Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  159 36727
Har vært lite snakk her inne om wsb og gamestop. Er det flere freaks som er med?

Noen her inne som har kjøpt gamestop-aksjer (GME)?

Hvilken pris kjøpte du på?

Hvor mye har du i avkastning til nå?

Hvor lenge tenker du å holde på aksjene?
Har ikke har noe penger til overs jeg kunne investert, men det er jævlig spennende å følge med på uansett. �� to the ��!
Jeg angrer sjeldent på noe jeg ikke gjør, men var nære på å kjøpe for et par hundre tusen når den falt ned til 13 etter Q3-rapporten. Men valgte å stå over... Fundamentalt er jo selskapet søppel, men mange argumenterte for at den ville eksplodere pga shortnivået.

Litt frustrerende, men allikevel moro å se retail kjøre over etablerte hedge fond. Dette kommer til å gå i historiebøkene.

Vil ikke forundre meg om den går til 1000 dollar før alt raser.
Er inne. Litt over 60 Aksjer totalt.

Kjøpte først på 290.
Kjøpte flere på 340.

Holder til systemet knekker. Short posisjonene er massiv. Dem har shortet flere aksjer enn det som eksisterer.

Loopen ved kollaps blir massiv. Starter å selge når aksjen er 6000$ pluss og resten videre opp.
Robinhood har nå satt sperre på opsjonshandel (kjøp) for GME, KOSS og et par andre selskaper. Sprekker bobla nå da mon tro.
Sitat av EzreaL Vis innlegg
Har vært lite snakk her inne om wsb og gamestop. Er det flere freaks som er med?

Noen her inne som har kjøpt gamestop-aksjer (GME)?

Hvilken pris kjøpte du på?

Hvor mye har du i avkastning til nå?

Hvor lenge tenker du å holde på aksjene?
Vis hele sitatet...
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Robinhood har nå satt sperre på opsjonshandel (kjøp) for GME, KOSS og et par andre selskaper. Sprekker bobla nå da mon tro.
Vis hele sitatet...


Åpenlys korrupsjon med andre ord.

"vinner vi ikke tvinger vi brokere til å bryte loven så vi vinner"

Varer ikke lenge, går ned med denne skuta.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
6000 pluss? Jeg mener.. alt er mulig, paven kan være en alligator i menneskedrakt.

Vær forsiktig med å ta lolcats fra 4channers på reddit som troverdig aksjetips.

På 6000 vil selskapsverdien være nesten halvparten av Apples. For et selskap som egentlig ikke tjener penger eller har noe reel fremtid. Greit nok at det er en squeese men hvis du tror den er styrt av redditors så tar du så feil som du kan. Ta.
Sist endret av nso; 28. januar 2021 kl. 17:57.
EzreaL's Avatar
Trådstarter
Sitat av nso Vis innlegg
6000 pluss? Jeg mener.. alt er mulig, paven kan være en alligator i menneskedrakt.

Vær forsiktig med å ta lolcats fra 4channers på reddit som troverdig aksjetips.

På 6000 vil selskapsverdien være over halvparten av Apples. For et selskap som egentlig ikke tjener penger eller har noe reel fremtid. Greit nok at det er en squeese men hvis du tror den er styrt av redditors så tar du så feil som du kan. Ta.
Vis hele sitatet...
Skal ikke mye til før den bikker 1000 $ hvertfall. Enig i at 6000 er litt for voldsomt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av EzreaL Vis innlegg
Skal ikke mye til før den bikker 1000 $ hvertfall. Enig i at 6000 er litt for voldsomt.
Vis hele sitatet...
Antallet aksjer * pris = verdi på selskapet.

At prisen på eit tidspunkt har vore over 300USD er neppe på grunn av verdier i firmaet, men på grunn av oppførselen til markedet. Det er eit firma med ein utdatert forretningsmodell, der verdiane er fysiske butikker og namnet...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Antallet aksjer * pris = verdi på selskapet.

At prisen på eit tidspunkt har vore over 300USD er neppe på grunn av verdier i firmaet, men på grunn av oppførselen til markedet. Det er eit firma med ein utdatert forretningsmodell, der verdiane er fysiske butikker og namnet...
Vis hele sitatet...
Helt enig at det er utdatert, men hvis man ser på hvor latterlig teleselskapene opererer i USA med kvotering på båndbredde i abonnement, så gir det mening at fysisk salg av spill fremdeles er et gyldig marked. Det hjelper samtidig på at både Xbox og ps5 har lansert sine nye konsoller. Hvertfall når vi legger til at digitalt kjøp faktisk koster litt mer enn fysisk, hvilket gir absolutt ingen mening, men skjer fremdeles.

