blir en ny uke med stabile priser eller om det skyter fart nå.
For et aftermarket i går, premarket i morges og for en åpning i dag!

Startet dagen i går på rundt 150$ og var oppe og sniffet på 190$ noen minutter etter åpning i dag

Har åpnet konto på Saxobank sin meglerplatform ettersom det frister kraftig å handle litt opsjoner. Nordnet tillater dessverre ikke dette enda.

Kudos til alle som holdt på aksjene sine i GME gjennom alle de blodig røde dagene tidligere dette året - det har vist seg å lønne seg ganske mye foreløpig.

Jeg har en følelse av at det beste er yet to come, så den halvparten av aksjene jeg tenker å selge om prisen plutselig løper løpsk sitter jeg fortsatt på

Lykke til folkens!
Sist endret av krystallkongen; 27. april 2021 kl. 17:18.
Kudos til deg! For å tørre å gutse mot systemet og alle advarslene i denne tråden.

Håper retail investorene vinner denne
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Kudos til deg! For å tørre å gutse mot systemet og alle advarslene i denne tråden.

Håper retail investorene vinner denne
Vis hele sitatet...
Takk for det BeardedFreak!

Sitter du på noen aksjer i GME?
Har du eventuelt noen andre kandidater du synes ser attraktive ut?
Personlig synes jeg SAS ser ut som et solid play når man zoomer ut til 5-års grafen. Ligger på rundt 2kr nå, og etter hvert som folk vaksineres og klør etter å reise tenker jeg at aksjen kommer til å klatre tilbake til 4-5-6-7-8kr der den har ligget før Covid. 2-4x.

VGAC og ACIC (23andMe og Archer Aviation, mergers) er jeg også interessert i, men må lese meg litt mer opp før jeg tar en avgjørelse.

Sjekk ut GameStops nye Performance Gaming Center

https://www.reddit.com/r/Superstonk/...gaming_center/

Lekkert design. Det er jo ikke tvil om at Ryan Cohen & Co har en plan for hvordan de skal få dette selskapet på rett kjøl.
Sist endret av krystallkongen; 27. april 2021 kl. 17:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er viktig at du ikke ser deg blind på prisen per aksje. Markedsverdi er det som betyr noe. Vil tro at SAS som de fleste andre i den bransjen har vært nødt til å hente inn kapital igjennom emisjoner.
Har ingen GME aksjer selv.

Men sitter i en del skakk-kjørte aksjer som er kjøpt på «tilbud» under pandemien i håp om profitt på et par av de, når næringslivet nærmer seg normalen igjen.

SAS har jeg ikke surret meg inn i enda, men det høres jo ut som nedsiden er minimal og oppsiden enorm om de er nede på 2kr aksjen. Det spørs om ikke man skulle spyttet inn litt der. Takk for tipset

En liten anbefaling er å kjøpe aksjer hos de som produserer og leverer til flybransjen. Da er man vesentlig tryggere enn i enkelte flyselskaper. Selv om SAS mest sannsynlig får den bistanden de trenger for å komme i gang igjen.

Sitter også på en del vel-analyserte aksjer i den amerikanske helsesektoren, som jeg har stor tro på inn mot sommeren.

Men på generell basis er jeg skeptisk til nok, usd, euro osv for tiden, da jeg personlig tror vi står foran en massiv økonomisk smell i relativt nær fremtid.

Det blir spennende å se hvor langt det kredittdrevne systemet vi har i dag, klarer å holde hodet over vannet. Styringsrente på 0 gir ikke så mye spillerom. Jeg tror folket har alt for mye gjeld, som igjen vil få konsekvenser når renten skal opp igjen.
Sist endret av BeardedFreak; 27. april 2021 kl. 21:15.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Takk for det BeardedFreak!

Sitter du Sjekk ut GameStops nye Performance Gaming Center

https://www.reddit.com/r/Superstonk/...gaming_center/
Vis hele sitatet...
This exists, but not what you think it is. It's the training facility for the Complexity(-Limit) esport teams, an organisation owned by the Dallas Cowboys. GameStop is one of their sponsors, and thus they titled their practice center the Gamestop performance center.

