Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 9562
Hei jeg skal til Indonesia til om 2 dager og vi skal fly til singapore og ta båt over til Batam for og spare noe penger men tydeligvis er snus ulovlig i Singapore åssen blir og prøve og snike seg inn noen bokser skal engang ikke være i Singapore så blir så kjipt uten snus i en måned bare pga vi skal ta en båt
Sist endret av Mjs00; 25. juni 2018 kl. 11:42.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Det er strenge straffer, se http://www.hsa.gov.sg/content/hsa/en..._Products.html

HSA takes a serious view on any person who contravenes the law. Those guilty of the offence are liable to a fine not exceeding $10,000 or to imprisonment for a term not exceeding 6 months or to both.
Vis hele sitatet...
$10,000 Singapore Dollar er omtrent 60,000 kroner. De selger nikotin tyggis på apotek, i Singapore.
https://www.customs.gov.sg/businesse...ods-for-import

https://www.customs.gov.sg/individua...yment-of-taxes

Vil du virkelig bli en av de på vg.no som blir fengslet i 8 år for å smugle 3 snusbokser?
Du kan ta med deg røykbar tobakk men da må du betale skatter og avgifter.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Jeg ville ikke gjort det. Jeg tror det er enda mer kjipt å sitte flere måneder i et fengsel i Singapore for å ha brutt loven og innført noe ulovlig inn i landet enn å være uten snus.
Trådstarter
18 2
i guess det blir masse nikotin tyggis på meg men TYGGIS ER JO HELLER IKKE LOV I SINGAPORE OHH LORD
Litt i seneste laget, men til en annen gang er det vel mulig å sende snus med posten i forveien? Evt. bestille fra en nettside type Northener.
Sist endret av Chillipølse; 25. juni 2018 kl. 12:43.
Ikke lov? Da mener du sannsynligvis at det ikke er lov å selge. Snus er tobakk, og det er ikke forbudt i Singapore. At en turist har med seg et ikke-rusrelatert tobakksprodukt inn i landet er ikke noe de bruker energi på - hvis de i det hele tatt skulle finne det. Jeg har hatt med snus til bl a Vietnam, vet ikke om det er noen sammenheng mellom lovverket der og i Singapore, men de selger i hvertfall ikke snus.

Jeg ville sendt en mail til landets ambassade og spurt, rett og slett, hvis du vil vite sikkert. Min beste gjetning er at de vil kunne beslaglegge det for destruksjon HVIS de skulle finne det ved innreise.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
SteadyEddie: eg veit av erfaring at Singapore tar folk for en kartong sigaretter. Når eg var regelmessig i Singapore for fem år sidan vart det beslaglagt første gang. Andre gang? 100$ per pakke i bot og beslag.

På det tidspunktet var snus og rulletobakk uproblematisk, ettersom dei ikkje kjente det igjen på røntgen. Om dei har lært seg å kjenne det igjen blir du tatt.

Og Vietnam, Thailand etc. er rimelig korrupte land. Singapore er ikkje det. Dei driter i om du er kvit turist.
Jøsses. De er såpass gærne altså. Sikkert best å ikke ta sjanser da.
Sitat av List of prohibited goods for import
Chewing tobacco (Loose leaf chewing tobacco, Plug chewing tobacco, Twist chewing tobacco, Tobacco bits intended for chewing)

Imitation tobacco products (electronic cigarettes, vaporisers) and components of imitation tobacco products

Shisha

Smokeless cigars, smokeless cigarillos or smokeless cigarettes

Dissolvable tobacco or nicotine

Any product containing nicotine or tobacco that may be used topically for application, by implant or injected into any parts of the body

Any solution or substance, of which tobacco or nicotine is a constituent, that is intended to be used with an electronic nicotine delivery system or vaporizers

Nasal snuff

Oral snuff

Gutkha, khaini and zarda
Vis hele sitatet...
https://www.customs.gov.sg/individua...ntrolled-goods
https://www.customs.gov.sg/businesse...ort#prohibited
Sist endret av mentalmelt; 25. juni 2018 kl. 15:06.
Jeg hadde med snus til Singapore for en del år siden. Jeg gikk på rødt, deklarere snusen.

Det ble forholdsvis kostbart, men fikk beholde snusen. (Mener å huske rundt en 100 lapp per boks)
Kan tenkes at betjentene jeg var i kontakt med ikke forstod at det var et ulovlig produkt.
Dumt å reise via Singapore, det landet er jo beryktet de Luxe. Du skulle heller reist via Bangkok eller Kuala Lumper og så videre til Medan på Sumatra for å spare penger.
Hadde værtfall ikke gamblet på og smugle noe inn i Singapore. Du kan risikere en ødelakt ferie en kjempe bot stokkeslag vist du er under 50 år og fengsel. Hadde ringt ett reisebyrå eller noen som kan svare deg 100% sikkert og ikke noe synsing.
Kjøp snus på nettet og send det til den adressen du skal bo på i Indonesia?
Etter hva jeg kan lese meg frem til flere steder på google uten kilder kan det se ut som at nikotintyggis er lov i Singapore ettersom det er "medisin" . Derimot må den være kjøpt på pharmacy i Singapore og ikke være utenlandsk.
Mange skriver det samme og at det er lett å få tak i på apotek.

Det kan være verdt å sjekke ut om det er sant eller ikke.
Så slipper du å pines mer en nødvendig hvis det skulle vise seg at det er mulig å kjøpe.

Ville ikke prøvd å smugle snus inn i dit.
Jeg måtte nok valgt et annet reisemål. Hadde ikke orket å slite med sug etter snus på ferie. I ferien skal en jo slappe av å kose seg. Vanskelig med kos når en konstant går rundt med sug etter snus og nesten ikke orker spise for en vet det ikke blir snus til dessert.

Har vært i flere land der snus ikke er lovlig salgbar vare men det selges snus relativt mange plasser når en bare spør. Kanskje du finner snusselgere i Singapore også? Eller treffer svenske hardcore snusere som vet hvor?
Var i Singapore, og de var ikke så streng med tyggis og røyk egentlig. Pass litt på og ikke sleng ifra deg så går det bra. Snus vet jeg ikke da.
Sitat av Madworld Vis innlegg
Var i Singapore, og de var ikke så streng med tyggis og røyk egentlig. Pass litt på og ikke sleng ifra deg så går det bra. Snus vet jeg ikke da.
Vis hele sitatet...
Sigaretter er bare kontrollert, snus er ulovlig. Men som andre har nevnt så er det ganske heftige tollsatser for sigaretter må fortolles.
Trådstarter
18 2
oppdatering er i Singapore nå tok med meg 5 bokser tømte all snusen i en zip lock bag distraherte tollerne med en flaske jeger spørte dem om den var lov og ta med osv så spørte de om det var alt av alkohol/tobakk jeg hadde med så jeg sa ja og de bare tok ordet mitt for det ganske flaks sånn egt men kommer aldri til og gjøre det igjen
Hørte om en i dag som fikk 20000 i bot for og prøve å innføre snus til Singapore. Så dyrt kan det bli
Trådstarter
18 2
Ja hadde flaks
Ja der hadde du virkelig flaks.
God tur videre!