Det er heldige riple effekter som hjelper Gamestop sitt marked her, så skal ikke se bort i fra at det faktisk blir værende noen år til.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Patrick Vis innlegg
Det er heldige riple effekter som hjelper Gamestop sitt marked her, så skal ikke se bort i fra at det faktisk blir værende noen år til.
Vis hele sitatet...
Ja, for all del. Det er ikkje gitt at dei ikkje er eit levedyktig firma - kun at dei neppe er verdt 1k$ per aksje.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Synes det er ganske kult hva alle på reddit (og utenom) er jo flere som har blitt rike nå. Eller hverfall tjent godt. Er vel vell fortjent for de som håpet på å shorte. Men tenker verdien raser så fort dem enten betaler det de er skyldig, eller går konkurs siden dem ikke har råd.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Tok en prat med en kompis av meg som driver for seg selv med aksjer og lever av det.

Tenkte å oppsummere kort her for de som ikke er helt inne på alle konseptene. Kort og banalt forklart.

Aksjer er biter av et firma. Hvis et firma har 100 aksjer så vil du ha et virtuelt verdipapir tilsvarende 1% av firmaets totalverdi hvis du eier 1 aksje.

Shorting er at noen, for eksempel, låner deg 1 aksje mot at du lover å gi den tilbake innen et avtalt tidspunkt. I avtalen du inngikk når du lånte aksjen er det et gebyr du må betale hvis du ikke leverer tilbake aksjen.

La oss si at noen låner deg aksjen når den er verdt 1 krone. Du selger aksjen for 1 krone. Du har nå 1 kroner og 0 aksjer. Verdien på aksjen går ned til 10 øre (det var dette du håpet på). Rett før du må gi tilbake aksjen til den du lånte den av kjøper du en aksje for 10 øre. Du har nå 90 øre og 1 aksje, du gir tilbake aksjen til utlåneren og short'en din er ferdig.

Hvis eksempelaksjen vår istedetfor å gå ned til 10 øre har gått opp til 100 kroner står du mellom valgene å a) kjøpe aksjen til den prisen og effektivt tape 100 kroner, b) ikke levere tilbake aksjen enda og betale gebyr til utlåner, mens du håper på at prisen vil gå ned.

I tilfellet vi ser nå med GME-aksjen så er vi en situasjon hvor over 100% av akjsene er short'ed. Du kan nå over 100% ved å leie ut aksjene du selv har leid. Siden mer enn 100% av aksjene er utleid og må leveres tilbake innen avtalt tidspunkt prøver en gruppering utnyttet dette med å kjøpe opp aksjer i firmaet slik at det er vanskelig å få tak i aksjer for de som har short'ed posisjoner som må leveres tilbake. Grunnleggende demand/supply presser dermed prisen opp. Teorien til grupperingen er at jo lenger de holder posisjonen sin jo høyere opp vil prisen gå.

Vil det fungere? Kanskje, men mest sannsynligvis ikke ifølge han jeg snakket med. Han tror at småsparerne vil få angst når de ser verdiene på aksjene gå ned og vil selge, og at det vil løsne floken. Selv har han gått inn med short option og vil tjene penger hvis aksjene er under 200 USD i Juli. Mye mindre "volatile" og et mye tryggere veddemål -- som forresten er slik aksjemeglere stort sett jobber.
Sist endret av nso; 28. januar 2021 kl. 22:53.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av nso Vis innlegg
sitat
Vis hele sitatet...
Men hvorfor kjøpte ikke kompisen din nå aksjer? Skulle tro han ville utnyttet det?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Men hvorfor kjøpte ikke kompisen din nå aksjer? Skulle tro han ville utnyttet det?
Vis hele sitatet...
Risikoen er skyhøy. Plutselig sprekker bobla.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av steili Vis innlegg
Risikoen er skyhøy. Plutselig sprekker bobla.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det skjer så plutselig. Tror gjør man i kirka da.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Men hvorfor kjøpte ikke kompisen din nå aksjer? Skulle tro han ville utnyttet det?
Vis hele sitatet...
Han driver ikke med gambling. Det er godt mulig at squeezen er over. Det er ingen garanti for at prisen vil øke igjen.