This is NOT an actual Gamestop property nor concept they are planning for any other location. It is entirely owned and designed by the Complexity team. Just like the Mercedes-Benz Arena is not infact a Mercedes product they are planning on plopping down just anywhere.
Vis hele sitatet...
Verdt hvert øre av aksjestigning, altså. Oppsummerer dog egentlig hele situasjonen greit.
Sist endret av nso; 27. april 2021 kl. 21:58.
For å svare litt på mitt eget spørsmål om stemming:
Nordnet trader aksjer via Nordnet AB som igjen er koblet mot Citibank i New York. Citibank er depository bank, og navnet på eier av aksjen der er "Nordnet AB". Nordnet støtter ikke stemming i USA, og har ikke planer om å gjøre det.

Pareto Securities AS støtter ikke stemming, og bruker DNB som mellomledd for trading.

DNB bruker Citibank i New York. DNB støtter stemming via Corporate Actions avdelingen sin, men det koster 2000 NOK fordi det er mye manuelt arbeid. Det har visst vært mange som har ringt Corporate Actions fordi de var redd aksjene ble lånt ut, men det var bare tull kunne de fortelle meg. Hun som tok telefonen var redd for at Gamestop skulle gå konkurs eller noe, det sa jeg sannsynligvis ikke kom til å skje, nå som de har klart å selge 3.5 millioner aksjer uten å påvirke prisen nevneverdig, og samlet litt over 550 millioner USD de siste ukene. DNB jobber med saken sier hun, med å gjøre stemming lettere / automatisert.

Jeg ringte så Saxo Bank i Danmark; de viser seg å støtte stemming og det koster 30 EUR i "subscription", samt 5 EUR per stemme, jeg antar det er stemme og ikke stemme-per-aksje, håper iallefall.

Interactive Brokers støtter stemming ser det ut som, men de er en "vanskelig å komme fram til fra Norge megler", med rar bankbetaling til JP Morgan, New York. De er iallefall spredd utover hele verden, så rimelig globale folk.

Jeg er nå i prosessen med å finne ut av mulighetene for å flytte aksjer fra Nordnet til Saxo Bank, og jeg kommer nok til slutt å havne på en så seriøs megler som mulig, med støtte for alt av finurligheter som en aksjonær ville ha hatt nytte av. Men, det kan også høres ut som at aksjene må ha vært på konto ved Recall Date, sa hun som jobbet i DNB, som var 15. April 2021 for Gamestop. Det gikk ikke an å spore eierskapet og dato bakover mot Nordnet.

Så - for meg ser det ut som et lite hav av meglere som egentlig bare er et slags interface til mellomledd i USA, og om du er beneficiary owner på aksjen eller ei er litt uvisst - for meg kan det fort se ut som at Citibank er Owner, og at Nordnet er Beneficiary Owner. Nordnet stemmer ikke sier de.

Jeg har også lyst å finne en megler som gjør det mulig å route ordre til https://iextrading.com/ og ikke via andre som kanskje heller ville sendt ordre til en dark pool eller lignende. Hvis noen vet om noen, gjerne si ifra. Jeg skal grave på Saxo Bank og se hva de får til.

Det burde vært en svær oversikt over alle meglere i hele verden, hva de støtter og hvordan de jobber mot markedene.

Ellers er jeg i samme tanke som BeardedFreak:
Men på generell basis er jeg skeptisk til nok, usd, euro osv for tiden, da jeg personlig tror vi står foran en massiv økonomisk smell i relativt nær fremtid.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det vil bli noe av episke proposjoner denne gangen, med stortrykking av USD pga Corona, redusert handel og forbruk pga Corona, folk uten jobber pga Corona, og fortsatt børs som stiger til nye høyder daglig. Jeg ville vært forsiktig med pensjonssparingen om det er aksjefond, men jeg har ikke tenkt helt på hvor jeg ville plassert den i kommende perioden som et alternativ. Ikke at jeg har så mye pensjonssparing så langt. Men er det en ting Gamestop har lært meg, så er det "buy the dip", "hodl" og å ha litt penger klar til å kjøpe seg opp i en eventuell dip, og en ide om hva man eventuelt vil gå med på lang sikt. Og ikke naked short aksjer...

Jeg tror cryptomarkedet holdes oppe av samme stimuli som børsen, så jeg vil ikke påstå at det er en safe haven selvom jeg har FOMOet litt der som jeg forventer å bli utradert på et tidspunkt - til tross for at underliggende teknologi vil være en viktig del av fremtiden. Kan jo være at folk flytter penger over til crypto når markedet tanker.