Som sagt har han satt seg i en lengre posisjon hvor han får betalt hvis aksjene er under 200 USD om 5 måneder. Med tanke på at prisen på GME har lagt på 10-15 USD de siste årene så er det nok en grei satsning for ham med tanke på når ting roer seg etter squeezen. WSB'erne skal være rimelig blåst hvis de bestemmer seg for å sitte på aksjene i månedsvis. Det han ser på som realistisk høyest risiko imot posisjoneringen sin er hvis GME utnytter den høye aksjeprisen til å selge ut sine posisjoner og bygge opp kapitalreserve, det kan øke aksjeprisen (øke fra nivået det var på, ikke det nåværende).
Sist endret av nso; 28. januar 2021 kl. 23:20.
Har satt inn det jeg er villig til å riske. We'll win this boys
RH'erne er med igjen, de utgjorde stort volum, derav mye av årsaken til nedgangen vi så i dag - mener jeg i hvert fall.
Jeg er ikke inne i GME selv, men har noen lapper i AMC derimot, så får vi se hvordan det går der.
Essensen er uansett at man ikke bør gamble med penger man ikke har råd til å tape.

High risk, high reward.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av FLITDCOT Vis innlegg
5000 is not a meme.
Vis hele sitatet...
Utdyp gjerne hvorfor 5000 er verdien du tror kommer til å bli nådd. Også forresten hyggelig om du ikke behandler dette forumet som en utvidelse av 4chan. Hold "meme"-pratet ditt der det hører hjemme.

Her har du det jeg tror foregår:

WSB er lekeplass for finansfolk (hvordan tror du hvalene på WSB har adgang til informasjonen de legger ut?) som har utnyttet "the hive mind" ved å hause dem opp ved love gull og grønne skoger. Så sitter de med gigantposisjoner og lar "småsparerne" presse prisen oppover -- for så å selge lenge før den lovede fantasitoppen, og la offerlammene sitte igjen med svarteper når salget presser prisen ned på et øyeblikk.
Sist endret av nso; 29. januar 2021 kl. 07:07.
Sitat av nso Vis innlegg
Tok en prat med en kompis av meg som driver for seg selv med aksjer og lever av det.

Tenkte å oppsummere kort her for de som ikke er helt inne på alle konseptene. Kort og banalt forklart.

Aksjer er biter av et firma. Hvis et firma har 100 aksjer så vil du ha et virtuelt verdipapir tilsvarende 1% av firmaets totalverdi hvis du eier 1 aksje.

Shorting er at noen, for eksempel, låner deg 1 aksje mot at du lover å gi den tilbake innen et avtalt tidspunkt. I avtalen du inngikk når du lånte aksjen er det et gebyr du må betale hvis du ikke leverer tilbake aksjen.

La oss si at noen låner deg aksjen når den er verdt 1 krone. Du selger aksjen for 1 krone. Du har nå 1 kroner og 0 aksjer. Verdien på aksjen går ned til 10 øre (det var dette du håpet på). Rett før du må gi tilbake aksjen til den du lånte den av kjøper du en aksje for 10 øre. Du har nå 90 øre og 1 aksje, du gir tilbake aksjen til utlåneren og short'en din er ferdig.

Hvis eksempelaksjen vår istedetfor å gå ned til 10 øre har gått opp til 100 kroner står du mellom valgene å a) kjøpe aksjen til den prisen og effektivt tape 100 kroner, b) ikke levere tilbake aksjen enda og betale gebyr til utlåner, mens du håper på at prisen vil gå ned.

I tilfellet vi ser nå med GME-aksjen så er vi en situasjon hvor over 100% av akjsene er short'ed. Du kan nå over 100% ved å leie ut aksjene du selv har leid. Siden mer enn 100% av aksjene er utleid og må leveres tilbake innen avtalt tidspunkt prøver en gruppering utnyttet dette med å kjøpe opp aksjer i firmaet slik at det er vanskelig å få tak i aksjer for de som har short'ed posisjoner som må leveres tilbake. Grunnleggende demand/supply presser dermed prisen opp. Teorien til grupperingen er at jo lenger de holder posisjonen sin jo høyere opp vil prisen gå.

Vil det fungere? Kanskje, men mest sannsynligvis ikke ifølge han jeg snakket med. Han tror at småsparerne vil få angst når de ser verdiene på aksjene gå ned og vil selge, og at det vil løsne floken. Selv har han gått inn med short option og vil tjene penger hvis aksjene er under 200 USD i Juli. Mye mindre "volatile" og et mye tryggere veddemål -- som forresten er slik aksjemeglere stort sett jobber.
Vis hele sitatet...
Hvordan fungerer det egentlig at man «låner» en aksje?
Jeg forstår det andre, men akkurat det der syns jeg er litt uklart. Er aksjen en fysisk gjenstand?
Og hvorfor selger de ikke heller aksjen selv (de som låner den ut)?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er som om jeg låner deg en hundrings. Du skylder meg den så den er teknisk sett min selv om du har den.

Hvis du ikke betaler meg tilbake innen fredag skylder du meg 10 ekstra. Og hvis hundrelappen blir til tusing når du har den så skylder du meg tusingen.

Så du tjener penger på å låne ut hvis folk ikke betaler tilbake innen tid. 100-lappen er fremdeles deres. Så det er en måte å tjene penger på aksjer uten å selge dem.
Sist endret av nso; 29. januar 2021 kl. 09:06.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av nso Vis innlegg
Det er som om jeg låner deg en hundrings. Du skylder meg den så den er teknisk sett min selv om du har den.

Hvis du ikke betaler meg tilbake innen fredag skylder du meg 10 ekstra. Og hvis hundrelappen blir til tusing når du har den så skylder du meg tusingen.

Så du tjener penger på å låne ut hvis folk ikke betaler tilbake innen tid. 100-lappen er fremdeles deres. Så det er en måte å tjene penger på aksjer uten å selge dem.
Vis hele sitatet...
Så nå på grunn av at disse aksjene har steget veldig så har disse shorterne ikke penger til å betale tilbake?
Slik jeg forstår shorting:

Tenk at jeg låner en aksje fra deg og lover å gi den tilbake om en måned. Rett etterpå selger jeg den (altså din aksje) for 100 kroner.

En måned senere må jeg gi tilbake aksjen din. Siden jeg solgte den må jeg nå kjøpe en på markedet. Har prisen steget til 1000 kroner vil jeg da tape 900. Men om prisen har sunket til 10 kroner har jeg jo 90 kroner til overs etter å ha gitt deg aksjen din tilbake.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
Slik jeg forstår shorting:

Tenk at jeg låner en aksje fra deg og lover å gi den tilbake om en måned. Rett etterpå selger jeg den (altså din aksje) for 100 kroner.

En måned senere må jeg gi tilbake aksjen din. Siden jeg solgte den må jeg nå kjøpe en på markedet. Har prisen steget til 1000 kroner vil jeg da tape 900. Men om prisen har sunket til 10 kroner har jeg jo 90 kroner til overs etter å ha gitt deg aksjen din tilbake.
Vis hele sitatet...
Ahh, i see. Takk. Det gir mye mening.
All ære til dere som har tjent på dette. Kall meg dum, men står heller på sidelinjen og ser på kaoset. Er for redd for pengene mine mtp at det ikke bare er meg det går utover da, så tar det helt piano og godtar at jeg ikke deltok.
En kollega av meg som er litt interessert i finans skrev noe jeg syntes var en veldig enkel å forstå bloggpost om det som skjer. Kanskje mest egnet for de av oss som ikke er så kjempe kjente med finansverden.

Den forklarer en del begreper, og hvordan ting ble til. Grei intro til temaet, selvfølgelig sett gjennom øyne med etterpåklokskap, som mye annet i finansverden.

https://www.notion.so/Gamestonk-to-t...b39c39aa1e4f26
Sist endret av etse; 29. januar 2021 kl. 12:10.
Kjøpte meg inn på først 20$, så 90$, still in the game

Har solgt nok til å være i null pluss litt profitt så jeg holder sterkt.
Sist endret av krystallkongen; 29. januar 2021 kl. 13:43.
Sitat av nso Vis innlegg
Han driver ikke med gambling. Det er godt mulig at squeezen er over. Det er ingen garanti for at prisen vil øke igjen.