Så var det obligasjoner i USA - noe som også har ramlet litt ut av Gamestop-følgingen er at "bonds" i USA virker råtne, nøyaktig hvorfor husker jeg ikke, men antar det også er koblet til trykking av penger og "neida, ikke noe inflasjon her"-tanken. Så er det kanskje dit man flytter penger når markedet går til skogs, og potensielt mister pensjonssparingen sin om man har valgt feil forvalter. Jeg vet ikke. Kjøp land, dyrk jord, spis mat. Uansett, hold deg fast, de neste 6-24 månedene tror jeg blir spennende, og for de med penger på rett plass og rett risikoapetitt, god business. En "double whammy" med Covid, styringsrenter som må opp, mislighold av gjeld og i tillegg et marked som ser boblete ut. I mellomtiden kan GME se ut som en hedge mot resten av markedet med negativ korrelasjon med markedet.
Sitat av nso Vis innlegg
Verdt hvert øre av aksjestigning, altså. Oppsummerer dog egentlig hele situasjonen greit.
Vis hele sitatet...
Der sjekket jeg visst ikke nøye nok, så meg blind på det vakre lokalet

Dumb money gonna stay dumb.
EzreaL's Avatar
Trådstarter
Sitat av nso Vis innlegg
Verdt hvert øre av aksjestigning, altså. Oppsummerer dog egentlig hele situasjonen greit.
Vis hele sitatet...
Et firma med 0 gjeld og 500m $ i cash som er shorta i dass. Fornuftig aksjestigning spør du meg.
Selv om de har null gjeld og en god kontantbeholdning betyr det jo ikke at de er verdt 100 mrd kroner. Var det for mye grådighet når GME ble shortet i huet og ræva? Mest sannsynlig ja.

Men shortselgere har faktisk en viktig funksjon i et velfungerende marked. Det finnes utallige selskaper som ikke skulle hatt livets rett som har blitt avslørt. Bare se på Nikola som ble tatt med buksene nede av Citron.

Det var også hedgefond som forutså at finansmarkedet ville knele før finanskrisen, derav filmen the big short. Nå har det gått sport i å hate hedgefond fordi WSB har fått det for seg at de er roten til alt vondt i finansmarkedet samtidig som de elsker sentralbanken som bidrar til å skape det største velstandsgapet i moderne historie.
Sist endret av hestpåpinne; 28. april 2021 kl. 16:49.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Teknisk analyse er vel mer voodoo enn noe annet?

Hvis man skal drive med aksjer og ha håp om avkastning tenker jeg at langsiktig investering er bedre. Markedet trender gjerne oppover, så å kjøpe seg inn i kvalitetsselskaper og bare sitte på aksjene i mange år, vil være en god mulighet for god avkastning over tid.

De fleste som driver med aktiv trading, taper på det.
Vis hele sitatet...
Teknisk analyse er nok ikke BARE tull, men jeg føler det blir håpløst å gå inn i markedet som amatør og tro man kan tjene masse penger ved å følge disse prinsippene.
Hadde det vært så enkelt, hadde alle gjort det, og da hadde det ikke virket.

Er helt enig i det du skriver, som amatør må man bare bruke tiden det tar. "Time in the market beats timing the market" og alt det der.
Kjøp globale indeksfond. Men vær obs på at disse blir påvirket av valuttaen så hvis man ikke vil ha det hengende over seg så kan man også gå for oslobørs indeks.

Folkeopplysningen hadde en episode en stund tilbake der investeringer ble styrt av kuers random avføringsmønstre, Sophie Elise og en annen blogger, og et par proffe forvaltere.
Tror de proffe kom på sisteplass?
Poenget er at det er veldig veldig mye flaks involvert i aksjehande. Mer enn man ønsker å tro.
Og profesjonelle fond med høy forvaltningskostnader klarer i de fleste av tilfellene å ikke slå indeksfond.

Hvordan i helvete skal da vi som er amatører klare det? Er ikke det litt vel ambisiøst?

Jeg har 75% i norsk indeks og 25% i global indeks, så får tiden gi avkastnining.
Renters rente er veldig sterkt på sikt.
Investerer du 200.000 i et fond med gjennomsnittelig vekst på 10% når du er 20 år så vil du ha over 4 millioner når du er 52 år.
https://www.proxydocs.com/branding/962080/2021/ar/IV/

Årsrapport 2020, offentliggjort av GME i dag.