Som sagt har han satt seg i en lengre posisjon hvor han får betalt hvis aksjene er under 200 USD om 5 måneder. Med tanke på at prisen på GME har lagt på 10-15 USD de siste årene så er det nok en grei satsning for ham med tanke på når ting roer seg etter squeezen. WSB'erne skal være rimelig blåst hvis de bestemmer seg for å sitte på aksjene i månedsvis. Det han ser på som realistisk høyest risiko imot posisjoneringen sin er hvis GME utnytter den høye aksjeprisen til å selge ut sine posisjoner og bygge opp kapitalreserve, det kan øke aksjeprisen (øke fra nivået det var på, ikke det nåværende).
Vis hele sitatet...

Så han har funnet en motpart som har sagt seg villig til å kjøpe GME i Juni til $200 per aksje? Eller missforstår jeg noe nå? Om ikke, kan du peke meg i riktig retning for hvor jeg også kan åpne en slik posisjon?
Det jeg tror mange ikke helt forstår med en short squeeze er at det er vanskelig å time en exit. Når squeezen skjer vil det til slutt ikke være flere kjøpere av de lånte aksjene og aksjen vil stupe. Søk på chartet til vw sin berømte shortsqueeze.

Selv deepfuckingvalue har tatt gevinst underveis.
Premarket er aksjen forøvrig nesten oppe i 400.
Kan man enda kjøpe noe sted eller er jeg for sent ute?
Er bare å kjøpe i vei. Tre varsomt.
EzreaL's Avatar
Trådstarter
Sitat av extrawelt Vis innlegg
Kan man enda kjøpe noe sted eller er jeg for sent ute?
Vis hele sitatet...
Tror ikke de har stengt for kjøp på noen norske sider enda. Bare å kjøpe.
Hvor lett er det å tjene store penger på dette? Leser stadig om folk som håver inn.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Antallet aksjer * pris = verdi på selskapet.
Vis hele sitatet...
Det er ingen relevant sammenheng mellom aksjekursen til et selskap og verdien til selskapet.

Aksjekursen har, og kommer alltid til å være satt av etterspørsel, eller hva enn aksjonærene ønsker. Jeg kan starte et AS og sette prisen på hver aksje til 10 000 kroner. Selskapet mitt har 100 aksjer, det betyr ikke i praksis at selskapet mitt er verdt 1m.
Sitat av nso Vis innlegg

Vil det fungere? Kanskje, men mest sannsynligvis ikke ifølge han jeg snakket med. Han tror at småsparerne vil få angst når de ser verdiene på aksjene gå ned og vil selge, og at det vil løsne floken.
Vis hele sitatet...
Snåsamannen du har snakket med eller? om ikke er det ganske irrelevant

Jeg har litt inne, sjekk ut VW (the big squeeze) i 2008. Jeg trur denne blir mye større
Sist endret av soulgoodman; 30. januar 2021 kl. 02:58.
Sitat av Corporaten Vis innlegg
Det er ingen relevant sammenheng mellom aksjekursen til et selskap og verdien til selskapet.

Aksjekursen har, og kommer alltid til å være satt av etterspørsel, eller hva enn aksjonærene ønsker. Jeg kan starte et AS og sette prisen på hver aksje til 10 000 kroner. Selskapet mitt har 100 aksjer, det betyr ikke i praksis at selskapet mitt er verdt 1m.
Vis hele sitatet...
I finans språk betyr det at du setter verdien på selskapet ditt til en million. Det betyr ikke at markedet er enig. Når man snakker om verdien på et selskap er det nettopp formelen vidarlo kom med man faktisk mener. Og verdien på selskapet påvirkes av spekulering.
Hele poenget er at GME er naked shortet, 140% av aksjene var shortet!!
Dette er ulovlig, men har blitt gjort allikevel.

Noen hedge funds lånte aksjer i GME på 10$, solgte dem på markedet og håpet de kunne kjøpe tilbake på 5,50$.

Nå er aksjen verdt jævlig mye mer og hedge fundene MÅ kjøpe tilbake aksjene til så og si enhver pris - med massivt tap ettersom de solgte dem for 10$ og den nå er verdt over 300$

Dette er en short squeeze.

Jeg var heldig og hoppet inn med en del tusen på 20$ og 90$.

Det er opp til hver enkelt om man vil kjøpe seg inn nå.

Men squeezen kommer

Planen min? HOLDE!