Tar for seg både fortid og fremtid

"A large proportion of our Class A Common Stock has been and may continue to be traded by short sellers which may
increase the likelihood that our Class A Common Stock will be the target of a short squeeze. A short squeeze has led and
could continue to lead to volatile price movements in shares of our Class A Common Stock that are unrelated or
disproportionate to our operating performance or prospects and, once investors purchase the shares of our Class A Common
Stock necessary to cover their short positions, the price of our Class A Common Stock may rapidly decline. Stockholders that
purchase shares of our Class A Common Stock during a short squeeze may lose a significant portion of their investment.


Invester på egen risiko

Risks Related to Our Common Stock
The market price of our Class A Common Stock has been extremely volatile and may continue to be volatile due to
numerous circumstances beyond our control.
The market price of our common stock has fluctuated, and may continue to fluctuate, widely, due to many factors,
some of which may be beyond our control. These factors include, without limitation:
• “short squeezes”;
• comments by securities analysts or other third parties, including blogs, articles, message boards and social and other
media;
• large stockholders exiting their position in our Class A Common Stock or an increase or decrease in the short interest
in our Class A Common Stock;
• actual or anticipated fluctuations in our financial and operating results;
• risks and uncertainties associated with the ongoing COVID-19 pandemic;
• the timing and allocations of new product releases including new console launches;
• the timing of new store openings or closings;
• shifts in the timing or content of certain promotions or service offerings;
• the effect of changes in tax rates in the jurisdictions in which we operate;
• acquisition costs and the integration of companies we acquire or invest in;
• the mix of earnings in the countries in which we operate;
• the costs associated with the exit of unprofitable markets, businesses or stores;
• changes in foreign currency exchange rates;
• negative public perception of us, our competitors, or industry; and
• overall general market fluctuations.
Sist endret av krystallkongen; 28. april 2021 kl. 23:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
EzreaL's Avatar
Trådstarter
Mye som skjer nå. Holder dere fortsatt?
Holder fortsatt tett på mine AMC aksjer. Tiden vil vise frem til August hva som skjer.
Holder, har ikke solgt noe som helst enda Eller jo - EXPR solgte jeg i dag på 5.01. Kjøpte på rundt 3.

GME:
Stengte på 242.32$ - en veldig, veldig bra dag, spesielt med tanke på at dagen i går også var ganske spennende.

Det blir interessant å se hvor GME sin aksjekurs skal videre. Gleder meg til i morgen!

Jeg tror vi er i ferd med å se en massiv korreksjon i det brede markedet. Hvorfor ellers skulle MSM lagt ut artikler som dette?

https://www.fool.com/investing/2021/...-market-crash/

Senere går de ut og publiserer artikler som dette?

https://www.fool.com/investing/2021/...e-market-cras/

https://www.forbes.com/sites/naeemas...crash-in-2021/

https://www.fool.com/investing/2021/...n-the-stock-m/

What will be the straw that breaks the camels back?

Jeg sier ikke at det er GME. Men noe må det til slutt være.
Sist endret av krystallkongen; 26. mai 2021 kl. 23:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gratulerer til alle som har holdt AMC, dere opplever nå en velfortjent squeeze (om den er short vet jeg ikke)
Det har vist seg å være en helt rå investering.

Ikke bli for grådige, og husk at om dette er short-posisjoner som dekkes så vil plutselig alle short posisjonene være dekket og etterspørselen vil forsvinne nesten fullstendig.

47,76$ ligger AMC på i det jeg skriver dette.
For fem dager siden lå denne aksjen på kun 16$!

Noen som holder eller har solgt AMC'en sin som har lyst til å dele sitt synspunkt på hva det er som foregår?

---

Og hvordan er stemningen blant dere som holder GME?

Jeg er spent, ettersom AMC og GME (samt KOSS og EXPR) har vært korrelerte i flere måneder, så håper jeg vi ser en lignende stigning i GameStop også. Jeg personlig tror dette handler om at ingen vil dekke alle short-posisjonene sine på en gang, da det blir meget dyrt.
Det beste om man er short aksjer som har blitt dyre, er å prøve å dekke short-posisjonene sine sakte og kontrollert. En av gangen.
Forhåpentligvis ser vi en forsinket (ifht. AMC) men like drøy stigning i GME.

AMC er i skrivende stund på 48,47$
GME er i skrivende stund på 256,17$



Gratulerer til alle som har tjent og lykke til til alle som forhåpentligvis er i ferd med å tjene.

Og igjen - Ikke bli for grådige !

"Bulls make money. Bears make money. Pigs get slaughtered"

--------

GME spratt plutselig opp til 293 og falt ned like fort igjen? Merkelig
Sist endret av krystallkongen; 2. juni 2021 kl. 19:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.