(JEG ER IKKE EN ØKONOMISK RÅDGIVER, IKKE TOLK INNLEGGET MITT SOM AT JEG ANBEFALER ELLER IKKE ANBEFALER Å KJØPE AKSJER I GME)

Det er slik jeg har forstått det hvertfall, og tallene jeg skrev i innlegget er ikke 100% nøyaktige ettersom situasjonen har endret seg ila den siste uken.
Sist endret av krystallkongen; 30. januar 2021 kl. 14:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
squeezen har ikke startet enda, spørsmålet er når den kommer. i mellomtiden betaler Melvin Capital dyrt
EzreaL's Avatar
Trådstarter
Jeg var så dum å kjøpte blackberry på mandag og ikke gamestop...

Kjøpte mine gamestop aksjer med en snittpris på 300 $, så kommer ikke til å holde så altfor lenge.
Hahaha elske buy and forget! Har satan tjent sinnsyke penger her!!!!! Investerte i GME når kursen lå rundt 4-5 dollar. Hadde faktisk glemt av det før 2 dager sia da jeg leste om dette i nyhetene. Solge meg ut på 322 dollar ish

Love it
Kjøpt meg inn i både GME og AMC Blir spennende neste uke.
What goes up must come down. Følg nøye med for når det smeller går den fort ned. (sier jeg bittert siden jeg ikke fikk med meg denne. men uansett sant). Men er med på GOD
Sist endret av iiconanii; 31. januar 2021 kl. 01:45.
Sitat av iiconanii Vis innlegg
What goes up must come down. Følg nøye med for når det smeller går den fort ned. (sier jeg bittert siden jeg ikke fikk med meg denne. men uansett sant)
Vis hele sitatet...
Helt klart Sitter klar me fingeren på selg
BRAND ∞ STRONG
Jeg er gammel nok til å huske Dot com-boblen rundt tusen års skifte.

Hver gang jeg hører om aksjer som går rett til himmels
så tenker på en fyr jeg husker ble intervjuet back then.
Han var postmann så vidt jeg husker eller noen annen vanlig.
Poenget var at han hadde kjøpt StepStone aksjer og de ble plutselig verdt,
om jeg ikke husker feil, nesten 100 mill.

Lurer på om han solgte seg ut i tide eller om han fortsatt leverer brev.
Sitat av iiconanii Vis innlegg
What goes up must come down. Følg nøye med for når det smeller går den fort ned. (sier jeg bittert siden jeg ikke fikk med meg denne. men uansett sant). Men er med på GOD
Vis hele sitatet...
Følern! Har vært medlem av wsb subredditen i lang lang tid og vært med på litt her og der, men siste året vært en anstendig indeksfond mann i fast jobb. Sitter med samme følelse som med bitcoin at jeg er en idiot i blant som ikke følger magefølelsen. Men men sånn er livet. Det morsomme nå er at de store hvalene som har shorta blør penger og det er jo fint så lenge det varer. Fra et idealistisk perspektiv slenger jeg inn noen hundrelapper på mandag og setter en stoploss på 50usd elns

Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Hahaha elske buy and forget! Har satan tjent sinnsyke penger her!!!!! Investerte i GME når kursen lå rundt 4-5 dollar. Hadde faktisk glemt av det før 2 dager sia da jeg leste om dette i nyhetene. Solge meg ut på 322 dollar ish

Love it
Vis hele sitatet...
Oh shit, del hvor mye du tjente da bruda, det er god kotyme
Sist endret av algernon; 31. januar 2021 kl. 02:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva tenker folk ang AMC? Nye GME? Tror gjerne ikke at vi opplever like ville tilstander men gjerne litt?
Jeg kjøpte meg inn på 13 dollar. Lets Go to the Moon!!!!!!!!!
Sist endret av Oddiii; 31. januar 2021 kl. 02:38.
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Hva tenker folk ang AMC? Nye GME? Tror gjerne ikke at vi opplever like ville tilstander men gjerne litt?
Jeg kjøpte meg inn på 13 dollar. Lets Go to the Moon!!!!!!!!!
Vis hele sitatet...
Det et her snakk om en koordinert pushing av prisen, ikke en short skvis
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Hva tenker folk ang AMC? Nye GME? Tror gjerne ikke at vi opplever like ville tilstander men gjerne litt?
Jeg kjøpte meg inn på 13 dollar. Lets Go to the Moon!!!!!!!!!
Vis hele sitatet...
https://www.reddit.com/r/wallstreetb...ther_like_gme/


Det vil aldri (forhåpentligvis, for det er galskap) komme en mulighet til som GME.